Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kapitalka ^^
Autor Wiadomość
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-04-2013, 00:15   Kapitalka ^^

Witam was forumowiczów . Posiadam Fiata tipo 1.4 71 KM .
Właściwie mam pytanie odnośnie remontu.
Mam odkręconą głowice i po po starciu papierem ściernym płaszczyzny pod uszczelką pod głowicą i tłoków. Zastanawiam się czy nie rozkręcić dalszej części silnika a dokładniej chodzi mi o tłoki .Bo słyszałem że syf który wpadł podczas ścierania może przez zamki pierścienia wpaść jeszcze niżej z czasem . I właśnie tu nasuwa się pytanie do kogoś kto już robił to. Bo wymiana pierścieni jest oczywista. Ale może ktoś opisać Jakoś kroki w postepowaniu przy wyciąganiu tłoków.
Słyszałem że panweki trzeba grupować i tak samo później założyć. ale chodzi mi dokładniej czy są tam jakieś haczyki tzn. odkrecam od dołu wszystko od wału korbowego (panweki itp.) i później jak nie chce sam wyjść do góry tłok to lekko pukam przez drewienko od dołu . I to Jak wygląda tutaj składanie? Pierścienie można palcami przytrzymać przy wkładaniu . przeciera się gładzie cylindrowe ? Mógłby ktoś jakoś to opisać. Pozdrawiam
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-04-2013, 07:10   

Tłoki wychodzą bez pukania. Sprawdzić panewki przy okazji możesz(ich kolor i zużycie). Pomierzyć tuleje jeśli masz czym. Luz na zamku zmierzyć na pierścieniach. Przy wkładaniu nie utrzymasz ich palcem więc załatw sobie ścisk.
Haris_OP napisał/a:
Mam odkręconą głowice i po po starciu papierem ściernym płaszczyzny pod uszczelką pod głowicą i tłoków

głowice oddaje się do planowania raczej, a nie ściera papierem ;)
Sprawdź jej szczelność (zalej naftą i sprawdź czy nie ucieknie na drugi dzień np. albo czymś innym co nie odparuje przez noc.
Wymień uszczelniacze zaworowe(8sztuk) po 2 zł sztuka zapewne. Wyreguluj zawory po całym zabiegu :) Gdybyś potrzebował jakieś płytki to pisz do mnie-mam kilka w domu.
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2013, 11:49   

Pytanie co chcesz osiągnąć? Chcesz zrobić kapitalny remont jak piszesz, a to oczywiście wiąże się z kosztami, czy chcesz zrobić drobny remoncik tak by się do kulać jeszcze chwilę? Bo szkoda się rozpisywać jak i tak stwierdzisz że 3/4 z tergo cię nie dotyczy lub nie masz kasy.
P.S:
Haris_OP napisał/a:
Mam odkręconą głowice i po po starciu papierem ściernym płaszczyzny pod uszczelką pod głowicą i tłoków
głowice po ściągnięciu poddaje się planowaniu a nie tarciu papierem ściernym, tym bardziej że nie jest to jakiś kosztowny zabieg. Jak robisz to rób to uczciwie inaczej pogorszysz tylko sprawę!!!
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-04-2013, 15:18   

Właśnie nie wiedziałem czy robić juz totalnie tzn. wyciągać tłoki. Bo głowice mam już zplanowanął . sprawdzone prowadnice. wymiana gumerk. ( pełny serwis) . A papierem ściernym starłem nagar na tłokach i okolicy (tzn. to co było pod uszczelką pod głowicą)
Mam kupiny cał zestaw uszczelek. termostat bo też coś szwankował. Pasek klinowy i rorządu. napinacz. filtry powietrza i oleju . świece.
Skręciłem wyczyszczoną głowice wraz z usczelką do wałka rozrządu i sprawdziłem szczelinomierzem luzy zaworowe jakie my wyszły. 0.45 0.20 0.35 0.45 0.35 0.25 0.45 0.30
Pomierdzy kieliszkami a wałkiem. I teraz musiał bym zamówić u fiata odpowiednie grubośći płytek . I też nie wiem jakie powinny być te wartośći dla tego auta (luzy zaworowe) .Teraz mam rozkręconą głowice od wałka.
Chce zrobić jak najwięcej jak już tak wszystko rozwaliłem. Kosztów nie mam określonych .
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-04-2013, 15:39   

Haris_OP napisał/a:
A papierem ściernym starłem nagar na tłokach i okolicy


ostatnio na tvn turbo koles mowil ze zmywa tłoki mocząc je w nafcie lub preparacie do mycia silnika i zostawia na noc. Później wszystko ładnie schodzi
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2013, 15:41   

Dobra... co ci proponuję zanim zaczniesz bawić się w obróbkę bloku silnika, pasował by sprawdzić czy jest taka potrzeba. Jeśli masz nalatane nie więcej niż 300tyś km, olej był pilnowany w terminie i dobrze dobierany (właściwe parametry i nie jakiś badziew za grosze), powinieneś się obejść bez remontu dołu silnika. Choć tak defakto pełną odpowiedź dostaniesz po pomiarze owalizacji cylindra.

