Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skończyły się hamulce
Autor Wiadomość
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 10:23   Skończyły się hamulce

Witam. Wczoraj w godzinach nocnych miałem dość niemiłą sytuacje, mianowicie na droge wyleciało mi kilka saren i zmuszony byłem awaryjnie hamować. Niestety podczas hamowania coś gdzieś pękło i pedał wpadł mi w podłogę. Na szczęście stało się to pod sam koniec i resztę prędkości wyhamowałem ręcznym.
Kolega Luczu powiedział mi że w TT to standard, jednak mi się to trafiło pierwszy raz a mojemu tacie gdy był poprzednim właścicielem nigdy.
Moje pytania są takie:

-Czy faktycznie to się zdarza w TT?
-Czy są dostępne jakieś wzmocnione przewody z gwarancją że nie pękną tak jak te?
-Czy może tak być że zbyt mocno nacisnąłem na hamulec i to moja wina?
-Czy oznaką skutecznych hamulców jest możliwość zablokowania kół na suchej nawierzchni (u mnie da się tylko na śniegu -.- )
-Czy powinienem zainwestować w pierwszej kolejności w zaciski powiedzmy od 2.0 oraz dobrej jakości tarcze i klocki?

Nie ukrywam że przestraszyło mnie to, bo niby nic się nie stało ale co jeśli byłby przede mną jeszcze jakiś samochód a pedał wpadł by w podłogę zaraz po naciśnięciu nie spowalniając zbyt pojazdu? Miałbym po przodzie i dodatkowe kłopoty w środku nocy. Hamowałem z około 100km/h, przewód pękł (prawdopodobnie on) przy około 30km/h.
Na razie jest u mnie rodzina więc nie będe się wygłupiał ale po południu mimo świąt zabieram się za diagnozę, bo na sylwestra muszę mieć sprawne auto.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-12-2011, 10:34   

D@wIdS napisał/a:
-Czy faktycznie to się zdarza w TT?

Tak, mnie dwa razy
Cytat:
-Czy są dostępne jakieś wzmocnione przewody z gwarancją że nie pękną tak jak te?

Raczej nie, ale pogadaj z kolegą Jam_Belfegor, on coś pisał, że dorabia i się zna
D@wIdS napisał/a:
-Czy może tak być że zbyt mocno nacisnąłem na hamulec i to moja wina?

Nie, stare przewody już tak mają, jak nie teraz, to za tydzień w gorszej sytuacji by strzelił. Mnie pękł na postoju.
D@wIdS napisał/a:
Czy oznaką skutecznych hamulców jest możliwość zablokowania kół na suchej nawierzchni (u mnie da się tylko na śniegu -.- )

Jak nie masz ABS. Jak masz sprawny, to nie zablokujesz.
D@wIdS napisał/a:
Czy powinienem zainwestować w pierwszej kolejności w zaciski powiedzmy od 2.0 oraz dobrej jakości tarcze i klocki?

Raczej będziesz miał problem z montażem.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 10:54   

D@wIdS napisał/a:
Kolega Luczu powiedział mi że w TT to standard, jednak mi się to trafiło pierwszy raz a mojemu tacie gdy był poprzednim właścicielem nigdy
No powiedział ci pół pardy :lalala: standard to mocno przesadzone ale pamiętaj że nasze T/T średnio będą już miały prawie 20 lat. Większość z nich ma jeszcze fabryczne stalowe przewody, które porostu są skorodowane jak jasny gwint, prędzej czy później muszą strzelić. Gniją głównie na zagięciach, tam gdzie osłabiona jest izolacja, ale i nie tylko. Tak to wygląda np. w 14 letnim Seicento



