Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
co to za czujnik?
Autor Wiadomość
rafał
witamy nowego



Wiek: 46
Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 7
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 21-01-2005, 22:27   co to za czujnik?

jest to czujnik temp.(chyba)znajduje on sie w kolektorze i nie wiem czym steruje?
czy on moze steruje podgrzewaczem paliwa? jesli tak to przy jakiej temp.on
sie zalacza?
silnik 1.9 tds
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2005, 21:08   

Jest to termowyłącznik sterujący podgrzewaczem paliwa. załancza się poniżej 15 stopni.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 23-01-2005, 00:06   

Może w dieslu tak, ale w benzyniakach czujnik ten steruje pracą komputera. Wiem, że odpowiada za ssanie.
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2005, 12:00   

mkaminski100 napisał/a:
Może w dieslu tak, ale w benzyniakach czujnik ten steruje pracą komputera. Wiem, że odpowiada za ssanie.



Niezgadzam się w/g schematu tan termowyłącznik steruje pracą podgrzewacza kolektora tzw.JEŻA.


PS. Prawie każde auto posiada wkręcony ten czujnik natomiast nie każde ma podgrzewacz. Kable są schowane pod wytłumieniem. lun w w głównej wiązce.
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 23-01-2005, 12:22   

Ja mam podgrzewany kolektor płynem z małego ukladu i nie mam jeża, a jeśli wyciągnę wtyczkę od czujnika na kolektorze to wyłącza się automatyczna regulacja przepustnicy i na zimnym silniku gasnie. Cofa się i silnik się dławi.
W benzyniakach jest to więc czujnik sterujący "ssaniem".
Możliwe, że w autach posiadające "jeża" (pewnie w gaźnikowcach) czujnik steruje jego pracą, ale u mnie służy on do regulacji obrotów.
     assistance   Moneta
 
 
rafał
witamy nowego



Wiek: 46
Dołączył: 05 Gru 2004
Posty: 7
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 23-01-2005, 12:44   

dzieki dziura.arek czyli tak jak myslalem ale bez schematu wolalem sie upewnic...
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2005, 19:53   

mkaminski100 napisał/a:
Ja mam podgrzewany kolektor płynem z małego ukladu i nie mam jeża, a jeśli wyciągnę wtyczkę od czujnika na kolektorze to wyłącza się automatyczna regulacja przepustnicy i na zimnym silniku gasnie. Cofa się i silnik się dławi.
W benzyniakach jest to więc czujnik sterujący "ssaniem".
Możliwe, że w autach posiadające "jeża" (pewnie w gaźnikowcach) czujnik steruje jego pracą, ale u mnie służy on do regulacji obrotów.



Marcin wysłałem ci schemat mono-monotronica i tam jest 20-czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Z tego c o wiem jest on w głowicy. Okolice świec zapłonowych. Nie ma tam drugiego czujnika temperatury.


http://www.tempra.org/anonim/schematy/5.JPG
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 23-01-2005, 22:51   

Ale ja piszę o tym czujniku na kolektorze ssącym. Owszem, ten jest koło świec, ale on o ile wiem odpowiada tylko za wskaźnik na desce.
Tu chyba mówimy o czujniku na kolektorze?
U mnie na kolektorze jest od lewej: czujnik, 2 razy masa i wyjście wodne wchodzące w rurę za silnikiem i do pompy wodnej. Wkładałem rękę pod kolektor i tam nic nie czuję. Postaram sie sprawdzić dokłądnie, ale ja tam jeża nie widziałem. Mam na 200% wyjście z kolektora cieczy chłodzącej, ale wejścia nie widzę.
Wiem tez na 200% że przy włączonym zapłonie na zimnym silniku po odłączeniu czujnika silnik krokowy ustawiający pozycję biegu jałowego się cofa, a jak podłączę to jakby się kalibrował.
Możliwe, że w gaźnikowcach jest to czujnik włączający jeża, a we wtrysku steruje on pracą wtrysku. Zresztą na innym poście wyraźnie jest powiedziane że jest czujnik temperatury powietrza.
Aha, przeskakując na inny temat. Czy możesz powiedzieć mi jak multimetrem elktronicznym można sprawdzić poprawność wskazań czujnika ciepła wody? Jeśli to jest czujnik zmieniający rezystancję to przy 90 musi mieć określony opór. Wiesz jaki? Potrzebuję, bo nie wiem czy mi wskaźnik przekłamuje czy termostat mam walnięty.Chyba zresztą o tym wiesz.
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-01-2005, 09:33   

Przyłączam się do apelu Marcina
Jak można sprawdzic oba czujniki i ten na kolektorze i ten od temp. wody ??
Oczywiscie zakładamy że mamy multimetr.
Potrzeba by chyba jakichś dokładnych danych z Fiata o rezystancjach w poszczególnych temeraturach.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-01-2005, 09:46   Re: co to za czujnik?

rafał napisał/a:
jest to czujnik temp.(chyba)znajduje on sie w kolektorze i nie wiem czym steruje?
czy on moze steruje podgrzewaczem paliwa? jesli tak to przy jakiej temp.on
sie zalacza?
silnik 1.9 tds

Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni ma mieć około 230 ohm w miarę jak stygnie silnik wartość rośnie niewiem dokładnie ale przy zimnym jest 4000ohm
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 25-01-2005, 10:14   

PIszesz o czujniku na kolektorze czy w bloku silnika (ten od wskaźnika temp na desce)?
To dla mnie bardzo ważne.
Dzięki wielkie.Teraz będe w stanie sam sprawdzić czy mi wskaźnik przekłamuje czy termostat jest uszkodzony.No chyba że sam czujnik jest walnięty...ale to raczej mało prawdopodobne
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-01-2005, 10:20   

KOLEKTOR Jaki masz silnik 1,4 czy 1,6
zaraz ci powiem ile ma ohm w odniesieniu do tego co pokazuje mi wskażnik temp.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 25-01-2005, 10:25   

A masz informacje na temat oporności czujnika w bloku silnika? Jest mi to bardziej potrzebne niż czujnik na kolektorze. Jest tam w sumie jeden kabel więc chyba oporność trzeba policzyć na kablu i masie (np. blok silnika)
     assistance   Moneta
 
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-01-2005, 10:33   

Mój silnik w bloku ma czujnik z dwoma kablami a to dlatego że ma dodatkowo nad wskażnikiem czerwoną kontrolkę info o krytycznej temp.
ale mam czujnik od tipo lużny z jednym kablem to ci podam zaraz ma tem -2 taka jest w garażu . Po południu
zmieże w moim 1,4 jak pracownik wróci to ci podam dokładnie w odniesieniu do wskażnika w zakresie 50 -90 stopni
UWAGA
WYMONTOWANY Z JEDNYM KABLEM TIPO 1,6
TEM-2stopnie ma 5600ohm
+30 - 1800ohm
90 -360ohm
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load