Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrewany pasek rozrządu i konsekwencje!?
Autor Wiadomość
Zdzich 


Wiek: 79
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 18
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2005, 21:31   Zrewany pasek rozrządu i konsekwencje!?

Spiesze podzielic sie wrazeniami z dzisiejszej awarii!!! Dotyczy Tempry 1,6 monowtrysk.
Odmówiła mojemu synowi posłuszeństwa! Ma on trochę "ciężką nogę"! Zaciągnieta do warsztau została przglądnięta i mechanik (jak dobrze miec szwagra mechanika) stwierdził zerwanie paska rozrządu! Strach mnie obleciał, bo pisaliście czym to grozi. Po wymianie paska kochana Temperówka zagadała bez czkawki.
Aby uprzedzic "dobre rady" informuję, ze jakieś 10 tys km temu, zgodnie z Waszymi Koledzy radami, wymieniłem wszystkie paski i napinacz. Pasek urwał sie poprzecznie. Tu rodzi sie pytanie do specjalistów i praktyków, ten silnik ma juz możliwość chowania zaworów w wypadku zerwania paska? Czy należy spodziewac sie jakichś niespodzianek, ptfu, na psa urok! Co o tym sądzicie?
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-03-2005, 23:36   

Teoretycznie sa to silniki kolizyjne. Choc znane sa juz przypadki nam (starym forumowiczom) ze te silniki po peknieciu paska przetrwaly. Tak mial np. kolega Tomek z Olsztyna ktoremu pekl pasek i zakladal nowy w nocy na dworze pod lasem. Dzielny byl i mu sie udalo dojechal bez problemu do domu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-03-2005, 13:12   

a mi pekl ... pasek i coz silnik do remontu... cale szczescie ze chyba dwa tlowi walnely a reszta byla ok ! :P
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2005, 21:27   

Mi w 1.4 na monowtrysku pękł i nic. Pękł mi jak miałem ok 3500 obr. Po pół roku jak robiłem uszczelniacze kazałem zdjąć głowicę i ani śladu nie było po pęknięciu paska.

FUKS
     assistance   Moneta
 
 
Zdzich 


Wiek: 79
Dołączył: 26 Sty 2005
Posty: 18
Skąd: Lubaczów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-03-2005, 22:06   

Dzięki za wypowiedzi. Tak przy okazji podam, że w mojej regacie (diesel 1,9) zablokowny silnik zerwał chyba z 10 cm ząbków na pasku, to tak jak by się urwał, a po wymianie paska nie było kłopotów. No cóż tylko co drugi ... ma szczęście, czego i Wam życzę, szczęścia oczywiście! :D
     assistance   Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-03-2005, 21:56   

W silnikach nie wysilonych zazwyczaj nie ma konfliktu zawór - tłok, najgorsze są silniki 16V i wszelkie japońce jak tam szczeli pasek to można z miejsca dać na tacę żeby koszt zamknoł sięł w paru tysiącach. sądzę że silniki 1.4 nie są konfliktowe ale trzeba by to zbadać.
Jak ktoś robi głowicę to niech sprawdzi czy zawór ma możliwość wyjść poza jej obrys bo tłok raczej nie wyjdzie poza korpus bo by pierścienie zgubił
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2005, 12:44   

z ciekawości - po jakim przebiegu padały Wam paski?

ja obawiam się, że wypadałoby pomyśleć powoli nad paskiem.
Moja temperówka, nim ją jeździłem (jeżdżę nią ok 3 lata) stała prawie 10 lat prawie nie ruszana (raz na tydzień, serio, auto na ozdobę :-) ktoś kupił a nie jeździł).
Jak ją drapłem to wszystko (z dupereli :-) ) od stania poszło do wymiany po kolei,
paski też, ale rozrządu nie ruszałem. Ma paseczek prawie 13 lat, z czego dopiero od 3 lat pracuje; zastanawiam się czy nie sparciała guma mu zbytnio, kiedy może figla spłatać?
nie znam dnia ani godziny :lol: więc zaczynam o tym myśleć. Taniej niż remoncik silnika potem drobny. A drugie pytanko - z ciek. - ile daliście za paski? Teraz chyba to koszt 40zł-50zł z tego co słyszałem?
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 31-03-2005, 14:20   

