Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie działa rozrząd tempra 1.6 gaźnik
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-04-2010, 20:08   

michał88, z jednej strony jest rozrząd, z drugiej koło zamachowe obok którego jest rozrusznik, a za kołem jest sprzęgło i dopiero skrzynia.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
michał88 


Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 45
Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-04-2010, 20:16   

w 2,0 też?

** Dodano: 18-04-2010, 21:19 **
no ale to tym bardziej jeśli klin jest uwalony, to koło z wału sie nie może kręcić
  
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-04-2010, 21:41   

Kłaniają się podstawy konstrukcji silnika. 1, Rozrusznik --> 2,Koło zamachowe --> 3,wał korbowy --> 4,koło zębate rozrządu. Jeżeli kręcisz rozrusznikiem to powinny się obracać wszystkie elementy.
Jeżeli kręcisz i kręcą się elementy 1,2,3, a 4, stoi w miejscu to masz zerwany klin i lepiej już nie kręć rozrusznikiem bo oprócz rozrządu, zaworów wymienisz dodatkowo wał korbowy.
Jeżeli kręcisz rozrusznikiem i obracają się wszystkie elementy łącznie z kołem zębatym rozrządu 4, a wałki rozrządu się nie obracają to masz ścięte ząbki na pasku rozrządu. Ot cała filozofia, idzie to sprawdzić w kilka minut zdejmując osłonę rozrządu i przyglądając się jak pracują wszystkie elementy
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-04-2010, 21:42   

Cytat:
w 2,0 też?

w każdym, nawet w maluchu :lol:

Cytat:
no ale to tym bardziej jeśli klin jest uwalony, to koło z wału sie nie może kręcić

Albo cię nie rozumiem... chyba jednak nie, wytłumacz dlaczego?

Wał silnika się kręci, koło pasowe od alternatora też a jeśli rozrząd nie to stawiam na ten klin, wtedy koło napedzające poprzez pasek rozrządku koło/koła pasowe wałków rozrządu podczas kręcenia wałem silnika stoi w miejscu czyli czop wału ślizga się wewnątrz "zębatki" napędzającej rozrząd.

ps. twoja wiedza jest na naprawde wielkim poziomie, proponuje oddać samochód (chodź nigdy takich propozycji nie składam) do warsztatu bo nie będzie to naprawa której podołasz... nie mówiąc nawet o odkreceniu śruby na wale...

Cytat:
klin z wału urwany koło sie obraca rozrząd tez ale wał stoi i tłoki nie chodzą

albo odwrotnie, koło się nie obraca, rozrząd też, ale wał się obraca a tłoki chodzą

Myślę że kolega meter30, napisał wystarczająco jasno wyżej
  
 
michał88 


Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 45
Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-04-2010, 17:03   

faktycznie macie racje moj błąd hehe , więc jedyne co pozostaje to pasek jest zjechany
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load