Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
SSANIE ELEKTRONICZNE TIPO 1.4
Autor Wiadomość
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-09-2007, 19:05   SSANIE ELEKTRONICZNE TIPO 1.4

Witam mam problem,padło mi ssanie nagle,jak samochód jest zimny to gaśnie nie trzyma obrotów!Po przejechaniu kilku kilometrów wolne obroty sa na 800 i nie skacza!Mam paytanko skad jest doprowadzone zasilanie do silniczka krokowego,i czy jakis czujnik odpowiada za właczanie sie i wyłaczania tego ssania!Czy czujnik położenia przepustnicy ma cos z tym wspólnego????
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-09-2007, 06:32   

Jest to czujnik cieczy chłodzącej niewiem jak w 1.4 ale prawdopodobnie jest on niebieski na dwa piny. Ale jak padło nagle ssanie to jest to silniczek krokowy lub elektrozawór jeden i drugi jest rozbieralny i daje sie przeczyścić.

** Dodano: 14-09-2007, 07:40 **
A czujnik przepustniczy oczywiście ze ma coś wspólnego z ssaniem jezeli jest zle ustawiony to podaje do kompura złe dane np. ze jest uchylona przepustnica i komputerek odbiera dodanie gazu i wyłącza ssanie. Czujnik może być zle ustawiony lub zanieczyszczony mogło sie brudu na ścirzce nazbierac i niepokazuje odpowiedniego napięcia. Również jest rozbieralny chociaż niewszyscy o tym wiedzą ścierzkę czyści sie najlepiej gumką do ołówka bo to jest najnormalniejszy pocentjometr. Przy włączonym zapłonie na 1 i 2 styku powinien pokazywać 0.5 V ale niewiem dokładnie bo umie jest inny silnik ale prawdopodobnie jest właśnie takie napięcie.
  
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2007, 08:40   

krokowyjest ok,bo zmieniałem,gdzie jest ten elektozawór??
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2007, 08:59   

Jest albo elektrozawór albo krokowy jak masz krokowy to elektrozaworu niemasz

A co grzebałeś przynim sprawdziłeś czujnik cieczy chłodzącej?

Krokowy jak wymieniłeś to pracuje?
  
 
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2007, 10:22   

tak krokowy mam okey!pracuje!gosc od którego kupiłem auto wymieniał czujnik położenia pezpustnicy,podejżewam że jest zle ustawiony!niesprawdzałem jeszcze tego czujnika od cieczy chłodzacej!do niedawna było ok,a teraz rano ciezko pali,i niema wolnych obrotów,jak sie nagrzeje to jest wszystko ok!po za tym na benzynie chodzi nierówno,na gazie idealnie!!

** Dodano: 15-09-2007, 12:04 **
dodam jeszcze ze jak dodaje gazu to krokowy działa tam i z powrotem!!jak odłacze czujnik cieczy chlodzacej to ma byc jakas różnica??zgaśnie czy jak?u mnie niema żadnej róznicy!!
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2007, 17:00   

Słuchaj jak po wymiani czujnika położenia przepustnicy autko chodziło ok to jest ustawiony prawidłowo. Zacznę od poczatku gdy autko jest zimne komputer bierze dane z czujnika temperatury cieczy i z czujnika temperatury powietrza tylko ze czujnik temperatury powietrza ma bardzo mały wpływ na ssanie. Po rozgrzaniu sondy lambda to jest jakieś niektórzy mówią ze od 30 sekund ale ja mówię ze od 1 min.-2 min. musi osiągnąć 300 stopni C zaczyna ona pracować i wtedy poprzez jej odczyty komputer steruje mieszanką i silniczek pracuje ok. A wcześniej za pracę silnika odpowiada czujnik temperatury cieczy chłodzącej i według niego komputer dobiera mieszankę paliwa z powietrzem i jak silnik jest zimny to wtedy występuje tz. ssanie. Tylko ze czujnik kosztuje 25 zł. - zamiennik ale niezawsze wskazuje odpowiedni pomiarn a orginał jakieś 200 zł. Ale niepowiedziałem ze zamiennik będzie zły warto sprubować. A na gazie pracuje ok dlatego ze gaz ma swój komuter który steruje swoją mieszanką i niebierze odczytu z czujnika cieczy chłodzącej

** Dodano: 15-09-2007, 18:04 **
Jak odłączysz czujnik cieczy i niema zadnej rużnicy na zimnym to na 100% on.
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-09-2007, 20:03   

GrzesiekK, a co ty na to że u mnie silnik pracuje normalnie na odłączonym czujniku? nie ma żadnej różnicy czy jest przypięty czy nie... nie wiem dlaczego tak się dzieje.

** Dodano: 15-09-2007, 21:03 **
zarówno zimny jak i ciepły
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-09-2007, 09:33   

konikks mówisz o czujniku położenia przepustnicy czy cieczy chłodzącej. Jezeli ten od cieczy jest odpięty to komputer przechodzi w tryb awaryjny i dobiera temperature silnika 20 stopni C. Ale jak przyjdą mrozy to tak łatwo ci nieodpali. Na gazie ten czujnik nie pracuje.
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-09-2007, 19:44   

o cieczy. a jakim cudem ten czujnik nie pracuje na gazie? co go odcina? mam instalacje bez kompa. nie wiedzę możliwości odcięcia tego czujnika..
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-09-2007, 15:15   

konikks a masz ssanie na zimnym silniku na gazie? Jezeli masz starą instalacje gazu to emulator sondy jest podpięty pod kabel wysokiego napięcia. Czujnik cieczy jest odpowiedzialny za ssanie i dobur mieszanki paliwowo-powietrznej.

** Dodano: 17-09-2007, 16:16 **
Mateusz ty domnie pisałeś. Jezeli tak to pomiar czujnika jest gdzieś na forum w PDF-e

** Dodano: 17-09-2007, 16:20 **
Tu masz wszystko o czujnikach i ich pomiarach zaglądnij tam

http://www.tempra.org/ttt/schematy/wts05.pdf

http://www.tempra.org/ttt/schematy/ats04.pdf
http://www.tempra.org/ttt/schematy/ats04_174.pdf

** Dodano: 17-09-2007, 19:05 **
konikks jaki masz silnik bo ja mam 2.08V i z odpiętym czujnikiem cieczy autka nieodpalę na odpalonym można go odpiąć i autko pracuje ale nie tak jak powinno i wcale nie lux jak by on niebył potrzebny to by go niezakładali. A co do tego ze po rozgrzaniu sondy on niepracuje to świadczy o tym ze możesz go sobie odpiąć i autko pracuje.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load