Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Opornik dmuchawy , brak I-III biegu nawiewu
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-01-2005, 03:10   Opornik dmuchawy , brak I-III biegu nawiewu

Opiszę po krótce istote problemu.

Jeśli przestał Ci działać nawiew na I-III biegu, a jedynie na pelnych obrotach sie kręci silnik ("wirnik") to napewno masz doczynienia z uszkodzonym rezystorem sterujacym dmuchawa lub bezpiecznikiem terminczym. Drugi powod to upalenie sie styków podłączonych do rezystora.

Co i jak:

:arrow: 1. Rezystor (czyli opornik) od dmuchawy możemy odnaleźć za schowkiem od strony pasażera.
:arrow: 2. Najlepiej do "wybadania" rezystora poslużyć sie latarka/lampka. Nachylamy sie pod schowek.
Oczom naszym ukarze sie wystająca czarna puszka w ksztalcie slimaka.



W niej schowany jest wentylator. Jak nie trudno tam zauwazyć zobaczymy 4 kable oraz wtyczkę wpieta wlasnie w rezystor.
Na zdjęciu po lewo na dole, reszta kabli ktore widac, to kable które sam przeciągnąłem, wiec tych u was nie powinno być.
Od naszej strony rezystor widoczny jest jako plastikowa odlana "plytka" przymocowana po bokach dwoma wkretami.

:arrow: 3. Pierwsze co robimy to probujemy wypiac wtyczke. Musimy wcisnac "dzwigienke" na kostce zeby odblokowac zaczep i w tym samym czasie pociagamy za wtyczke. Jak bedzie nadpalona wtyczka moze ona tak szybko nie puscic.
Na mojej fotce już niestety nie ma wtyczki. Uległa ona stopieniu. Podorabialem nowe koncowki kabla i poprostu wpiałem je w styki. Już od 3-4 lat nie mam z tym zadnych problemów.
:arrow: 4. Sprawdzamy wtyki, jesli zauwazymy ze wtyczka jest wyraznie okopcona i zdeformowana to znalezlismy powod. Zazwyczaj w tym przypadku nadpalona bedzie ta czesc do ktorej dochodzi czarny kabel (masa). Musimy niestety rozebrac ta wtyczke i "zaprawic" nowe koncowki. Sama kostka plastikowa moze juz nie nadawac sie do dalszego uzytku. Zalezy jak mocno jest uszkodzona.
:arrow: 5. Jesli wtyczka jest nie "ruszona" to wine raczej napewno ponosi wlasnie rezystor. Wykrecamy 2 blachowkrety i wyjmujemy.
Sa teraz 2 sposoby. Udanie sie do ASO i kupna nowego lub mozemy sie udac do skelpow elektronicznych i dobrac odpowiednie oporniki co jest zalecane jesli chcemy uniknac duzych kosztow. Rezystor w ASO kosztuje w granicach 80-100zł.
Inny powod to bezpiecznik terminczy. Mozna go zauwazyc pod spiralami opornikow.
Rowniez w elektronicznym sklepie uda nam sie go do dostac.
:arrow: 6. Gdy juz mamy sprawny rezystor wkladamy go, przykrecamy, najlepiej jeszcze przeczyscic styki w wtyczcie i podlaczamy kable.
:arrow: 7. Ostrzegam, zeby nie wlaczac dmuchawy na wyjetym z ukladu przewietrzenia rezystorze. Opornik grzeje sie bardzo szybko i jesli dmuchawa bedzie dluzej chodzila napewno sie spali rezystor lub bezpiecznik.

W moim przypadku uszkodzona byla wlasnie wtyczka - tzn. upaloną miala "mase".

Zyczę milego majsterkowania.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
MARCOS 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 14
Skąd: Głogów
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-01-2005, 22:37   

Jako nowy na grupie WITAM wszystkich.


Bardzo przydał mi opis użytkownika "miszko"

Miałem ten sam problem tylko inną przyczynę.

