Wymiana termostatu - Manual |
Autor |
Wiadomość |
Scorpion
Wiek: 35 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław Śródmieście
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-05-2009, 22:43 Wymiana termostatu - Manual
|
|
|
Witam,
W moim Tipsie miałem problemy z temperatura silnika podczas jazdy. Wahała się ona 60-70 stopni podczas jazdy i nigdy nie przekraczała ona tego pułapu. Oczywiście na postoju czy tez w korku dochodziła do 90 po czym w ciągu jazdy znów spadała jw. Czytałem na naszym forum ze to winna na 90 % termostatu wiec dzisiaj wzielem się do roboty postaram się przedstawić małego manuala z wymiany ( Sorry Wiem ze było dużo tematów na ten temat ale nie znalazłem manuala i może komuś to ułatwi prace i zmotywuje do wymiany):axe:
Na początek gdzie jest Termostat ?
Teraz jak już wiemy jak to mniej więcej wygląda ściągamy obejmy z dwóch wężów. Najlepiej byłoby gdyby silnik był zimny ponieważ przy ściąganiu węży płyn/woda zaczyna się nie miłosiernie lać ( chyba ze ktoś lubi ciepło na rekach ) można tez chwile wcześniej spuścić z litr (może więcej nie umiem określić objętości płynu leżącego na bruku ) płynu z chłodnicy w kontrolowany sposób
Ściągamy węże i mamy goły termostat. Teraz czekają nas dwie małe śrubki, które widać poniżej.
OSTRZEGAM ! bez wd-40 i klucza nasadowego nr 13 uwierzcie mi nic z nimi nie zrobicie tu miałem pierwszy monet zawahania i moje myśl : Już sobie wymieniłem ale walczylem
Po okręceniu śrub cos jeszcze mocno trzymało okazało się ze potrzeba trochę siły i wyskoczył, silikon nieźle trzymał jak na swój wiek
Po ściągnięciu niespodzianka w termostacie był spory kawałek silikonu ok. 7cm
Łudziłem się ze może gdy to wyciągnę będzie jakaś zmiana w jego pracy. Niestety zmiana może i była ale nie przekładało to się na temperature na której mi zależało.
Kolejnym moim krokiem było zabranie termostatu i za…..suwanie do sklepu z częściami do fiata. W sklepie pani bardzo dobrze znała się na rzeczy z miejsca powiedziała mi cenę nówki włoskiej (52zl jak za cały termostat uważam ze to nie jest strasznie dużo) powiedziała ze do tego modelu nie występują wkłady osobno ?? Tutaj zdałem sobie sporawe ze mam do czynienia ze zwykła ekspedientka która musi wcisnąć. Co sadzicie o moim wkładzie i tym z allegro ??
Tak wyglądał mój wkład
może mi się zdaje ale łudząco podobny do tego z allegro ( ale dopóki nie miałem go w ręce i nie przymierzyłem nie mogę być pewien)
http://www.allegro.pl/ite...no_1_4_1_6.html
Wracając do tematu. Potrzebujemy silikon odporny na wysokie temperatury. Gdy zakładałem wcześniej stary termostat bez silikonu po chwili gdy silnik się zagrzał zaczęła kąpać woda. W zestawie Miałem papierowa podkładkę którą tez zamontowałem gdzieś tam miedzy silikonem
I tak to wyglądało po wymianie odczekałem jakieś 30 minut dolałem wody do chłodnicy i zaczepem grzać silnik. Okazało się ze nic nie cieknie wiec wymieniłem wodę na płyn. Temperatura doszła do 90 stopni i włączył się wiatrak. Tu pytanie do Was czy to w porządku ze przy 90 już się włącza wentylator ?? chciałem powiedzieć ze mam Digitala wiec widzę temp 80 albo 90 nie mam możliwości zaobserwowania dokładnej temp.
