Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kapitalka ^^
Autor Wiadomość
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-04-2013, 23:21   

Polak potrafi,ten silnik myśle,że po złożeniu bd dobrze gadał.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2013, 00:25   

No wlasnie temat przeczytalem i dalej twierdze ze jak ktos nie wie jak wyciagnac tloki to niech lepiej nie zabiera sie za kapitalny remont silnika.Niby rozebrac i zlozyc taki silnik to nic wielkiego ale jesli pozniej ma to jezdzic bezawaryjnie to ja tego nie widze.Znam takich co biora sie za prostsze rzeczy z podobnym podejsciem chocby za wymiane paska rozrzadu.W miare skladania problemy urastaja do tego stopnia ze sa nie do przeskoczenia bo problemem jest ile dokrecic srube napinacza czy ile naciagnac pasek.A po dokreceniu sruby dalej nie wiadomo czy juz wystarczy czy jeszcze pociagnac i w gruncie rzeczy wszystko skrecone jak sie uda.Znajomy ostatnio tak napial pasek rozrzadu ze urwal sie po 10 km.Ostatnio ktos tu na forum poruszal temat rozsypujacych sie tylnich lozysk w golfie na tyle.Mam nadzieje ze jak wymieni 5 komplet to juz sie domysli dlaczego.Czy lozyska wszystkie sa niedobre czy mechanik kiepski :) Oby w przypadku silnika nie bylo podobnie i oby nauka nie poszla w las :) Swoja droga podziwiam bohatera tego watku i poczekam jak silnik po kapitalce zagada :) I jak dlugo bedzie gadal:)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-04-2013, 00:40   

shagger78, jak zrobi tak bedzie miał, przynajmniej samemu próbuje a od czegos trzeba zacząc, nikt nie urodził sie mistrzem w danej dziedzinie, nie spróbuje odda mechanikowi zabuli i nawet nie bedzie miał pewnosci czy ktos mu wogóle głowice sciągnął , wiecej optymizmu ;)
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2013, 01:54   

palidzojnt221, optymizm u mnie jest tyle samym optymizmem silnika nie napedzi :)

Moja edukacja byla inna i moze dlatego zle to widze.Zaczynalem od rowerow,(wtedy nawet wymiana detki czy skrocenie lancucha bylo wyzwaniem)pozniej byly komarki,ogarki,wski,mz...Tak sie zdobywalo podstawowa wiedze zamiast rzucac sie odrazu na gleboka wode i robic kapitalke nie widzac nigdy wczesniej jak wygladaja chocby panewki.Patrze na fotki i przeraza mnie juz chocby to jak Kolega wszystko ,,ladnie"papierkiem opedzlowal na polokraglo.Najwazniejsze ze just jest po szlifie:)No dobra ale juz sie nie udzielam w temacie :) Kolega po samym zdjeciu glowicy juz strzelil kilka bledow.Niemniej zycze jak najlepiej :) I Koledze i silnikowi :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2013, 06:19   

Cytat:

No wlasnie temat przeczytalem i dalej twierdze ze jak ktos nie wie jak wyciagnac tloki to niech lepiej nie zabiera sie za kapitalny remont silnika.Niby rozebrac i zlozyc taki silnik to nic wielkiego ale jesli pozniej ma to jezdzic bezawaryjnie to ja tego nie widze.Znam takich co biora sie za prostsze rzeczy z podobnym podejsciem chocby za wymiane paska rozrzadu.W miare skladania problemy urastaja do tego stopnia ze sa nie do przeskoczenia bo problemem jest ile dokrecic srube napinacza czy ile naciagnac pasek.A po dokreceniu sruby dalej nie wiadomo czy juz wystarczy czy jeszcze pociagnac i w gruncie rzeczy wszystko skrecone jak sie uda.Znajomy ostatnio tak napial pasek rozrzadu ze urwal sie po 10 km.Ostatnio ktos tu na forum poruszal temat rozsypujacych sie tylnich lozysk w golfie na tyle.Mam nadzieje ze jak wymieni 5 komplet to juz sie domysli dlaczego.Czy lozyska wszystkie sa niedobre czy mechanik kiepski :) Oby w przypadku silnika nie bylo podobnie i oby nauka nie poszla w las :) Swoja droga podziwiam bohatera tego watku i poczekam jak silnik po kapitalce zagada :) I jak dlugo bedzie gadal:)
No i wszystko masz rację... ale kolega najpierw zapytał czy robić dół gdy ma głowicę na wierzchu? Po przegadaniu i paru fotkach później wyszło że nie musi, choć to ocena wzrokowa na odległość i fajnie było by to poprzeć pomiarem. Zrobił parę błędów, jeszcze nie wiadomo jak była głowica odkręcana, ale mówi się trudno miejmy nadzieję że pójdzie na konto nauki, a kolejni przymierzający się do czegoś takiego którzy czytają ten temat wyciągną jakieś wnioski i może nie zaatakują bloku silnika panierem 80tką :lol: Przed właścicielem jeszcze złożenie całości które może się okazać nader trudne. Mimo wszystko życzę mu powodzenia i lepiej żeby pytał zanim coś zrobi niż po fakcie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2013, 07:42   