Cytat:
-Czy faktycznie to się zdarza w TT?
W każdym starszym aucie jeśli nie dopilnujesz tego
D@wIdS napisał/a:
-Czy są dostępne jakieś wzmocnione przewody z gwarancją że nie pękną tak jak te?
Po co? Sprawne nie skorodowane przewody nie pękają choć byś nie wiem jak gniótł pedał hamulca. Oczywiście odpowiadam ci na twoje pytanie, są wzmocnione przewody ale są stosowane w sporcie i kosztują bajońskie pieniążki. Jeśli chcesz mieć mocniejsze przewody zamów sobie ze stopu miedzi i niklu.
D@wIdS napisał/a:
-Czy może tak być że zbyt mocno nacisnąłem na hamulec i to moja wina?
odpowiedziałem wcześniej. NIE!
D@wIdS napisał/a:
-Czy oznaką skutecznych hamulców jest możliwość zablokowania kół na suchej nawierzchni (u mnie da się tylko na śniegu -.- )
Jeśli nie masz ABS'u i po pełnym wciśnięciu hamulca nie blokuje ci kół, to masz już bardzo słabiutkie hamowanie.
D@wIdS napisał/a:
-Czy powinienem zainwestować w pierwszej kolejności w zaciski powiedzmy od 2.0 oraz dobrej jakości tarcze i klocki?
W pierwszej kolejności to powinieneś zainwestować w nowe przewody hamulcowe, potem w pompę hamulcową bo to drugi winowajca wpadającego pedału hamulca (puszcza bokiem płyn gdyż ma wyrobiony tłok), dalej jak chcesz poprawić hamowanie możesz założyć takie zaciski: http://forum.tempra.org/t...-14-vt14546.htm do tego nowe tarcze i klocki. Dalej narowić lub usunąć korektor siły hamowania http://forum.tempra.org/t...ego-vt11113.htm to on często powoduje że tył nie hamuje wcale.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2011, 10:57   

Najpierw wymień wszystkie przewody, także elastyczne (trochę ułatwi to całą wymianę). Jeżeli potem hamulce dalej bedą za słabe, to najpierw zajmij się korektorem siły hamowania (zakładam że klocki i tarcze są ok) Po tym wszystkim już raczej hamulce bedą ok. Pękanie przewodów to standard w starych autach, szczególnie w fiatach. Przewody hamulcowe są stalowe, z czasem uszkodzeniu ulega zewnętrzna warstwa ochronna co powoduje ich korozję.
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 10:58   

Jelcyn napisał/a:
Raczej będziesz miał problem z montażem.
Nie będzie miał u mnie takie jeździły. Dobre ale wymagały ciut więcej siły na pedał bo serwo z 1.4 a tarcza z 1.8 - 2.0, niemniej hamowało przepysznie :D
lynx napisał/a:
szczególnie w fiatach
z tym się nie zgodzę, w każdych starych autach! Weź inne z podobnego rocznika to zobaczysz podobny obrazek. Zresztą fabryki zamawiały i zamawiają gotowe komponenty od innych pod dostawców często te firmy za opatrywały kilka rożnych koncernów. Tak np. lampy Valeo czy Bosch'a znajdziesz w niemieckich autach francuskich jak i włoskich. Tak defakto to fabryka bawi się w produkcję karoserii montaż silnika i składaniem gotowych klocków które dostają od pod wykonawców.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-12-2011, 11:31   

mnie też strzelił przewód ...po tej historii wymieniałem wszystkie przewody metalowe tył i przód.
i to raczej nie jest przypadłość fiatów tylko większości aut osiągających wiek "pełnoletności".
z przewodami jest dokładnie tak jak piszę JAM_BELFEGOR, te sam producent zaopatruje kilka koncernów .... tyle że później te koncerny jeszcze dokonują konserwacji podwozia i w tym przewodów ....

ogólnie rzecz biorąc okres od kiedy przewody zaczynają korodować do momentu pęknięcia trochę trwa i tak na prawdę diagnosta na co rocznym przeglądzie powinien wykryć takie zjawisko i zalecić jak najszybszą wymianę .... ale wiadomo jak u nas robi się przeglądy ... pojedziesz bez świateł , bez hamulców i z pękniętą szybą i przejdziesz bez problemu bo jego mość diagnosta nawet nie spojrzy na auto tylko skasuje 100zł i nara .... ostatnio na przeglądzie w ASO fiata musiałem się gościa prosić żeby mi sprawdził czy światła biją na dobrej wysokości ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-12-2011, 11:43   

