Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana poduszek
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2008, 20:32   Wymiana poduszek

zamówiłem sobie dziś poduszki pod silnik i zamierzam się w weekend za to zabrać,
wstępnie to oglądnąłem i nie widzę tam nic strasznego, ale może ktoś ma jakieś sugestie, na coś konkretnego trzeba uważać?
mogę je spokojnie po kolei odkręcać, i reszta utrzyma motorek ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
  
     Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-08-2008, 20:39   

yoyo, podstaw sobie pod miskę olejową podnośnik hydrauliczny i unieś lekko silnik będzie Ci łatwiej odkręcać i silnik nie będzie się przesuwał ustawiaj śruby na regulacji mniej więcej jak były stare
wyciągniesz starą przykładasz do nowej i rysujesz linie w którym miejscu ustawić śrubę to może nie będzie potrzebna regulacja
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2008, 20:57   

no właśnie najbardziej się boję, że biegi stracę i będę musiał kombinować
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-08-2008, 21:04   

Ja wymieniałem i nie było tak źle.
Zastosuj się do rad lukiego. Ja podkładałem sobie też lewarek, ale że nie mam hydrualicznego to normalny taki od podnoszenia auta.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2008, 21:31   

ludzieee...tylko przypadkiem nie podkładać lewarka pod miskę olejową :roll:
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-08-2008, 21:37   

maciek_wk, oczywiście między miską a lewarkiem trzeba położyć deseczkę żeby nie zrobić dziury
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2008, 21:37   

miszko, ale jak podłożyłeś pod miskę lewarek? :roll: centralnie pod miskę?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2008, 21:39   

i tak uważam, czy za pomocą deski, czy bez raczej nie powinno się lewarować pod miską :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2008, 21:40   

mam taki słupkowy podnośniczek, powinien wystarczyć żeby ulżyć silniczkowi
czyli wystarczy jak sobie odrysuję położenie poduszki i śrub i powinno być ok?
aha zamówiłem zamienniki, bo orginały powyżej 100zł stoją, mam nadzieje ze się sprawdzą
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-08-2008, 21:42   

yoyo, spoko starczy ja takim robiłem i bez większych problemów
powinno być ok ale zawsze coś może nie wyjść
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-08-2008, 21:47   

ja tam silnik na pasach podwiesiłem i tez było dobrze bo na kanale nie miałem jak lewarka zbynio podłozyc
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Szczęściarz 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2008
Posty: 263
Skąd: Gorlice
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2008, 22:04   

Cześć!.yoyo, jeżeli nie masz kłopotów, a chcesz wymienić poduchy tylko "zapobiegawczo", to po moich doświadczeniach odradzam. Ja wymieniałem poduchy "zapobiegawczo" rok temu...też montowałem zamienniki. Dopiero dwa miesiące temu kokpit przestał sie trząść na wolnych obrotach, a silnik zaraz po wymianie tych poduch stał sie znacznie głośniejszy. Objawia sie to tym ,że cała buda auta przy prędkości obrotowej pomiędzy 3000 a 4000 obr./min. wpada w coś jakby rezonans :) (bucznie przez dudnienie :) ) . Dzwięk ten jest nie do wytrzymania - na kacu autem nie dam rady jechać ;D ... Zastanów sie jeszcze czy warto wymieniać... :)
Ps. silnik był dźwigany podnośnikiem opartym o miskę olejową ... metoda ryzykowna...
_________________
Było ///// TIPO 1.4 ie (195 000km) 1990 r... umarło śmiercią tragiczną 23.01.2008 około godziny 21:30
Jest Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V (360 000km) 2002 r. Kupiona w 2008. Jest 2017 - nadal niekapryśna
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2008, 14:30   

no to niech ktoś jeszcze rzuci okiem czy dobre ustrojstwo mi w sklepie dali
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 12-08-2008, 14:48   

yoyo napisał/a:
no to niech ktoś jeszcze rzuci okiem czy dobre ustrojstwo mi w sklepie dali

Na oko wyglądają, że dali dobre poduchy do silników 1,4/1,6, ale wiesz na oko to chłop...

