Regeneracja gaźnika Weber 32/34 TLDE |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 21:42 Regeneracja gaźnika Weber 32/34 TLDE
|
|
|
Witam wszystkich zainteresowanych, nie dawno dostałem gaźnik WEBER'a 32/34 TLDE z TIPO 1.4 w opłakanym stanie taki sam mam pod maską u siebie. Postanowiłem go odnowić i zregenerować. W trakcie prac naszła mnie myśl żeby cały proces udokumentować i podzielić się z wami. Tak powstał "manual" na 27 stron. Mam nadzieję że się komuś przyda jak również iż docenicie moją pracę. Manual może być wykorzystany nie tylko do regeneracji, gaźnika ale i do jego regulacji. Ogólnie można go wykorzystać do wszelkich problemów z tym gaźnikiem. Na razie umieszczam go u siebie na serwerze. Jestem otwarty na wszelkie propozycje zmian w tekście jeśli coś jest nie jasne lub czegoś nie ma a powinno być, piszcie ja poprawie i podmienię plik na nowszy. Czekam na opinie.
Można go pobrać stąd: http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=174 około 16,5MB |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 21:52
|
|
|
bdb pomysł, tutaj często jak ktoś coś zdziała to napisze lub udokumentuje z fotkami by innym pomogło za jakiś czas... pliczek zassam i do downloadu wpakuję też; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
andkasz
Wiek: 51 Dołączył: 16 Paź 2007 Posty: 78 Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 21:59
|
|
|
Witam. Wielkie dzięki właśnie przymierzam się do czyszczenia gażnika i ta instrukcja napewno mi się przyda. Doskonała robota. |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik+LPG 94r. |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 22:35
|
|
|
Przyda się bardzo taki pdf. Ja sam odważyłem się naprawiać reduktor dzięki instrukcji, bo tak bym w ogóle nie ruszył w ciemno. Teraz będę się szykował do czyszczenia gaźnika
PS. Czy ktoś wie może do czego jest pokrętło na tej białej membranie przy dźwigni od ssania? Ponoć ono coś reguluje, ale nie mogę znaleźć co?? Dzięki za info... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 22:43
|
|
|
zapewne chodzi Ci o 'siłownik podciśnieniowy zubożenia mieszanki ukł. rozruchowego' , a kręcenie śrubką reguluje w jakim stopniu podciśnienie go odchyla, więc jak mocno on reaguje... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 23:09
|
|
|
Czyli z tego wynika, że jego wkręcenie zuboży mi mieszankę podczas rozruchu? Potem nie ma to wpływu na pracę silnika? Dobrze myślę? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 00:25
|
|
|
No masz to na stronie 23 pod tytułem "Regulacja samoczynnego uchylenia przepustnicy rozruchowej" jest tam rysunek i dokładny wymiar jaki trzeba uzyskać w szczelinie b zaznaczonej na rysunku 3 poprzez dokręcanie śruby. Jak działa w praktyce nie wiem bo jeszcze nie regulowałem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 00:39
|
|
|
Bardzo dobra robota! Widać profesjonalizm przy pracy.
Jeżeli nie będzie uwag co do Twojej pracy, to wrzuce to do naszego Downloadu.
Pytanko, jak długo regenerowałeś gaźnik?
Moderowany: |
..ekhm... pozwoliłem sobie już wcześniej wrzucić do downloadu
sprawozdanie wykonane poprawnie fotki są, opis w porządku, nawet bardzo, no to chyba materiał w sam raz...
- unknown
|
|
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-02-2008, 01:03
|
|
|
Ciężko mi powiedzieć, bo nie robiłem tego jednego dnia, tylko sobie dłubałem powoli jak miałem chwile wolnego (to sobie coś pomalowałem, to coś wyczysciłem). Najdłużej trwało mycie wszystkiego i szlifowanie korpusu mini szlifierką, no i wypad po komplet uszczelek do sklepu ;p z resztą pójdzie szybko. Na oko kilka dobrych godzin zależy jak będziesz go pieścił ja chciałem żeby wyszedł jak najlepiej, poza tym robienie zdjęć do opisu trochę zajęło no i sam opis drugie tyle co regeneracja |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-02-2008, 15:03
|
|
|
Sir-Rafał napisał/a: | Czy ktoś wie może do czego jest pokrętło na tej białej membranie przy dźwigni od ssania? Ponoć ono coś reguluje, ale nie mogę znaleźć co?? |
Sir-Rafał napisał/a: | Czyli z tego wynika, że jego wkręcenie zuboży mi mieszankę podczas rozruchu? Potem nie ma to wpływu na pracę silnika? Dobrze myślę? |
Siłownik ten służy do zubożenia mieszanki gdy silnik pracuje na ssaniu i w czasie jazdy puścisz pedał gazu, wtedy otwierana jest przepustnica ssania i zuboża się mieszanka(mniej pali) |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 10:08
|
|
|
jeszcze takie pytanko, bo też bym chciał się pobawić, są wyraźne efekty? Mów prawdę
Jeszcze dodam do twojego opisu, mój elektrozaworek odkręca się 13stką ;p |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 18:52
|
|
|
Mikus, ja sobie gaźnik regenerowałem z roczek temu i były efekty... zawsze równiej i zdrowiej chodził, do tego LPG jak się na nowo pod niego wyregulowało to i spalanie ciut zeszło i minimalnie dynamika w górę... zawsze warto zadbać... mniej 'dziwnych' jaj ze skakaniem obrotów etc...
a mój elektrozaworek też idzie 13'ką |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 14:25
|
|
|
Witam
No poza efektem wizualnym na którym mi też zależało, silniczek pracuje równiej. Lepiej reaguje na pedał gazu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
andy1916
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-03-2008, 22:34
|
|
|
Witam wszystkich gdzie można ściągnąć ten schemacik gażnika bo jutro będę czyścił i chciałbym troszkę o tym poczytać!