Pytanie pierwsze czy na gładzi cylindra widać spiralne zarysowania tzw. "jodełkę"?
Coś takiego powinieneś zobaczyć:

oczywiście u ciebie będzie słabsze bo zjecie przedstawia świeży hon ale coś ala to.

Drugie pytanie czy te zarysowania nie są starte do zera w pewnych punktach cylindra? Bo to świadczyło by o postępującej owalizacji cylindra.
Np. tak:

Tu jest już np wydarty cylinder i przy tak znacznym uszkodzeniu już tylko tulejowanie ratuje sprawę.

Trzy czy na górze cylindra wyczuwasz pod palcem delikatny próg? I czy ten próg jest już widoczny?


Czekam na odpowiedź, fajnie jak byś zrobił dobre zdjęcia każdego z z cylindrów pod rożnymi kątami najlepiej.

Szkoda że nie zrobiłeś przed całą zabawą pomiaru kompresji silnika i ciśnienia oleju. Wyniki by już coś powiedziały.

W głowicy bez względu na stan jak już ja ściągnąłeś powinieneś zrobić minimum:
- sprawdzenie szczelności zaworów + ewentualne frezowanie i docieranie (gdyby nie trzymały)
- bezwzględnie wymiana uszczelniaczy zaworowych
- oczyszczenie głowicy
- planowanie

opcjonalnie możne
- sprawdzenie szczelności głowicy na gorąco od razu będzie dokładnie umyta :lalala:

Na pewno zrobił bym pomiar wału korbowego i zależnie od wymiaru wymienił panewki na odpowiednie, być może wał będzie wymagał szlifu. Panewki nie są drogie więc warto je od razu wymienić przy takim remoncie.

Zmierz również wałki rozrządu jaki wymiar trzymają i podaj. Minimum dobra suwmiarka cyfrowa. Popatrz czy krzywki wizualnie nie różnią się wysokością, czy nie są porysowane, to samo z bieżniami wałków czy nie są zrysowane czy mocniej przytarte w pewnych miejscach.

Luczu napisał/a:
ostatnio na tvn turbo koles mowil ze zmywa tłoki mocząc je w nafcie lub preparacie do mycia silnika i zostawia na noc. Później wszystko ładnie schodzi
auto marzeń :lalala: oglądam, całkiem fajny program, ale nie traktuj jego dobre rady jak wyrocznię. Czasem gość coś spasuje :D choć starają się to wyciąć, to czasem widać takie momenty :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-04-2013, 15:59   



















I bym już nie rozkręcał tłoków ale boje się że brud wpadł pomiędzy pierścienie i wpadnie niżej i bedzie tam rysował...



I coś widzisz na zdjęciach?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2013, 16:20   

Po pierwsze do tylko lać po rękach :lalala: zrysowałeś jak cholera czoło tłoków i czoło bloku, za gruby papier! Teraz już po ptokach ale popraw cieńszym papierem - 600 na bardzo równiutkim klocku, najpilniej z tworzywa nie z drewna bo ten nigdy nie będzie idealnie prosty. Tłoki dokładnie 800tką. Dwa robisz remont a płyn w bloku dalej pływa! Od tego trzeba było zacząć od spuszczenia płynów. Kanały wodne osłonić kawałkami szmaty i szlifować. Cały ten syf wlazł ci teraz do kanałów. Po szlifowaniu odkurzyć całość i wydmuchać jednocześnie z kompresora. Teraz po złożeniu całości musisz zalać wodą destylowaną zapuścić silnik i spuścić całość i potem dopiero lać świeży płyn. Co do fotek to nie wiele widać ponad to co pisałem. Po pierwsze widać tylko dwa tłoki pozostałych nie cofnąłeś, po drugie na cylindrze widać jakieś czarne coś, pieron wie co to. Przypuszczam ze brud z olejem ale to tylko przypuszczenia. Wytrzyj dobrze cylindry czystą szmatą i odkurz odkurzaczem. Zrób nowe zdjęcia każdego cylindra pod kątem. Do dwóch skrajnych musisz cofnąć korbę. Jak dobrze odkurzysz odkurzaczem tłoki nic ci nie wpadnie, poza tym i tak musisz wymienić olej! Dobrą praktyka jest również iż po generalnym remacie wymienia się olej po przejechaniu ok 1-2tys km gdy całość się dotrze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-04-2013, 16:30   

