|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kapitalka ^^ |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2013, 11:19
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Jeśli reszta panewek jest w takim stanie jak ta na zdjęciu,to wyczyść wszystko ładnie,zwłaszcza kanały pod pierścieniami.Możesz kupić samie pierścienie i je wymienić.Nie widać żeby był jakiś duży próg na cylindrze,więc nic im nie będzie. | Dlaczego to masz opisane w tym temacie, wystarczy przeczytać wcześniejsze posty. Ponadto pisałem że jak już rozłoży cylinder to go nie złoży ten sam sposób, a tym samym sobie pogorszy sprawę. Reszta jest opisana wyżej a ja nie lubię się powtarzać Oczywiście może tez odwalić druciarstwo zakładając nowe pierścienie do nie obrobionego cylindra. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-04-2013, 13:02
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Ponadto pisałem że jak już rozłoży cylinder to go nie złoży ten sam sposób, a tym samym sobie pogorszy sprawę. |
Czy możesz mi to jakoś bardziej wyjaśnić |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 14-04-2013, 14:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Oczywiście może tez odwalić druciarstwo zakładając nowe pierścienie do nie obrobionego cylindra. |
Obrobiony oznacza honowanie ? zawsze trzeba zrobić honowanie ? czy nie muszę? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-04-2013, 14:59
|
|
|
Kolega miał na myśli moją wypowiedź,w której napisałem że możesz włożyć nowe pierścienie na tłoki bez szlifowania,o ile nie ma progu na cylindrze. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2013, 22:03
|
|
|
ZielonyTBG, plisss mam siebie samego cytować? weź przeleć parę postów wyżej , jest opisane dlaczego. Haris_OP napisał/a: | Obrobiony oznacza honowanie ? zawsze trzeba zrobić honowanie ? czy nie muszę? | co oznacza to dopiero wyjdzie po pomiarze, trzeba było nie wyciągać tłoka. Najpewniej honowanie + nowe pierścienie wystarczą, ale nie mam średnicówki w oczach. Panewniki i reszta wyglądają ok, delikatne obtarcie ale to przy takim przebiegu nic nadzwyczajnego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-04-2013, 18:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie wiem ale nic nie znalazłem.Może chodzi Ci o owal cylindra |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-04-2013, 20:03
|
|
|
wyciągnełem wszystkie tłoki już. panweki są ok. oraz tłoki też. przemyje wszystko naftą - cylindry korbowody itp.
A czy prawdą jest to że po honowaniu trzeba nowe tłoki wkładać? honowanie chyba nie bedzie potrzebne. a średnicówką stwierdzę czy średnica cylindrów jest taka sama ? na całej długośći ? a co jak nie i jaka jest tolerancja? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-04-2013, 20:35
|
|
|
ZielonyTBG, chodzi o to ze po wyjeciu tlokow pierscienie sie na nich przekreca i przy powtornym zlozeniu nie ma mozliwosci by trafily tak jak byly.Dlatego po wyjeciu i wlozeniu moze byc tylko gorzej:)
** Dodano: 15-04-2013, 21:37 **
Haris_OP, oznaczyles sobie kolejnosc tlokow i gdzie ,,przod"tloka?Srednice cylindrow mierzy sie z dokladnoscia conajmniej do 0,01 mm i cylinder po obrobce powinien miec jednakowy wymiar w kazdej plaszczyznie i wysokosci z dokladnoscia wlasnie do 0,01mm.Uzywany moze miec odchylki z tego co slyszalem do maks 0,05 mm.Zmierz i podaj wyniki. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-04-2013, 20:39
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | JAM_BELFEGOR, nie wiem ale nic nie znalazłem.Może chodzi Ci o owal cylindra |
Tak
Cytuje siebie:
palidzojnt221 napisał/a: | JAM_BELFEGOR napisał/a: | P.S: pamiętaj tez że nigdy nie zakłada się nowych pierścieni bez choćby honowania bo pogorszysz zamiast polepszyć. |
JAM_BELFEGOR, mógłbys to tyroszke rozwinąc?? Mialem wymienic pierscienie w motorze i tylko pierscienie na razie bo na cos wiekszego kasy nie mam,a nie chciałbym pogorszyc sobie i przyspieszyc kapitalnego remontu,
