Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana termostatu - Manual
Autor Wiadomość
Scorpion 



Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław Śródmieście
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-05-2009, 22:43   Wymiana termostatu - Manual

Witam,
W moim Tipsie miałem problemy z temperatura silnika podczas jazdy. Wahała się ona 60-70 stopni podczas jazdy i nigdy nie przekraczała ona tego pułapu. Oczywiście na postoju czy tez w korku dochodziła do 90 po czym w ciągu jazdy znów spadała jw. Czytałem na naszym forum ze to winna na 90 % termostatu wiec dzisiaj wzielem się do roboty 8) postaram się przedstawić małego manuala z wymiany :P ( Sorry Wiem ze było dużo tematów na ten temat ale nie znalazłem manuala i może komuś to ułatwi prace i zmotywuje do wymiany):axe:

Na początek gdzie jest Termostat ? :lol:


Teraz jak już wiemy jak to mniej więcej wygląda ściągamy obejmy z dwóch wężów. Najlepiej byłoby gdyby silnik był zimny ponieważ przy ściąganiu węży płyn/woda zaczyna się nie miłosiernie lać ( chyba ze ktoś lubi ciepło na rekach :badgrin: ) można tez chwile wcześniej spuścić z litr (może więcej nie umiem określić objętości płynu leżącego na bruku :P ) płynu z chłodnicy w kontrolowany sposób



Ściągamy węże i mamy goły termostat. Teraz czekają nas dwie małe śrubki, które widać poniżej.
OSTRZEGAM ! bez wd-40 i klucza nasadowego nr 13 uwierzcie mi nic z nimi nie zrobicie :sciana: tu miałem pierwszy monet zawahania i moje myśl : Już sobie wymieniłem :x ale walczylem
Po okręceniu śrub cos jeszcze mocno trzymało okazało się ze potrzeba trochę siły i wyskoczył, silikon nieźle trzymał jak na swój wiek



Po ściągnięciu niespodzianka w termostacie był spory kawałek silikonu ok. 7cm 8|



Łudziłem się ze może gdy to wyciągnę będzie jakaś zmiana w jego pracy. Niestety zmiana może i była ale nie przekładało to się na temperature na której mi zależało.

Kolejnym moim krokiem było zabranie termostatu i za…..suwanie do sklepu z częściami do fiata. W sklepie pani bardzo dobrze znała się na rzeczy z miejsca powiedziała mi cenę nówki włoskiej (52zl jak za cały termostat uważam ze to nie jest strasznie dużo) powiedziała ze do tego modelu nie występują wkłady osobno ?? Tutaj zdałem sobie sporawe ze mam do czynienia ze zwykła ekspedientka która musi wcisnąć. Co sadzicie o moim wkładzie i tym z allegro ??

Tak wyglądał mój wkład


może mi się zdaje ale łudząco podobny do tego z allegro ( ale dopóki nie miałem go w ręce i nie przymierzyłem nie mogę być pewien)

http://www.allegro.pl/ite...no_1_4_1_6.html

Wracając do tematu. Potrzebujemy silikon odporny na wysokie temperatury. Gdy zakładałem wcześniej stary termostat bez silikonu po chwili gdy silnik się zagrzał zaczęła kąpać woda. W zestawie Miałem papierowa podkładkę którą tez zamontowałem gdzieś tam miedzy silikonem


I tak to wyglądało po wymianie odczekałem jakieś 30 minut dolałem wody do chłodnicy i zaczepem grzać silnik. Okazało się ze nic nie cieknie wiec wymieniłem wodę na płyn. Temperatura doszła do 90 stopni i włączył się wiatrak. Tu pytanie do Was czy to w porządku ze przy 90 już się włącza wentylator ?? chciałem powiedzieć ze mam Digitala wiec widzę temp 80 albo 90 nie mam możliwości zaobserwowania dokładnej temp.
Teraz test na trasie. Wybrałem się na jazda po okolicy temp. utrzymywała się na kresce 80st. w korku lub podczas postoju dochodziła do 90st. Wymiana termostatu na pewno podniosła temperaturę silnika a proszę was o opinie czy te 80st może być czy mogę cos jeszcze zrobić w tym temacie ?? Czekam na opinie.
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 19-05-2009, 00:02   

ja po wymianie mam milimetr wyżej niż 2 kreska w analogu, czyli jakieś nieco ponad 70 stopni ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-05-2009, 07:58   

Ojcu wymieniałem na nowy w Tempra 1.6gaznik i w trasie max może 70st a w korku ok, 90 i chyba 95 jak sie włacza wentylator, u mnie w Tipo 1.4ie rozwalony termostat od pół roku i wskazówka w trasie 1mm poniżej 90st. Wydaje mi się że w niektórych silnikach coś jest nie tak z układem chłodzenia i tyle
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2009, 08:03   

lazik666, różnice moga wynikać również z błędnych wskazań czujnika na deske itp. Najlepiej podjechac do mechanika,żeby zmierzył temp. na wężu za termostatem. I wtedy bedzie wiadomo kiedy dokładnie termostat sie otwiera i jaka temp. ma płyn.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2009, 11:13   

