tipo sedici dlawi sie na niskich obrotach i strzela... |
Autor |
Wiadomość |
krapkov
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 28 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 27-01-2007, 14:09 tipo sedici dlawi sie na niskich obrotach i strzela...
|
|
|
mam problem z moim tipkiem. jak dodaje gazu na niskich obrotach to przez chwile wogole nie reaguje, pozniej slychac wystrzal i dopiero wskakuje na wyzsze obroty. od 3 tys obrotow problemu juz nie ma jednak jesli przyjdzie ruszyc z tysiaca obrotow to reaguje na dodanie gazu dopiero po kilku sekundach (dopiero jak slychac wystrzal). co moze byc powodem takiego zachowania? |
_________________ Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-01-2007, 14:21
|
|
|
np zapłon, świece, kable, cewka... itp. dolot powietrza, filtry.... a potem szereg czujników w autku w następnej kolejności
spytaj co może nie być
a na początek na poważnie zastanów się czy nie msz coś z zapłonem; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
krapkov
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 28 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 15:01
|
|
|
swiece niedawno wymieniane, kable wymienilem, myslalem ze moze byc cos z filtrem powietrza (kiedys juz tak bylo) ale zdjalem go na chwile i nadal to samo. autko zachowuje sie tak samo na benzynie i na LPG. Co nastepne powinienem zbadac lub wymienic? |
_________________ Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 15:54
|
|
|
unknown, w sedici czujników wcale nie ma jak piszesz "szereg",jest ich dosłownie kilka,zapłon według Mnie tez odpada,na obecną chwile nie mam pomysłu co może byc przyczyną |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 17:14
|
|
|
Doprowaź auto najpierw do jazdy na benzynie a potem dopiero myśl o lpg.
Niewiem czy te auta mają przepływki chyba nie ale jeśli miałeś jakiś wystrzał to mógł się uszkodzić MAP sensor.
Ja bym sprawdzanie zaczoł właśnie od niego.
Potem Przemiennik magnetyczny na wałku rozrządu i na kole zamachowym.
Trudno pisać nie mając auta przed sobą.
Przyczyn naprawdę może być wiele.
EGRa niemasz bo gdyby był to na 1000% byłby on.
Zwróć uwagę na podciśnienie bo auto ma doła wtedy kiedy ma mieć największy moment obrotowy... |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 17:52
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | EGRa niemasz bo gdyby był to na 1000% byłby on |
skąd wiesz,że nie ma? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 18:00
|
|
|
Sprawdzałem wg katalogu silniki 160A8 046 i 836 A3 000 i niemają EGRa |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 18:07
|
|
|
A spalanie czasem nie wzrosło drastycznie?Jeśli wzrosło to najprawdopodobniej sonda Lambda. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
krapkov
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 28 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-01-2007, 23:57
|
|
|
powiem szczerze ze tyle ostatnio jezdzilem roznymi samochodami ze nie zauwazylem ile moj tipek palil, ale wydaje mi sie ze to moze byc cos z sonda poniewaz zauwazylem ze czasem przy jezdzie na benzynie zapalala sie kontrolka od sondy lambdy (dodam ze na gazie nie zapalila sie nigdy) |
_________________ Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 00:00
|
|
|
Kontrolka jest ogólnie od błędów układu wtryskowego.Na gazie możesz nie miec błędu z powodu emulacji sondy przez komputer od gazu. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
krapkov
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 28 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 00:08
|
|
|
w takim razie jezeli sie zapalala kontrolka to moze byc cos z ukladem wtryskowym? ale wtedy jak rozumiem na gazie byloby ok. chyba bede musial podjechac do jakiegos dobrego mechanika pod komputer, bo tak to raczej nic nie wymyslimy |
_________________ Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 00:16
|
|
|
Jeżeli posiadasz emulator sondy w instalacji gazowej i nie zaświeca ci się wtedy kontrolka to wnioskuje ze przyczyną może być sonda.Tutaj masz temat o sondzie.Warto pomierzyć jakie podaje ona napięcie.
Cytat: | Sprawdzałem wg katalogu silniki 160A8 046 i 836 A3 000 i niemają EGRa |
Niestety jest.
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
krapkov
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 28 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 01:56
|
|
|
ale skoro na gazie jest podobnie jak na benzynie (choc wydaje mi sie ze troche lepiej) a instalacja gazowa emuluje sonde to jezeli bylaby uszkodzona sonda to tylko na benzynie bylyby problemy a na gazie juz nie.
mam jeszcze mala prosbe... jak juz wkleiles fotke to moglbys mi pokazac (zaznaczyc) gdzie jest srubka od regulacji wolnych obrotow na biegu jalowym?