Wtyczka okazała się być dobra więc poszedłem dalej. Wyjąłem płytkę sprawdziłem oporniki i wszystkie trzy okazały się być sprawne ( według mnie to raczej małe szanse żeby to właśnie one się przepaliły).
Okazał się być przepalony jednak czwarty element na płytce, taki mały walec pod trzema opornikami ułożony prostopadle do nich.
Nie jest to jednak rezystor a bezpiecznik termiczny. Jest to element do dostania w każdym sklepie elektronicznym, w dodatku za niewielkie pieniądze. Wartość tego bezpiecznika to 110 stopni C, ja akurat takiego samego nie dostałem, więc wstawiłem o wartości 120 st C i wszystko śmiga jak powinno.

WAŻNE WAŻNE WAŻNE elementów takich jak bezpieczniki termiczne nie wolno lutować!!! Należy po prostu dobrze zacisnąć blaszki.

Trudność zabiegu – wykona go każdy, kto choć raz w życiu trzymał śrubokręt i kombinerki :)

Koszt, jaki poniosłem w związku z naprawą to jedyne 3,70 za BEZPIECZNIK TERMICZNY TZD121.

Czas wykonania - jedno piwko :)

To takie małe uzupełnienie do postu przedmówcy.
_________________
POZDRAWIAM
Kierowca białego
FIATA TEMPRY 1,6 ie kat
przebieg 222222km +
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-01-2005, 22:47   

Witam rowniez serdecznie!!

Bardzo mily akcent na początek - dobrze ze dodales nowe info! =D>
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2005, 17:14   

MARCOS napisał/a:
Jako nowy na grupie WITAM wszystkich.


Bardzo przydał mi opis użytkownika "miszko"

Miałem ten sam problem tylko inną przyczynę.

Wtyczka okazała się być dobra więc poszedłem dalej. Wyjąłem płytkę sprawdziłem oporniki i wszystkie trzy okazały się być sprawne ( według mnie to raczej małe szanse żeby to właśnie one się przepaliły).
Okazał się być przepalony jednak czwarty element na płytce, taki mały walec pod trzema opornikami ułożony prostopadle do nich.
Nie jest to jednak rezystor a bezpiecznik termiczny. Jest to element do dostania w każdym sklepie elektronicznym, w dodatku za niewielkie pieniądze. Wartość tego bezpiecznika to 110 stopni C, ja akurat takiego samego nie dostałem, więc wstawiłem o wartości 120 st C i wszystko śmiga jak powinno.

WAŻNE WAŻNE WAŻNE elementów takich jak bezpieczniki termiczne nie wolno lutować!!! Należy po prostu dobrze zacisnąć blaszki.

Trudność zabiegu – wykona go każdy, kto choć raz w życiu trzymał śrubokręt i kombinerki :)

Koszt, jaki poniosłem w związku z naprawą to jedyne 3,70 za BEZPIECZNIK TERMICZNY TZD121.

Czas wykonania - jedno piwko :)

To takie małe uzupełnienie do postu przedmówcy.



NaPoczatku mam pytanko do miszko : czy można gdzieś kupić identyczną wtyczke?UMnie tez niedzialaja predkosci od 1 do 3 oporniki mam dobre byly sprawdzane rzeczywiście mialem nadtopiona kostke myślalem ze w tym Tkwi problem ale jednak nie.Kostka mi sie skruszyla wiec zrobilem nowe koncowki i podlaczylem na krotko.Nadal Nic:[ .Rozebralem panel od przelacznikow predkosci ,temp i kierunku powietrza.Nastepnie dostalem sie do przelacznika predkosci rozebralem go i wyczyscilem w srodku.Niestety i To nic nie pomoglo:[.Teraz Spróbuje zrobic tak jak mowil kolega MARCOS ;]
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2005, 17:47   

Opiszę po krótce mój przypadek z włącznikiem dmuchawy. Nie działał II , III bieg. Rozkręciłem włącznik i .... przeczyściłem, podoginałem blaszki żeby lepiej stykały, sprawdziłem sprężynkę, kulkę .... i do tej pory wszystko chodzi bez zarzutu (robiłem w wakacje). Proponuję zaczynać zawsze od najprostrzych rzeczy :D
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 21-03-2005, 00:10   

spirool, samej identycznej kostki nie kupisz chyba nawet w aso nie maja samych kostek. Jedz na szrot i poszukaj jakiegos fiata, te kostki za raczej uniwersalne.