uważam że ten płyn można przepłukać po złożeniu już całęgo silnika(wlewac wode od gory a na dole wiadro trzymać). Dobrze myśle? Wylałem płyn ale tam została jeszcze część. bo nie wiem jak go wylać z tych kanałów. a co ma wspólnego olej z tym bo nierozumiem? olej i tak jest już wywalony dawno^^ . A usczelka pod miską to oczyściłem papierem i szpachelka pozostałości po poprzedniej uszczelce korkowej i widziałem czasami takie kawałki czarnej gumy . I prawdopodobnie byl to jakis sylikon. I teraz nie wiem czy korkowa uszczelka wystarczy czy dać sylikon z obu stron uszczelki ? miejsce styku uszczelki jest przemyte benzyna ekstrakcyjna . I Jak mam te wszystkie uszczelki to zastanawiam sie czy uszczelka od smoka pompy oleju wymieniać. bo chyba jest w tym zestawie. a jak juz tu jestem to bym wymienił . czy jest to jakiś skomplikowane czy 2 śrubki wymiana usczelki i 2 śrubki ? dawać sylikon?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2013, 16:40   

Teraz zrób tak. Spuść ten płyn co masz do końca, w bloku jest śruba do spuszczania płynu, zresztą jak rozepniesz dolny wąż z chłodnicy powinna zlać się większość. Po szlifowaniu odkurz jeszcze raz odkurzaczem całość jak masz kompresor pomóż sobie nim. Złóż silnik, zalej układ chłodzenia najtańszym płynem do chłodnic z teszczaka, nie całe 20zł za 5l i kup sobie preparat do czyszczenia układu chłodniczego (np. http://www.prestone.pl/pr...o-chlodnic.html ok. 10-15zł ), zalej, puść silnik do dwóch włączeń wiatraka, zgaś silnik, odczekaj aż trochę ostygnie i spuść całość. Zalej nowy proponuję oryginalny Paraflu albo Prestone i masz pewność że układ jest czysty i sprawny, a silnik się nie będzie przegrzewał.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-04-2013, 17:16   

No wąż już jakiś czas temu odłączyłem. ale tam zostało to dalej. Teraz odkurze dokładnie tłoki itp. papierem łatdnie dotre. 800 tłoki reszta 2000 i wyśle fotke. cylindrow 4. zw ^^

ale dalej nie wiem co z tym smokiem nad miska olejową wymieniać uszczelke tam ?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2013, 17:30   

Haris_OP napisał/a:
papierem łatdnie dotre. 800 tłoki reszta 2000
ehhh.... nie papiery od 1000 w górę służą do polerowania jak za bardzo wygładzisz czyli spolerujesz krawędzie na lustro nie uszczelnisz za chiny silnika! Zrób jak ci mówiłem max 600 na blok i 800 na tłoki. Jak chcesz możesz sobie polerować górę tłoka. Choc i tu zdania sa podzielone. Jedni mówią tak lepiej bo nagar syf się tak łatwo nie łapie, inni że chropowaty tłok powoduje lepsze mieszanie się paliwa z powietrzem - podczas ruchu tłoka na porowatej powierzchni powstają mikro zawirowania.

Cytat:
ale dalej nie wiem co z tym smokiem nad miska olejową wymieniać uszczelke tam ?
a co z nim nie tak? Uszczelkę w misce olejowej wymień. A i jeszcze jedno nie używaj uszczelek korkowych tylko zainwestuj w lepsze gumowe lub z konglomeratu gumowego. Korkowe są do du....y :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 06-04-2013, 19:25   

Zdjęcia są bardzo dokładne i niekiedy może być odbicie. albo bardzo dokładnie widać mało widoczne dla oka dziurki . A ta uszczelka pod miską to mam już korkową . to jak dam silikon to nie ujdzie jakoś?

