Zrewany pasek rozrządu i konsekwencje!? |
Autor |
Wiadomość |
szwagier
Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2005 Posty: 30 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-10-2005, 09:03
|
|
|
czy w Temprze jest kolizyjny pasek rozrzadu ??? |
_________________ była Tempra 1.6
jest Vectra 2,5V6 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 09:27
|
|
|
1.6 tak, choc paru osobom na forum mieli farta ze po zerwaniu paska zawory im sie nie pogiely. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-10-2005, 16:51
|
|
|
Jeżeli silnik jest kolizyjny to po prawie każdym zerwaniu paska musi dostać układ zawory/tłoki, gdyż jak urwie się pasek to silnik się kręci siłą bezwładności i rozpędu od koła zamachowego a wałki rozrządu stają pod siłą sprężynek zaworowych więc nie ma mocnych tłoczek walnie w zawór, chyba że zawór nie był otwarty cały wtedy mogą się minąć ale to już jest tylko znak od boga - że nas lubi i nie pozwoli na umoczenie dużych pieniędzy. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
DZIADEK
witamy nowego
Dołączył: 21 Kwi 2006 Posty: 6 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-04-2006, 20:25
|
|
|
Mi się pasek poprostu zsunął z dolnego koła zębatego i nikt nie może podać przyczyny.
Po założeniu nowego paska auto zapalilo i niby chula jak przedtem z tą tylko różnicą że słychać jakieś delikatne stukanie ( zawory ? }. Znajomy mechanik który mi zmienial pasek mówi że to mogła szczelić szklanka i trzeba ją wymienić - czy ktoś wie coś na ten temat?
Ja narazie nie mam czasu postawić auta do warsztatu i jeżdżę. A propo kolizyjności silników to On twierdzi że są one malo kolizyjnenie i w wiekszości przypadków po strzale paska jest niekoniecznie dobrze ale ok. |
_________________ TIPO 1,4 mono + gaz
www.SERWISY24H.PL |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-04-2006, 20:43
|
|
|
Sam nie wiem jak to w końcu jest.Też planuję wymianę ale coś nie mogę się zabrać.Pisze dla silników 1,4 i 1,6 v8 że tłoki mają wybrane okulary aby mogły zchować się w nich zawory.Więc wydaje mi się że nie powinny być kolizyjne. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
DZIADEK
witamy nowego
Dołączył: 21 Kwi 2006 Posty: 6 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-04-2006, 21:36
|
|
|
To lepiej nie odwlekaj tego - ja miałem na dniach wymienić pasek gdyż dopiero co zakupiłem tipka no i pech -pasek ( co prawda nie strzelił ale się zsunął )
W poprzednim tipku woziłem już pasek w bagażniku i... niestety pech -strzelił w czasie jazdy, i prawdopodobnie wtedy trafiłem do ujowego mechanika bo zdarł ze mnie 9 stów !!!, a było to pięć lat temu.Wiem jedno, że przy następnym aucie odrazu po jego zakupie najpierw pasek, a nie za tydzień, potem znowu za tydzień, itd... |
_________________ TIPO 1,4 mono + gaz
www.SERWISY24H.PL |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-04-2006, 09:11
|
|
|
Dokładnie Dziadek.Ja jak kupiłem Tempre to pierwsze co to pojechałem kupić pasek,potem udałem sie do garażu rodziców,gdzie go wymieniłem.Nawet koleś od którego kupiłem autko sam mi mówił żeby nie zwlekać bo on nie wymieniał.Naprawde "opłaca" się wymienić. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
martiiinez
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2009, 12:05
|
|
|
Witam mam kolejne pytanie do znawcow
nie mam paska od wałó balansujacych czy mozna bez niego dojechac do warsztatu ?
zapalila mi sie kontrolka od cisnienia oleju chyba juz po silniku ?
czy mozliwe ze bez tego paska silnik rzęzi?
samochod fajnie jeździł ale jak uderzylem w kraweznik i zgiołem przedni amortyzator to juz wszystko sie posypało nastepnego dnia pekł pasek od wałow silnik dziwnie rzezi jak zmieniam bieg i wciska sprzegło to tez dziwne odgłosy sa
Nie wiem co mam teraz robic z tym silnikiem bo kupiłem cały zestaw do rozrzadu ale ta kontrolka sie zapalila i zwątpiłem
ostatnie pytanie czy silnik od lancii Themy 2.0 16v turbo bedzie tam pasował czy bede musiał robic wiele przerobek ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-05-2009, 12:07
|
|
|
martiiinez napisał/a: | nie mam paska od wałó balansujacych czy mozna bez niego dojechac do warsztatu ? |
Oczywiscie ze tak
martiiinez napisał/a: | zapalila mi sie kontrolka od cisnienia oleju chyba juz po silniku ? |
Niekoniecznie, ale jednak nie odpalałbym go w razie czego, sprawdz czy masz olej
martiiinez napisał/a: | czy silnik od lancii Themy 2.0 16v turbo bedzie tam pasował czy bede musiał robic wiele przerobek ? |
powinien podejsc bez problemu |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 12:36
|
|
|
martiiinez, bez balansu mozesz jechac, nic sie nie stanie, wazne aby tylko zerwany pasek balansu nie wlazl pod pasek rozrzadu, co do innego dzwieku silnika bez tego paska, walek balansu lozyskowany jest na koncach na lozyskach tocznych i w polowie na panewce, jesli walki sa luzem moga drgac [kazde lozysko ma pewien luz pasowania] i stad ten inny dzwiek pracy silnika.
