Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce-duży skok pedału
Autor Wiadomość
krafaello


Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 19
Skąd: Olkusz
Wysłany: 29-07-2005, 18:47   Hamulce-duży skok pedału

Co może byc przyczyna dużego skoku pedału hamulca. Mam wrazenie ze jest taki "spręzysty" . Trzeba użyc dużej siły żeby koła zablokowało. Zauważyłem tez ze podczas jazdy po kilkakrotynym naciścnieciu hamulca -nie ma hamulca tylko po chwili znowu jest. Czy to normalne??
  
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2005, 19:09   

może Ci się układ zapowietrzył , może masz wyciek , sprawdź najpierw poziom płynu apuźniej dalej będziemy szukać
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
krafaello


Dołączył: 12 Gru 2004
Posty: 19
Skąd: Olkusz
Wysłany: 29-07-2005, 19:15   

Poziom płynu ok..ale płyn jest dosc stary w układzie
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-07-2005, 19:36   

Stawiam na pompe !! jak jest zuzyta to pedał hamulca wpada w podłoge.Pompa hamulcowa bedzie do wymiany.Znajomemu padła w temprze objaw taki własnie miał jak ty .Wiem ze nowa nie jest droga, starej nie warto kupować .A wymiana gumek w pompie to nie zbyt dobra opcja (za duzy ryzyk!) .HAMULCE muszą być na 100% sprawne to jednak BEZPIECZENSTWO strach pomyslec jak pompa pusci i pedał wleci w podłoge! :lol: :lol::lol: Przy duzej predkosci! :P
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
prymus81 


Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 21
Skąd: Legnica
Wysłany: 29-07-2005, 20:13   

Mam podobny objaw, czyli bardzo słabe hamulce, pomimo tego, że wymienione zostalo:
- płyn hamulcowy, klocki (tarcze są grube), przewody i pompa paliwa...

Efekt bardzo znikomy, więc może ktoś ma jeszcze jakąś koncepcję ???
_________________
Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-07-2005, 20:41   

Jeżeli po "podpompowaniu" hamulec jest dobry to na 100% jest to powietrze w układzie - jeżeli jest stary płyn hamulcowy to tak się robi, co do pompy hamulcowej to nie ma obawy -zawsze zadziała gdyż ma 2 obwody i jak gumki w jednym się wyrobią to cały czas jest inny - osobiście nie widziałem żeby całkiem się one wyrobiły - może są lekko sparciałe i można je wymienić - będzie wtedy pompa jak nowa :)
Jeżeli pomimo wymiany połowy układu nadal pedał hamulca jest miekki i po pompowaniu twardnieje to znaczy że gdzieś do układu wchodzi powietrze - sprawdz połączenia przewodów.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
kiss 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 29
Skąd: śląsk
Wysłany: 29-07-2005, 20:42   

Witaj
Jedną z przyczyn słabej siły hamowania (aczkolwiek nie jedyna) jest tak bardzo zapomniany i po trochu lekceważony korektor siły hamowania. Jakby nie było to prawie 40% siły hamowania - której brakuje.
Tempra 2.0 i.e cat. 8V MPI
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-07-2005, 20:42   

Ja stawiam na zapowietrzony uklad. To ewidenty przypadek powietrza w ukladzie.
Im dluzej pompujesz tym hamulec coraz bardziej twardy, jesli jednak na chwilke przestaniesz znowu sie staje miekki.

Jedynie to wziasc nalac po brzegi plynu do zbiorniczka i po koleji odpowietrzac (dokladnie!!!) uklad. Jedna osoba siedzi w aucie, naciska do oporu pedal, druga siedzi przy zaworku, odkreca go niech wyleci plyn. Druga osoba NADAL MUSI TRZYMAC pedal. Dopiero po zakreceniu zaworka druga osoba moze odpuscic pedal. I znowu niech nacisnie go do oporu i druga osoba odkreca zaworek, leci plyn, zamyka zaworek, odpuszczamy pedal.

I tak z 3-4 razy na kazde kolo. Dolac trzeba po kazdym "kole" plynu do zbiorniczka zeby powietrza nie dostalo.

Musi dzialac.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 29-07-2005, 20:54   

A gdzie jest ten zaworek, bo też sobie tak zrobie :D
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-07-2005, 21:05   

Zaworki masz na obudowie zaciskow hamulcow (z przodu) i na zewnetrznej obudowie
"na przeciwko" rozpieracza szczek na tylnich hamulcach.

Wszystkei te zaworki sa na klucz 8ke. Najlepiej uzyc oczkowej 8mki.

