Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany pasek balansujący/wyrównoważający, przestawiony
Autor Wiadomość
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-07-2010, 05:55   Zerwany pasek balansujący/wyrównoważający, przestawiony

Brak mi sił, rozrząd robiony jakieś 15 tym temu i 5 miesięcy minęło(kompletny był robiony). W niedzielę zaczęło stukać, przejechałem tak jakieś 250 km i wszedłem na kanał, tam ukazał sie urwany pasek od balansów i prawdopodobnie przestawił się rozrząd teraz, bo stukało(teraz skojarzyłem, że to zawór w tłok), rozrząd przestawiony pewnie jest też i teraz pytanie. Czy mogę wywalić pasek od balansów(konsekwencje?) i czy jest opcja, że nic nie pokrzywiło jak się przestawił rozrząd. W niedzielę auto miało przejechać około 1700 km :sciana:
Mechanik się nie przyznaje do roboty :sciana: :red_kartka:

** Dodano: 15-07-2010, 06:56 **
Nie reagowałem, bo miałem nadzieję, że to pompa wspomagania(też do wymiany i właśnie miałem wymieniać wczoraj).
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-07-2010, 07:16   

Możesz jeżdzić bez paska balansowego . Jedyne skutki - to większe wibracje i mocniejsze przechylanie się silnika przy gwałtownym dodaniu gazu .
Natomiast jeżeli słychać stuki zaworu spotykającego się z tłokiem - to jazda , a zwłaszcza na dalszą trasę jest co najmniej ryzykowna ! Zawór napewno jest mniej , czy bardziej krzywy i nie przylega do gniazda . To że silnik straci przez to moc to jeszcze najmniejsze nieszczęście . Gorsze jest to , że przez niedomknięty zawór mogą przedostawać się do cylindra gorące spaliny z kolektora wydechowego . A że tłoki pracują parami , to w trakcie gdy w jednym będzie suw wydechu , to w drugim akurat trwa zasysanie mieszanki . Może to spowodować zapłon mieszanki o wiele za wcześnie i zatrzymanie silnika , a w konsekwencji nawet złamanie korbowodów .
To najczarniejszy scenariusz , ale w myśl zasady " jeżeli coś może się zdarzyć - to zdarzy się napewno" ... Wersja mniej czarna ( ale też nie różowa) - to wypalenie gniazda niedomkniętego zaworu , lub pęknięcie denka tłoka osłabionego przez kolizję z zaworem .
     assistance
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-07-2010, 11:10   

schab napisał/a:
Natomiast jeżeli słychać stuki zaworu spotykającego się z tłokiem - to jazda , a zwłaszcza na dalszą trasę jest co najmniej ryzykowna !

Nie chcę nigdzie jechać, co najwyżej holować do warsztatu jakiegoś.
Piszę tylko, że miałem trasę 1700 km zaplanowaną na weekend, a tu taka niespodzianka.

schab napisał/a:
Jedyne skutki - to większe wibracje i mocniejsze przechylanie się silnika przy gwałtownym dodaniu gazu .

A co z ciśnieniem oleju? Tam się nic nie zepsuje? Nie będzie przez to niższe ciśnienie oleju?
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-07-2010, 16:59   

Guzik napisał/a:
A co z ciśnieniem oleju? Tam się nic nie zepsuje? Nie będzie przez to niższe ciśnienie oleju

Nie
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-07-2010, 19:14   

Ok, dzięki. Choć i tak mam mieszane odczucia, chyba jednak kupię nowy pasek na te wałki, bo to wydatek 160 zł raz na 60 tysięcy...
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load