Wybaczcie OT.
Leśniczy napisał/a:
diagnosta nawet nie spojrzy na auto tylko skasuje 100zł i nara

Nie zgodzę się tak do końca - jak byłem na ostatnim przeglądzie, to facet / dosyć młody / tak trzepał mi temperówkę, że normalnie aż mnie wkurzał - sprawdzał wszystko i skrupulatnie - przegląd trwał ponad pół godziny, ale w pewnym momencie pomyślałem sobie, że to jednak dobrze - na koniec nawet jedną lampę z przodu mi ustawił :lol:

Z kolei przegląd wstecz w innej stacji już nie był taki gorliwy - sprawdził tylko hamulce i mimo, ze nie były najlepsze, to puścił autko mówiąc, żebym sobie je zrobił.
Wychodzi na to, że zależy gdzie się pojedzie i nie wszędzie chodzi o skasowanie stówki :)
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2011, 12:10   

Nie zawsze da się ocenic stan przewodów hamulcowych. Miałem przypadek, że w UNO z 93' przewody wyglądały wzorowo. Przy wymianie przewodów elastycznych okazało się że jeden jest całkiem skorodowany, w miejscu gdzie przechodził przez podłużnicę - odcinek ok 2 cm który jest kompletnie niewidoczny. przy lekkim ruszeniu rozpadł sie na 2 części.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-12-2011, 12:24   

kaminkrz napisał/a:
tak trzepał mi temperówkę, że normalnie aż mnie wkurzał - sprawdzał wszystko i skrupulatnie

Świeżak służbista, popracuje trochę i mu przejdzie. Ale szczerze mówiąc to szkoda, że jest ich tak mało.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-12-2011, 12:27   

ja staram się jeździć tam gdzie faktycznie sprawdzają i pomimo że w tamtym roku diagnosta ( ten sam ) auto mi ładnie przetrzepał. to w tym roku już mu się tak nie chciało ... sprawdził zawieszenie, hamulce i mówi dobra w porządku jedź pan. o pochylenie świateł musiałem się upomnieć .... i tak prawie wszystko sprawdzę sobie sam ale skoro za to płacę to wymagam ....

wracając do tematu gdyby przeglądy w naszym kraju wyglądały tak jak powinny to są duże szanse, że właściciel auta wiedziałby o gnijących przewodach zanim pękną, a tak dowiadujesz się o tym kiedy sarna ci wyleci na drogę. oczywiście ja nie mówię że to wina stacji diagnostycznych bo wystarczy wejść na kanał i obejrzeć auto jednak sporo osób tego nie robi i nie zawsze da się to wykryć
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 13:44   

A więc tak panowie. Wracam z garażu. Przewód pekł od strony kierowcy na tej takiej spiralce. Pisałem że ładnie wyglądają i tak było ale jak zdarłem izolacje to i tak bylem zdziwiony że to w ogóle hamowało tyle czasu. Sama rdza. Zdjęcie dodam potem, gdyż odpisuje z telefonu (nie dam rady teraz włączyć komputera bo zaraz jade do rodziny na obiad) Pytanie czy dostane jakiś w motoryzacyjnym od ręki? Nie mam teraz czasu na zamawianie jakichś bajerów bo potrzebne mi auto na sylwestra. Może być taki sam jak ten czyt. z tego samego materiału.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2011, 14:38   

Ja wymieniłem wszystkie przewody metalowe na miedziane ale brakło i kasy na elastyczne i po 2 dniach elastyczne też wymieniałem bo przy hamowaniu pękł mi w LP przy zacisku ...
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-12-2011, 15:42   

Cytat:
Pytanie czy dostane jakiś w motoryzacyjnym od ręki?