Napewno jak zdejmiesz kola to je dojrzysz. Znajduja sie blisko tloczkow co naciskaja/rozpieraja.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-07-2005, 21:42   

Radzę przed zabieraniem się do odpowietrzników zalać je płynem WD-40 i odczekać jakieś 30 minut - urwanie odpowietrznika często kończy się wymianą całego zacisku. Dobrze by było przepłukać cały układ - nie przedmuchiwać !!!!!
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
kiss 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 29
Skąd: śląsk
Wysłany: 29-07-2005, 22:02   

Chwileczkę.... po co zaraz Tomaszowi dokładać dodatowej roboty.
Odpowietrzanie można spokojnie zacząć od...... maksymanalnego skrętu kołami (dotyczy przodu) należy następnie zaopatrzyć się w porządny klucz (myslę Miszko, że miałeś ma uwadze klucz oczkowy sześciokątny - bo w przeciwnym wypadku kończy się to wymianą całego zacisku) najlepiej 8 nasadowy, 30cm odcinek przewodu igielitowego (to na wypadek gdyby kolega po dość intensywnym pompowaniu pedałem hamulca po odkręceniu odpowietrznika nie dostaliśmy "po oczach ") czysty słoik - uwaga czysty bez żadnych śladów choćby najmniejszej ilości wody (płyn ma bardzo duże właściwości higroskopijne -nawet niewielka ilość np. 1% wody może obniżyć temperaturę wrzenia płynu hamulcowego aż o 50 stopni
Żarty, żartami, ale nasadzenie igielitu jest konieczne z dwóch powodów po pierwsze chroni karoserię przed żrącymi właściwościami płynu hamulcowego, po drugie gdy jest w miarę świeży można go spokojnie wlać z powrotem do zbiorniczka płynu hamulcowego.
Trzeci powód, który nie jest bez znaczenia, to ochrona środowiska.
Całą operację odpowietrzania zaczynamy od koła .....najdalej oddalonego od pompy hamulcowej ( czyli prawy tył) dalej przechodzimy do przedniego koła (po przekątnej - czyli lewy przód)
Dalsza kolejność to lewy- tył i prawy- przód.
Kończymy odpowietrzanie, gdy stwierdzimy, że pedał hamulcowy przy jednostajnym nacisku ma cały czas jednakowy skok (nie ma efektu rośnięcia pedału)

Tempra 2.0 i.e. cat. 8V MPI
     Moneta
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2005, 23:04   

ostatnio wlasnie odpowietrzalem i jest tak jak mowi miszko...

sloik ma byc czysty?? i igielit... bzdura...

tak jak piszesz plyn hamulcowy jest bardzo wrazliwy i jakiekolwiek zanieczyszczenia zmieniaja wlasciwosci dlatego z zasady nie wlewa sie go z powrotem, tyle co sie odpowietrzy to jest plynu jakby kot naplakal a buteleczka kosztuje 12zl
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-07-2005, 23:13   

oboje mają rację ... tylko że Miszko przedstawił to tak jak się rzeczywiście robi ... i jak tak robiłem ... a płyn zużyty nie dolewałem , to były takie ilości że szkoda zachodu z jakimiś słoikami dupikami, poza tym płyny są teraz mieszalne, byle tylko był właściwy, ja śmigam na "Statoil DOT-4", który kupilem dwa lata temu w nagłej potrzebie i jest ok ... i nawet brak korektora jest w moim przypadku mało istotny.
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2005, 23:32   

wazne by do DOT5 nie zalac DOT4

a ja to igielitowi i niby najczystszemu sloikowi bym nie ufal, a z kolei po co sie tak bawic...

ja byle rurke tylko skombinowalem by wlasnie na karoserie nie chlapalo i ot cala filozofia
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-07-2005, 14:20   

odpowietrzanie to raz, ale w podobnej sytuacji w moim przypadku przewody elastyczne robiły jaja, te gumowe w przednich nadkolach, między zaciskami a przewodami metalowymi.
Po latach lubią się momentami wewnątrz zapychać jak się kruszą i raz działają OK raz nie, raz dziwnie... jak są stare - warto wymienić, ja za nie dałem 30zł, + chyba 8 zł za płyn hamulcowy od razu wymieniany i spokój.
Inny bardzo podobny przypadek - rzeczywiście, uszkodzony korektor siły hamowania.
Trza go ew też sprawdzić.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
kiss 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 29
Skąd: śląsk
Wysłany: 30-07-2005, 21:12   

