Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat Tipo 1,4 problem z wentylatorem :(
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-09-2008, 18:31   Fiat Tipo 1,4 problem z wentylatorem :(

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem forum. Niestety zalogowałem sie po to poniewaz w moim nowo zakupionym autku mam troche problemów :( Otóż najważniejszym jak narazie to jest ze wogole nie włącza sie wentylator chłodnicy :( Jak stoje w korku to az płyn wylatuje ze zbiorniczka i temp wynosi 100 stopni. Slyszałem ze to podbno padł czujnik na chłodnicy, kolo który mi sprzedawał jego powiedział ze wentylator na krótko podlaczony działa, ale sam tego nie sprawdzałem. Jak to zrobić ?? Czy taki czujnik można dostać nowy ? w sklepie ? Proszę o pomoc bo jestem na uwięzi gdy stoje w korku. Muszę zjeżdzać na pobocze i czekac az autko przestygnie, przez co się spoźniam do pracy. Koledzy pomóżcie, chciałbym to sam zrobić aby mechanicy ode mnie nie ściągneli kasy.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-09-2008, 19:31   

witam, ostatnio robilem to koledze, mial taki sam problem, jezeli dziala na krotko, to padl termowylacznik. Znajduje sie on zaraz nad kroccem(wezem) biegnacym na dol chlodnicy(od termostatu). Musisz go wykrecic(duzy klucz, bodajze 30 czy tez 28 - nie pamietam), wychodzi lekko, bo to plastik... Wkladasz nowy(koszt w ASO to chyba raptem ze 40zl, wiec w zamienniku dostaniesz taniej), wkrecasz, podlaczasz przewody(jesli pasz kostke to ja wkladasz, jezeli masz przewody luzno, to nie ma znaczenia jak je podlaczysz, gdyz chodzi tylko o zamkniecie obwodu. Zapalasz silnik i cieszyssz sie samoistnym wlaczaniem sie wentylatora przy odpowiedniej temperaturze...:)

jezeli to nie pomaga, to znaczy tylko, ze masz problem z zasilaniem wiatraka, puszczasz instalacje na nowo i po sprawie:) Pamietaj tylko, zeby w tym obwodzie znajdowal sie ewentualnie bezpiecznik. Ale wykluczam raczej opcje numer dwa, wsadz termowylacznik i bedzie ok - pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-09-2008, 22:15   

jak jedziesz w korku to wlacz wentylacje na maksa wtedy ostudzi troche silnik
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2008, 12:49   

No OK dzisiaj tam zajże. A jeszcze jedna sprawa. Jak jade to samochod utrzymuje temperature jedwo ponad 50 stopni, czy mozliwe ze termostat jest do wymiany ??
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2008, 13:01   

Nie możliwe a napewno. Zatrzymał się w pozycji otwrte na dużym obiegu.
  
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2008, 22:33   

Arkady1s napisał/a:
Nie możliwe a napewno. Zatrzymał się w pozycji otwrte na dużym obiegu

dokladnie, nic dodac, nic ujac
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
przemekgruda78 
witamy nowego


Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 2
Skąd: malbork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-01-2009, 19:54   

siemka wszystkim mam pytanko w jakiej temp powinien zalaczyc sie wentylator w tipko
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2009, 20:53   

Tak około jedna dwie kreski za 90'tką

** Dodano: 22-01-2009, 20:57 **
Książkowo: temperatura włączenia od 90-95 stopni
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
gangster_man 


Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: Lubartów
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-01-2009, 22:10   

u mnie przy około 110 stopniach sie załącza
_________________
Tipo 1.4 gaznik
  
 
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2009, 22:29   

mi sie wlacza przy tym jak sie wskazowka wychyli 2 milimatry za 90 stopni
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2009, 22:59   

gangster_man, no to ma początek czujnik (termo-włącznik) sprawdź a właściwie wymień.

** Dodano: 22-01-2009, 23:03 **
Poza tym zastanowiłbym się czy termostat działa poprawnie, zimno jak diabli to tobie grzeje się do 110? mnie tej zimy ani razu się nie włączył wentylator. Na stronie głównej TTT (nie forum) masz opis jak go sprawdzić metodą domową.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
wiki1982 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 853
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2009, 16:28   

Możne być wina czujnik, który masz wkręcony w chłodnice. To ze załącza się przy 100 nie znaczy ze jest zły. Jest kilka takich samych czujników, które różnią się tylko temp. załączenia i wyłączenia wentylatora. Na czujniku powinna pisać temp. załączenia i wyłączenia wentylatora. Czujnik możesz sprawdzić wyjmując wtyczkę z czujnika, później dwa kabelki pociągnąć z czujnika do akumulatora i jak załączy się wentylator to już wiesz ze działa. Może być że masz tylko zaśniedziałe styki. Później możesz sprawdzić czujnik od kontrolki, który masz wkręcony w blok silnika (czerwony,niebieski lub czarny). Dochodzi do niego konektorek. Zobacz czy nie jest zaśniedziały. U mnie był zaśniedziały i po wymianie konektorka chodził jak oszalały :) ewentualnie możesz mieć walnięty termostat (zaciął się na wysokiej temperaturze).wymiana nie powinna sprawić ci żadnych trudności.
pzdr :D