Moje auto miało 60.000 km kiedy je kupiłem. Jest z 93 więc od tego czasu nie miał wymienianego paska rozrządu. Po otwarciu i zmianie okazało się, że pasek jeszcze nie jest aż tak straszny (był elastyczny i nie wytarty), jednak tak na „oko” to tylko baba w szpitalu zmarła. Zresztą po rozgięciu widać już było pęknięcia poprzeczne a to one najczęściej powodują zerwanie paska.
Wg mnie koszty wymiany są nieporównywalne z naprawą i brakiem auta. Pasek kosztuje ok. 40-50zł (Gates lub Conti) plus napinacz ok. 30-50. Wymiana w zależności od warsztatu: 80-160zł. Biorąc pod uwagę, że zmiany dokonać trzeba co min 2 lata jest to chyba mała kwota...
Oczywiście nie może to uchronić przed zerwaniem paska zaraz po zmianie!! Dlatego uwaga na super tanie paski. Nie oszczędzajmy aż tak na paskach, bo nie warto.
No i nawet po tym jak widziałem jak mechanicy wymieniają pasek na moich oczach to raczej bym się tego nie podjął.
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-03-2005, 21:18   

Mi po 70 tyś. Teraz wole dmuchać na zimne.
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 31-03-2005, 21:41   

Najlepiej pasek kupić oryginal polecany przez Fiat - one wytrzymują ok 100 tyś, co do innych to różnie to bywa gates chyba najgorszy. Co do wzrokowej oceny paska to raczej sie nie wypowiem bo to daremne, to tak jak by na disco zgadywać która Panna jest pełnoletnia - prawdopodobieństwo w przypadku czy pasek dobry czy zły jest podobne.
Producenci zalecają wymianę paska po ok 4 - 5 latach od montażu pierwszego i nie zależy to od tego czy pracował czy nie.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-03-2005, 22:22   

Tomilee napisał/a:
Najlepiej pasek kupić oryginal polecany przez Fiat - one wytrzymują ok 100 tyś, co do innych to różnie to bywa gates chyba najgorszy


To sie zgodze w pelni. My wymieniamy co 100tys. pasek.
To juz na 3ci pasek (za 20tys. wymiana)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2005, 22:50   

dzięki! :o czyli jednak trzeba będzie pomyśleć o pasku za jakiś czas... oczywiście wolę to niż remoncik silnika :P myślałem tylko, iż koszty będą trochę mniejsze, ale w tym wypadku nie mam zamiaru oszczędzać. 8)
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-04-2005, 23:40   

Moje 1,4 to taki sam silnik jak 1,6 jest po 4 razach 3razy przy zapalaniu raz przy 100km/h
z przeredukowaniem i raz rolka napinacza rozleciała się po 420tyś+-
Nic mu nie stało się ząbki się oberwały w pasku.
Jeżeli by przeskoczył np o 3 zęby to tragedia .Samo zerwanie jest nie grożne taki wniosek
w moim przypadku. Gates wytrzymał dwa razy 90tyś teraz krucej koła wytarte szybciej go zużywają.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2005, 08:01   

unknown napisał/a:
Ma paseczek prawie 13 lat, z czego dopiero od 3 lat pracuje; zastanawiam się czy nie sparciała guma mu zbytnio, kiedy może figla spłatać?


Nawet nie masz sie co zastanawiac, od razu wymieniaj.

Ja pasek w moim T 1.4 zmienialem zaraz po jego kupnie, przy przebiegu ok. 85 tys.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
001andrzej 
witamy nowego


Wiek: 53
Dołączył: 31 Mar 2005
Posty: 7
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-04-2005, 17:58   

u mnie w gaźnikowym autku koszta były 750 złotych .wymieniono zawory napinacz pasek uszczelkę robiona głowica...
     assistance
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2005, 21:49   

mi też niestety zerwał się pasek rozrządu. Jednak nie narobił dużych szkód. Zawory chyba troszeczke oberwały bo cykają troszeczke ale nie jest to uciążliwe.

