|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Fiat Tipo 1,4 problem z wentylatorem :( |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-09-2008, 18:31 Fiat Tipo 1,4 problem z wentylatorem :(
|
|
|
Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum. Niestety zalogowałem sie po to poniewaz w moim nowo zakupionym autku mam troche problemów Otóż najważniejszym jak narazie to jest ze wogole nie włącza sie wentylator chłodnicy Jak stoje w korku to az płyn wylatuje ze zbiorniczka i temp wynosi 100 stopni. Slyszałem ze to podbno padł czujnik na chłodnicy, kolo który mi sprzedawał jego powiedział ze wentylator na krótko podlaczony działa, ale sam tego nie sprawdzałem. Jak to zrobić ?? Czy taki czujnik można dostać nowy ? w sklepie ? Proszę o pomoc bo jestem na uwięzi gdy stoje w korku. Muszę zjeżdzać na pobocze i czekac az autko przestygnie, przez co się spoźniam do pracy. Koledzy pomóżcie, chciałbym to sam zrobić aby mechanicy ode mnie nie ściągneli kasy. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-09-2008, 19:31
|
|
|
witam, ostatnio robilem to koledze, mial taki sam problem, jezeli dziala na krotko, to padl termowylacznik. Znajduje sie on zaraz nad kroccem(wezem) biegnacym na dol chlodnicy(od termostatu). Musisz go wykrecic(duzy klucz, bodajze 30 czy tez 28 - nie pamietam), wychodzi lekko, bo to plastik... Wkladasz nowy(koszt w ASO to chyba raptem ze 40zl, wiec w zamienniku dostaniesz taniej), wkrecasz, podlaczasz przewody(jesli pasz kostke to ja wkladasz, jezeli masz przewody luzno, to nie ma znaczenia jak je podlaczysz, gdyz chodzi tylko o zamkniecie obwodu. Zapalasz silnik i cieszyssz sie samoistnym wlaczaniem sie wentylatora przy odpowiedniej temperaturze...:)
jezeli to nie pomaga, to znaczy tylko, ze masz problem z zasilaniem wiatraka, puszczasz instalacje na nowo i po sprawie:) Pamietaj tylko, zeby w tym obwodzie znajdowal sie ewentualnie bezpiecznik. Ale wykluczam raczej opcje numer dwa, wsadz termowylacznik i bedzie ok - pozdrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2008, 22:15
|
|
|
jak jedziesz w korku to wlacz wentylacje na maksa wtedy ostudzi troche silnik |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2008, 12:49
|
|
|
No OK dzisiaj tam zajże. A jeszcze jedna sprawa. Jak jade to samochod utrzymuje temperature jedwo ponad 50 stopni, czy mozliwe ze termostat jest do wymiany ?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2008, 13:01
|
|
|
Nie możliwe a napewno. Zatrzymał się w pozycji otwrte na dużym obiegu. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2008, 22:33
|
|
|
Arkady1s napisał/a: | Nie możliwe a napewno. Zatrzymał się w pozycji otwrte na dużym obiegu |
dokladnie, nic dodac, nic ujac |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
przemekgruda78
witamy nowego
Dołączył: 11 Lis 2008 Posty: 2 Skąd: malbork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 19:54
|
|
|
siemka wszystkim mam pytanko w jakiej temp powinien zalaczyc sie wentylator w tipko |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 20:53
|
|
|
Tak około jedna dwie kreski za 90'tką
** Dodano: 22-01-2009, 20:57 **
Książkowo: temperatura włączenia od 90-95 stopni |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
gangster_man
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 22:10
|
|
|
u mnie przy około 110 stopniach sie załącza |
_________________ Tipo 1.4 gaznik |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 22:29
|
|
|
mi sie wlacza przy tym jak sie wskazowka wychyli 2 milimatry za 90 stopni |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2009, 22:59
|
|
|
gangster_man, no to ma początek czujnik (termo-włącznik) sprawdź a właściwie wymień.
** Dodano: 22-01-2009, 23:03 **
Poza tym zastanowiłbym się czy termostat działa poprawnie, zimno jak diabli to tobie grzeje się do 110? mnie tej zimy ani razu się nie włączył wentylator. Na stronie głównej TTT (nie forum) masz opis jak go sprawdzić metodą domową. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
wiki1982
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 853 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-01-2009, 16:28
|
|
|
Możne być wina czujnik, który masz wkręcony w chłodnice. To ze załącza się przy 100 nie znaczy ze jest zły. Jest kilka takich samych czujników, które różnią się tylko temp. załączenia i wyłączenia wentylatora. Na czujniku powinna pisać temp. załączenia i wyłączenia wentylatora. Czujnik możesz sprawdzić wyjmując wtyczkę z czujnika, później dwa kabelki pociągnąć z czujnika do akumulatora i jak załączy się wentylator to już wiesz ze działa. Może być że masz tylko zaśniedziałe styki. Później możesz sprawdzić czujnik od kontrolki, który masz wkręcony w blok silnika (czerwony,niebieski lub czarny). Dochodzi do niego konektorek. Zobacz czy nie jest zaśniedziały. U mnie był zaśniedziały i po wymianie konektorka chodził jak oszalały ewentualnie możesz mieć walnięty termostat (zaciął się na wysokiej temperaturze).wymiana nie powinna sprawić ci żadnych trudności.