Scorpion, Wszystko fajnie ale jednak mogłeś przewidzieć że jak okręcisz wężyka z termostatu to wyleci płyn :lalala: widzę że masz mokrą skrzynię b. mam nadzieje że nie wlałeś płynu przez otwór kontrolny. Bo płyn jest lekko tłusty a sprzęgło z tłustym się nie lubi. :D Jeśli to mokre to nie płyn, to w takim razie cieknie ci olej spod kopułki, a tego tym bardziej sprzęgło nie polubi :lol:
Scorpion napisał/a:
Tu pytanie do Was czy to w porządku ze przy 90 już się włącza wentylator ?? chciałem powiedzieć ze mam Digitala wiec widzę temp 80 albo 90 nie mam możliwości zaobserwowania dokładnej temp.
Wentylator włącza się trochę ponad 90 stopni.
Scorpion napisał/a:
Teraz test na trasie. Wybrałem się na jazda po okolicy temp. utrzymywała się na kresce 80st. w korku lub podczas postoju dochodziła do 90st. Wymiana termostatu na pewno podniosła temperaturę silnika a proszę was o opinie czy te 80st może być czy mogę cos jeszcze zrobić w tym temacie ?? Czekam na opinie.
Optymalna temperatura pracy to koło 90ciu i np. u mnie podczas jazdy wskazówka jest równiutko na 90tce, a wentylator włącza mi się koło dwóch kresek za 90 (analog) czyli jakieś 92-94
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Scorpion 



Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław Śródmieście
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-05-2009, 12:23   

Troche sie wylalo fakt :roll: ale nie wlecialo do srodka wiecej niz pare kropel bo opanowalem ( w miare ) sytuacje i wszystko zlecialo odrazu na bruk 8) bede musial wypucowac ten obszar i zaobserwowac co tam cieknie

Przed wymiana mialem taka sytuacje ze gdy stalem i grzal sie silnik to wentylator wlaczal sie monentalnie gdy wskakiwalo 90st teraz jeszcze troche chodzi na 90 i wlacza sie. Gdy troche sie rozjezdze spada do 80st. i tak sie utrzymuje.
  
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-05-2009, 09:55   Re: Wymiana termostatu - Manual

Scorpion napisał/a:
Tu pytanie do Was czy to w porządku ze przy 90 już się włącza wentylator ??


W porządku.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Scorpion 



Wiek: 35
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 21
Skąd: Wrocław Śródmieście
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-05-2009, 20:53   



Sam sobbie odpowiadam na pytanie :lol: informacja ta dla zainteresowanych zaczerpnieta z ksiazki serwisowej T/T
  
 
krzysztofs 
witamy nowego



Wiek: 54
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 5
Skąd: Ostrów Wlkp.
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-05-2009, 18:33   

Zgadzam się z tabliczką z T/T i takie wartości powinny być, ale w realu na analogu pokazuje różnie, wentylator musi się włączyć zaraz po przekr. 90 st.C Zimna chłodnica - termostat do wymiany. Hej :lol:

** Dodano: 27-05-2009, 19:33 **
Marcin - fiattipo.pl, jesteś?
_________________
Tempra+gaz - niezła para z nas!
  
 
 skype
 
tomaszeia 


Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 14
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-01-2010, 20:28   Kilka słów w temacie.

Problemy z niedogrzanym silnikiem to na 99% problem z termostatem. Raczej nie ma innej możliwości zwłaszcza gdy zima w pełni. W moim przypadku temperatura wacha się w przedziale 70-80, na postoju dojdzie do 90. Niestety podczas jazdy spada. Wcześniej trzymał temperaturę 88 stopni. Jak to się stało że się popsuł? W związku z tym że mieszkam w górach i zimy są bardziej zimne postanowiłem na zimę przysłonić 1/4 chłodnicy tekturą. Niestety w tym okresie mieliśmy jeden dzień ciepły, jeden zimny i chyba termostat stracił swoje właściwości. Jak się otworzył to nie chce się zamknąć/domknąć. Poprzedniej zimy też przesłoniłem chłodnicę, ale nic się nie działo. Przed tipo miałem uno i tam też 'zajechałem' 2 termostaty. Jeden padł ze starości, drugi w niewyjaśnionych okolicznościach zamknął się i już nie otworzył, ale tym razem letnią porą. Tam też przesłaniałem układ tekturą na zimę.
Może ktoś mądry się znajdzie i powie czy to przypadek, czy oczywista oczywistość.
Acha, tektura na chłodnicy powodowała to że auto szybciej się nagrzewało. I wolniej chłodziło. Subiektywne odczucia potwierdzone faktami. :)
Pozdrawiam
  
 
krzysztofs 
witamy nowego



Wiek: 54
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 5
Skąd: Ostrów Wlkp.
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-01-2010, 10:09   

tomaszeia, Tak po wymianie pompy wody i termostatu jest ok!
_________________
Tempra+gaz - niezła para z nas!
  
 
 skype
 
danieldaniel 
witamy nowego


Wiek: 30
Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 4
Skąd: wroclaw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-08-2013, 21:09   

Podłączę się pod temat : ) też mam problem z temperaturką.... w korku 90' w trasie ledwo 65' kupiłem nowy termostat do wymiany i w poniedziałek będę robił, bo dziś nie miałem silikonu do silników. Manual bardzo przydatny ! : ) :D
_________________
TIPO 1.4 93' 78HP
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load