Ciekawostka:
Na oryginalnym (od nowości) pasku przejechałem okolo 155 tyś km natomiast po wymianie na nowy przejechałem około 50 tyś. Chyba będę wymieniał pasek co 35 tyś tak na wszelki wypadek :)

Pozdrawiam
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-06-2005, 15:32   

Albo kiepski pasek albo jakoś nie do końca dobrze naciągnięty.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
marinero 



Dołączył: 21 Kwi 2005
Posty: 34
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 11-06-2005, 10:57   

1.4 silnik do roboty ](*,) ,zrobiłem 10 tyś i wszystko gra
_________________
1.4i.e '95 ; 2.0i.e 8v '93
     assistance
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 29-08-2005, 18:30   

Tomilee, Mie padł w 1,4 DGT i kutasz! siedmiu z ośmiu pojszło na szczaw...sam zrobiłem, wyjszło około 400 zeta. A pękł po 60 tysiach. :evil: :P :? :(
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-08-2005, 21:47   

ja wreszcie ten mój paseczek z 3 tyg temu wymieniłem wraz z napinaczem.... a przeżył pasek... ponad 13 lat, orginalny fabryczny, okazało sięnikt nie zmieniał wceśniej, przez te 13 lat miał co prawda mały przebieg, ok 62 tys km.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-08-2005, 17:06   

unknow sam wymieniales??
Mysle czy by sie za paseczek tez nie wziasc w najblizszym czasie bo lepiej dmuchac na zimne...
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-08-2005, 18:07   

już miałem sam wymieniać, ale zacząłem jeszcze inne rzeczy robić i jak potem się do paska dobrałem to już mi się nie chciało, odechciało się zwł. jak zobaczyłem ile zabawy by było z naciągnięciem też alternatora itp bo instalacja gazowa nieco przeszkadzała...

poza tym - udało mi się znaleźć dobrego mechanika i tak go zamotać, że nie dość, że się wytargowałem by zrobił to taniej, to jeszcze przez noc mi zrobił na już...

a pomyślałem też sobie - że w sumie sprawę jak rozrząd, zwłaszcza dłuuuuuuuuuuugo nie ruszany lepiej zwalić komuś innemu (odpowiedzialność) na łeb by w razie czegoś (np źle założy czy przeskoczy i silnik do remontu) ktoś inny koszty pokrywał, jak mechanik a sp.li to niech płaci wtedy...

normalnie za założenie krzyczeli min 100 czy 120zł, ja pasek i napinacz dość tanio dostałem, taniej niż myślałem to coś zostało a mechanik się zgodził za 70 dych to w sumie wolałem się samemu zbyt nie przemęczać a i ryzyka nie mieć...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 31-08-2005, 20:29   

unknown, Co racja to racja, a i chłopak ma czem bułkie posmarować. Pod niebiosa Pana wychwala, i motorek bezpiecznie gna do domku... :D =D>
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-08-2005, 22:55   

eh, hehe... rozumiem ten styl wypowiedzi, nawet ciekawy, tego typu pogadywania to poniemaja ino niektoore ludki z tej planet y mogą się obruszyć kapkę na takie wywodów formułwanie... może choć czasem dla odmiany krztę mocniej po polskiemu...
polska język trudna, ale dla kcącego...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
edax 



Wiek: 57
Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 85
Skąd: Wa-wa
Ostrzeżeń:
 8/3/5
Wysłany: 01-09-2005, 00:42   

mkaminski100, Kolega mie powie co ma za taksufkie? Czyzby to samo co ja? 16.i.e black metall, skóra, klima itd?

[ Dodano: 09-09-2005, 01:40 ]
unknown, A idzie kolega wydzieć co i jak, nie taka jenzyk trudna, ino się trza nakompinować...Lecz opłaci się, albowiem ubaw coniemiara i rozlicznych znaczeń moc... =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
_________________
edax
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load