pzdr
Moderowany: | Spacje, i duże litery proszę... łatwiej się czyta takie posty. Polecam również Fireforx-a... |
|
_________________ Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60 |
|
|
|
|
Mayones84
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 68 Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 19-03-2009, 20:16
|
|
|
wiki1982 napisał/a: | czujnik mozesz sprawdzic wyjmujac wtyczke z czujnika,pozniej dwa kabelki pociagnac z czujnika do akumulatora i jak zalaczy sie wentylator to juz wiesz ze dziala |
??????????? |
_________________ Tipo 1.6 Twin Cam |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-03-2009, 23:12
|
|
|
Mayones84 napisał/a: | czujnik mozesz sprawdzic wyjmujac wtyczke z czujnika,pozniej dwa kabelki pociagnac z czujnika do akumulatora i jak zalaczy sie wentylator to juz wiesz ze dziala |
jestes pewnien? czujnik (termowylacznik) tylko zamyka obwod....wiec zastanow sie co piszesz....
** Dodano: 19-03-2009, 23:14 **
wiki1982 napisał/a: | i jak zalaczy sie wentylator to juz wiesz ze dziala |
nic nadal nie wiesz.....w ten sposob tego nie sprawdzisz.....
wiki1982 napisał/a: | moze byc ze masz tylko zasniedziale styki |
to by sie wcale nie wlaczal, a nie wlaczal przy innych temperaturach....
** Dodano: 19-03-2009, 23:16 **
Lasgo07 napisał/a: | Jak jade to samochod utrzymuje temperature jedwo ponad 50 stopni, czy mozliwe ze termostat jest do wymiany ?? |
to nie szukaj innych przyczyn, termostat do wywalenia |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ptakuns
witamy nowego
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 2 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2009, 15:49
|
|
|
Witam. Również jestem nowy na forum i mam podobny problem. Wskaźnik na desce rozdzilczej pokazuje dobrą temperaturę więc zkładam, że termostat jest sprawny (chociaż mogę się mylić). Posiadam dwa termowyłączniki które sprawdzałem zapalniczką i obydwa włączały wentylator, jednak gdy wkręcę na chłodnice to nie działa, podgrzewam autko do 120 stopni a wentylator nawet nie dgrnie. W czym problem Pomóżcie. Czy jest możliwe że posiadam zamocne termowyłączniki? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-04-2009, 16:09
|
|
|
albo napęd wentylatora |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-04-2009, 17:42
|
|
|
ptakuns napisał/a: | W czym problem Pomóżcie. Czy jest możliwe że posiadam zamocne termowyłączniki?
|
to sie sprawdza w gotujacej sie wodzie, a nie zapalniczka...
nigdzie indziej przyczyna nie lezy, jak w uszkodzonych termowylacznikach....ewentualnie, ale to juz mniej prawdopodobne masz niedrozna chlodnice |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Arkady1s
Pomógł: 6 razy Wiek: 47 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 130 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-04-2009, 18:43
|
|
|
A może masz jednak uszkodzony termostat tylko biedaczek zaciął się w pozycji zamknięte?
To jest jeden pomysł. Drugi jest następujący: Miałem kiedyś taki przypadek że wentylator włączał sie dopiero przy temperaurze 110 lub wyżej. Nie była to wina termowłącznika ani nawet termostatu poprostu dla odmiany zaworek ciśnieniowy się zaciął i wzrost ciśnienia w układzie spowodował złe włączanie się termowłącznika. W pierwszym sprawdź czy chłodnica jest gorąca albo czy po pierwszej wędrówce wskazówki poza 90 spadnie poniżej i znów będzie szła do góry. Znaczy termostat otworzył obieg. W drugim przypadku wlącz silnik i nalepiej odkręć wlew zbiornika wyrównawczego. Jak zaczekasz to zobaczysz czy wskazania są właściwe. |
|
|
|
|
ptakuns
witamy nowego
Dołączył: 05 Kwi 2009 Posty: 2 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-04-2009, 18:22
|
|
|
Dzięki chłopaki za pomoc! Arkady1s miałeś racje termostat był zamknięty. jutro kupie nowy i napiszę czy problem znikną. Jeszcze raz Wielkie Dzięki! |
_________________ Fiat Tipo 1.4S +LPG 94`
(moje piewsze autko) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|