shagger78 napisał/a:
A tak na marginesie samo otwarcie tego tematu zawiesza mi przegladarke :) Tez tak macie?

Na pewno to wynika z tego , że w wątkach wklejona jest masa dużych obrazków .
A przy okazji - byc może potrzebna będzie weryfikacja tego co masz na pokładzie w swoim kompie . Ja mając do dyspozycji starego XP + IE8 - nie mam takich problemów ... Może dorzuć RAM ?
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-04-2013, 21:13   

"Bzdura. Oczywiście że są gumowe uszczelki, idź do salonu fiata i poproś o oryginał zobaczysz co dostaniesz."

Byłem w salonie fiata. I nie ma innych. Tylko korkowe

"Trzeba dokładnie usunąć wszystkie drobiny, zwłaszcza po papierze ściernym, bo przy pierwszym odpaleniu zafundujesz sobie szlifowanie gładzi cylindra "

Tak ale to co się da to odkurzaczem wciągnełem. Ale wiadomo że coś zostanie. Ale to się chyba spali albo wywali ? Kilka razy już widziałem taką "operacje" i nigdy jeszcze się nie rozbierało tłoków. bo po pierwsze nie było by na to czasu na warsztacie a poza tym klient by się nie wypłacił. I zawsze auta chodziły więc już sam nie wiem . Wiem że oryginalnych części silnika nie dostane...

"Nie bywała mądrość ludowa. Radze się do niej nie stosować. Jeszce papier 80 hehehe piękne porobisz dziury w tłoku Rowy mariańskie jak się patrzy. Ludzie to nie jest WSK z przed 40 lat szlifowana na kamieniu brukowym, tylko silnik pasowany z dokładnościami w setne części mm dlatego zawdzięczasz mu przebieg rzędu 200-300tyś bez poważniejszych remontów a nie jak w polonezie kapitalika po połowie tego przebiegu."

A ty jak uważasz? wypolerować tłoki 2500 papierem?

** Dodano: 09-04-2013, 21:22 **
shagger78 napisał/a:
Tak sie zdobywalo podstawowa wiedze zamiast rzucac sie odrazu na gleboka wode i robic kapitalke nie widzac nigdy wczesniej jak wygladaja chocby panewki.
[quote]

Ciekawi mnie skąd ten domysł? ^^

** Dodano: 09-04-2013, 21:23 **
palidzojnt221 napisał/a:
nie spróbuje odda mechanikowi zabuli i nawet nie bedzie miał pewnosci czy ktos mu wogóle głowice sciągnął


Widząc co się dzieje na warsztatach. Boje się o auto . Wole sam zrobić.
  
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-04-2013, 22:59   

Są uszczelki innego typu ale najlepiej zastosować coś w stylu Dirko albo Reinzosilu, bez uszczelki. Korek z założenia bedzie cieknąć tak jak ten pod pokrywą wałka rozrządu, bo uszczelnianie korkiem to zalatuje głębokimi latami 70 :) Zdaje się, że 1.6 16v miał uszczelke normalną-nie korkową i można taką założyć, z racji tego, że mają te same miski olejowe.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2013, 23:17   

Haris_OP napisał/a:
A ty jak uważasz? wypolerować tłoki 2500 papierem?


Daj juz spokoj tym tlokom bo niedlugo bedzie ich tyle brakowac,ze do krawedzi cylindra nie dosiegna.Najpierw tak trzesz,trzesz a potem sie dziwisz ze masz duzo opilkow i nie wiesz co z nimi zrobic.Rzeczywiscie jak najda juz tak gleboko to tylko wyjecie tlokow pomoze.

Resztki starej uszczelki bylo zeskrobac szpachelka,skrobakiem czy nozem wtedy wiory mialbys nie takie male.A dopiero pozniej pozostale resztki papierem ale tylko tyle by powierzchnie zabielic.Tloki bylo ustawic w polowie i oslonic szmatkami to by opilkow prawie nie bylo w pierscieniach.Reszte wydmuchac i wsio.Tymczasem problemy sam sobie stwarzasz.