Tłok 1

Tłok 2

Tłok 3

tłok 4


Tłoki 12


Tłoki 34
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2013, 20:05   

O widzisz jak byś od początku kanały zatkał szmatką jak teraz nie naleciał by ci syf ze szlifowania i ściągana starej uszczelki. No nic masz wiedzę na przyszłość :lalala: Cylindry nie wyglądają źle, choć już na przedzie tłoka widać pionowe rysy. Powinno się obejść bez dodatkowej roboty. Jeśli chcesz mieć pewność trzeba zrobić pomiar średnicówką. Na moje oko jak chcesz robić dół wystarczy tylko honowanie i nowe pierścienie, ale pamiętaj to moja ocena na podstawie zdjęć, zalecam pomiar. Na jednym tłoku widać drobne wżery, albo jakiś czas jeździł na ubogiej mieszance albo pościła uszczelka głowicy, czasem takie wżeru są skutkiem uszkodzonej lub zużytej świecy ale są bardziej skupione. Odradzam sylikon! Lepiej dopłacić parę groszy tym bardziej że uszczelki lepsze wale nie są bardziej droższe niż te korkowe. Z korkowymi jest wiecznie problem. Puszczają, kruszą się, szybko starzeją się. Zdecydowanie nie polecam, a tym bardziej kombinacje alpejskie z sylikonem. Uszczelka jednej z lepszych firm - elring kosztuje 13zł http://www.4cars.pl/samoc...ki_olejowej.php śmieszna cena !!! tuba czerwonego sylikonu wyjdzie cie podobnie :doubt:

P.S: pamiętaj tez że nigdy nie zakłada się nowych pierścieni bez choćby honowania bo pogorszysz zamiast polepszyć.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-04-2013, 21:19   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
P.S: pamiętaj tez że nigdy nie zakłada się nowych pierścieni bez choćby honowania bo pogorszysz zamiast polepszyć.


JAM_BELFEGOR, mógłbys to tyroszke rozwinąc?? Mialem wymienic pierscienie w motorze i tylko pierscienie na razie bo na cos wiekszego kasy nie mam,a nie chciałbym pogorszyc sobie i przyspieszyc kapitalnego remontu,
Sorki za takie podpiecie sie do tematu, bede wdzieczny za wytłumaczenie mi tego ;)
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2013, 21:41   

palidzojnt221, To proste i wynika wprost ze sposobu zużywania się cylindrów. Otóż tłok porusza się w górę i w dół, zaś spięta z nim korba przekłada ten ruch na obrotowy, wychył korbowodu raz w lewo raz w prawo powoduje dociąganie tłoka raz na jedną ściankę raz z drugą co skutkuje wycieraniem się cylindra nadmiernie w osi korbowodu. Następuje tak zwana owalizacja cylindra. Cylinder niegdyś okrągły staje się w niewielkim i nie zauważalnym dla oka stopniu owalny, a wystarczającym by nowy idealnie okrągły pierścień nie dolegał dobrze do ścianek. Stary pierścień wyrabiał się tak samo jak gładź cylindra i był dopasowany do zmienionego kształtu, nowy zaś już nie będzie. W jednym miejscu będzie przegrzewał gładź cylindra w innym będzie za duży luz. Jeśli odchyłka jest minimalna liczona na setki mm wystarczy honowanie czyli szlifowanie z nadaniem nowych spiralnych zarysowań powierzchni cylindra. Jeśli odchyłka będzie zbyt duża liczona ju z w dziesiętne części mm wtedy cylinder się tulejuje czyli rozwierca i wprasowuje na zimno nową tuleje cylindra a ją z kolej się honuje

_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-04-2013, 10:12   

oki, dzieki za rozjasnienie w temacie, to jednak dozbieram kasy i zrobie to porządnie, szlif cylindra nowy tłok i pierscienie
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2013, 11:01   

A 1 tłok 1 zdjęcie lewa strona, sprawdź czy to jest rysa czy pękniecie tłoka.

** Dodano: 07-04-2013, 22:37 **
P.S: dla tych którzy śledzą ten temat pamiętacie jeszcze coś takiego jak ceramizer albo rewitalizer do silników? Wyobraźcie sobie teraz jaką głupotą były tego typu wynalazki i wmawianie ludziom im gładszy cylinder tym lepiej :red_kartka: Gdyby tak było to producenci silników polerowali by tłoki maszynowo na lustro zamiast je honować czyli spiralnie rysować :lalala: Nikomu wtedy nie przyszło do głowy że im gładsza powierzchnia tym gorzej trzyma się olej i zamiast dobroczynnego filmu olejowego na ściance który separuje metal od metalu, pierścień trze o cylinder bo nie ma wystarczającej ilości oleju. Ok koniec takiej małej dygresji.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-04-2013, 18:00   

Jutro jade do fiata zamówić płytki do kieliszków .
I zapytać się czy może być stosowana uszczelka gumowa do miski olejowej. bo podobno tylko korkowa może tam być bo miska jest tak przystosowana.