Sorki za takie podpiecie sie do tematu, bede wdzieczny za wytłumaczenie mi tego |
JAM_BELFEGOR napisał/a: |
palidzojnt221, To proste i wynika wprost ze sposobu zużywania się cylindrów. Otóż tłok porusza się w górę i w dół, zaś spięta z nim korba przekłada ten ruch na obrotowy, wychył korbowodu raz w lewo raz w prawo powoduje dociąganie tłoka raz na jedną ściankę raz z drugą co skutkuje wycieraniem się cylindra nadmiernie w osi korbowodu. Następuje tak zwana owalizacja cylindra. Cylinder niegdyś okrągły staje się w niewielkim i nie zauważalnym dla oka stopniu owalny, a wystarczającym by nowy idealnie okrągły pierścień nie dolegał dobrze do ścianek. Stary pierścień wyrabiał się tak samo jak gładź cylindra i był dopasowany do zmienionego kształtu, nowy zaś już nie będzie. W jednym miejscu będzie przegrzewał gładź cylindra w innym będzie za duży luz. Jeśli odchyłka jest minimalna liczona na setki mm wystarczy honowanie czyli szlifowanie z nadaniem nowych spiralnych zarysowań powierzchni cylindra. Jeśli odchyłka będzie zbyt duża liczona ju z w dziesiętne części mm wtedy cylinder się tulejuje czyli rozwierca i wprasowuje na zimno nową tuleje cylindra a ją z kolej się honuje
|
shagger78 napisał/a: | ZielonyTBG, chodzi o to ze po wyjeciu tlokow pierscienie sie na nich przekreca i przy powtornym zlozeniu nie ma mozliwosci by trafily tak jak byly.Dlatego po wyjeciu i wlozeniu moze byc tylko gorzej:) | O dziękuję ci bo już sił nie miałem tłumaczyć, chodzi dokładnie ot to!
Haris_OP napisał/a: | A czy prawdą jest to że po honowaniu trzeba nowe tłoki wkładać? honowanie chyba nie bedzie potrzebne. a średnicówką stwierdzę czy średnica cylindrów jest taka sama ? na całej długośći ? a co jak nie i jaka jest tolerancja? | Nie nie prawdą jest po honowaniu wystarczy dobrze dobrać pierścienie pod nowy szlif. Na resztę odpowiedział ci kolega ja nic więcej nie dodam.
** Dodano: 15-04-2013, 22:10 **
Silnik zmierz na stożkowość czyli robi się średnicówką 3 pomiary u góry u dołu i w środku różnica nie może przekraczać 0,005mm tu trzeba mikrometr albo bardzo dokładną średnicówkę. Następnie mierzy się średnicówką średnice cylindra w dokładności 0,001mm w dwóch osiach prostopadłej i równoległej mierzonej dla tego silnika 10mm poniżej progu kadłuba. Różniąca nie może przekroczyć 0,005mm Wszystko powyżej klasyfikuje się do naprawy. Honuje się gdy odchyłka nie większa niż 0,01mm
Tłok klasyfikuje się do trzech grup A, C, E wybite to jest na denku tłoka.
Dla: 1.4
Grupa A - 80,460 do 80,470
Grupa C - 80,470 do 80,480
Grupa E - 80,500 do 80,510
Dla: 1.6
Grupa A - 86,360 do 86,370
Grupa C - 86,380 do 86,390
Grupa E - 86,400 do 86,410 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-04-2013, 21:33
|
|
|
nie wiem czy w samochodach jest tak samo ale jak szwagier robił szlif w mz to gosc kazał mu kupic wiekszy tłok i pod tłok mu robił szlif, według mnie to po honowaniu srednica cylindra bedzie wieksza i tłok bedzie miał wiekszy luz, a co za tym idzie bedzie to cieżej uszczelnic |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-04-2013, 21:55
|
|
|
palidzojnt221, w samochodach jest tak samo.Najpierw kupujesz tloki a dopiero pozniej zawozisz blok do szlifu i szlifierz wedlug tlokow ,,rozwierca"cylindry i to juz jego zmartwienie by luz miedzy tlokiem a cylindrem byl wlasciwy. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2013, 05:08
|
|
|
palidzojnt221, Tak ale w przypadku tulejowania, w przypadku tylko honowania nie, bo zbierasz śladową ilość materiału, setne części mm, a grupy tłoków klasyfikowane są w dziesiętnych częściach mm jak napisałem wyżej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2013, 06:52
|
|
|
shagger78 napisał/a: | palidzojnt221, w samochodach jest tak samo.Najpierw kupujesz tloki a dopiero pozniej zawozisz blok do szlifu i szlifierz wedlug tlokow ,,rozwierca"cylindry i to juz jego zmartwienie by luz miedzy tlokiem a cylindrem byl wlasciwy. |
Nieprawda !
