|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z hamowaniem |
Autor |
Wiadomość |
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 21:40 Problem z hamowaniem
|
|
|
Witam,
Mam problem z hamulcami.. Otóż wymieniłem sobie wszystkie klocki hamulcowe, tylne tłoczki wkręcałem, następnie odpowietrzyłem układ z 15 razy i hamulce mam słabe, nie dość że łapią od połowy wciśniętego pedału hamulca, to na dodatek nie zahamuje samochodem tak aby ostro zahamować, a mam wrażenie że przy nowych klockach lekkie naciśnięcie pedału hamulca powinno się odzwierciedlać w postaci lekkiego hamowania.. a tutaj kupa, abs u mnie nie działa i nie działał odkąd samochód zakupiłem. Tak więc wciskając pedał w podłogę hamuje mi stopniowo, a nie tak że koła się zablokują...
macie jakiś pomysł? bo już wymiękam... |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 21:46
|
|
|
DARREK napisał/a: | odpowietrzyłem układ z 15 razy |
wiesz że odpowietrza się w kolejności prawy tył, lewy tył. prawy przód, lewy przód, bo inaczej przepychasz tylko powietrze w inne miejsce
DARREK napisał/a: | mam wrażenie że przy nowych klockach... |
przy nowych klockach przez pierwsze ok 200km nie powinno się ostro hamować a hamulec może być słabszy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 21:51
|
|
|
yoyo napisał/a: | DARREK napisał/a:
odpowietrzyłem układ z 15 razy
wiesz że odpowietrza się w kolejności prawy tył, lewy tył. prawy przód, lewy przód, bo inaczej przepychasz tylko powietrze w inne miejsce |
tak wiem wiem, tak też robiłem.. yoyo napisał/a: | DARREK napisał/a:
mam wrażenie że przy nowych klockach...
przy nowych klockach przez pierwsze ok 200km nie powinno się ostro hamować a hamulec może być słabszy |
ale słaby, że ich prawie nie ma?? |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 21:53
|
|
|
DARREK napisał/a: | ale słaby, że ich prawie nie ma?? |
niee ale może nie blokować kół
pedał masz miękki, twardy? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
KRX
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 42 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 22:02
|
|
|
DARREK ja niedawno też przerabiałem ten temat i odpowietrzyłem kilka razy tylko że na krzyż. Znaczy tak jak przewody idą. I też pedał mi chwyta dopiero od połowy, a jak lekko go wcisnę to też hamuje ale też lekko. Ale jak wdepne mocno to przód mi blokuje. Nawet świeżo po założeniu rozpędziłem go tak do 40km/h i do dechy i zblokował przód.
Leć na kanał, po kumpla i browar i jeszcze raz próbujcie..Przed przystąpieniem do operacji możesz sprawdzić nieszczelności czy są..
Przesmarowałeś tłoczek smarem?? (pod gumową osłonką??) Może ciężko mu??
Ja musiałem odpowietrzniki wymienić bo łby były okrąglutkie a jeden puszczał i nie dał się dokręcić.
Pilnuj, aby zbiorniczek zawsze był pełny
Ja chciałem się z kolei spytać, czy te haczyki od klocków to cholera powinny być na zewnątrz zacisku czy wewnątrz?? Mnie się wydaje, żę wewnątrz i tak też zakładałem ale za chiny ludowe nie mogę pojąć dlaczego one są na zewnątrz?? Może jednak źle założyłem??
A i klocki z tarczami (bo wymieniałem i to i to) dotarły mi się ale piszczą jak jasna cholera..No dzielnica wie, żę hamuję |
_________________ ===___KRX___=== |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 22:06
|
|
|
KRX napisał/a: | A i klocki z tarczami (bo wymieniałem i to i to) dotarły mi się ale piszczą jak jasna cholera..No dzielnica wie, żę hamuję |
między innymi właśnie dlatego nie powinno się ostro hamować na świeżych klockach |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
KRX
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 42 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-06-2009, 22:14
|
|
|
yoyo napisał/a: | między innymi właśnie dlatego nie powinno się ostro hamować na świeżych klockach |
ale ja zahamowałem tylko raz. Jeden raz. i koła odrazu się zblokowały więc to chyba niemożliwe.
Dodam jeszcze, że tarcze są mikody a klocki jakieś no-name. |
_________________ ===___KRX___=== |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 15-06-2009, 22:38
|
|
|
KRX napisał/a: | klocki jakieś no-name. |
To dla tego piszczą... klocki szajs jakiś |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2009, 00:00
|
|
|
Cytat: | To dla tego piszczą... klocki szajs jakiś | no i dokładnie, KRX, czego się spodziewałeś ?DARREK, mam dokładnie to samo co ty, tyle że auto po mocnym wciśnięciu hamuje z piskiem opon. Dziś na przeglądzie okazało się że mam pęknięty przewód elastyczny tylnego koła (swoją drogą obydwa wymieniałem rok temu ehhh). Jest w nim malutki otworek i po troszku kapie płyn po mocnym naciśnięciu. Zapewne przez ten otworek układ również się zapowietrzył, jutro wymieniam przewód. Mam tylko szczerą nadzieje że to pomoże. Poza tym jesteś pewien że dobrze odpowietrzasz? Niektórzy piszą że odpowietrzali po sto razy i musi być ok, a potem okazuje się że albo robią to w złej kolejności albo nie dolewają płynu do zbiorniczka, a kiedyś widziałem klienta u którego odpowietrzanie wyglądało w następujący sposób. Poluzowywał odpowietrzniki każdego zacisku, kapało mu dwie krople i uważał że już odpowietrzył układ. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-06-2009, 10:46
|
|
|
DARREK, po wymienia klocków też miałem bardzo słabe hamulce. Później sie dotarły i jest OK |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-06-2009, 21:11
|
|
|
zobaczę, jak to będzie... rurki i wężyki hamulcowe wymieniałem wszystkie , odpowietrzam dobrze może kwestia dotarcia klocków, przejeżdżę jeszcze trochę i się wszystko okaże... |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|