Moderowany:
Spacje, i duże litery proszę... łatwiej się czyta takie posty. Polecam również Fireforx-a...
_________________
Zapraszam do mojego nowego miejsca pracy:
Sklep motoryzacyjny EURO-FIAT
ul.Przędzalniana 20 tel 42 674-61-80 ; 42 676-31-24 ; 794 077 776 lub
ul.Snycerska 3 tel 42 654-57-92 ; 664 045 57
LUB DO MNIE 692-42-42-60
     assistance   Moneta
 
 
Mayones84 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Włocławek
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-03-2009, 20:16   

wiki1982 napisał/a:
czujnik mozesz sprawdzic wyjmujac wtyczke z czujnika,pozniej dwa kabelki pociagnac z czujnika do akumulatora i jak zalaczy sie wentylator to juz wiesz ze dziala

???????????
_________________
Tipo 1.6 Twin Cam
     assistance
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2009, 23:12   

Mayones84 napisał/a:
czujnik mozesz sprawdzic wyjmujac wtyczke z czujnika,pozniej dwa kabelki pociagnac z czujnika do akumulatora i jak zalaczy sie wentylator to juz wiesz ze dziala

jestes pewnien? czujnik (termowylacznik) tylko zamyka obwod....wiec zastanow sie co piszesz....

** Dodano: 19-03-2009, 23:14 **
wiki1982 napisał/a:
i jak zalaczy sie wentylator to juz wiesz ze dziala


nic nadal nie wiesz.....w ten sposob tego nie sprawdzisz.....
wiki1982 napisał/a:
moze byc ze masz tylko zasniedziale styki

to by sie wcale nie wlaczal, a nie wlaczal przy innych temperaturach....

** Dodano: 19-03-2009, 23:16 **
Lasgo07 napisał/a:
Jak jade to samochod utrzymuje temperature jedwo ponad 50 stopni, czy mozliwe ze termostat jest do wymiany ??

to nie szukaj innych przyczyn, termostat do wywalenia
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ptakuns 
witamy nowego


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2009, 15:49   

Witam. Również jestem nowy na forum i mam podobny problem. Wskaźnik na desce rozdzilczej pokazuje dobrą temperaturę więc zkładam, że termostat jest sprawny (chociaż mogę się mylić). Posiadam dwa termowyłączniki które sprawdzałem zapalniczką i obydwa włączały wentylator, jednak gdy wkręcę na chłodnice to nie działa, podgrzewam autko do 120 stopni a wentylator nawet nie dgrnie. W czym problem Pomóżcie. Czy jest możliwe że posiadam zamocne termowyłączniki?
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-04-2009, 16:09   

albo napęd wentylatora
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-04-2009, 17:42   

ptakuns napisał/a:
W czym problem Pomóżcie. Czy jest możliwe że posiadam zamocne termowyłączniki?




to sie sprawdza w gotujacej sie wodzie, a nie zapalniczka... :P

nigdzie indziej przyczyna nie lezy, jak w uszkodzonych termowylacznikach....ewentualnie, ale to juz mniej prawdopodobne masz niedrozna chlodnice
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-04-2009, 18:43   

A może masz jednak uszkodzony termostat tylko biedaczek zaciął się w pozycji zamknięte?
To jest jeden pomysł. Drugi jest następujący: Miałem kiedyś taki przypadek że wentylator włączał sie dopiero przy temperaurze 110 lub wyżej. Nie była to wina termowłącznika ani nawet termostatu poprostu dla odmiany zaworek ciśnieniowy się zaciął i wzrost ciśnienia w układzie spowodował złe włączanie się termowłącznika. W pierwszym sprawdź czy chłodnica jest gorąca albo czy po pierwszej wędrówce wskazówki poza 90 spadnie poniżej i znów będzie szła do góry. Znaczy termostat otworzył obieg. W drugim przypadku wlącz silnik i nalepiej odkręć wlew zbiornika wyrównawczego. Jak zaczekasz to zobaczysz czy wskazania są właściwe.
  
 
 
ptakuns 
witamy nowego


Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2009, 18:22   

Dzięki chłopaki za pomoc! Arkady1s miałeś racje termostat był zamknięty. jutro kupie nowy i napiszę czy problem znikną. Jeszcze raz Wielkie Dzięki!
_________________
Fiat Tipo 1.4S +LPG 94`
(moje piewsze autko)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load