Ja mam cala instalacje Tempry u siebie w kartonie i takich kostek mam duzo.
Moge Ci wyslac po kosztach, ale za samo "pobranie przez poczte" chca z 10zł za usluge. Konta bankowego nie mam... ;/ Chyba ze bys mi przeslal za "list" na konto qumpla.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-03-2005, 22:10   

Witam!

W moim przypadku - bezpiecznik termiczny, tutaj w formie/obudowie jak zwykły rezystor drutowy; orginalnie miał zgniecione końcówki do blaszek/końcówek rezystora grzejnego, a ja swój nowy (kupiony za 3zł, zamiast 100zł w ASO) przylutowałem.
Bezpieczników termicznych nie wolno lutować niby, fakt, ale ten standardowo wytrzymuje do bodajże 160' czy 116'C, nie pamiętam, toteż po zaczepieniu i zagnieceniu jego końcówek (drucików) wokól blaszek można dla pewności (i pewnej przewodności bez spawania) polutować. Trzeba tylko nieco wprawy, przydaje się specjalna pasta, by wpierw 'przygotować' powierzchnie (pastą starczy kapnąć, nie zdąży się bezpiecznik nagrzać), a potem na takich cyna , też szybko nałożona i/lub nakapan powinna się ładnie rozlać. Można transformatorową, zwykła lutownicą lutować, ale po troszku, dając całości ostygnąć, warto dodać odprowadzenie ciepła przed bezpiecznik (np drut czy blszka na druciku-końcówce bezpiecznika) i sprawdzać na bieżąco nagrzanie elementu podczas lutowania, by nie uszkodzić (nawet paluchem :-) ale ostrożnie). U mnie działają znów I-IIII :-)
     assistance   Moneta
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 31-03-2005, 09:24   

A u mnie działa wszystko oprócz najszybszego biegu ... tj. czasem załapie ale 90% przypadków nie działa ... może zaczne od oczyszczenia styków jak pisał kolega Hemi ...
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2005, 12:38   

z tego co grzebałem: biegi I-III dmuchawy idą przez bezpiecznik termiczny, potem przez rezystor grzejny i do dmuchawy, jeśli one nie działają to bezpiecznik , rezystor lub styki/kostki/kable/przełącznik.
Bieg IV zaś jest podłączony bezpośrednio. Możecie nawet wymontować całkiem rezystor grzjny, odczepić od kabli i schować do kieszeni (np w drodze do sklepu elektronicznego po części jak nie działa I-III, to tak z doświadczenia) i zasuwać dalej na IV biegu :-)
Bieg IV omija to wszystko i idzie jedynie przez przełącznik.
Jeśli nie działa Ci tylko najwyższy bieg, to albo kable albo (najpewniej) wyrobiony przełącznik, bądź brudny/zaśniedziały itp, ewentualnie kostka ze starości/brudu zaczęła spawać a teraz już nie przewodzi/stopiła się a w ostateczności masz przerwy na kablach.
W każdym razie bieg IV to tylko przełącznik i druty do dmuchawy, wliczając kostki łączące.
Jeśli czasem załapie to nie tragedia, tylko coś nie przewodzi. Po prostu rzeczywiście tylko musisz przeczyścić styki w kostce i przeczyścić przełącznik. Powinno zaskoczyć.
     assistance   Moneta
 
 
andrzejdg 


Wiek: 41
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-04-2005, 15:46   

To teraz coś ode mnie ponieważ w zeszłym tygodniu przerabiałem ten temat dokładnie.