Najpierw mierzysz maksymalną średnicę w najszerszym miejscu cylindra . Na tej podstawie możesz stwierdzić który szlif uda się zrobić i dopiero wtedy kupujesz tłoki .
Przykład : ( abstrakcyjny , proszę nie czepiać się wymiarów ) Nominalny tłok ma średnicę 84 mm . Ty kupujesz na pierwszy szlif , ze średnicą 84,2 . Natomiast przy pomiarze średnicówką wychodzi , że jeden cylinder ma już 84,3 . Wiesz gdzie możesz włożyć właśnie kupione tłoki ? |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-04-2013, 17:30
|
|
|
A widzisz,bo mnie uczono o tym,ale mówiono mi też że mimo wszystko pierścień pod czas pracy zawsze się obróci na tłoku |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2013, 17:36
|
|
|
ZielonyTBG, Może i przez pierwsze km i się obracał ale po 200tyś pierścień + cylinder już jest tak wyrobiony że nie zmienia swojego położenia. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-04-2013, 20:32
|
|
|
schab, spokojnie Kolego Oczywistym jest ze kupuje sie wieksze tloki niz srednica zuzytego cylindra tak by ,,wydalo"na najblizszy szlif w gore.Nie pisalem o tym bo to poprostu oczywiste.Porownujac-nikt przeciez ze zdrowa glowa nie kupuje opon 13 jak ma felgi 14 cali To samo z dobieraniem tlokow-kupuje sie wieksze by bylo z czego zedrzec cylinder.
Jak tak dalej pojdzie ten temat to bedziemy musieli pisac jak sie babki z piasku robi |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-04-2013, 22:59
|
|
|
tak sobie śledzę ten temat bo można niego wyciągnąć sporo użytecznej wiedzy ( gównie z postów kolegów JAM_BELFEGOR i ZielonyTBG ( kolega shagger78, również zasługuje na po chwałę )
. doskonale rozumiem budowę i zasadę działania silnika ale nie mam aż takiego pojęcia jak dobrac tłoki przy generalce ( jeśli wymagają wymiany ) ... podejście perfekcji nie jest mi obce ale chciałbym przypomnieć, że kolega, który podjął się generalki nie buduje od nowa T- doładowanego silnika o mocy 300HP ( wartej 30k zł ) tylko prawdopodobnie chce przedłużyć żywot starej włoskiej, słabej i kiepsko spasowanej konstrukcji na kolejne 2-3 lata .... i na dodatek chce to zrobic "sam" i prawdopodobnie najtańszym kosztem ....