Co do kontrolki cisnienia oleju, jesli sie juz zapalila to cisnienie oliwy masz ponizej 0,3bar, dla 16V oznacza to smierc walu, jego juz sie nie szlifuje, znaczy moze powiem inaczej, jak zrobisz szlif u bardzo dobrego fachowca i spasujesz reszte jak nalezy lacznie w wyosiowaniem bloku to pojezdzi ale juz bedzie to "silnik do jazdy po bułki do sklepu" ....
Teraz cos o silniku w Themy Turbo, konstrukcyjnie blok i reszta ta sama, jedyna rozniaca to zawieszenie silnika, przelozyc bedziesz musiał łapy silnika, thema ma plyte podlogowa wspolna z croma i saabem9000, lapy jak pisalem sa inne i w niektorych wersjach 2.0 16VT jest ciut inny kolektor ssacy ktory pod maske w tipo/tempra nie wejdzie [za malo miejsca miedzy glowica silnika a grodzia przedzialu pasazerskiego].
Sorki ze bez polskich liter ale jestem w pracy i pisze na szybko. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 12:42
|
|
|
GrzesiekK., zapomniales dodac ze uklad wtryskowy jest inny.W Themie jest BOSCH a w Fiatach Weber- Marelli i instalacja wtrysku jest inna |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 07-05-2009, 12:51
|
|
|
GrzesiekK. napisał/a: | bardzo dobrego fachowca i spasujesz reszte jak nalezy lacznie w wyosiowaniem bloku to pojezdzi |
Obiło mi się o lewe ucho że w krośnie jest gość który robił wały do m.in do Coupetek a te teraz śmigają aż miło.
Można jeszcze szukać nominału - 2,4 k i jest |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
martiiinez
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2009, 12:57
|
|
|
Ok zaraz sprawdze ten olej ale nawet jak jest to chyba i tak juz nic z tego nie bedzie?
kontrolka zapalila mi sie wczoraj jak jechałem wolno od jednego warsztatu do drugiego jak dodam wiecej gazu to gaśnie jak wjechałem w dziure to tez zgasła na jakis czas
przy wcisnieciu sprzegła i odpuszczeniu przy zmianie biegu silnik ma dziwne odgłosy ;/
co do robienia wału mysle ze jest to głupi i mało opłacalny sposób
nie wiem co mam robic z tym samochodem bo nawet dokumentow poprzedni własciciel nie odebrał z urzedu ( nie chce mi sie tłumaczyc) i teraz zrobic przeglad i płacic oc w takim złomie to jakas porazka |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 07-05-2009, 13:01
|
|
|
martiiinez, jaki masz w ogóle poziom oleju, na jakiej oliwie jeździsz??
Co do ciśnienia to najlepiej sprawdzić na zewnętrznym manometrze.
BTW: GrzesiekK Ty zakładałeś nominał do swojego?? |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 13:03
|
|
|
ubek napisał/a: | GrzesiekK Ty zakładałeś nominał do swojego?? |
Jak dobrze pamietam to zakladal od Dedry turbo. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 13:09
|
|
|
ubek napisał/a: | BTW: GrzesiekK Ty zakładałeś nominał do swojego?? |
Tak, przełożony miałem wał + panewki + korbowody od dery 2.0 8VT wszystko w nominale wyjęte z silnika który z kolega w sumie kupiliśmy na spółke, on zabrał głowice, ja dół silnika, silnik wyjety z dedry po wypadku przy ok.50tys km, potem lezał zakonserwowany w piwnicy u gościa 1,5roku i czekał na nas Jak ktoś chętny mam jeszcze blok w stanie idealnym z fabrycznym honowaniem, zero owalu cylindra, gładź idealna. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
martiiinez
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2009, 14:36
|
|
|
sprawa wyglada tak sprawdzilem teraz olej na zimnym jest na maxa
kontrolka sie nie zapala
silnik normalnie odpala
po dodaniu gazu strasznie dymi
** Dodano: 07-05-2009, 15:56 **
a moze normalnie tak dymi na zimnym jak chodzi na gazie... |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-05-2009, 15:48
|
|
|
martiiinez napisał/a: | po dodaniu gazu strasznie dymi
** Dodano: 07-05-2009, 15:56 **
a moze normalnie tak dymi na zimnym jak chodzi na gazie... |
jaki kolor dymu ? Jak taki szarawo biały to OK ... chyba, że bierze płyn chłodniczy to też będzie na biało kopcił |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
martiiinez
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2009, 15:54
|
|
|
tak taki szaro biały |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-05-2009, 21:28
|
|
|
martiiinez napisał/a: | tak taki szaro biały |
To na zimnym nic nie znaczy
A cisnienie oleju jakie masz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
martiiinez
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:10
|
|
|
cisnienie mam 1,5 zawsze sprawdzałem olej zwłaszcza po szybszej jeździ i dolewałem nigdy nie było jakos mało oleju
Teraz nie wiem co mam robic czy montowac ten pasek i cały rozrzad i mooooze bedzie dobrze chociaz watpie czy silnika drugiego szukac co nie jest takie latwe ;/
Prosze o opinie osoby znajace sie w temacie pozdrawiam |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:11
|
|
|
martiiinez napisał/a: | cisnienie mam 1,5 |
Na zimnym, czy na ciepłym |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
martiiinez
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 13 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:20
|
|
|
na zimnym jest 1,5 jak tylko odpale a na ciepłym teraz nie sprawdzałem samochod od wczoraj stoi w miejscu |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:22
|
|
|
martiiinez napisał/a: | na zimnym jest 1,5 |
To sprawdz cisnienie zew. manometrem, ale jak piszesz, ze kontrolka sie zapala, to na 90% panewki do wymiany i wał tak jak GrzesiekK., pisał. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-05-2009, 22:40
|
|
|
martiiinez napisał/a: | na zimnym jest 1,5 jak tylko odpale a na ciepłym teraz nie sprawdzałem samochod od wczoraj stoi w miejscu |
Umarł .... |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|