PS. a propos testerow sondy, to mam na desce rozdzielczej nad pokretlami od nawiewu dwie diody- czerwona i zielona, jednak nie wiem po co sa tam zamontowane. nie wiem w jakim celu te diody tam sa. nigdy zadna jeszcze nawet nie mrygnela, a poprzedniego wlasciciela zapomnialem zapytac od czego one sa. ktos mi kiedys mowil ze ma to zwiazek z hakiem (mam zamontowany ale nie mialem okazji jeszcze ciagnac przyczepy) |
_________________ Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 08:12
|
|
|
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 13:10
|
|
|
dziura.arek napisał/a: | Sprawdzałem wg katalogu silniki 160A8 046 i 836 A3 000 i niemają EGRa |
przekonałem się o tym osobiście,że ponad połowa katalogów kłamie,a zawór EGR w 160.A8.046 jest napewno bo osobiście go u siebie wyciągałem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 21:07
|
|
|
Katalogi nie kłamią. Większość katalogów rozgryza auto od strony elektrycznej.
A to co ma fiat to niby EGR który działa jak chce.
Bo z podciśnieniem jest różnie.
krapkov
najlepiej jakby udało się go zaślepić.
Ja walczyłem z egr-em w silniku Opla X12SZ. EGR sterowany jest tam elektronicznie.
i steruje nim poczęści sonda. I właśnie taki EGR spełnia swoją funkcję.
Jest pomiar jeśli spaliny kiepskie otwiera się EGR.
A w fiacie czy trzeba czy nie zawór się otwiera a auto muli.
Można pisać tu wiele wywodów ale i tak każdy ma swoje zdanie.
Większość ludzi w starych autach to badziewie poprostu wywala bo poprawia się dynamika silnika.
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-01-2007, 21:22
|
|
|
takie pytanko czy w 1.6 i.e 835C1.000 jest EGR czy go nie ma? tylko wg doświadczeń, nie wg katalogu |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
krapkov
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 28 Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 30-01-2007, 00:42
|
|
|
hmmm... u mnie wyglada to troche inaczej. nie widze niczego podobnego do EGRa (nie mam nic takiego jak na zdjeciu. Sruby regulacji obrotow tez nie ma (przynajmniej nie ma takiej jak na zdjeciu). Dodam ze moj Tipek to 93r, wersja 139KM, czyli juz po zmianach...
A propo dolotu powietrza, bo wydaje mi sie ze wlasnie tam cos jest nie tak. zauwazylem ze jak silnik chodzi to z filtra powietrza slychac syczenie. Po zdjeciu filtra powietrza z rury doprowadzajacej powietrze nadal slychac syczenie. To charakterystyczne syczenie bardzo nasila sie w momencie dodawania gazu. Wydaje mi sie ze to jest przyczyna, jednak nie bardzo wiem co teraz nalezalo by wymienic. Wydaje mi sie ze to cos z kolektorem ssacym. |
_________________ Tipo 2.0 i.e. Sedicivalvole - było
Tipo 1.4 AGT - oddam za grosze
BMW 318iS - jest |
|
|
|
|
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2007, 09:31
|
|
|
Szkoda że nie słyszysz jak moj sedici syczy a u mnie wszystko jest oki nie czepiaj się syczenia bo te silniki tak miały |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
Partyzant
witamy nowego
Wiek: 44 Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 2 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-01-2007, 10:39
|
|
|
Ja jeszcze bym sprawdził szczelnośc dolotu. Moze dostje jakieś lewe powietrze i dlatego tak się zachowuje. Może rurke z podciśnieniem masz przerwaną. Sprawdź to :pirat: |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-03-2007, 21:00 ja mam to samo tylko ze mam tempre 1.8sw POMOCY
|
|
|
Pytalem mechanika to powiedzial ze te typy tak maja a jak jest gaz to wszystko sie pierdzieli.jak chce szybko przyspieszyc to auto jest zamulone dopiero pozniej po paru sek. przyspiesza. I nie mam pojecia co to moze bym POMOCYYYYYYYYYYYYYYYYY |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2007, 21:27
|
|
|
hehe, najlepsze było i jest w Pandach fiata; tam jak porządni gazownicy montują dokładniejszą instalkę od LPG to 'fabrycznie' odracają na opak rurę od dolotu powietrza pod maską; ciekawe; kolega kiedyś odwrócił by była 'prawidłowo' - efekt - mulenie właśnie po depnięciu gazu i dziwne zachowania; odwrócili by znów było na opak i auto szło OK; nie wiem czy ciepłe powietrze czy źle dolot zaprojektowany czy co, bo instalka od LPG była dobra; więc i takie cuda w fiacie się zdarzają; to tak z innej beczki; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-03-2007, 21:48 Re: ja mam to samo tylko ze mam tempre 1.8sw POMOCY
|
|
|
Mateuszhg napisał/a: | Pytalem mechanika to powiedzial ze te typy tak maja a jak jest gaz to wszystko sie pierdzieli. |
Zmień mechanika, takie brednie to tylko nie znający sie na tych autach znachorzy mówią. Te auta jak każde inne śmigaja na gazie, tylko instalka musi być dobrze założona/wyregulowana i z głową dobrany mikser a nie wsadzone to co akurat mieli pod ręką. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
|