** Dodano: 06-03-2008, 22:48 **
mam pytanko!czy ktoś wie co może być nier tak jeśli silnik na wolnych obrotach niechce chodzić atylko gaśnie a jak wyciągnę mu troszkę ssanie to chodzi!w czasie jazdy gdy wrzucę go na luz to też gaśnie !a czasami mam ssanie wduszone do końca i samochód chodzi!mam Tipo 1.4 gażnik.proszę o pomoc ba jest to bardzo uciążliwe! |
_________________ Błażej |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2008, 00:50
|
|
|
Pierwszy post na samej górze pisze jak byk czytać czytanie nie boli
Można go pobrać stąd: http://forum.tempra.org/d...etail&df_id=174 około 16,5MB
lub http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
obydwa linki są dobre. Co do gaśnięcia to po prostu na 99% masz rozregulowany gaźnik. Kwestia ustawienia obrotów biegu jałowego i/lub składu mieszanki. To wszystko masz w tym manualu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
andy1916
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-03-2008, 23:30
|
|
|
Dzięki popatrzę dzisiaj troszkę tam pokręciłem z tym składem miesznki ale nic nie reaguje na to
teraz jak się nagrzeje silnik to dostaje troszke większe obroty!przy dodawaniu gazu trochę się dławi!więc chyba bez odkręcenia i wyczyszczenia całego gażnika się nie obędzie! |
_________________ Błażej |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2008, 23:58
|
|
|
andy1916 napisał/a: | wyczyszczenia całego gaźnika się nie obędzie! | To też... ale składu mieszanki nie kręci sie na oko bo tylko pogorszysz sprawę, jak już to regulacją obrotów biegu jałowego. Choć najlepiej było żeby gaźnik ustawiał gaźnikowiec bo ktoś kto nie siedzi w temacie nie zrobi tego dobrze chyba że ma farta ;p czyszczenie zrobisz jak najbardziej we własnym zakresie i za darmo. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
andy1916
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 00:19
|
|
|
Dzięki za podpowiedz spróbuję go wyczyścić i zobaczymy co będzie !chciałem wyczyścić dysze ale oglądałem ten gażnik i niewdzę gdzie one są !Jak miałem poloneza to były na pierwszy rzut oka a tu nie moge ich znaleść.
** Dodano: 08-03-2008, 00:21 **
andy1916, mam jeszcze pytanie co to jest ten Digiplex? |
_________________ Błażej |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 10:51
|
|
|
andy1916 napisał/a: | mam jeszcze pytanie co to jest ten Digiplex? |
Sterownik/moduł/komputer zapłonowy czyli urządzenie odpowiadające za moment powstania iskry zapłonowej na świecy, która nie morze być ani za wcześnie ani za późno.
Kiedyś było to realizowane mechanicznie przez aparat zapłonowy potem zaczęto wprowadzać rozwiązania elektroniczne czyli sterowniki. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2008, 14:09
|
|
|
andy1916 napisał/a: | chciałem wyczyścić dysze ale oglądałem ten gażnik i niewdzę gdzie one są | kolego otwórz sobie ten manual to zobaczysz gdzie one są. Tam są dokładne zdjęcia wszystkie elementów i rozebranego gaźnika. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
andy1916
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-03-2008, 00:17
|
|
|
Dzieki za wszystko ! |
_________________ Błażej |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2008, 12:04
|
|
|
andy, takie gaśnięcie i jazda tylko na ssaniu na luzie to też typowe objawy jak zacina Ci się elektrozaworek cut-off (z lewej strony w gaźnik wkręcony pod dolotem) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2008, 14:38
|
|
|
W manualu tez masz o tym zaworku, ...żeby rozebrać wyczyścić i założyć podkładkę 1mm... Jak zrobi to co tam jest napisane powinno być dobrze powodzenia. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2008, 15:23
|
|
|
BTW: u mnie 1mm nie było ok, choć taka była w zestawie naprawczym (nie pisało do czego ona jak ja taki kupowałem, ale się domyśliłem, bo wcześniej z zaworkiem walczyłem )
u mnie musiałem sobie podorabiać i trafić tak między 1 a 3 mm jakoś.. nie pamiętam dokładnie;
w każdym razie lekkie nawet przekręcenie zaworka w jedną lub drugą stronę - schowanie go głębiej lub nie dawało ogromne skutki - paliło więcej lub dławiło lub gasnęło z braku... jest to upierdliwa rzecz trza przyznać; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
andy1916
witamy nowego
Wiek: 37 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Murowana Goślina
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-03-2008, 23:03
|
|
|
Witam narazie nic nie robiłem bo nie miałem czasu ale ostatnio chodzi mi na wolnych jak odpalę go na ssaniu pochodzi chwilkę i wduszę ssanie tochodzi normalnie nawet się nie dławi przy jeżdzie a jak sie nagrzeje to zaczyna się robić mułowaty i zwiększają mu się obroty!we wtorek rozbieram ten gażnik zaobaczymy co tam w nim siedzi dzięki za ten manual !napewno się przyda!Mam od niedawna ten samochód wcześniej miałem fiestę 1.1 ale Tipo choć troszkę przy nim trzeba pogrzebać to coraz bardziej mi się podoba te auto!no i wygodniejsze od fiesty!!!pzdr |
_________________ Błażej |
|
|
|
|
|