Raczej tak, w wielu sklepach czy warsztatach nawet dorabiają na miejscu pod konkretne auto.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 16:51   

To dobrze, z resztą jutro się okaże jak pojade. Zmierze ten stary a najlepiej wezme na wzór. Musze tylko załatwić kogoś do pomocy przy odpowietrzaniu :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 18:55   

D@wIdS, to wymień sobie na razie ten odcinek co pękł a w nowym roku proponuję ci żebyś wymienił sobie wszystkie przewody na miedziaki albo miedziano niklowe.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 21:16   

Więc jutro jadę do sklepu a tu sprawca całego zamieszania. Dalej niby jest konserwacja ale jak się ja zedrze to zgnite na całej długości. Nie wiem też jek odkręcić elastyczny od tej złączki ale to bez znaczenia bo na elastycznym ta gumowa osłona jest też popękana więc i jego wymienię, złączkę pewnie tez dostanę więc będzie wszystko nowe.



** Dodano: 26-12-2011, 21:19 **
Aha i wiem że to niebezpieczne ale zaślepiłem ten otwór w serwie? i mam hamulec na jedno koło. Niestety muszę dojechać do sklepu czymś po te części. Będę jechał wolno więc podołam :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 22:04   

D@wIdS, kurde a na nogach nie możesz? :lalala: albo autobusikiem? Przewody w stanie agonalnym reszta pewnie w podobnym stanie, nie tylko sztywne do wymiany ale i pewnie wszystkie elastyczne. Ja u siebie wywaliłem wszystko choć z przodu mam w super stanie i zrobiłem w miedzi do tego wszystkie elastyczne nowe.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 22:20   

JAM_BELFEGOR, że Ty pół tipo wymieniłeś to ja wiem ;D
Gdzie kupiłeś tą miedź? W motoryzacyjnym czy gdzieś indziej? Od ręki czy na zamówienie?
Nie mam czym pojechać, bo to 17km ode mnie. Autobus jest 7.10 a powrotny 12... Dzięki :D
Po woli sobie dojadę, na szczęście ręczny mam jak brzytwa bo robiłem w wakacje :)
Co do reszty to prawa strona lepiej, chociaż też kwalifikuje się już do wymiany. Tylne ok, nawet pod podłogą zdrowe.
Co to masz za izolacje na tych przewodach? ;>
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-12-2011, 22:54   

D@wIdS napisał/a:
Tylne ok, nawet pod podłogą zdrowe.


Ja przepraszam, ale tu sie musze wypowiedziec. Na zlocie w 2008 roku podczas wyscigow rowniez pekl mi przewod. Szczerze powiem, ze od tamtej pory jestem przeczulony na punkcie hamulcy w samochodach. Twoj komentarz, ktory zaznaczylem wyzej wola o pomste do nieba !!. Lepiej, zebys mi w tyl nie wjechal !! Panowie, przechodzilem to sam i sam pamietam, jak sie smialem z siebie:
WSZYSTKIE PRZEWODY HAMULCOWE LACZNIE Z GUMOWYMI DO TEMPRY KOSZTOWALY MNIE JAKIES 200ZL. JEZELI TAKIEJ KOWTY NIE MASZ, ABY ZAPEWNIC BEZPIECZENSTWO SOBIE I INNYM NA DRODZE TO PROPONUJE TEN AUTOBUS O 7:10, A POWROTNY O 12.KURDE, NAPRAWDE ZAMIERZASZ WIERZYC W TO, ZE TYL MASZ JESZCZE OK? W PELNOLETNIM SAMOCHODZIE? CZY 200ZL TO DLA CIEBIE MAJATEK, ZEBY ZADBAC O SIEBIE I INNYCH?
D@wIdS napisał/a:
Nie mam czym pojechać, bo to 17km ode mnie. Autobus jest 7.10 a powrotny 12... Dzięki
Po woli sobie dojadę


Z CALEGO SERCA ZYCZE CI, ABY PSY CIE ZLAPALY I ZABRALY DOWOD REJESTRACYJNY. BO NIEDAJ BOZE BEDZIESZ POTRZEBOWAL (NAWET JADAC POWOLI) AWARYJNIE ZAHAMOWAC I STRZELISZ W TYL AUTA, GDZIE BEDZIE SIEDZIALO MALE DZIECKO. PAMIETAJ ZE NA DRODZE NIE JESTES SAM !!

