Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tipo sedici dlawi sie na niskich obrotach i strzela...
Autor Wiadomość
krapkov 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 28
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 27-01-2007, 14:09   tipo sedici dlawi sie na niskich obrotach i strzela...

mam problem z moim tipkiem. jak dodaje gazu na niskich obrotach to przez chwile wogole nie reaguje, pozniej slychac wystrzal i dopiero wskakuje na wyzsze obroty. od 3 tys obrotow problemu juz nie ma jednak jesli przyjdzie ruszyc z tysiaca obrotow to reaguje na dodanie gazu dopiero po kilku sekundach (dopiero jak slychac wystrzal). co moze byc powodem takiego zachowania?
_________________
Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-01-2007, 14:21   

np zapłon, świece, kable, cewka... itp. dolot powietrza, filtry.... a potem szereg czujników w autku w następnej kolejności :D
spytaj co może nie być :D
a na początek na poważnie zastanów się czy nie msz coś z zapłonem;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
krapkov 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 28
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-01-2007, 15:01   

swiece niedawno wymieniane, kable wymienilem, myslalem ze moze byc cos z filtrem powietrza (kiedys juz tak bylo) ale zdjalem go na chwile i nadal to samo. autko zachowuje sie tak samo na benzynie i na LPG. Co nastepne powinienem zbadac lub wymienic?
_________________
Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2007, 15:54   

unknown, w sedici czujników wcale nie ma jak piszesz "szereg",jest ich dosłownie kilka,zapłon według Mnie tez odpada,na obecną chwile nie mam pomysłu co może byc przyczyną
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2007, 17:14   

Doprowaź auto najpierw do jazdy na benzynie a potem dopiero myśl o lpg.
Niewiem czy te auta mają przepływki chyba nie ale jeśli miałeś jakiś wystrzał to mógł się uszkodzić MAP sensor.
Ja bym sprawdzanie zaczoł właśnie od niego.
Potem Przemiennik magnetyczny na wałku rozrządu i na kole zamachowym.

Trudno pisać nie mając auta przed sobą.
Przyczyn naprawdę może być wiele.
EGRa niemasz bo gdyby był to na 1000% byłby on.
Zwróć uwagę na podciśnienie bo auto ma doła wtedy kiedy ma mieć największy moment obrotowy...
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2007, 17:52   

dziura.arek napisał/a:
EGRa niemasz bo gdyby był to na 1000% byłby on

skąd wiesz,że nie ma?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2007, 18:00   

Sprawdzałem wg katalogu silniki 160A8 046 i 836 A3 000 i niemają EGRa
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-01-2007, 18:07   

A spalanie czasem nie wzrosło drastycznie?Jeśli wzrosło to najprawdopodobniej sonda Lambda.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
krapkov 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 28
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-01-2007, 23:57   

powiem szczerze ze tyle ostatnio jezdzilem roznymi samochodami ze nie zauwazylem ile moj tipek palil, ale wydaje mi sie ze to moze byc cos z sonda poniewaz zauwazylem ze czasem przy jezdzie na benzynie zapalala sie kontrolka od sondy lambdy (dodam ze na gazie nie zapalila sie nigdy)
_________________
Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2007, 00:00   

Kontrolka jest ogólnie od błędów układu wtryskowego.Na gazie możesz nie miec błędu z powodu emulacji sondy przez komputer od gazu.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
krapkov 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 28
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-01-2007, 00:08   

w takim razie jezeli sie zapalala kontrolka to moze byc cos z ukladem wtryskowym? ale wtedy jak rozumiem na gazie byloby ok. chyba bede musial podjechac do jakiegos dobrego mechanika pod komputer, bo tak to raczej nic nie wymyslimy
_________________
Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2007, 00:16   

Jeżeli posiadasz emulator sondy w instalacji gazowej i nie zaświeca ci się wtedy kontrolka to wnioskuje ze przyczyną może być sonda.Tutaj masz temat o sondzie.Warto pomierzyć jakie podaje ona napięcie.



Cytat:
Sprawdzałem wg katalogu silniki 160A8 046 i 836 A3 000 i niemają EGRa


Niestety jest.

_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
krapkov 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 28
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 29-01-2007, 01:56   

ale skoro na gazie jest podobnie jak na benzynie (choc wydaje mi sie ze troche lepiej) a instalacja gazowa emuluje sonde to jezeli bylaby uszkodzona sonda to tylko na benzynie bylyby problemy a na gazie juz nie.

mam jeszcze mala prosbe... jak juz wkleiles fotke to moglbys mi pokazac (zaznaczyc) gdzie jest srubka od regulacji wolnych obrotow na biegu jalowym?