Więc jeśli wam się załącza i wyłącza co jakiś czas to niewątpliwie jest to brak styku. Co do tego że kostki się topią to nie ma wątpliwości. Ale jeśli wymiana końcówek idokładne sprawdzenie nic wam nie pomoże to jest jeszcze jedna kostka która w moim przypadku zaczeła szwankować. Mianowicie. Jak zdejmiecie schowek to poszukajcie kostki łączącej dwie wiązki kabli. Do tej kostki dochodzą trzy przewody. No i niestety ale końcówka "+" już była w nie najlepszym stanie. Dla świętego spokoju wymieniłem wszystkie ale u mnie właśnie w tej kostce nie było styku. A rezystory mam teraz nowe bo wszystkie się spaliły :( . Nowe kupiłem w Fiacie. Koszt 110 zł.

P.S. Teraz mi na I biegu nawet dmucha a wcześniej tak nie było. Opornik od I biegu chyba się spalił dawno dawno temu bo nie pamiętam żeby na I coś dmuchało :)

Pozdrawiam.
_________________
FIAT TEMPRA 1.6 gaźnik. 1994, benzyna + inst LPG "BRC"
     assistance
 
 
Gilus 



Wiek: 50
Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-04-2005, 14:49   

No to i ja sie przyłączę do tej dyskusji, bo kilka tygodni temu przerabiałem ten sam temat. Niczego nowego nie powiem, no może poza tym, że śmiało można zastąpić płytkę z opornikami ceramicznymi takimi, które montowane były w starszych egzemplarzach, a wykonanymi z różnej grubości drutu oporowego. Wyglądają bardzo staroświecko, ale działaja na medal. Ja taki kupiłem za 20zł z demontażu.
_________________
Golf 1,6 LPG :wrrrr: (już nie ma)
     Moneta
 
 
ViNYL 



Wiek: 40
Dołączył: 11 Gru 2004
Posty: 54
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-04-2005, 16:25   

Witam.

A jakiej mocy sa to rezystory? Bo o ile R35, 1R0 i 2R2 to sa rezystancje to nie wiem co oznacza napis K91 na kazdym (moze szereg). Mi padl opornik srodkowy i dlatego nie działa I i II.
_________________
pozdrawiam, vinyl
Tipo 1.6i.e. '92 / LPG BRC
N 51º13'44.91'' / E 22º35'17.58''
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2005, 23:53   

kurczę .. teraz nie pamiętam.... nie jest to aż tak gigantyczna moc jak by się wydawało po wyglądzie orginalnych oporników... jakbyś trafił na ile amperów (prąd) jest bezpiecznik termiczny to na nieco więcej mogą być rezystory, a moc wtedy łatwo policzyć wymaganą - prądXnapięcie, znaczy prąd [A] * 12[V] = moc [W]

ewentualnie, choć to będzie nawet chyba za duży zapas, przez co oporniki mogą być droższe możesz zobaczyć do książki od tempry/instrukcji lub na puszkę bezpieczników na jaki prąd jest bezpiecznik od obwodu dmuchawy; ale pewnie będzie na dość duży, gdyż jeszcze coś jest w tym samym obwodzie co dmuchawa, więc jego 'zakładany' prąd max będzie duży a moc ktra wyjdzie z prądu x 12 [V] też ciut za duża... nic nie szkodzi , ale rezystorki wtedy trochę droższe...
w każdym razie nie powinni w normalnym sklepie wziąść więcej jak kilka zł za rezystorek na kilka amperów (tak jest u mnie; a dla porównania - najzwyklejsze rezystorki 0,125W kosztują 0,03 - 0,04 zł, ale takie się tu ofkozzz nie nadadzą, od razu by się spaliły :P )
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2005, 12:29   

Może mi ktoś okładnie opisać w którym miejscu są te rezystory ??
Szukałem u mnie nawet zdemontowałem cały schowek. Dmuchawe znalazłem ale nie rezystory.
Co prawda u mnie idą jakieś kable za dywaniki na sam dół (od strony pasażera) jest tam jakieś pudełko, całkiem spore metalowe, ale nie wiem czy to jest to ?

