Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Siletblock wahacza
Autor Wiadomość
marcin_m 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 139
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-01-2006, 21:59   Siletblock wahacza

Witam!
W sobotę wymieniałem silentblocki prawe-przednie, przednich wahaczy.
Wszystko byłoby dobrze gdyby nie to, iż tuleja miała mniejszą średnicę od sworznia.
Różnica wynosiła ok. 1,2mm. Na szczęście mam znajomego tokarza , który
powiększył otwór. Następnym razem muszę wszystko pomierzyć wcześniej,by nie było problemów. Nie wiem też czy nie wspawać zabezpieczeń między 2 tuleje metalowe, by zablokowały gumę przed wypadnięciem. pozdrawiam!
_________________
był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01'
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 31-01-2006, 22:47   

marcin_m, zapewne kupiles nie te silentblocki ktore byly do twojego typu wachacza. Bo były 2 wersje, po modernizacji T/T bodajze jakos w 1990 roku powiększono średnice obydwu swożni do fi21mm/17mm. Chyba dobre wartości pamiętam. Bynajmniej było już pisane o tym na forum.

Trzeba się z tym pilnować.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-01-2006, 23:40   

dokladnie tak, zawsze podaje sie ten mniejszy wymiar...
...przed 15mm, po 17mm.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
KRET 



Wiek: 43
Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-02-2006, 07:58   

ja też ostatno kupiłem wahacz z "15". dopiero po zamontowaniu zobaczyłem że dla roczników po 90 przewidziano 17. ale do końca nie rozumiem pewnej rzeczy czy to była wymiana samego sworznia czy całego wahacza??? podobno można wymienić tylko cały wahacz :?
_________________
Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4

Agroturystyka Puszcza Notecka

www.puszcza-notecka.pl
     assistance
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-02-2006, 09:34   

miszko napisał/a:
marcin_m, zapewne kupiles nie te silentblocki ktore byly do twojego typu wachacza. Bo były 2 wersje, po modernizacji T/T bodajze jakos w 1990 roku powiększono średnice obydwu swożni


Dokładnie tak
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
DvL 



Wiek: 42
Dołączył: 06 Gru 2005
Posty: 66
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 01-02-2006, 10:13   

no wlasnie przy ostatniej wymianie wahacza tez sie zastanawialem czy mozna wymienic same tuleje wahacza i w sklepie mozna je kupic ale patrzac na wahacz to nie mam pojecia czy mozna je wymienic bo one jakos tak dziwnie sa zalane guma... i ogolnie stwierdzilem ze jak bede mial luzne tuleje to wole caly wahacz wymienic bo i tak trzeba go wyciagac calego :x
_________________
160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:]
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 01-02-2006, 10:52   

KRET, sworzeń i wachacz to jeden i ten sam odlew. Wiec masz dwa rozwiazania.
Albo kuopować silentblocki z mniejszym fi (średnica otworu), albo kupić raz wachacz ten po modernizacji i jak sie wybija juz fabrycznie montowane silentblocki to wtedy kupować zamienniki te z wiekszym fi (po modernizacji).

[ Dodano: 01-02-2006, 10:55 ]
DvL napisał/a:
same tuleje wahacza

Tuleje wachacz nie posiada! Tuleje to integralna część silentblocków, a wachacze maja sworznie na które się nabija tuleje z silentblockami. Wiec w gre wchodzi wymiana jedynie całego silentblocku. Musisz go jakoś zdjąć(odciac, zbić - jednym słowem jakoś usunąć) ze sworznia wachacza i nabić nowy silentblock. I tak bedziesz musiał wyjąć wachacz cały.

Tu temacik o tulejkach Klik

Poszukajcie na forum, było już kilka tematów o tym.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
antos21 



Wiek: 42
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 84
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-02-2006, 12:36   

Jest też możliwość wymontowania wachacza zdjęcia silentblocka i udanie się z gołym wachaczem do sklepu, ja tak zrobiłem i jest oki. Silentblocki na oby dwa koła wynisły mnie około 120 zł a wachacze minimum 360 zł. Moim zdaniem jest różnica.
_________________
Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście.
     Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-02-2006, 12:44   

antos21 napisał/a:
Jest też możliwość wymontowania wachacza zdjęcia silentblocka i udanie się z gołym wachaczem do sklepu, ja tak zrobiłem i jest oki. Silentblocki na oby dwa koła wynisły mnie około 120 zł a wachacze minimum 360 zł. Moim zdaniem jest różnica.