Teraz test na trasie. Wybrałem się na jazda po okolicy temp. utrzymywała się na kresce 80st. w korku lub podczas postoju dochodziła do 90st. Wymiana termostatu na pewno podniosła temperaturę silnika a proszę was o opinie czy te 80st może być czy mogę cos jeszcze zrobić w tym temacie ?? Czekam na opinie. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 19-05-2009, 00:02
|
|
|
ja po wymianie mam milimetr wyżej niż 2 kreska w analogu, czyli jakieś nieco ponad 70 stopni ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-05-2009, 07:58
|
|
|
Ojcu wymieniałem na nowy w Tempra 1.6gaznik i w trasie max może 70st a w korku ok, 90 i chyba 95 jak sie włacza wentylator, u mnie w Tipo 1.4ie rozwalony termostat od pół roku i wskazówka w trasie 1mm poniżej 90st. Wydaje mi się że w niektórych silnikach coś jest nie tak z układem chłodzenia i tyle |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 08:03
|
|
|
lazik666, różnice moga wynikać również z błędnych wskazań czujnika na deske itp. Najlepiej podjechac do mechanika,żeby zmierzył temp. na wężu za termostatem. I wtedy bedzie wiadomo kiedy dokładnie termostat sie otwiera i jaka temp. ma płyn. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 11:13
|
|
|
Scorpion, Wszystko fajnie ale jednak mogłeś przewidzieć że jak okręcisz wężyka z termostatu to wyleci płyn widzę że masz mokrą skrzynię b. mam nadzieje że nie wlałeś płynu przez otwór kontrolny. Bo płyn jest lekko tłusty a sprzęgło z tłustym się nie lubi. Jeśli to mokre to nie płyn, to w takim razie cieknie ci olej spod kopułki, a tego tym bardziej sprzęgło nie polubi Scorpion napisał/a: | Tu pytanie do Was czy to w porządku ze przy 90 już się włącza wentylator ?? chciałem powiedzieć ze mam Digitala wiec widzę temp 80 albo 90 nie mam możliwości zaobserwowania dokładnej temp. | Wentylator włącza się trochę ponad 90 stopni. Scorpion napisał/a: | Teraz test na trasie. Wybrałem się na jazda po okolicy temp. utrzymywała się na kresce 80st. w korku lub podczas postoju dochodziła do 90st. Wymiana termostatu na pewno podniosła temperaturę silnika a proszę was o opinie czy te 80st może być czy mogę cos jeszcze zrobić w tym temacie ?? Czekam na opinie. | Optymalna temperatura pracy to koło 90ciu i np. u mnie podczas jazdy wskazówka jest równiutko na 90tce, a wentylator włącza mi się koło dwóch kresek za 90 (analog) czyli jakieś 92-94 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Scorpion
Wiek: 35 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław Śródmieście
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-05-2009, 12:23
|
|
|
Troche sie wylalo fakt ale nie wlecialo do srodka wiecej niz pare kropel bo opanowalem ( w miare ) sytuacje i wszystko zlecialo odrazu na bruk bede musial wypucowac ten obszar i zaobserwowac co tam cieknie
Przed wymiana mialem taka sytuacje ze gdy stalem i grzal sie silnik to wentylator wlaczal sie monentalnie gdy wskakiwalo 90st teraz jeszcze troche chodzi na 90 i wlacza sie. Gdy troche sie rozjezdze spada do 80st. i tak sie utrzymuje. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2009, 09:55 Re: Wymiana termostatu - Manual
|
|
|
Scorpion napisał/a: | Tu pytanie do Was czy to w porządku ze przy 90 już się włącza wentylator ?? |
W porządku. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Scorpion
Wiek: 35 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 21 Skąd: Wrocław Śródmieście
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-05-2009, 20:53
|
|
|
Sam sobbie odpowiadam na pytanie informacja ta dla zainteresowanych zaczerpnieta z ksiazki serwisowej T/T |
|
|
|
|
krzysztofs
witamy nowego
Wiek: 54 Dołączył: 30 Sty 2007 Posty: 5 Skąd: Ostrów Wlkp.
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-05-2009, 18:33
|
|
|
Zgadzam się z tabliczką z T/T i takie wartości powinny być, ale w realu na analogu pokazuje różnie, wentylator musi się włączyć zaraz po przekr. 90 st.C Zimna chłodnica - termostat do wymiany. Hej
** Dodano: 27-05-2009, 19:33 **
Marcin - fiattipo.pl, jesteś? |
_________________ Tempra+gaz - niezła para z nas! |
|
|
|
|
tomaszeia
Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 14 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-01-2010, 20:28 Kilka słów w temacie.
|
|
|
Problemy z niedogrzanym silnikiem to na 99% problem z termostatem. Raczej nie ma innej możliwości zwłaszcza gdy zima w pełni. W moim przypadku temperatura wacha się w przedziale 70-80, na postoju dojdzie do 90. Niestety podczas jazdy spada. Wcześniej trzymał temperaturę 88 stopni. Jak to się stało że się popsuł? W związku z tym że mieszkam w górach i zimy są bardziej zimne postanowiłem na zimę przysłonić 1/4 chłodnicy tekturą. Niestety w tym okresie mieliśmy jeden dzień ciepły, jeden zimny i chyba termostat stracił swoje właściwości. Jak się otworzył to nie chce się zamknąć/domknąć. Poprzedniej zimy też przesłoniłem chłodnicę, ale nic się nie działo. Przed tipo miałem uno i tam też 'zajechałem' 2 termostaty. Jeden padł ze starości, drugi w niewyjaśnionych okolicznościach zamknął się i już nie otworzył, ale tym razem letnią porą. Tam też przesłaniałem układ tekturą na zimę.
Może ktoś mądry się znajdzie i powie czy to przypadek, czy oczywista oczywistość.
Acha, tektura na chłodnicy powodowała to że auto szybciej się nagrzewało. I wolniej chłodziło. Subiektywne odczucia potwierdzone faktami.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
krzysztofs
witamy nowego
Wiek: 54 Dołączył: 30 Sty 2007 Posty: 5 Skąd: Ostrów Wlkp.
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-01-2010, 10:09
|
|
|
tomaszeia, Tak po wymianie pompy wody i termostatu jest ok! |
_________________ Tempra+gaz - niezła para z nas! |
|
|
|
|
danieldaniel
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 13 Sie 2013 Posty: 4 Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-08-2013, 21:09
|
|
|
Podłączę się pod temat : ) też mam problem z temperaturką.... w korku 90' w trasie ledwo 65' kupiłem nowy termostat do wymiany i w poniedziałek będę robił, bo dziś nie miałem silikonu do silników. Manual bardzo przydatny ! : ) |
_________________ TIPO 1.4 93' 78HP |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|