co to za czujnik? |
Autor |
Wiadomość |
rafał
witamy nowego
Wiek: 46 Dołączył: 05 Gru 2004 Posty: 7 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 21-01-2005, 22:27 co to za czujnik?
|
|
|
jest to czujnik temp.(chyba)znajduje on sie w kolektorze i nie wiem czym steruje?
czy on moze steruje podgrzewaczem paliwa? jesli tak to przy jakiej temp.on
sie zalacza?
silnik 1.9 tds |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2005, 21:08
|
|
|
Jest to termowyłącznik sterujący podgrzewaczem paliwa. załancza się poniżej 15 stopni. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-01-2005, 00:06
|
|
|
Może w dieslu tak, ale w benzyniakach czujnik ten steruje pracą komputera. Wiem, że odpowiada za ssanie. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2005, 12:00
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Może w dieslu tak, ale w benzyniakach czujnik ten steruje pracą komputera. Wiem, że odpowiada za ssanie. |
Niezgadzam się w/g schematu tan termowyłącznik steruje pracą podgrzewacza kolektora tzw.JEŻA.
PS. Prawie każde auto posiada wkręcony ten czujnik natomiast nie każde ma podgrzewacz. Kable są schowane pod wytłumieniem. lun w w głównej wiązce. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-01-2005, 12:22
|
|
|
Ja mam podgrzewany kolektor płynem z małego ukladu i nie mam jeża, a jeśli wyciągnę wtyczkę od czujnika na kolektorze to wyłącza się automatyczna regulacja przepustnicy i na zimnym silniku gasnie. Cofa się i silnik się dławi.
W benzyniakach jest to więc czujnik sterujący "ssaniem".
Możliwe, że w autach posiadające "jeża" (pewnie w gaźnikowcach) czujnik steruje jego pracą, ale u mnie służy on do regulacji obrotów. |
|
|
|
|
rafał
witamy nowego
Wiek: 46 Dołączył: 05 Gru 2004 Posty: 7 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 23-01-2005, 12:44
|
|
|
dzieki dziura.arek czyli tak jak myslalem ale bez schematu wolalem sie upewnic... |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-01-2005, 19:53
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Ja mam podgrzewany kolektor płynem z małego ukladu i nie mam jeża, a jeśli wyciągnę wtyczkę od czujnika na kolektorze to wyłącza się automatyczna regulacja przepustnicy i na zimnym silniku gasnie. Cofa się i silnik się dławi.
W benzyniakach jest to więc czujnik sterujący "ssaniem".
Możliwe, że w autach posiadające "jeża" (pewnie w gaźnikowcach) czujnik steruje jego pracą, ale u mnie służy on do regulacji obrotów. |
Marcin wysłałem ci schemat mono-monotronica i tam jest 20-czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Z tego c o wiem jest on w głowicy. Okolice świec zapłonowych. Nie ma tam drugiego czujnika temperatury.
http://www.tempra.org/anonim/schematy/5.JPG |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-01-2005, 22:51
|
|
|
Ale ja piszę o tym czujniku na kolektorze ssącym. Owszem, ten jest koło świec, ale on o ile wiem odpowiada tylko za wskaźnik na desce.
Tu chyba mówimy o czujniku na kolektorze?
U mnie na kolektorze jest od lewej: czujnik, 2 razy masa i wyjście wodne wchodzące w rurę za silnikiem i do pompy wodnej. Wkładałem rękę pod kolektor i tam nic nie czuję. Postaram sie sprawdzić dokłądnie, ale ja tam jeża nie widziałem. Mam na 200% wyjście z kolektora cieczy chłodzącej, ale wejścia nie widzę.
Wiem tez na 200% że przy włączonym zapłonie na zimnym silniku po odłączeniu czujnika silnik krokowy ustawiający pozycję biegu jałowego się cofa, a jak podłączę to jakby się kalibrował.
Możliwe, że w gaźnikowcach jest to czujnik włączający jeża, a we wtrysku steruje on pracą wtrysku. Zresztą na innym poście wyraźnie jest powiedziane że jest czujnik temperatury powietrza.
Aha, przeskakując na inny temat. Czy możesz powiedzieć mi jak multimetrem elktronicznym można sprawdzić poprawność wskazań czujnika ciepła wody? Jeśli to jest czujnik zmieniający rezystancję to przy 90 musi mieć określony opór. Wiesz jaki? Potrzebuję, bo nie wiem czy mi wskaźnik przekłamuje czy termostat mam walnięty.Chyba zresztą o tym wiesz. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-01-2005, 09:33
|
|
|
Przyłączam się do apelu Marcina
Jak można sprawdzic oba czujniki i ten na kolektorze i ten od temp. wody ??
Oczywiscie zakładamy że mamy multimetr.
Potrzeba by chyba jakichś dokładnych danych z Fiata o rezystancjach w poszczególnych temeraturach. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-01-2005, 09:46 Re: co to za czujnik?
|
|
|
rafał napisał/a: | jest to czujnik temp.(chyba)znajduje on sie w kolektorze i nie wiem czym steruje?
czy on moze steruje podgrzewaczem paliwa? jesli tak to przy jakiej temp.on
sie zalacza?
silnik 1.9 tds |
Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni ma mieć około 230 ohm w miarę jak stygnie silnik wartość rośnie niewiem dokładnie ale przy zimnym jest 4000ohm |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-01-2005, 10:14
|
|
|
PIszesz o czujniku na kolektorze czy w bloku silnika (ten od wskaźnika temp na desce)?
To dla mnie bardzo ważne.
Dzięki wielkie.Teraz będe w stanie sam sprawdzić czy mi wskaźnik przekłamuje czy termostat jest uszkodzony.No chyba że sam czujnik jest walnięty...ale to raczej mało prawdopodobne |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-01-2005, 10:20
|
|
|
KOLEKTOR Jaki masz silnik 1,4 czy 1,6
zaraz ci powiem ile ma ohm w odniesieniu do tego co pokazuje mi wskażnik temp. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 25-01-2005, 10:25
|
|
|
A masz informacje na temat oporności czujnika w bloku silnika? Jest mi to bardziej potrzebne niż czujnik na kolektorze. Jest tam w sumie jeden kabel więc chyba oporność trzeba policzyć na kablu i masie (np. blok silnika) |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-01-2005, 10:33
|
|
|
Mój silnik w bloku ma czujnik z dwoma kablami a to dlatego że ma dodatkowo nad wskażnikiem czerwoną kontrolkę info o krytycznej temp.
ale mam czujnik od tipo lużny z jednym kablem to ci podam zaraz ma tem -2 taka jest w garażu . Po południu
zmieże w moim 1,4 jak pracownik wróci to ci podam dokładnie w odniesieniu do wskażnika w zakresie 50 -90 stopni
UWAGA
WYMONTOWANY Z JEDNYM KABLEM TIPO 1,6
TEM-2stopnie ma 5600ohm
+30 - 1800ohm
90 -360ohm |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|