Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce - problem?
Autor Wiadomość
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-10-2012, 15:17   Hamulce - problem?

Wszystkie cztery tarcze przetoczone, nowe klocki na czterech zaciskach + nowe gumki w tylnych.
Układ odpowietrzony, ale jeszcze jutro raz to zrobię.
Tarcze założone nie odtłuszczone.
Teraz pedał hamulca bierze, ale słabo tuż przy podłodze, gdy nacisnę kilka razy twardnieje i bierze wyżej. Zapowietrzony??

Hamulec ręczny(tarcze), wszystkie części nowe.
Stare linki wymoczyłem w oleju i założyłem.
Czy te dwie dwie linki do kół mają różną długość?
Jedna z nich mimo moczenia ciężko chodzi.

Na klocku hamulcowym(tył) jest taki stalowy mały trzpień który wchodzi w rowki na tłoku w zacisku.
Czy tak powinno być?
Skoro tłoczek samoregulujący docisk do tarczy robi to przez wykręcanie się to w takim wypadku jest to nie możliwe bo ten trzpień to blokuje.

W jaki sposób wyregulować ręczny hamulec? Co z tą długością linek?

Podsumowując: Bardzo slaby zasadniczy, brak ręcznego.

Proszę o pomoc i sugestię :(
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2012, 15:46   

odpowietrzyć porządnie, może już pompa albo serwo nie wyrabiają, nie ubywa płynu nigdzie? ręczny to pewnie trzeba podciągnąć, albo linki zmienić na nówki, linki mają chyba identyczną długość z tego co pamiętam.
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-10-2012, 19:09   

camp21 napisał/a:
Czy te dwie dwie linki do kół mają różną długość?


z prawej strony jest dłuższa,jeśli dobrze odpowietrzyłeś układ to hamulec ręczny reguluję się na końcu i powinno być dobrze o ile prawidłowo wkręciłeś (ustawiłeś) tłoczki w zacisku.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 04-10-2012, 19:31   

Tłoczki w zacisku wkręciłem, wcześniej wymieniłem tą gumkę uszczelniającą tłoczek.
Klocki weszły w swoje miejsca bez żadnych siłowych problemów.
Tłoczek reaguje na poruszanie dźwignią od ręcznego przy zacisku(sprawdzone na stole przed montażem.

Co masz na myśli pisząc o prawidłowym ustawieniu tłoczka ?

Kurcze, mi wyszło że właśnie prawa linka jest za długa :?:
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2012, 19:34   

Ja bym sprawdził przewody hamulcowe. Miałem podobny problem, niby wszystko ok a jednak zapowietrzone... Problem się wyjaśnił gdy strzelił przewód (sztywny) przy tylnim prawym kole. Po wymianie przewodu hamulce działały jak ta lala :P
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-10-2012, 21:36   

camp21, jesli pedal wpada to pewnie zapowietrzone jeszcze wiec probuj odpowietrzac jeszcze az bedzie lecial czysty niespieniony plyn.I pompuj pedalem powoli puszczajac go do konca tak by pompa mogla nabierac plyn.Jesli nie pomoze to moze pompa przepuszczac na tloczkach.

Linek z tylu nie naciagaj zbyt mocno.Zawsze musza miec jakis luz i jak zwalniasz reczny dzwigienki przy zaciskach musza wracac do ogranicznikow bo inaczej nie bedzie dzialala samoregulacja i nie beda sie podciagac hamulce w miare jak klocki sie scieraja.

Nie wierze troche ze bedziesz mial pozytek z toczonych tarcz..(ze beda proste i ze sie wkrotce nie pokrzywia)...na ale...kazdy robi jak uwaza :)

Wystepy klocka maja wejsc w naciecia w tloczku-wtedy bedzie dobrze.Tloczek podczas normalnej pracy ma sie nie obracac.Obraca sie nakretka w tloczku po gwincie wewnatrz zacisku :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 05-10-2012, 05:07   

Dzisiaj zastosuję się do Waszych rad i jeszcze raz lub dwa porządnie cały układ odpowietrzę.
Co do przetoczonych tarcz to bardziej jest to zabielenie niż przetoczenie.
Tokareczka już kilkanaście kompletów tarcz przetoczyła i ludzie nie narzekają, więc myślę że i temperówka będzie zadowolona.

Odpowietrzyłem jeszcze raz porządnie cały układ, zmieniłem linki stronami ;D i zaczęło być dobrze :)
Przeczytałem na forum o korektorze hamowania, odwinąłem gumkę i zobaczyłem kupę rdzy.
Z grubsza wyczyściłem, zapsikałem WD-kiem, przesmarowałem smarem i tak zostawiłem bo nie wiem jak to ma działać i gdzie ma być ta sprężyna której nie mam.
Prosiłbym o jakieś zdjęcie skąd dokąd jest podłączona.
Jak dowiem się od Was więcej to wezmę się do roboty i to naprawię.
Jak długa jest ta sprężyna?

Dzisiaj nawet mi ABS zadziałał :D
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2012, 07:09   

Może rysunek pomoże 8)



Sprężynka ma ok 15cm długość.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
camp21 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 68
Skąd: Landsberg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 06-10-2012, 08:25   

I o to chodziło :) Teraz już wiem gdzie ta sprężyna jest podłączona/ :)
_________________
www.irekmo.pl
Rover 75 2.5 V6
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2012, 10:46   

camp21, korektor jak zardzewialy w srodku lub przecieka to do wywalenia.Jak juz tloczek w srodku sie nie przesuwa to tyl nie bedzie hamowal lub bedzie hamowal slabo.Zwykle jest to zardzewiale i nie dziala wcale.Efekt jest taki ze droga hamowania wydluza sie o kilka metrow.Przez slabo hamujacy tyl wjechalem kiedys w passata i zrozumialem dlaczego zabraklo mi pol metra miejsca :) Potem korektor a w zasadzie korektory wywalilem i wreszcie tyl zaczal brac.Bez korektorow hamowal mniej wiecej rowno 4 kolami i wreszcie na przegladzie nikt mi nie narzekal na slaby zasadniczy na tyle.Najlepiej zrob test na gruntowej drodze przy malej predkosci i porownaj dlugosci sladow.

Byly dwa rodzaje ABS.Z czujnikami tylko na przodzie a z tylu dwa korektory do kazdego z kol-taki mialem w bylym tipo i musze powiedziec ze byl do du..y.
W obecnym mam czujniki przy 4 kolach i brak jakiegokolwiek korektora.Ten dziala tak jak powinien dzialac ABS w samochodzie :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-10-2012, 10:48   

ja mam u siebie pominięty korektor i jest ok :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-10-2012, 12:23   

KrzychuB,i prawidlowo :) Ja nawet uwazam ze bez korektora jest lepiej :) A juz napewno zamiast niesprawnego korektora :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load