Cena jednego (nowego wachacza)-100 do 125 zl sztuka dosc dobrej jakosci
Przynajmniej ja tyle placilem za kompletny
Nie wiem czy oplaca sie wymieniac same silentblocki skoro kompletny za tyle mozna kupic tymbardziej ze przy zbijaniu i zakladaniu nowych tulei jest duzo wiecej roboty'
Pozdrawiam
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
antos21 



Wiek: 42
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 84
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-02-2006, 13:17   

To fakt. Ale jak ja się pytałem w sklepie i w hurtowni to powiedział mi 180 zł za wachacz, a 120 to sporo taniej, z drugiej strony mieć 120 w kieszeni i się troszke po męczyć? Jednak to każdego indywidualna sprawa, jasne że lepiej mieć całe nowe wachacze.
_________________
Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście.
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-02-2006, 22:25   

wahacz za 100 zł wytrzymuje około 6 do 8 miesięcy po tym czasie silentblocki walą jak najęte. Jedynie mozna kupować markowe wahacze za 300 zł sztuka lub przerobić sblocki na poliuretan (oryginal 600 zł 4 sztuki)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-02-2006, 22:30   

Tomilee napisał/a:
lub przerobić sblocki na poliuretan (oryginal 600 zł 4 sztuki)

No ale wtedy to juz na cale zycie takie silentblocki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-02-2006, 22:50   

Tomileee pare osob jezdzi na takich tanich i jakos zyja :D a 300 na wachacz to naprawde duzo to juz chyba lepiej regenerowac :)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-02-2006, 09:05   

kupiłem dwa wahacze za 240 zl z roczną gwarancją,więc rok muszą wytrzymać,a poźniej to wywale je w "krzocury" i założę nowe ;D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-02-2006, 11:23   

MupiK napisał/a:
Tomileee pare osob jezdzi na takich tanich i jakos zyja a 300 na wachacz to naprawde duzo to juz chyba lepiej regenerowac

Ja kupiłem dwa wahacze za ok 120 zł nówki bez gwarancji, przejechałem na nich 25tys i mają się dobrze :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
antos21 



Wiek: 42
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 84
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-02-2006, 12:36   

Regenerować mozna ale słyszałem że tylko raz, ponieważ druga końcówka jest niewymienna i ona się niszczy.
_________________
Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście.
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2007, 17:10   

wiem wiem temat stary ale chyba najnowszy o wahaczu w więc...

czy zdejmując wahacz trzeba odkręcić albo poluzować stabilizator. chodzi dokładnie o odkręcenie tej śruby mocującej wahacz którą przysłania mocowanie stabilizatora. jak na zdjęciu:



i drugie pytanie. jak się rozbiera/ściąga wahacz od strony zwrotnicy. zdjęcie:

_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2007, 19:33   

konikks gdzie robisz to auto to podjade i Ci pokaże.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2007, 20:17   

ego napisał/a:
konikks gdzie robisz to auto to podjade i Ci pokaże.


ego, na razie się przymierzam. teraz walczę z osłoną przekładni kierowniczej. wiesz że w intercars`ie nie ma takiej. gość miesiąc temu sprzedał mi do bez wspomagania :sciana: . dziś latałem za prawidłową i nie znalazłem. a co do wahacza to nie jestem pewny na 100% że to on się tłucze. ja tam żadnych luzów czy sparciałych gum nie widzę... a będę wymieniał (jak nadal będzie się tłukło) za miesiąc od razu u mnie dwa i w pandzie u ojca też dwa.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-11-2007, 20:17   

Jak nie do końca Cię rozumie koniks.
Aby zdjąć wahacz trzeba odkręcić 4 śruby mocujące go od dołu.
Trzeba również odkręcić końcówkę drążka kierowniczego oraz końcówkę stabilizatora. Na końcu trzeba odkręcić i wybić śrube z zwrotnicy która przytrzymuje sworzeń.

Po odkręceni idzie wahacz wyjąc dołem. Nic więciej nie trzeba odkręcać.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2007, 20:19   

a czyli ta nakrętka co jest zaznaczona jest integralną częścią wahacza a kręcę tylko tym co mam od dołu czyli śrubami? nie trzeba kontrować?

to by wiele wyjaśniało...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-11-2007, 20:22   

Wykręca się tylko śruby!! Nakrętki są przyspawane do sanek!

A co Ci tłucze? W jakim stanie masz kóńcowki drążka stablizującego?
Jak wyglądają gumy drążką? (On są tam bardziej w głębi).

** Dodano: 10-11-2007, 20:23 **
A te gumy od drążka to te od tego czerwonego kółka na twojej fotce po lewo.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2007, 20:27   

no to już wiem o co biega. czyli wymiana wahacza nie jest taka straszna. miszko, a co do mojego drugiego zdjęcia? jak się za to zabrać?

końcówki stabilizatora wymienione - brak śladów zużycia. po drugie to jest inne stukanie niż to od drążka stabilizatora. czasem na dziurach słychać pojedyncze puknięcie (takie głuche) z prawej str.

gumy drążka też są ok. nie "wypływa" na zewnątrz opaski netalowej ani nic takiego, nie widać żeby były sparciałe.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-11-2007, 20:32   

konikks a może to łożysko na kolumnie?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2007, 20:34   

konikks napisał/a:
i drugie pytanie. jak się rozbiera/ściąga wahacz od strony zwrotnicy. zdjęcie:


Śrube odkręcasz, wyciągasz i zwrotnica do góry albo wahacz w dół jeśli odkęcisz łacznik stabilizatora.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load