Siletblock wahacza |
Autor |
Wiadomość |
marcin_m
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 139 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 21:59 Siletblock wahacza
|
|
|
Witam!
W sobotę wymieniałem silentblocki prawe-przednie, przednich wahaczy.
Wszystko byłoby dobrze gdyby nie to, iż tuleja miała mniejszą średnicę od sworznia.
Różnica wynosiła ok. 1,2mm. Na szczęście mam znajomego tokarza , który
powiększył otwór. Następnym razem muszę wszystko pomierzyć wcześniej,by nie było problemów. Nie wiem też czy nie wspawać zabezpieczeń między 2 tuleje metalowe, by zablokowały gumę przed wypadnięciem. pozdrawiam! |
_________________ był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01' |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-01-2006, 22:47
|
|
|
marcin_m, zapewne kupiles nie te silentblocki ktore byly do twojego typu wachacza. Bo były 2 wersje, po modernizacji T/T bodajze jakos w 1990 roku powiększono średnice obydwu swożni do fi21mm/17mm. Chyba dobre wartości pamiętam. Bynajmniej było już pisane o tym na forum.
Trzeba się z tym pilnować. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-01-2006, 23:40
|
|
|
dokladnie tak, zawsze podaje sie ten mniejszy wymiar...
...przed 15mm, po 17mm. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
KRET
Wiek: 43 Dołączył: 09 Sty 2006 Posty: 53 Skąd: Sieraków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-02-2006, 07:58
|
|
|
ja też ostatno kupiłem wahacz z "15". dopiero po zamontowaniu zobaczyłem że dla roczników po 90 przewidziano 17. ale do końca nie rozumiem pewnej rzeczy czy to była wymiana samego sworznia czy całego wahacza??? podobno można wymienić tylko cały wahacz |
_________________ Tipo 1.4+LPG / Uno 1.4ie /VW Golf III 1,4
Agroturystyka Puszcza Notecka
www.puszcza-notecka.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-02-2006, 09:34
|
|
|
miszko napisał/a: | marcin_m, zapewne kupiles nie te silentblocki ktore byly do twojego typu wachacza. Bo były 2 wersje, po modernizacji T/T bodajze jakos w 1990 roku powiększono średnice obydwu swożni |
Dokładnie tak |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
DvL
Wiek: 42 Dołączył: 06 Gru 2005 Posty: 66 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-02-2006, 10:13
|
|
|
no wlasnie przy ostatniej wymianie wahacza tez sie zastanawialem czy mozna wymienic same tuleje wahacza i w sklepie mozna je kupic ale patrzac na wahacz to nie mam pojecia czy mozna je wymienic bo one jakos tak dziwnie sa zalane guma... i ogolnie stwierdzilem ze jak bede mial luzne tuleje to wole caly wahacz wymienic bo i tak trzeba go wyciagac calego |
_________________ 160A1.046 i jak dla mnie wystarczy:] |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-02-2006, 10:52
|
|
|
KRET, sworzeń i wachacz to jeden i ten sam odlew. Wiec masz dwa rozwiazania.
Albo kuopować silentblocki z mniejszym fi (średnica otworu), albo kupić raz wachacz ten po modernizacji i jak sie wybija juz fabrycznie montowane silentblocki to wtedy kupować zamienniki te z wiekszym fi (po modernizacji).
[ Dodano: 01-02-2006, 10:55 ]
DvL napisał/a: | same tuleje wahacza |
Tuleje wachacz nie posiada! Tuleje to integralna część silentblocków, a wachacze maja sworznie na które się nabija tuleje z silentblockami. Wiec w gre wchodzi wymiana jedynie całego silentblocku. Musisz go jakoś zdjąć(odciac, zbić - jednym słowem jakoś usunąć) ze sworznia wachacza i nabić nowy silentblock. I tak bedziesz musiał wyjąć wachacz cały.