PRZEPRASZAM, ZE TAK SWIATECZNIE SIE UNOSZE PISZAC CAPSEM, ALE NIE MOGE CZYTAC TEGO RODZAJU DYSKUSJI....JAK NAPRAWDE NIE MASZ, TO CI AZ ZASPONSORUJE TE PRZEOWDY, TYLKO JE WYMIEN !!
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 23:25   

Uhuuuu aleś nazłościł Mańka :lalala: teraz trzeba będzie go studzić kilka dni :D
D@wIdS napisał/a:
JAM_BELFEGOR, że Ty pół tipo wymieniłeś to ja wiem ;D
To akurat są przewody robione teraz do Lancii
D@wIdS napisał/a:
Gdzie kupiłeś tą miedź? W motoryzacyjnym czy gdzieś indziej? Od ręki czy na zamówienie?
Ja zamawiam termin oczekiwania ok 2-3dni zresztą szczegóły masz tu: http://forum.tempra.org/t...ewody+hamulcowe
D@wIdS napisał/a:
Co do reszty to prawa strona lepiej, chociaż też kwalifikuje się już do wymiany. Tylne ok, nawet pod podłogą zdrowe.
Nie patrz na to czy jako tako wyglądają, sam zauważyłeś że pod izolacja się kruszą. Naprawdę lepiej wymienić. Zwłaszcza jak lubisz depnąć a jesteś młody wiec dopiero zaczynasz cieszyć się autem. Któregoś dnia przygrzejesz w coś i będziesz płakał sam na siebie. Wiem że czasem niema w sakwie nawet tych 200-300zł ale czasem trzeba się spiąć, odmówić sobie kilka browarków czy wyjścia do kina i naskładać na nowe przewody, bo to nie ma żartów. Tym bardzie że już dostałeś ostrzeżenie od swojego auta i ciesz się że nie skończyło się na drzewie.
Co do izolacji to sobie wymyśliłem ze przewody osłonie peszlem przed kamieniami syfem itp. Może być też koszulka termokurczliwa ale peszel wyjdzie taniej i pewniej bo zapewni znacznie większą odporność na uderzenia.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-12-2011, 23:27   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Uhuuuu aleś nazłościł Mańka teraz trzeba będzie go studzić kilka dni


Przemek, no padłem ze smiechu :)
JAM_BELFEGOR napisał/a:
Tym bardzie że już dostałeś ostrzeżenie od swojego auta i ciesz się że nie skończyło się na drzewie.


DOKŁADNIE
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2011, 23:27   

maniutek,
W całości popieram. Zamiar wyjazdu autem w takim stanie to dla mnie skrajna głupota :red_kartka:
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-12-2011, 23:28   

lynx, :zgoda:
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 23:36   

Nie macie się o co spinać bo dogadałem się z kumplem że z nim pojadę bo akurat ma coś do załatwienia.

JAM_BELFEGOR mam rozumieć że zajmujesz się dorabianiem takich przewodów? Jeśli byłbyś w stanie coś takiego mi zrobić to zgłaszam się do Ciebie po nowym roku :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-12-2011, 23:43   

D@wIdS, No nie zajmuje się tym zawodowo a jedynie w formie pomocy dla klubowiczów. Przeczytaj sobie dokładnie temat i zgłoś się po nowym roku. Tam wszystko jest napisane co potrzebuje wiedzieć by dorobić ci taki przewód. Na Delcie zużyłem ok. 14m materiału, to są wszystkie przewody dla układu z ABS bez przewodów od wyprzęgnika. Układ bez ABS'u będzie miał mniej materiału. Szacunkowo ok. 1m mniej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load