|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie działa rozrząd tempra 1.6 gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:08
|
|
|
michał88, z jednej strony jest rozrząd, z drugiej koło zamachowe obok którego jest rozrusznik, a za kołem jest sprzęgło i dopiero skrzynia. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
michał88
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 45 Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 20:16
|
|
|
w 2,0 też?
** Dodano: 18-04-2010, 21:19 **
no ale to tym bardziej jeśli klin jest uwalony, to koło z wału sie nie może kręcić |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:41
|
|
|
Kłaniają się podstawy konstrukcji silnika. 1, Rozrusznik --> 2,Koło zamachowe --> 3,wał korbowy --> 4,koło zębate rozrządu. Jeżeli kręcisz rozrusznikiem to powinny się obracać wszystkie elementy.
Jeżeli kręcisz i kręcą się elementy 1,2,3, a 4, stoi w miejscu to masz zerwany klin i lepiej już nie kręć rozrusznikiem bo oprócz rozrządu, zaworów wymienisz dodatkowo wał korbowy.
Jeżeli kręcisz rozrusznikiem i obracają się wszystkie elementy łącznie z kołem zębatym rozrządu 4, a wałki rozrządu się nie obracają to masz ścięte ząbki na pasku rozrządu. Ot cała filozofia, idzie to sprawdzić w kilka minut zdejmując osłonę rozrządu i przyglądając się jak pracują wszystkie elementy |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-04-2010, 21:42
|
|
|
w każdym, nawet w maluchu
Cytat: | no ale to tym bardziej jeśli klin jest uwalony, to koło z wału sie nie może kręcić |
Albo cię nie rozumiem... chyba jednak nie, wytłumacz dlaczego?
Wał silnika się kręci, koło pasowe od alternatora też a jeśli rozrząd nie to stawiam na ten klin, wtedy koło napedzające poprzez pasek rozrządku koło/koła pasowe wałków rozrządu podczas kręcenia wałem silnika stoi w miejscu czyli czop wału ślizga się wewnątrz "zębatki" napędzającej rozrząd.
ps. twoja wiedza jest na naprawde wielkim poziomie, proponuje oddać samochód (chodź nigdy takich propozycji nie składam) do warsztatu bo nie będzie to naprawa której podołasz... nie mówiąc nawet o odkreceniu śruby na wale...
Cytat: | klin z wału urwany koło sie obraca rozrząd tez ale wał stoi i tłoki nie chodzą
|
albo odwrotnie, koło się nie obraca, rozrząd też, ale wał się obraca a tłoki chodzą
Myślę że kolega meter30, napisał wystarczająco jasno wyżej |
|
|
|
|
michał88
Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 45 Skąd: ŁAZISKA GÓRNE
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-04-2010, 17:03
|
|
|
faktycznie macie racje moj błąd hehe , więc jedyne co pozostaje to pasek jest zjechany |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|