Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrewany pasek rozrządu i konsekwencje!?
Autor Wiadomość
szwagier 


Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 30
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-10-2005, 09:03   

czy w Temprze jest kolizyjny pasek rozrzadu ???
_________________
była Tempra 1.6

jest Vectra 2,5V6
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-10-2005, 09:27   

1.6 tak, choc paru osobom na forum mieli farta ze po zerwaniu paska zawory im sie nie pogiely.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 21-10-2005, 16:51   

Jeżeli silnik jest kolizyjny to po prawie każdym zerwaniu paska musi dostać układ zawory/tłoki, gdyż jak urwie się pasek to silnik się kręci siłą bezwładności i rozpędu od koła zamachowego a wałki rozrządu stają pod siłą sprężynek zaworowych więc nie ma mocnych tłoczek walnie w zawór, chyba że zawór nie był otwarty cały wtedy mogą się minąć ale to już jest tylko znak od boga :) - że nas lubi i nie pozwoli na umoczenie dużych pieniędzy.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
DZIADEK 
witamy nowego


Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-04-2006, 20:25   

Mi się pasek poprostu zsunął z dolnego koła zębatego i nikt nie może podać przyczyny.
Po założeniu nowego paska auto zapalilo i niby chula jak przedtem z tą tylko różnicą że słychać jakieś delikatne stukanie ( zawory ? }. Znajomy mechanik który mi zmienial pasek mówi że to mogła szczelić szklanka i trzeba ją wymienić - czy ktoś wie coś na ten temat?
Ja narazie nie mam czasu postawić auta do warsztatu i jeżdżę. A propo kolizyjności silników to On twierdzi że są one malo kolizyjnenie i w wiekszości przypadków po strzale paska jest niekoniecznie dobrze ale ok.
_________________
TIPO 1,4 mono + gaz
www.SERWISY24H.PL
     Moneta
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 22-04-2006, 20:43   

Sam nie wiem jak to w końcu jest.Też planuję wymianę ale coś nie mogę się zabrać.Pisze dla silników 1,4 i 1,6 v8 że tłoki mają wybrane okulary aby mogły zchować się w nich zawory.Więc wydaje mi się że nie powinny być kolizyjne.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
DZIADEK 
witamy nowego


Dołączył: 21 Kwi 2006
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-04-2006, 21:36   

To lepiej nie odwlekaj tego - ja miałem na dniach wymienić pasek gdyż dopiero co zakupiłem tipka no i pech -pasek ( co prawda nie strzelił ale się zsunął )
W poprzednim tipku woziłem już pasek w bagażniku i... niestety pech -strzelił w czasie jazdy, i prawdopodobnie wtedy trafiłem do ujowego mechanika bo zdarł ze mnie 9 stów !!!, a było to pięć lat temu.Wiem jedno, że przy następnym aucie odrazu po jego zakupie najpierw pasek, a nie za tydzień, potem znowu za tydzień, itd...
_________________
TIPO 1,4 mono + gaz
www.SERWISY24H.PL
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-04-2006, 09:11   

Dokładnie Dziadek.Ja jak kupiłem Tempre to pierwsze co to pojechałem kupić pasek,potem udałem sie do garażu rodziców,gdzie go wymieniłem.Nawet koleś od którego kupiłem autko sam mi mówił żeby nie zwlekać bo on nie wymieniał.Naprawde "opłaca" się wymienić. :!:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
martiiinez 


Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 07-05-2009, 12:05   

Witam mam kolejne pytanie do znawcow
nie mam paska od wałó balansujacych czy mozna bez niego dojechac do warsztatu ?
zapalila mi sie kontrolka od cisnienia oleju chyba juz po silniku ?
czy mozliwe ze bez tego paska silnik rzęzi?
samochod fajnie jeździł ale jak uderzylem w kraweznik i zgiołem przedni amortyzator to juz wszystko sie posypało nastepnego dnia pekł pasek od wałow silnik dziwnie rzezi jak zmieniam bieg i wciska sprzegło to tez dziwne odgłosy sa

Nie wiem co mam teraz robic z tym silnikiem bo kupiłem cały zestaw do rozrzadu ale ta kontrolka sie zapalila i zwątpiłem :(

ostatnie pytanie czy silnik od lancii Themy 2.0 16v turbo bedzie tam pasował czy bede musiał robic wiele przerobek ?

Pozdrawiam
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-05-2009, 12:07   

martiiinez napisał/a:
nie mam paska od wałó balansujacych czy mozna bez niego dojechac do warsztatu ?

Oczywiscie ze tak ;)
martiiinez napisał/a:
zapalila mi sie kontrolka od cisnienia oleju chyba juz po silniku ?

Niekoniecznie, ale jednak nie odpalałbym go w razie czego, sprawdz czy masz olej ;)
martiiinez napisał/a:
czy silnik od lancii Themy 2.0 16v turbo bedzie tam pasował czy bede musiał robic wiele przerobek ?

powinien podejsc bez problemu ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-05-2009, 12:36   

martiiinez, bez balansu mozesz jechac, nic sie nie stanie, wazne aby tylko zerwany pasek balansu nie wlazl pod pasek rozrzadu, co do innego dzwieku silnika bez tego paska, walek balansu lozyskowany jest na koncach na lozyskach tocznych i w polowie na panewce, jesli walki sa luzem moga drgac [kazde lozysko ma pewien luz pasowania] i stad ten inny dzwiek pracy silnika.

Co do kontrolki cisnienia oleju, jesli sie juz zapalila to cisnienie oliwy masz ponizej 0,3bar, dla 16V oznacza to smierc walu, jego juz sie nie szlifuje, znaczy moze powiem inaczej, jak zrobisz szlif u bardzo dobrego fachowca i spasujesz reszte jak nalezy lacznie w wyosiowaniem bloku to pojezdzi ale juz bedzie to "silnik do jazdy po bułki do sklepu" ....