Druga sprawa to nie swieca mi lampeczki przy regulacji nawiewów, w jaki sposob sie tam dostać zeby to skontrolować ?
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-08-2005, 21:11   

odkręcisz schowek i wyjmiesz całą 'szufladę' to masz dobry dostęp; widać tam dmuchawę i jak najwyżej się położysz (jeśłi normalnie nie możesz wyczuć) łebkiem na dywaniku i popatrzysz na spód dmuchawy ot dojrzysz, że jest na niej jakby prostoką tna zaślepka _plastykowa_ (bo to jakby nadal obudowa dmuchawy tylko jako wyciągalny fragment) przymocowana na 2ch śrubach, po jednej z boku.
nie jest to dokładnie o ile pamiętam na środku dmuchawy, ale na pewno z jej dołu, może ciut bardziej wgłąb niż na środek; odkręcasz te 2 śrubki i wyjmujesz tą niby zaślepkę która okazuje się płytką-wkadem, na której są rezystory i bezpiecznik; na pewno to znajdziesz, pooglądaj najwyżej cały dół obudowy dmuchawy;

podświetlenie nawiewów - chodzi Ci o pokrętła i same na nich 'kreski' czy o 'wzorki'/oznaczenia nad pokrętłami? pokrętła same zdjąć to starczy za nie szarpnąć by pozaglądać do środka; reszta - 'panel' z oznaczeniami ma u góry z 3 śrubki bodajże przy szparze między tym panelem a nawiewami i kolejne 3 przy popielniczce o ile pamiętam; poza tym po odczepieniu pokręteł pod nimi są jeszcze śrubeczki i tak to chyba wystarczało by rozbebeszyć; chyba wtedy wszystkie żarówy widać, ale nie pamiętam dokł, głowy nie dam; wiem tyle, że do większych ingerencji jest tam trochę dłubamnia, linki itp....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-08-2005, 07:11   

unknown napisał/a:
odkręcisz schowek i wyjmiesz całą 'szufladę' to masz dobry dostęp; widać tam dmuchawę i jak najwyżej się położysz (jeśłi normalnie nie możesz wyczuć) łebkiem na dywaniku i popatrzysz na spód dmuchawy ot dojrzysz, że jest na niej jakby prostoką tna zaślepka _plastykowa_ (bo to jakby nadal obudowa dmuchawy tylko jako wyciągalny fragment) przymocowana na 2ch śrubach, po jednej z boku.
nie jest to dokładnie o ile pamiętam na środku dmuchawy, ale na pewno z jej dołu, może ciut bardziej wgłąb niż na środek; odkręcasz te 2 śrubki i wyjmujesz tą niby zaślepkę która okazuje się płytką-wkadem, na której są rezystory i bezpiecznik; na pewno to znajdziesz, pooglądaj najwyżej cały dół obudowy dmuchawy;

podświetlenie nawiewów - chodzi Ci o pokrętła i same na nich 'kreski' czy o 'wzorki'/oznaczenia nad pokrętłami? pokrętła same zdjąć to starczy za nie szarpnąć by pozaglądać do środka; reszta - 'panel' z oznaczeniami ma u góry z 3 śrubki bodajże przy szparze między tym panelem a nawiewami i kolejne 3 przy popielniczce o ile pamiętam; poza tym po odczepieniu pokręteł pod nimi są jeszcze śrubeczki i tak to chyba wystarczało by rozbebeszyć; chyba wtedy wszystkie żarówy widać, ale nie pamiętam dokł, głowy nie dam; wiem tyle, że do większych ingerencji jest tam trochę dłubamnia, linki itp....