Jesli o uszczelki zas chodzi to innej niz korkowej nie udalosie dostac.Zalozylem wiec korkowa erlinga rok temu.Teraz juz dosyc mocno poci sie bo jak wiadomo korek jest porowaty i przepuszcza powietrze(dlatego stosuje sie na korki do win by ,,oddychalo").Rzeczywiscie material na uszczelki iscie przedpotopowy.Zastanawiam sie czym to zastapic...
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-04-2013, 23:49   

Tak jak wspomniałem wyżej - środek o nazwie Dirko lub Reinzosil. Sprawdzone, działa, mam złożoną głowiczkę i pokrywę wałka na to i nic nie rzyga. W innym sohcu takie samo rozwiązanie działa już 5 lat i dalej nic nie leci, ani z góry, ani z dołu.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-04-2013, 00:52   

GrimlocK, znam obydwa preparaty:)Zwlaszcza ten czrny(Renzosil) z opilkami metalu dla lepszej przyczepnosci i twardosci jest bardzo dobry.Dirko tez jest dobre ale to juz w zasadzie nie sa silikony ktore pamietamy o octowym zapachu tylko zupelnie inne produkty ktore zastepuja tamte stare:)Rozumiem ze zalozyles na sam uszczelniacz wogole bez uszczelek?

A tak na marginesie...zalozylem korkowe bo chcialem miec w orginale:)Ale wiem czym korek pachnie:)No i wlasnie mam efekty :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2013, 06:19   

Haris_OP napisał/a:
Byłem w salonie fiata. I nie ma innych. Tylko korkowe
shagger78 napisał/a:
Jesli o uszczelki zas chodzi to innej niz korkowej nie udalosie dostac.Zalozylem wiec korkowa erlinga rok temu.Teraz juz dosyc mocno poci sie bo jak wiadomo korek jest porowaty i przepuszcza powietrze(dlatego stosuje sie na korki do win by ,,oddychalo").Rzeczywiscie material na uszczelki iscie przedpotopowy.Zastanawiam sie czym to zastapic...
No nie wiem do swojej 2.0 16V który jest dużo bardziej rzadszym silnikiem niż wasz kupiłem od ręki i to taka jak chciałem.

Haris_OP napisał/a:
A ty jak uważasz? wypolerować tłoki 2500 papierem?
Rzeczywiście zostaw już te tłoki w spokoju.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-04-2013, 13:03   

JAM_BELFEGOR, moze do 2.0 16V sa gumowe(zreszta ksztalt uszczelki wskazuje ze z korka takiego ksztaltu sie nie wyczeruje) ale do 1.6 tylko korek(tam jest plaska uszczelka)Szukali mi w sklepie i niby znalezli gumowa ale na magazynie byl tylko korek.Zreszta nie jest az taki problem co roku wymienic usz czelke pod pokrywka rozrzadu w 1.6. 4 srubki i 10 min :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-04-2013, 13:19   

ja u siebie załozyłem korkową uszczelke i delikatnie sylikonem posmarowałem z obu stron, po prawie roku nie widać wycieków
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-04-2013, 22:42   

shagger78, Jak miałem jeszcze Tipo 1.4 też nie miałem problemów z uszczelkami gumowymi, dostępne były od ręki. A 1.4 niemal identyczne jak 1.6
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-04-2013, 22:52   

JAM_BELFEGOR, no to moze w moim sklepie nie bardzo sie postarali.Przy nastepnej wymianie bede meczyl o gumowa :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 10-04-2013, 23:29   

shagger78 napisał/a:
dlatego stosuje sie na korki do win by ,,oddychalo"

Błąd, wino ma nie oddychać, powietrze go psuje ;)
shagger78 napisał/a:
chocby za wymiane paska rozrzadu.W miare skladania problemy urastaja do tego stopnia ze sa nie do przeskoczenia bo problemem jest ile dokrecic srube napinacza czy ile naciagnac pasek

Nie popadajmy w paranoję. Myślisz, że każdy mechanik wszystkie śruby dokręca z dynamometrem? Każdy robi to na oko, tylko doświadczeni po prostu mają wyczucie.
Co do samej idei pomysłu - remont silnika 1.4... koszt może przerosnąć wartość auta, ale to trzeba było przemyśleć przed rozbiórką.
Kolega pisze, że ma doświadczenie przy mechanice samochodowej, także trzymamy kciuki
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-04-2013, 23:52   

shagger78 napisał/a:
GrimlocK, znam obydwa preparaty:)Zwlaszcza ten czrny(Renzosil) z opilkami metalu dla lepszej przyczepnosci i twardosci jest bardzo dobry.Dirko tez jest dobre ale to juz w zasadzie nie sa silikony ktore pamietamy o octowym zapachu tylko zupelnie inne produkty ktore zastepuja tamte stare:)Rozumiem ze zalozyles na sam uszczelniacz wogole bez uszczelek?