więc wiecie jak to się skończy ? kupi najtańsze pierścionki, uszczelniacze po 1,5zł, głowice może da do szlifu i MOŻE to sam poskłada ... być może zmieni rozrząd ( wypadałoby ) i zaleje najtańszym mineralnym lotosem i nie koniecznie go zmieni po 1000km ... rozumiecie chyba do czego dążę ? |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2013, 05:19
|
|
|
shagger78 napisał/a: | Jak tak dalej pojdzie ten temat to bedziemy musieli pisac jak sie babki z piasku robi | nie! to wiedza zarezerwowana dla najbardziej wtajemniczony nie możesz! hehehe
Leśniczy, Po pierwsze nie cukruj tyle, bo jeszcze ktoś uwierzy że coś tam wiemy a nie tak tylko ściemniamy a po drugie, zgadza się dlatego napisałem że lepiej jak by zostawił dół w spokoju może jedynie wymienił panewki bo to mało inwazyjna robota a jak już chce to żeby najlepiej wpierw zrobił pomiar. Niestety kolega się nas nie słucha ale cóż zrobić jego auto. Poza tym nie sądzie by trzeba było kupować nowe tłoki, widać na całej długości cylindra spiralę po honowaniu czyli jest dobrze, jedynie jedynka jest delikatnie przytarta u dołu od tłoka ale pewnie zniweluje to przy nowym honowaniu. Wtedy wystarczą mu nowe na odpowiedni wymiar pierścienie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-04-2013, 22:02
|
|
|
Leśniczy, ty jesteś albo wróżbitą albo chamski po prostu jesteś,weź swoje przemyślenia gdzieś na bok,bo kolega się stara i chce pewnie jak najlepiej dla swojego samochodu i dlatego pyta a co zrobi i jak zrobi to jego sprawa.
Leśniczy napisał/a: | rozumiecie chyba do czego dążę ? |
chyba do kolejnego bana |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-04-2013, 23:50
|
|
|
dziura,po twoim poście nie da się ukryć, że zdecydowanie nie czytałeś tego tematu od początku ... proponuję przeczytać wszystkie posty ( najlepiej ze zrozumieniem ) i wtedy może dostrzeż , że moja wypowiedź nie jest złośliwa, a szczera ...
rozebrać silnik każdy potrafi ( mając odpowiednie narzędzie ) ale poskładanie go tak, żeby pracował lepiej niż "przed" wymaga pewnej wiedzy, praktyki ( i znajomości jak to działa ). jeśli ktoś myśli, że głowice "liźnie" papierem ściernym i nie potrafi znaleźć właściwej uszczelki. gość, który to robi, nie potrafi tego zrobić bo gdyby potrafił to nie pytałby na forum, więc oczywiste jest, że uczy się czyli robi to pierwszy raz ....A ty masz czelność w jednym zdaniu napisać "chce jak najlepiej, a jak zrobi to jego sprawa" ... o zgrozo bo nie raz widziałem jak amatorzy chcąc naprawić układ hamulcowy ( a chcieli jak najlepiej ) po zdjęciu koła nie wiedzieli na co patrzą i znacznie pogorszyli jego stan np. poprzez zapowietrzenie ...
a bana to powinni dostawać spamerzy nie wnoszący nic nowego do tematu ( czyt. twój post ) |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-04-2013, 02:27
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | tak sobie śledzę ten temat bo można niego wyciągnąć sporo użytecznej wiedzy ( gównie z postów kolegów JAM_BELFEGOR i ZielonyTBG ( kolega shagger78, również zasługuje na po chwałę )
. doskonale rozumiem budowę i zasadę działania silnika ale nie mam aż takiego pojęcia jak dobrac tłoki przy generalce ( jeśli wymagają wymiany ) ... podejście perfekcji nie jest mi obce ale chciałbym przypomnieć, że kolega, który podjął się generalki nie buduje od nowa T- doładowanego silnika o mocy 300HP ( wartej 30k zł ) tylko prawdopodobnie chce przedłużyć żywot starej włoskiej, słabej i kiepsko spasowanej konstrukcji na kolejne 2-3 lata .... i na dodatek chce to zrobic "sam" i prawdopodobnie najtańszym kosztem ....
