Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamowaniem
Autor Wiadomość
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-06-2009, 21:40   Problem z hamowaniem

Witam,

Mam problem z hamulcami.. Otóż wymieniłem sobie wszystkie klocki hamulcowe, tylne tłoczki wkręcałem, następnie odpowietrzyłem układ z 15 razy i hamulce mam słabe, nie dość że łapią od połowy wciśniętego pedału hamulca, to na dodatek nie zahamuje samochodem tak aby ostro zahamować, a mam wrażenie że przy nowych klockach lekkie naciśnięcie pedału hamulca powinno się odzwierciedlać w postaci lekkiego hamowania.. a tutaj kupa, abs u mnie nie działa i nie działał odkąd samochód zakupiłem. Tak więc wciskając pedał w podłogę hamuje mi stopniowo, a nie tak że koła się zablokują...

macie jakiś pomysł? bo już wymiękam...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2009, 21:46   

DARREK napisał/a:
odpowietrzyłem układ z 15 razy

wiesz że odpowietrza się w kolejności prawy tył, lewy tył. prawy przód, lewy przód, bo inaczej przepychasz tylko powietrze w inne miejsce

DARREK napisał/a:
mam wrażenie że przy nowych klockach...

przy nowych klockach przez pierwsze ok 200km nie powinno się ostro hamować a hamulec może być słabszy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-06-2009, 21:51   

yoyo napisał/a:
DARREK napisał/a:
odpowietrzyłem układ z 15 razy

wiesz że odpowietrza się w kolejności prawy tył, lewy tył. prawy przód, lewy przód, bo inaczej przepychasz tylko powietrze w inne miejsce


tak wiem wiem, tak też robiłem..
yoyo napisał/a:
DARREK napisał/a:
mam wrażenie że przy nowych klockach...

przy nowych klockach przez pierwsze ok 200km nie powinno się ostro hamować a hamulec może być słabszy


ale słaby, że ich prawie nie ma??
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2009, 21:53   

DARREK napisał/a:
ale słaby, że ich prawie nie ma??

niee ale może nie blokować kół

pedał masz miękki, twardy?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
KRX 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 42
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-06-2009, 22:02   

DARREK ja niedawno też przerabiałem ten temat i odpowietrzyłem kilka razy tylko że na krzyż. Znaczy tak jak przewody idą. I też pedał mi chwyta dopiero od połowy, a jak lekko go wcisnę to też hamuje ale też lekko. Ale jak wdepne mocno to przód mi blokuje. Nawet świeżo po założeniu rozpędziłem go tak do 40km/h i do dechy i zblokował przód.

Leć na kanał, po kumpla i browar i jeszcze raz próbujcie..Przed przystąpieniem do operacji możesz sprawdzić nieszczelności czy są..
Przesmarowałeś tłoczek smarem?? (pod gumową osłonką??) Może ciężko mu??
Ja musiałem odpowietrzniki wymienić bo łby były okrąglutkie a jeden puszczał i nie dał się dokręcić.
Pilnuj, aby zbiorniczek zawsze był pełny :)

Ja chciałem się z kolei spytać, czy te haczyki od klocków to cholera powinny być na zewnątrz zacisku czy wewnątrz?? Mnie się wydaje, żę wewnątrz i tak też zakładałem ale za chiny ludowe nie mogę pojąć dlaczego one są na zewnątrz?? Może jednak źle założyłem??

A i klocki z tarczami (bo wymieniałem i to i to) dotarły mi się ale piszczą jak jasna cholera..No dzielnica wie, żę hamuję :lol:
_________________
===___KRX___===
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-06-2009, 22:06   

KRX napisał/a:
A i klocki z tarczami (bo wymieniałem i to i to) dotarły mi się ale piszczą jak jasna cholera..No dzielnica wie, żę hamuję :lol:

między innymi właśnie dlatego nie powinno się ostro hamować na świeżych klockach
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
KRX 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 42
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-06-2009, 22:14   

yoyo napisał/a:
między innymi właśnie dlatego nie powinno się ostro hamować na świeżych klockach


ale ja zahamowałem tylko raz. Jeden raz. i koła odrazu się zblokowały więc to chyba niemożliwe.

Dodam jeszcze, że tarcze są mikody a klocki jakieś no-name.
_________________
===___KRX___===
  
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 15-06-2009, 22:38   

KRX napisał/a:
klocki jakieś no-name.


To dla tego piszczą... klocki szajs jakiś :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-06-2009, 00:00   

Cytat:
To dla tego piszczą... klocki szajs jakiś :)
no i dokładnie, KRX, czego się spodziewałeś :lalala: ?DARREK, mam dokładnie to samo co ty, tyle że auto po mocnym wciśnięciu hamuje z piskiem opon. Dziś na przeglądzie okazało się że mam pęknięty przewód elastyczny tylnego koła (swoją drogą obydwa wymieniałem rok temu ehhh). Jest w nim malutki otworek i po troszku kapie płyn po mocnym naciśnięciu. Zapewne przez ten otworek układ również się zapowietrzył, jutro wymieniam przewód. Mam tylko szczerą nadzieje że to pomoże. Poza tym jesteś pewien że dobrze odpowietrzasz? Niektórzy piszą że odpowietrzali po sto razy i musi być ok, a potem okazuje się że albo robią to w złej kolejności albo nie dolewają płynu do zbiorniczka, a kiedyś widziałem klienta u którego odpowietrzanie wyglądało w następujący sposób. Poluzowywał odpowietrzniki każdego zacisku, kapało mu dwie krople i uważał że już odpowietrzył układ.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-06-2009, 10:46   

DARREK, po wymienia klocków też miałem bardzo słabe hamulce. Później sie dotarły i jest OK
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-06-2009, 21:11   

zobaczę, jak to będzie... rurki i wężyki hamulcowe wymieniałem wszystkie , odpowietrzam dobrze :) może kwestia dotarcia klocków, przejeżdżę jeszcze trochę i się wszystko okaże...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load