I postanowiłem że tłoków nie będę ruszał bo resztki które zostały to wypcha je po pierwszym odpaleniu. a to co się da odkurzaczem wciągnę. Jak nic się nie działo z silnikiem to nie wiem czy jest potrzeba rozbierania tego. takie coś chyba robi się jak już zatrze się silnik itp. Pierścieni Tak jak były i tak nie założę . a nowe to zamienniki . które na pewno nie będą takie wytrzymałe jak oryginały.

A co do tłoków to podobno idealnie płaski zostawia się jak chcę się do sportowo używać silnika. A do normalnej jazdy słyszałem że powinno się papierem 80 2x z gory w dol i 2x z lewa do prawej . przejechac tłok i wtedy rysy są odpowiednie.
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2013, 18:08   

Haris_OP napisał/a:
A co do tłoków to podobno idealnie płaski zostawia się jak chcę się do sportowo używać silnika. A do normalnej jazdy słyszałem że powinno się papierem 80 2x z gory w dol i 2x z lewa do prawej . przejechac tłok i wtedy rysy są odpowiednie.

Skąd ty chłopie bierzesz takie mądrości ? :sciana:
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-04-2013, 18:10   

od znajomego . a co ?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2013, 20:38   

Haris_OP napisał/a:
bo podobno tylko korkowa może tam być bo miska jest tak przystosowana.
Bzdura. Oczywiście że są gumowe uszczelki, idź do salonu fiata i poproś o oryginał zobaczysz co dostaniesz.
Haris_OP napisał/a:
I postanowiłem że tłoków nie będę ruszał bo resztki które zostały to wypcha je po pierwszym odpaleniu
Trzeba dokładnie usunąć wszystkie drobiny, zwłaszcza po papierze ściernym, bo przy pierwszym odpaleniu zafundujesz sobie szlifowanie gładzi cylindra :doubt:
Haris_OP napisał/a:
A co do tłoków to podobno idealnie płaski zostawia się jak chcę się do sportowo używać silnika. A do normalnej jazdy słyszałem że powinno się papierem 80 2x z gory w dol i 2x z lewa do prawej . przejechac tłok i wtedy rysy są odpowiednie.
Nie bywała mądrość ludowa. Radze się do niej nie stosować. Jeszce papier 80 hehehe :badgrin: piękne porobisz dziury w tłoku :lalala: Rowy mariańskie jak się patrzy. Ludzie to nie jest WSK z przed 40 lat szlifowana na kamieniu brukowym, tylko silnik pasowany z dokładnościami w setne części mm dlatego zawdzięczasz mu przebieg rzędu 200-300tyś bez poważniejszych remontów a nie jak w polonezie kapitalika po połowie tego przebiegu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
grabarz 



Pomógł: 18 razy
Dołączył: 30 Mar 2007
Posty: 1685
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-04-2013, 21:06   

Haris_OP napisał/a:
od znajomego . a co ?

zmień znajomych i zacznij czytać rady ludzi co mają pojęcie , książki też warto odkurzyć i poczytać :nietoperz:
_________________
KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-04-2013, 21:16   

Nie jestem zlosliwy ale naprawde ktorys z Was wogole sadzi,ze ktos kto ma problemy z usunieciem pozostalosci po starej uszczelce zrobi kapitalke silnika??Nie chcialbym byc tym silnikiem-tyle powiem :!: A ten silnik Kolego traktuj jako egzemplarz doswiadczalny do nauki.Cos czuje ze jak powstrzymasz sie przed kapitalnym remontem to ten silnik moze jakos bedzie jeszcze zyl :)

A tak na marginesie samo otwarcie tego tematu zawiesza mi przegladarke :) Tez tak macie?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-04-2013, 22:20   

Cytat:
Nie jestem zlosliwy ale naprawde ktorys z Was wogole sadzi,ze ktos kto ma problemy z usunieciem pozostalosci po starej uszczelce zrobi kapitalke silnika??
Jak to się ma do tematu ? Przeczytaj uważniej pierwszy post, a zasadniczo to powinieneś przeczytać cały temat zabierając w nim głos.
Haris_OP napisał/a:
Zastanawiam się czy nie rozkręcić dalszej części silnika a dokładniej chodzi mi o tłoki .Bo słyszałem że syf który wpadł podczas ścierania może przez zamki pierścienia wpaść jeszcze niżej z czasem . I właśnie tu nasuwa się pytanie do kogoś kto już robił to. Bo wymiana pierścieni jest oczywista. Ale może ktoś opisać Jakoś kroki w postepowaniu przy wyciąganiu tłoków.
Tak więc przynajmniej ja opisałem kiedy należy i co należy zrobić, a decyzja po stronie właściciela.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load