więc wiecie jak to się skończy ? kupi najtańsze pierścionki, uszczelniacze po 1,5zł, głowice może da do szlifu i MOŻE to sam poskłada ... być może zmieni rozrząd ( wypadałoby ) i zaleje najtańszym mineralnym lotosem i nie koniecznie go zmieni po 1000km ... rozumiecie chyba do czego dążę ? |
Te "kiepskie" silniki przejeżdżają więcej niż pseudo-nowoczesny shit, który producenci wkładają do swoich aut teraz. Właśnie dzięki prostocie, wytrzymałości i dobremu zaprojektowaniu taki stary sohc znosi moce ponad 200hp czy przejeżdża okolice 300-400 tysięcy bez remontów Te silniki pochodzą z okresu gdy projektowali je inżynierowie, a nie księgowi. Wystarczy rzut oka na układ korbowy lub układ smarowania (natrysk na denka tłoka,wałek rozrządu który nawet podczas rozruchu od razu jest smarowany dzięki "zaleganiu" na stałe ok. 100ml oleju w głowiczce) Nie wszystko co stare jest złe, polecam poczytać o rodzinie silników SOHC Fiata |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2013, 05:27
|
|
|
Nikt nie mówił że są kiepskie. Ja za swoim 1.4 na gaźniku tęsknie bo potrafiłem w nim wszystko sam zrobić do tego 200 tyś dla niego to betka, kompresje trzymał wyjściową jak z fabryki. Przy 300tyś remont nie zbyt kosztowny i robimy drugie tyle. Obecne silniki mimo lepszych osiągów ze stosunkowo mniejszej pojemności i z mniejszej ilości paliwa są koszmarem do serwisowania. Jak się rypie to można oblecieć połowę osprzętu i dalej nie wiadomo o co chodzi, a trzeba posiadać już nie tylko umiejętności mechanika ale i być elektronikiem przy okazji mieć laptopa ze złączem do kompa pokładowego i umieć analizować to co się dostanie. Bawię zresztą teraz skanerami VAG i OBD bo to człowieka nie ominie w dzisiejszych czasach Nie mówiąc już o "planowym postarzaniu produktu" i nasz wspaniały nowy dupowóz na pewno nie dokula się do 200tyś bez generalnego remontu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-04-2013, 09:50
|
|
|
GrimlocK, co do tego, że silniki produkowane przed 2000 rokiem są trwalsze to raczej nikt nie ma co do tego wątpliwości.
trwałość wynika z prostoty konstrukcyjnej, z paru podstawowych czujników, nie oszczędzania na materiałach i przede wszystkim wtedy nikt nie produkował części, które mają się celowo skończyć po 100 czy 150tyś km. no ale wracając do tematu na szczęście kolega nie planuje remontu w nowoczesnym dieslu czy 3-cylindrowej turbo benzynie 200 koni ... bo bez specjalistycznych narzędzi nawet by czapki nie ściągnął, potrzebne części kosztowały by worek pieniędzy. po remoncie należało by również połowę elektroniki wraz z komputerem wymienić ... |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-04-2013, 10:18
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | GrimlocK, co do tego, że silniki produkowane przed 2000 rokiem są trwalsze to raczej nikt nie ma co do tego wątpliwości.
trwałość wynika z prostoty konstrukcyjnej, z paru podstawowych czujników, nie oszczędzania na materiałach i przede wszystkim wtedy nikt nie produkował części, które mają się celowo skończyć po 100 czy 150tyś km. no ale wracając do tematu na szczęście kolega nie planuje remontu w nowoczesnym dieslu czy 3-cylindrowej turbo benzynie 200 koni ... bo bez specjalistycznych narzędzi nawet by czapki nie ściągnął, potrzebne części kosztowały by worek pieniędzy. po remoncie należało by również połowę elektroniki wraz z komputerem wymienić ... |
Niestety, takie czasy |
|
|
|
|
Haris_OP
Dołączył: 17 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-04-2013, 13:30
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | dziura,po twoim poście nie da się ukryć, że zdecydowanie nie czytałeś tego tematu od początku ... proponuję przeczytać wszystkie posty ( najlepiej ze zrozumieniem ) i wtedy może dostrzeż , że moja wypowiedź nie jest złośliwa, a szczera ... |
po twoim poście nie da się ukryć, że zdecydowanie nie czytałeś tego tematu od początku ... proponuję przeczytać wszystkie posty ( najlepiej ze zrozumieniem )
Leśniczy napisał/a: | rozebrać silnik każdy potrafi ( mając odpowiednie narzędzie ) |
Nie był bym tego taki pewny. Trzeba jeszcze wiedzieć jak z nich skorzystać. Posadził bym Cię w jakimś boingu i masz wylądować. xD
Leśniczy napisał/a: | jeśli ktoś myśli, że głowice "liźnie" papierem ściernym |
głowica została już dawno liźnięta w wyspecjalizowanym zakładzie zajmującym się tym. Było już o tym wcześniej.
