|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
SSANIE ELEKTRONICZNE TIPO 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-09-2007, 19:05 SSANIE ELEKTRONICZNE TIPO 1.4
|
|
|
Witam mam problem,padło mi ssanie nagle,jak samochód jest zimny to gaśnie nie trzyma obrotów!Po przejechaniu kilku kilometrów wolne obroty sa na 800 i nie skacza!Mam paytanko skad jest doprowadzone zasilanie do silniczka krokowego,i czy jakis czujnik odpowiada za właczanie sie i wyłaczania tego ssania!Czy czujnik położenia przepustnicy ma cos z tym wspólnego???? |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-09-2007, 06:32
|
|
|
Jest to czujnik cieczy chłodzącej niewiem jak w 1.4 ale prawdopodobnie jest on niebieski na dwa piny. Ale jak padło nagle ssanie to jest to silniczek krokowy lub elektrozawór jeden i drugi jest rozbieralny i daje sie przeczyścić.
** Dodano: 14-09-2007, 07:40 **
A czujnik przepustniczy oczywiście ze ma coś wspólnego z ssaniem jezeli jest zle ustawiony to podaje do kompura złe dane np. ze jest uchylona przepustnica i komputerek odbiera dodanie gazu i wyłącza ssanie. Czujnik może być zle ustawiony lub zanieczyszczony mogło sie brudu na ścirzce nazbierac i niepokazuje odpowiedniego napięcia. Również jest rozbieralny chociaż niewszyscy o tym wiedzą ścierzkę czyści sie najlepiej gumką do ołówka bo to jest najnormalniejszy pocentjometr. Przy włączonym zapłonie na 1 i 2 styku powinien pokazywać 0.5 V ale niewiem dokładnie bo umie jest inny silnik ale prawdopodobnie jest właśnie takie napięcie. |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2007, 08:40
|
|
|
krokowyjest ok,bo zmieniałem,gdzie jest ten elektozawór?? |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2007, 08:59
|
|
|
Jest albo elektrozawór albo krokowy jak masz krokowy to elektrozaworu niemasz
A co grzebałeś przynim sprawdziłeś czujnik cieczy chłodzącej?
Krokowy jak wymieniłeś to pracuje? |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2007, 10:22
|
|
|
tak krokowy mam okey!pracuje!gosc od którego kupiłem auto wymieniał czujnik położenia pezpustnicy,podejżewam że jest zle ustawiony!niesprawdzałem jeszcze tego czujnika od cieczy chłodzacej!do niedawna było ok,a teraz rano ciezko pali,i niema wolnych obrotów,jak sie nagrzeje to jest wszystko ok!po za tym na benzynie chodzi nierówno,na gazie idealnie!!
** Dodano: 15-09-2007, 12:04 **
dodam jeszcze ze jak dodaje gazu to krokowy działa tam i z powrotem!!jak odłacze czujnik cieczy chlodzacej to ma byc jakas różnica??zgaśnie czy jak?u mnie niema żadnej róznicy!! |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2007, 17:00
|
|
|
Słuchaj jak po wymiani czujnika położenia przepustnicy autko chodziło ok to jest ustawiony prawidłowo. Zacznę od poczatku gdy autko jest zimne komputer bierze dane z czujnika temperatury cieczy i z czujnika temperatury powietrza tylko ze czujnik temperatury powietrza ma bardzo mały wpływ na ssanie. Po rozgrzaniu sondy lambda to jest jakieś niektórzy mówią ze od 30 sekund ale ja mówię ze od 1 min.-2 min. musi osiągnąć 300 stopni C zaczyna ona pracować i wtedy poprzez jej odczyty komputer steruje mieszanką i silniczek pracuje ok. A wcześniej za pracę silnika odpowiada czujnik temperatury cieczy chłodzącej i według niego komputer dobiera mieszankę paliwa z powietrzem i jak silnik jest zimny to wtedy występuje tz. ssanie. Tylko ze czujnik kosztuje 25 zł. - zamiennik ale niezawsze wskazuje odpowiedni pomiarn a orginał jakieś 200 zł. Ale niepowiedziałem ze zamiennik będzie zły warto sprubować. A na gazie pracuje ok dlatego ze gaz ma swój komuter który steruje swoją mieszanką i niebierze odczytu z czujnika cieczy chłodzącej
** Dodano: 15-09-2007, 18:04 **
Jak odłączysz czujnik cieczy i niema zadnej rużnicy na zimnym to na 100% on. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2007, 20:03
|
|
|
GrzesiekK, a co ty na to że u mnie silnik pracuje normalnie na odłączonym czujniku? nie ma żadnej różnicy czy jest przypięty czy nie... nie wiem dlaczego tak się dzieje.
** Dodano: 15-09-2007, 21:03 **
zarówno zimny jak i ciepły |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-09-2007, 09:33
|
|
|
konikks mówisz o czujniku położenia przepustnicy czy cieczy chłodzącej. Jezeli ten od cieczy jest odpięty to komputer przechodzi w tryb awaryjny i dobiera temperature silnika 20 stopni C. Ale jak przyjdą mrozy to tak łatwo ci nieodpali. Na gazie ten czujnik nie pracuje. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-09-2007, 19:44
|
|
|
o cieczy. a jakim cudem ten czujnik nie pracuje na gazie? co go odcina? mam instalacje bez kompa. nie wiedzę możliwości odcięcia tego czujnika.. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-09-2007, 15:15
|
|
|
konikks a masz ssanie na zimnym silniku na gazie? Jezeli masz starą instalacje gazu to emulator sondy jest podpięty pod kabel wysokiego napięcia. Czujnik cieczy jest odpowiedzialny za ssanie i dobur mieszanki paliwowo-powietrznej.
** Dodano: 17-09-2007, 16:16 **
Mateusz ty domnie pisałeś. Jezeli tak to pomiar czujnika jest gdzieś na forum w PDF-e
** Dodano: 17-09-2007, 16:20 **
Tu masz wszystko o czujnikach i ich pomiarach zaglądnij tam
http://www.tempra.org/ttt/schematy/wts05.pdf
http://www.tempra.org/ttt/schematy/ats04.pdf
http://www.tempra.org/ttt/schematy/ats04_174.pdf
** Dodano: 17-09-2007, 19:05 **
konikks jaki masz silnik bo ja mam 2.08V i z odpiętym czujnikiem cieczy autka nieodpalę na odpalonym można go odpiąć i autko pracuje ale nie tak jak powinno i wcale nie lux jak by on niebył potrzebny to by go niezakładali. A co do tego ze po rozgrzaniu sondy on niepracuje to świadczy o tym ze możesz go sobie odpiąć i autko pracuje. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|