Tu temacik o tulejkach Klik
Poszukajcie na forum, było już kilka tematów o tym. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
antos21
Wiek: 42 Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 84 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-02-2006, 12:36
|
|
|
Jest też możliwość wymontowania wachacza zdjęcia silentblocka i udanie się z gołym wachaczem do sklepu, ja tak zrobiłem i jest oki. Silentblocki na oby dwa koła wynisły mnie około 120 zł a wachacze minimum 360 zł. Moim zdaniem jest różnica. |
_________________ Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście. |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-02-2006, 12:44
|
|
|
antos21 napisał/a: | Jest też możliwość wymontowania wachacza zdjęcia silentblocka i udanie się z gołym wachaczem do sklepu, ja tak zrobiłem i jest oki. Silentblocki na oby dwa koła wynisły mnie około 120 zł a wachacze minimum 360 zł. Moim zdaniem jest różnica. |
Cena jednego (nowego wachacza)-100 do 125 zl sztuka dosc dobrej jakosci
Przynajmniej ja tyle placilem za kompletny
Nie wiem czy oplaca sie wymieniac same silentblocki skoro kompletny za tyle mozna kupic tymbardziej ze przy zbijaniu i zakladaniu nowych tulei jest duzo wiecej roboty'
Pozdrawiam |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
antos21
Wiek: 42 Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 84 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-02-2006, 13:17
|
|
|
To fakt. Ale jak ja się pytałem w sklepie i w hurtowni to powiedział mi 180 zł za wachacz, a 120 to sporo taniej, z drugiej strony mieć 120 w kieszeni i się troszke po męczyć? Jednak to każdego indywidualna sprawa, jasne że lepiej mieć całe nowe wachacze. |
_________________ Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 09-02-2006, 22:25
|
|
|
wahacz za 100 zł wytrzymuje około 6 do 8 miesięcy po tym czasie silentblocki walą jak najęte. Jedynie mozna kupować markowe wahacze za 300 zł sztuka lub przerobić sblocki na poliuretan (oryginal 600 zł 4 sztuki) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 09-02-2006, 22:30
|
|
|
Tomilee napisał/a: | lub przerobić sblocki na poliuretan (oryginal 600 zł 4 sztuki) |
No ale wtedy to juz na cale zycie takie silentblocki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-02-2006, 22:50
|
|
|
Tomileee pare osob jezdzi na takich tanich i jakos zyja a 300 na wachacz to naprawde duzo to juz chyba lepiej regenerowac |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-02-2006, 09:05
|
|
|
kupiłem dwa wahacze za 240 zl z roczną gwarancją,więc rok muszą wytrzymać,a poźniej to wywale je w "krzocury" i założę nowe |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-02-2006, 11:23
|
|
|
MupiK napisał/a: | Tomileee pare osob jezdzi na takich tanich i jakos zyja a 300 na wachacz to naprawde duzo to juz chyba lepiej regenerowac |
Ja kupiłem dwa wahacze za ok 120 zł nówki bez gwarancji, przejechałem na nich 25tys i mają się dobrze |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
antos21
Wiek: 42 Dołączył: 08 Lut 2006 Posty: 84 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-02-2006, 12:36
|
|
|
Regenerować mozna ale słyszałem że tylko raz, ponieważ druga końcówka jest niewymienna i ona się niszczy. |
_________________ Móc czegoś nie chcieć to już jest szczęście. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 17:10
|
|
|
wiem wiem temat stary ale chyba najnowszy o wahaczu w więc...
czy zdejmując wahacz trzeba odkręcić albo poluzować stabilizator. chodzi dokładnie o odkręcenie tej śruby mocującej wahacz którą przysłania mocowanie stabilizatora. jak na zdjęciu:
i drugie pytanie. jak się rozbiera/ściąga wahacz od strony zwrotnicy. zdjęcie:
|
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 19:33
|
|
|
konikks gdzie robisz to auto to podjade i Ci pokaże. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:17
|
|
|
ego napisał/a: | konikks gdzie robisz to auto to podjade i Ci pokaże. |
ego, na razie się przymierzam. teraz walczę z osłoną przekładni kierowniczej. wiesz że w intercars`ie nie ma takiej. gość miesiąc temu sprzedał mi do bez wspomagania . dziś latałem za prawidłową i nie znalazłem. a co do wahacza to nie jestem pewny na 100% że to on się tłucze. ja tam żadnych luzów czy sparciałych gum nie widzę... a będę wymieniał (jak nadal będzie się tłukło) za miesiąc od razu u mnie dwa i w pandzie u ojca też dwa. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:17
|
|
|
Jak nie do końca Cię rozumie koniks.
Aby zdjąć wahacz trzeba odkręcić 4 śruby mocujące go od dołu.
Trzeba również odkręcić końcówkę drążka kierowniczego oraz końcówkę stabilizatora. Na końcu trzeba odkręcić i wybić śrube z zwrotnicy która przytrzymuje sworzeń.
Po odkręceni idzie wahacz wyjąc dołem. Nic więciej nie trzeba odkręcać. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:19
|
|
|
a czyli ta nakrętka co jest zaznaczona jest integralną częścią wahacza a kręcę tylko tym co mam od dołu czyli śrubami? nie trzeba kontrować?
to by wiele wyjaśniało... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:22
|
|
|
Wykręca się tylko śruby!! Nakrętki są przyspawane do sanek!
A co Ci tłucze? W jakim stanie masz kóńcowki drążka stablizującego?
Jak wyglądają gumy drążką? (On są tam bardziej w głębi).
** Dodano: 10-11-2007, 20:23 **
A te gumy od drążka to te od tego czerwonego kółka na twojej fotce po lewo. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:27
|
|
|
no to już wiem o co biega. czyli wymiana wahacza nie jest taka straszna. miszko, a co do mojego drugiego zdjęcia? jak się za to zabrać?
końcówki stabilizatora wymienione - brak śladów zużycia. po drugie to jest inne stukanie niż to od drążka stabilizatora. czasem na dziurach słychać pojedyncze puknięcie (takie głuche) z prawej str.
gumy drążka też są ok. nie "wypływa" na zewnątrz opaski netalowej ani nic takiego, nie widać żeby były sparciałe. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:32
|
|
|
konikks a może to łożysko na kolumnie? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2007, 20:34
|
|
|
konikks napisał/a: | i drugie pytanie. jak się rozbiera/ściąga wahacz od strony zwrotnicy. zdjęcie: |
Śrube odkręcasz, wyciągasz i zwrotnica do góry albo wahacz w dół jeśli odkęcisz łacznik stabilizatora. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|