Leśniczy napisał/a: | i nie potrafi znaleźć właściwej uszczelki. |
no właśnie i tutaj nasuwa się pytanie co oznacza "właściwa" bo to jest pojęcie względne dla każdego właściwa może być inna. Bo dla mnie by była gumowa. A nawet w salonie fiata nie moge takiej dostać. I zapytałem się forumowiczów czy ktoś spotkał się z czymś takim . Więc nie wiem dlaczego jestem szykanowany że uszczelki nie potrafię znaleźć.
Leśniczy napisał/a: | gość, który to robi, nie potrafi tego zrobić bo gdyby potrafił to nie pytałby na forum, więc oczywiste jest, że uczy się czyli robi to pierwszy raz |
znowu trzeba odnieść się to bardzo trudnej umiejętności jak czytanie ze zrozumieniem.
Na tym forum nie jest się po żeby kwestionować kogoś wiedze . czy już to kiedyś robił w jakim czasie zrobil .itp. bo to nie wnosi nic to tematu. Ważne jest to że jak ktoś może pomóc to pomaga. doradzając . za co dziekuję wszystkim którzy do tej pory doradzali ^^.
Leśniczy napisał/a: | A ty masz czelność w jednym zdaniu napisać "chce jak najlepiej, a jak zrobi to jego sprawa |
Dokładnie. Chce jak najlepiej a koszty tego co zrobię poniosę tylko ja.
Leśniczy napisał/a: | a bana to powinni dostawać spamerzy nie wnoszący nic nowego do tematu ( czyt. twój post ) |
twoj post faktycznie wniósł wiele do tematu . zachwiała się moja pewność i chyba pójde zanieść wszystko na skup złomu .
Leśniczy napisał/a: | tylko prawdopodobnie chce przedłużyć żywot starej włoskiej, słabej i kiepsko spasowanej konstrukcji na kolejne 2-3 lata |
chcę dać nowe płuca temu włoskiemu silnikowi. zrobionego by jeździł a nie się psuł. ekstra dokładnie spasowanej konstrukcji. na kolejne 18 lat. bez większych napraw.
Leśniczy napisał/a: | i na dodatek chce to zrobic "sam" |
a ty potrzebujesz armie mechaników do tego ?
Leśniczy napisał/a: | i prawdopodobnie najtańszym kosztem |
we wcześniejszych postach już pisałem że koszt nie gra roli . czytanie ma to być dobrze zrobione.
Leśniczy napisał/a: | więc wiecie jak to się skończy ? kupi najtańsze pierścionki, uszczelniacze po 1,5zł, głowice może da do szlifu i MOŻE to sam poskłada |
"pierścionki" są już kupione 450zł. specjalnie sprowadzał je fiat. o głowicy już było pisane. wróciła z pełnego serwisu. po którym pan obsługujący powiedział że świetny stan jak na te lata. i na prowadnicach mógł naciągnąć na koszt. ale powiedział że nie było trzeba wymianiać bo wszytko okej.
Leśniczy napisał/a: | być może zmieni rozrząd ( wypadałoby ) |
znowu czytanie ze zrozumieniem się kłania. paski napianacze czekaja.
jedynie pompy cieczy chłodzącej nie kupiłem bo to po skręceniu zawsze można wymienić ale pozatym nie ma takiej potrzeby .
Leśniczy napisał/a: | i zaleje najtańszym mineralnym lotosem i nie koniecznie go zmieni po 1000km ... |
mineralnym zaleje ale czy najtanszym to nie wiem...
Leśniczy napisał/a: | rozumiecie chyba do czego dążę ? |
Nie. Nie rozumiem. Wszystko co napisałeś w poście nie wniosło nic do tematu . sam napsiałeś ze jak to czytasz wiele się dowiedziałeś. ale pomyśl sobie o innej osobie która to czyta i chybił trafil czyta twoj post . i co wyniesie. ? jedynie to że chcesz żeby autor tematu czyli ja ^^ doszedł to wniosku że nie wie po co to ruszał. ale spokojnie nie poddam się. Mam nadzieję że mój post zakończy choćby w tym temacie spekulacje co potrafię a co nie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|