PS. a propos testerow sondy, to mam na desce rozdzielczej nad pokretlami od nawiewu dwie diody- czerwona i zielona, jednak nie wiem po co sa tam zamontowane. nie wiem w jakim celu te diody tam sa. nigdy zadna jeszcze nawet nie mrygnela, a poprzedniego wlasciciela zapomnialem zapytac od czego one sa. ktos mi kiedys mowil ze ma to zwiazek z hakiem (mam zamontowany ale nie mialem okazji jeszcze ciagnac przyczepy)
_________________
Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-01-2007, 08:12   

_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2007, 13:10   

dziura.arek napisał/a:
Sprawdzałem wg katalogu silniki 160A8 046 i 836 A3 000 i niemają EGRa

przekonałem się o tym osobiście,że ponad połowa katalogów kłamie,a zawór EGR w 160.A8.046 jest napewno bo osobiście go u siebie wyciągałem
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2007, 21:07   

Katalogi nie kłamią. Większość katalogów rozgryza auto od strony elektrycznej.
A to co ma fiat to niby EGR który działa jak chce.
Bo z podciśnieniem jest różnie.

krapkov
najlepiej jakby udało się go zaślepić.

Ja walczyłem z egr-em w silniku Opla X12SZ. EGR sterowany jest tam elektronicznie.
i steruje nim poczęści sonda. I właśnie taki EGR spełnia swoją funkcję.

Jest pomiar jeśli spaliny kiepskie otwiera się EGR.
A w fiacie czy trzeba czy nie zawór się otwiera a auto muli.

Można pisać tu wiele wywodów ale i tak każdy ma swoje zdanie.
Większość ludzi w starych autach to badziewie poprostu wywala bo poprawia się dynamika silnika.

http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-01-2007, 21:22   

takie pytanko czy w 1.6 i.e 835C1.000 jest EGR czy go nie ma? tylko wg doświadczeń, nie wg katalogu :)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
krapkov 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 28
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 30-01-2007, 00:42   

hmmm... u mnie wyglada to troche inaczej. nie widze niczego podobnego do EGRa (nie mam nic takiego jak na zdjeciu. Sruby regulacji obrotow tez nie ma (przynajmniej nie ma takiej jak na zdjeciu). Dodam ze moj Tipek to 93r, wersja 139KM, czyli juz po zmianach...
A propo dolotu powietrza, bo wydaje mi sie ze wlasnie tam cos jest nie tak. zauwazylem ze jak silnik chodzi to z filtra powietrza slychac syczenie. Po zdjeciu filtra powietrza z rury doprowadzajacej powietrze nadal slychac syczenie. To charakterystyczne syczenie bardzo nasila sie w momencie dodawania gazu. Wydaje mi sie ze to jest przyczyna, jednak nie bardzo wiem co teraz nalezalo by wymienic. Wydaje mi sie ze to cos z kolektorem ssacym.
_________________
Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest
  
 
Pawel_M 


Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-01-2007, 09:31   

Szkoda że nie słyszysz jak moj sedici syczy :D a u mnie wszystko jest oki ;) nie czepiaj się syczenia bo te silniki tak miały :D
_________________
Sedicivalvole
     assistance
 
 
Partyzant 
witamy nowego


Wiek: 44
Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 2
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-01-2007, 10:39   

Ja jeszcze bym sprawdził szczelnośc dolotu. Moze dostje jakieś lewe powietrze i dlatego tak się zachowuje. Może rurke z podciśnieniem masz przerwaną. Sprawdź to :pirat:
  
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2007, 21:00   ja mam to samo tylko ze mam tempre 1.8sw POMOCY

Pytalem mechanika to powiedzial ze te typy tak maja a jak jest gaz to wszystko sie pierdzieli.jak chce szybko przyspieszyc to auto jest zamulone dopiero pozniej po paru sek. przyspiesza. I nie mam pojecia co to moze bym POMOCYYYYYYYYYYYYYYYYY
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2007, 21:27   

hehe, najlepsze było i jest w Pandach fiata; tam jak porządni gazownicy montują dokładniejszą instalkę od LPG to 'fabrycznie' odracają na opak rurę od dolotu powietrza pod maską; ciekawe; kolega kiedyś odwrócił by była 'prawidłowo' - efekt - mulenie właśnie po depnięciu gazu i dziwne zachowania; odwrócili by znów było na opak i auto szło OK; nie wiem czy ciepłe powietrze czy źle dolot zaprojektowany czy co, bo instalka od LPG była dobra; więc i takie cuda w fiacie się zdarzają; to tak z innej beczki;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-03-2007, 21:48   Re: ja mam to samo tylko ze mam tempre 1.8sw POMOCY

Mateuszhg napisał/a:
Pytalem mechanika to powiedzial ze te typy tak maja a jak jest gaz to wszystko sie pierdzieli.


Zmień mechanika, takie brednie to tylko nie znający sie na tych autach znachorzy mówią. Te auta jak każde inne śmigaja na gazie, tylko instalka musi być dobrze założona/wyregulowana i z głową dobrany mikser a nie wsadzone to co akurat mieli pod ręką.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load