Teraz cos o silniku w Themy Turbo, konstrukcyjnie blok i reszta ta sama, jedyna rozniaca to zawieszenie silnika, przelozyc bedziesz musiał łapy silnika, thema ma plyte podlogowa wspolna z croma i saabem9000, lapy jak pisalem sa inne i w niektorych wersjach 2.0 16VT jest ciut inny kolektor ssacy ktory pod maske w tipo/tempra nie wejdzie [za malo miejsca miedzy glowica silnika a grodzia przedzialu pasazerskiego].

Sorki ze bez polskich liter ale jestem w pracy i pisze na szybko.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2009, 12:42   

GrzesiekK., zapomniales dodac ze uklad wtryskowy jest inny.W Themie jest BOSCH a w Fiatach Weber- Marelli i instalacja wtrysku jest inna
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 07-05-2009, 12:51   

GrzesiekK. napisał/a:
bardzo dobrego fachowca i spasujesz reszte jak nalezy lacznie w wyosiowaniem bloku to pojezdzi


Obiło mi się o lewe ucho że w krośnie jest gość który robił wały do m.in do Coupetek a te teraz śmigają aż miło.

Można jeszcze szukać nominału ;D - 2,4 k i jest :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
martiiinez 


Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 07-05-2009, 12:57   

Ok zaraz sprawdze ten olej ale nawet jak jest to chyba i tak juz nic z tego nie bedzie?
kontrolka zapalila mi sie wczoraj jak jechałem wolno od jednego warsztatu do drugiego jak dodam wiecej gazu to gaśnie jak wjechałem w dziure to tez zgasła na jakis czas
przy wcisnieciu sprzegła i odpuszczeniu przy zmianie biegu silnik ma dziwne odgłosy ;/

co do robienia wału mysle ze jest to głupi i mało opłacalny sposób

nie wiem co mam robic z tym samochodem bo nawet dokumentow poprzedni własciciel nie odebrał z urzedu ( nie chce mi sie tłumaczyc) i teraz zrobic przeglad i płacic oc w takim złomie to jakas porazka :(
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 07-05-2009, 13:01   

martiiinez, jaki masz w ogóle poziom oleju, na jakiej oliwie jeździsz??

Co do ciśnienia to najlepiej sprawdzić na zewnętrznym manometrze.

BTW: GrzesiekK Ty zakładałeś nominał do swojego??
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2009, 13:03   

ubek napisał/a:
GrzesiekK Ty zakładałeś nominał do swojego??


Jak dobrze pamietam to zakladal od Dedry turbo.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-05-2009, 13:09   

ubek napisał/a:
BTW: GrzesiekK Ty zakładałeś nominał do swojego??


Tak, przełożony miałem wał + panewki + korbowody od dery 2.0 8VT wszystko w nominale wyjęte z silnika który z kolega w sumie kupiliśmy na spółke, on zabrał głowice, ja dół silnika, silnik wyjety z dedry po wypadku przy ok.50tys km, potem lezał zakonserwowany w piwnicy u gościa 1,5roku i czekał na nas :D Jak ktoś chętny mam jeszcze blok w stanie idealnym z fabrycznym honowaniem, zero owalu cylindra, gładź idealna.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
martiiinez 


Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 07-05-2009, 14:36   

sprawa wyglada tak sprawdzilem teraz olej na zimnym jest na maxa
kontrolka sie nie zapala
silnik normalnie odpala
po dodaniu gazu strasznie dymi :P

** Dodano: 07-05-2009, 15:56 **
a moze normalnie tak dymi na zimnym jak chodzi na gazie...
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-05-2009, 15:48   

martiiinez napisał/a:
po dodaniu gazu strasznie dymi :P

** Dodano: 07-05-2009, 15:56 **
a moze normalnie tak dymi na zimnym jak chodzi na gazie...


jaki kolor dymu ? Jak taki szarawo biały to OK ... chyba, że bierze płyn chłodniczy to też będzie na biało kopcił
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
martiiinez 


Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 07-05-2009, 15:54   

tak taki szaro biały
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-05-2009, 21:28   

martiiinez napisał/a:
tak taki szaro biały

To na zimnym nic nie znaczy ;)
A cisnienie oleju jakie masz :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
martiiinez 


Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 07-05-2009, 22:10   

cisnienie mam 1,5 zawsze sprawdzałem olej zwłaszcza po szybszej jeździ i dolewałem nigdy nie było jakos mało oleju
Teraz nie wiem co mam robic czy montowac ten pasek i cały rozrzad i mooooze bedzie dobrze chociaz watpie czy silnika drugiego szukac co nie jest takie latwe ;/
Prosze o opinie osoby znajace sie w temacie pozdrawiam
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-05-2009, 22:11   

martiiinez napisał/a:
cisnienie mam 1,5

Na zimnym, czy na ciepłym :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
martiiinez 


Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 07-05-2009, 22:20   

na zimnym jest 1,5 jak tylko odpale a na ciepłym teraz nie sprawdzałem samochod od wczoraj stoi w miejscu
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-05-2009, 22:22   

martiiinez napisał/a:
na zimnym jest 1,5

To sprawdz cisnienie zew. manometrem, ale jak piszesz, ze kontrolka sie zapala, to na 90% panewki do wymiany i wał tak jak GrzesiekK., pisał.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-05-2009, 22:40   

martiiinez napisał/a:
na zimnym jest 1,5 jak tylko odpale a na ciepłym teraz nie sprawdzałem samochod od wczoraj stoi w miejscu


Umarł ....
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load