|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zerwany pasek balansujący/wyrównoważający, przestawiony |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-07-2010, 05:55 Zerwany pasek balansujący/wyrównoważający, przestawiony
|
|
|
Brak mi sił, rozrząd robiony jakieś 15 tym temu i 5 miesięcy minęło(kompletny był robiony). W niedzielę zaczęło stukać, przejechałem tak jakieś 250 km i wszedłem na kanał, tam ukazał sie urwany pasek od balansów i prawdopodobnie przestawił się rozrząd teraz, bo stukało(teraz skojarzyłem, że to zawór w tłok), rozrząd przestawiony pewnie jest też i teraz pytanie. Czy mogę wywalić pasek od balansów(konsekwencje?) i czy jest opcja, że nic nie pokrzywiło jak się przestawił rozrząd. W niedzielę auto miało przejechać około 1700 km
Mechanik się nie przyznaje do roboty
** Dodano: 15-07-2010, 06:56 **
Nie reagowałem, bo miałem nadzieję, że to pompa wspomagania(też do wymiany i właśnie miałem wymieniać wczoraj). |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-07-2010, 07:16
|
|
|
Możesz jeżdzić bez paska balansowego . Jedyne skutki - to większe wibracje i mocniejsze przechylanie się silnika przy gwałtownym dodaniu gazu .
Natomiast jeżeli słychać stuki zaworu spotykającego się z tłokiem - to jazda , a zwłaszcza na dalszą trasę jest co najmniej ryzykowna ! Zawór napewno jest mniej , czy bardziej krzywy i nie przylega do gniazda . To że silnik straci przez to moc to jeszcze najmniejsze nieszczęście . Gorsze jest to , że przez niedomknięty zawór mogą przedostawać się do cylindra gorące spaliny z kolektora wydechowego . A że tłoki pracują parami , to w trakcie gdy w jednym będzie suw wydechu , to w drugim akurat trwa zasysanie mieszanki . Może to spowodować zapłon mieszanki o wiele za wcześnie i zatrzymanie silnika , a w konsekwencji nawet złamanie korbowodów .
To najczarniejszy scenariusz , ale w myśl zasady " jeżeli coś może się zdarzyć - to zdarzy się napewno" ... Wersja mniej czarna ( ale też nie różowa) - to wypalenie gniazda niedomkniętego zaworu , lub pęknięcie denka tłoka osłabionego przez kolizję z zaworem . |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-07-2010, 11:10
|
|
|
schab napisał/a: | Natomiast jeżeli słychać stuki zaworu spotykającego się z tłokiem - to jazda , a zwłaszcza na dalszą trasę jest co najmniej ryzykowna ! |
Nie chcę nigdzie jechać, co najwyżej holować do warsztatu jakiegoś.
Piszę tylko, że miałem trasę 1700 km zaplanowaną na weekend, a tu taka niespodzianka.
schab napisał/a: | Jedyne skutki - to większe wibracje i mocniejsze przechylanie się silnika przy gwałtownym dodaniu gazu . |
A co z ciśnieniem oleju? Tam się nic nie zepsuje? Nie będzie przez to niższe ciśnienie oleju? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-07-2010, 16:59
|
|
|
Guzik napisał/a: | A co z ciśnieniem oleju? Tam się nic nie zepsuje? Nie będzie przez to niższe ciśnienie oleju |
Nie |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-07-2010, 19:14
|
|
|
Ok, dzięki. Choć i tak mam mieszane odczucia, chyba jednak kupię nowy pasek na te wałki, bo to wydatek 160 zł raz na 60 tysięcy... |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|