A tak na marginesie...zalozylem korkowe bo chcialem miec w orginale:)Ale wiem czym korek pachnie:)No i wlasnie mam efekty :)


Zgadza się. Przy następnej wymianie oleju, jakoś w wakacje mam zamiar złożyć tak miskę olejową. O korku nie ma co myśleć, bo wiadomo, że będzie lecieć. W przypadku pokrywy wałka należy spiłować trochę te "stopki" i wtedy złożyć na jeden z tych środków :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-04-2013, 06:25   

Widzę że problem uszczelek urósł do niebotycznej wielkości. Zaraz będziemy piłować blok i utykać szpary sylikonem bo się nie da. Proszę nie całe 10sek szukania na allegro:
http://allegro.pl/uszczel...3154882088.html
http://allegro.pl/uszczel...3154933146.html
Cytat:
JAM_BELFEGOR, moze do 2.0 16V sa gumowe(zreszta ksztalt uszczelki wskazuje ze z korka takiego ksztaltu sie nie wyczeruje)

Wyczaruje wyczaruje spokojnie :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-04-2013, 08:53   

JAM_BELFEGOR,jak widac problem uszczelki tez moze przerosnac :) Mialem na mysli to ze nie jest mozliwe wykonanie uszczelki korkowej pod pokrywe zaworow do 2.0 16V i dlatego nawet w oryginale sa tylko gumowe.

Co do linkow ktore podales tez nie zdziwilbym sie gdyby okazaly sie korkowe.Jak kupowalem uszczelke do 2.0 wygladala na gumowa bo byla czarna no i doszla korkowa zabarwiona na ciemno :) Napisalem do sprzedawcy z pytaniem o material z jakiego jest zrobiona ta z linkow.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-04-2013, 12:02   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Widzę że problem uszczelek urósł do niebotycznej wielkości. Zaraz będziemy piłować blok i utykać szpary sylikonem bo się nie da. Proszę nie całe 10sek szukania na allegro:
http://allegro.pl/uszczel...3154882088.html
http://allegro.pl/uszczel...3154933146.html
Cytat:
JAM_BELFEGOR, moze do 2.0 16V sa gumowe(zreszta ksztalt uszczelki wskazuje ze z korka takiego ksztaltu sie nie wyczeruje)

Wyczaruje wyczaruje spokojnie :D
[url=http://forum.tempra....477.jpg]Obrazek[/url]


Składać można sobie na co się chce, prawda jest taka, że 95% sohców na rynku wtórnym jest zarzygana od góry do dołu :) Zresztą to nie tylko problem tego silnika ale też wielu innych. Poza tym, zdaje się, że Toyota fabrycznie składała silniki na "sylikonie".
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-04-2013, 12:03   

GrimlocK, ano zgadza sie.Tak brat robil w oplu i wreszcie nie przeciekalo.Stopki na pokrywce tez spilowal ale nie do konca.Bez podpilowania bylaby za gruba warstwa sylikonu.

Japonce rzeczywiscie maja silniki prawie bez uszczelek i dlatego naleza do najsuchszych :)

** Dodano: 11-04-2013, 19:04 **
JAM_BELFEGOR, sprzedawca odpisal.Uszczelki z Twoich linkow sa jednak korkowe :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Haris_OP 



Dołączył: 17 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 13-04-2013, 14:05   

hmm kolejna porcja fotek ^^ NR1

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2013, 14:12   

No teraz jak powyciągałeś tłoki to już czeka cie kapitalny remont.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2213
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-04-2013, 19:36   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
No teraz jak powyciągałeś tłoki to już czeka cie kapitalny remont.


A to dlaczego :?:
Jeśli reszta panewek jest w takim stanie jak ta na zdjęciu,to wyczyść wszystko ładnie,zwłaszcza kanały pod pierścieniami.Możesz kupić samie pierścienie i je wymienić.Nie widać żeby był jakiś duży próg na cylindrze,więc nic im nie będzie.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 81 days
Network load