Co do samej wymiany to problem może być z wybiciem poduchy z prawej łapy silnika(ta długa aluminiowa) po kilkunastu latach może to być zapieczone.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2008, 18:15   

specjalnie umówiłem się z kumplem na kanał, więc może damy radę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-08-2008, 18:21   

yoyo, poduchy sie jak najbardziej zgadzaja. Ja i grabarz wymienialismy w maju w swoich autach. Na zdjęciu ta u góry to lewa poducha, po lewej masz prawą i po prawej masz tylną. Poduchy wymienialismy na kanale. Pod miską podlozone kilka desek i na nich podnosnik hydrauliczny z deska. Z lewa i tylna nie ma zadnych problemow. Ja w sumie tylko te wymienilem. Natomiast prawa jak wspominal grabarz sprawiala jakies problemy. Co konkretniej nie pamietam. U mnie wymiana zadzialala tak jak miala. Auto przy nierownym puszczaniu sprzegla "piszczalo" i byly czasami problemy z wrzuceniem biegow. Po wymianie jakbym do innego auta wsiadl. Zarowno ja jak i grabarz zakupilismy zamienniki. Komplet za okolo 140zl. I jak narazie wszystko gra i buczy :) Aha, musielismy wymienic tez sruby mocujace, ktore byly skorodowane i nie dalo sie ich juz ponownie uzyc. Cena sruby to niecale dwa zlote z nakretka samokontrujaca. Wiec lepiej robic to w dzien, w ktorym mozna jeszcze potem podjechac do sklepu metalowego i zabrac ze soba te sruby na "wymiar" zeby ci dobrali. Ja w takim sklepie w Zielonej Gorze zjadlem cukierkow do poczestowania za wiecej kasy niz te sruby byly warte. Tak wiec grabi smial sie ze na mnie tylko stracili :P Powodzenia w wymianie :)

O i dobrze ze umowiles sie z kumplem. Przyda sie pomoc :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-08-2008, 18:43   

Ciechu78 napisał/a:
wspominal grabarz sprawiala jakies problemy.

problem był typu odkręcenia tych małych śrubek ,bo jak ci sie zapiekły ,to lubi sie łepek wyrobić i jest problemos ,bo tam w sumie jest dojście na klucz nasadowy z przedłużką,ja z jedna walczyłem od 21 do 2 w nocy :red_kartka:
Ciechu78 napisał/a:
Ja w takim sklepie w Zielonej Gorze zjadlem cukierkow do poczestowania za wiecej kasy niz te sruby byly warte. Tak wiec grabi smial sie ze na mnie tylko stracili :P Powodzenia w wymianie :)

prawie sklep zbankrutował ,później 2 tygodnie nie było cukiereczków haha
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2008, 18:46   

mnie komplet kosztował 121zł (dwie po 37 i jedna 47)
mam nadziej że pójdzie gładko, bo zaraz po wymianie lecę w trasę
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-08-2008, 18:50   

yoyo, jednak pamietaj, ze podlewarowac musisz na 100% bo my robilismy to pierwszy raz metoda prob i bledow i jak grabi wygracel srube w tylnej poduszce to czulem jak mi silnik na leb opada haha ale w pore sie zorientowalismy jak to musi wygladac i dalej juz poszlo jak u profesjonalistow :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-08-2008, 18:57   

yoyo, ta co skrzynia na niej wisi ,powinna ci pójść gładko ta w głębi auta ,największa ,od strony kierowcy średnio ,a ta od pasażera to musisz mieć już nerwy haha ;) ,mówię na swoich doświadczeniu w smoczycy ,bo u Ciecha78, łatwiej bylo ,i tego ci życzę ;)
Ciechu78 napisał/a:
srube w tylnej poduszce to czulem jak mi silnik na leb opada haha

haha haha
Ciechu78 napisał/a:
ale w pore sie zorientowalismy jak to musi wygladac i dalej juz poszlo jak u profesjonalistow :)

kolesie z ASO by mogli nauki pobierać :D
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-08-2008, 21:56   

yoyo, z mojej strony mogę ostrzec przed poduszką od skrzyni... niestety tam trzeba wybić taką długą śrubę a ta u mnie była piekielnie zapieczona i bez dłuta i ostrej walki się nie obeszło... Reszta przy tym to pikuś. A podpierałem też pod skrzynią, podnośnikiem słupkowym, ale przez deskę :D POWODZENIA!!!
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-08-2008, 12:06   

pamięta ktoś może jakie tam idą śruby M8, M10, M12? w eperze nie ma rozmiarów, a mógłbym się wcześniej zaopatrzyć choćby w nakrętki samo kontrujące
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 13-08-2008, 12:33   

yoyo, te szpilki to i tak musisz wykręcić aby mieć na wzór ,gwint itp ,a te małe to na 13 nasad chyba :roll:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-08-2008, 12:51   

nie podejrzewam tu jakiegoś specjalnego skoku gwintu, skoro na klucz 13 to śruba na 90% M8 :)
pytam, bo w pracy mam mnóstwo śrub i mógłbym się z góry zaopatrzyć właśnie w śruby i nakrętki, a w eperze jak na złość nie ma rozmiarów, zaraz zobaczę czy mam na tym kompie książkę serwisową może tam są
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-08-2008, 12:54   

yoyo, są to na bank śruby 8 skok gwintu jest standardowo chyba 1,5 ale tego pewny nie jestem a te śruby są zakończone takim szpikulcem jak od wahaczy a długość to około 3-4cm
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load