krafaello
nienaturalne zachowanie się pedału hamulcowego (miękość , rośnięcie po kilkakrotnym naciśnięciu pedału) może być groźnym objawem spuchnięcia przewodu hamulcowego czy to przewodu sztywnego, czy elastycznego a w konsekwencji pęknięcia przewodu wogóle.
Nie zwlekaj z oględzinami.
należy dogładnie( z kanału) obejrzeć przewody hamulcowe.
Z praktyki wiem, że najbardziej skorodowane są te których praktycznie nie .....widać, albo w niewielkich fragmentach.
Nie wiem z jakiego rocznika masz autko. Z drugiego Twojego postu wynika, że nie młode,
skoro tak to sprawy podszedłbym kompleksowo i wymieniłbym wszystkie odcinki przewodów
hamulcowych. Koszt może nie mały, ale Twoje i innych bezpieczeństwo jest cenniejsze.
Tempra 2.0 i.e. cat. 8V MPI
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-07-2005, 22:48   

kiss, tak myslalem o takim oczkowym kluczu osemce, jaki opis podales pare postow wyzej.

Plyn hamulcowy nie jest zabujczo drogi i warto dolac nowy i sie nie bawic juz w stary.

Na max skreconych kolach oczywiscie mozna wykonac ta operacje, ale dla kogos kto pierwszy raz robi o wiele lepiej bedzie gdy zdejmie kolo i zobaczy co gdzie i jak.

Pozniej juz wie gdzie jest zaworek i sie domaca.

Ja tak akurat robilem nawet ostatnio przy wymianie klockow. Po zalozeniu nowych okazalo sie ze hamulce mam jednak miekkie i tak jak Kiss pisal, skrecilem kola i z mamuska odpowietrzalem przednie hamulce :)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-08-2005, 20:56   

Pytanie Miszko za sto punktow ;)
Czy do odpowietrzenia bedzie mi potrzebny kanal bo jesli tak to niestety moge sobie od razu odstawic auto do mechanika :(
Zapowietrzyl mi sie uklad jak kiedys beben zdjalem bo spadl mi jakis element przy szczece z tylu.
Nie wiem jak sie dostalo tam powietrze bo zaden tloczek z cylinderka mi nie wyskoczyl poniewaz nie wyciagalem szczek ale jednak jest miekki pedal :/
A mialem takie fajne mocne hamulce :evil:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-08-2005, 23:49   

to ja zgarne 100pkt... :P :P :P

jesli chodzi o odpowietrzanie z przodu to nie potrzeba kanalu... wystarczy skrecic kierownice na maxa
w prawo odpowietrzajac prawy hamulec oraz analogicznie odwrotnie, poniewaz odpowietrznik znajduje sie na zacisku czyli od strony zderzaka
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-08-2005, 00:02   

Tak sobie przypomniałem ... jako ciekawostkę ...
Tydzień po zakupie swojego Tipka zauważyłem że świeci się kontrolka ręcznego hamulca i "stopy" na panelu electronic check ... nikt nie wiedział o co chodzi tymbardziej że auto było sprawne. Wtedy dopiero poznawałem Tipo ... i okazało się że poziom płynu hamulcowego spadł ... a powodem tego była 5 milimetrowa szczelina na przewodzie hamulcowym ... na początek wystarczył blutak a docelowo wymiana przewodu.
Piszę o tym bo kurcze fajna ta sygnalizacja ... i jakby nie było ... co by inni nie mówili ... i co by się nie psuło ... to lubię to auto ...

Dobra ... koniec pierdół ;)
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 05-08-2005, 16:57   

Pele is winner :D
Niestety qrde musze zahaczyc o mechanika bo mi sie glownie tyl zapowietrzyl.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-08-2005, 17:41   

Emf napisał/a:
Pele is winner :D
Niestety qrde musze zahaczyc o mechanika bo mi sie glownie tyl zapowietrzyl.


klocuszki, podnosnik i do roboty...

takie rzeczy robi sie na srodku ulicy
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-08-2005, 22:20   

Dosłownie dosłownie! Wystarczy lewarek, klocki i klucz do kul i odpowietrznika no i jakas druga osoba, ale to moze Ci byle przechodzien pomoc ;D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
prymus81 


Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 21
Skąd: Legnica
Wysłany: 06-08-2005, 08:41   

A mozna odpowietrzyc sam przod ? Nie bedzie to skutkowalo na tylne hamulce ??? Hmm... a jesli chcialbym wymienic plyn hamulcowy (czyli wypompuje go przez przedni odpowietrznik), to czy tyl tez sie nie zapowietrzy ?
_________________
Tipo 1.6 i.e. 92r kat. + lpg BRC Blitz
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load