Pytanie o te rezystory umiesciłem też w dziale ELEKTRYKA, teraz już wiem że ta metalowa puszka u mnie to były rezystory, tylko poprzedni właściciel kombinował i zamontował je w innym miejscu.
Podswietlanie nawiewów- chodziło mi o to, jak to zdjąć żeby dostać sie do żarówek, Najważniejsze było, żeby zdjąć pokretła pod którymi są śrubki żeby zdjąć pokrywe.
Po wymianie żaróweczek - działa.
Wielkie dzięki !!!! O:)
  
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-09-2005, 11:38   

unknown napisał/a:
Witam!
Bezpieczników termicznych nie wolno lutować niby, fakt, ale ten standardowo wytrzymuje do bodajże 160' czy 116'C, nie pamiętam, toteż po zaczepieniu i zagnieceniu jego końcówek (drucików) wokól blaszek można dla pewności (i pewnej przewodności bez spawania) polutować. Trzeba tylko nieco wprawy, przydaje się specjalna pasta, by wpierw 'przygotować' powierzchnie (pastą starczy kapnąć, nie zdąży się bezpiecznik nagrzać), a potem na takich cyna , też szybko nałożona i/lub nakapan powinna się ładnie rozlać.


Cześć,

Najprostszy sposób uniknięcia przegrzania bezpiecznika to wcześniejsze solidne pocynowanie styków opornika (jeszcze zanim zaczniemy lutować bezpiecznik) - dobra pasta lutownicza i wcześniejsze oczyszczenie/oskrobanie powierzchni znacznie to ułatwi.

Zaś w czasie samego lutowania bezpiecznik należy trzymać szerokimi płaskimi szczypcami za doprowadzenie - w punkcie pomiędzy bezpiecznikiem a punktem lutowania - szczypce odprowadzą nadmiar ciepła ale i tak czas lutowania należy starac się ograniczyć do minimum.

Należy tak robić także w czasie lutowania drugiego wyprowadzenia (gdy bezpiecznik trzyma się już sam do oproników za pierwsze wyprowadzenie). Pomiędzy lutowaniami należy dać czas na ostygnięcie bezpiecznika (bo pomimo stosowania szczypiec trochę się na pewno nagrzeje).

Pozdr,
Zbyszek
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-09-2005, 19:44   

dokładnie o to, choć nieco skrótowo napisałem (do domyślenia się), mi chodziło... bezpiecznik się nie przeriwie jak się poczyści, pocynuje i dba o odprowadzenie ciepła i temperaturę. Wtedy 100% się uda.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Hans30 
witamy nowego


Wiek: 50
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 4
Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-12-2005, 20:02   Problem z nawiewem troche inaczej

Panowie nie dzialal nawiew teraz juz dziala.Robilem wszystko tak jak w opisie,czyli czyszczenie stykow przelacznika,sprawdzanie kostek ale te wygladaja jak nowki,sprawdzanie rezystorkow tez wszystkie ok i co........................hmhm uszkodzony przekaznik ten w skrzynce bezpiecznikow jedna z tych szarych kostek.Teraz po wymianie juz wszystko ok.Jeszcze wspomne ze nawiew raz sie zalaczal a raz nie.Pozdrawiam
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-12-2005, 20:04   

Czyli przekaźnik. Dobrze ze juz wszysto chodzi :)
Moze podepne twoj temat do tematu o naprawie rezystorów. Zawsze jakis nowy inny przypadek :)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
rodzynek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 130
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-01-2006, 00:13   

W sprawie mocy oporników - ja kupiłem 5W i 9/10W. Założyłem te słabsze bo lepiej pasowały gabarytami. I działają trzeci tydzień tak więć stwierdzam, że 5W się nadają:)
_________________
rodzynek
Fiat Tempra SW 1,9 tds '92 w rodzinie - na sprzedaż
  
 
 
bloku 



Wiek: 44
Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 55
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-02-2006, 14:00   

mam od niedawna Tipo i mam problem z I i II biegeime dmuchawy. Czy moze ktos mi podpowiedziec jak dostac sie do środka aby zbadac przyczyne?

[ Dodano: 15-02-2006, 19:16 ]
Juz znalazlem, termiczny jest siii, przepalil sie jeden z tych opornikow w ksztalcie walca. Srodkowy. Niestety nie dostalem takiego ksztaltu i zamontuje prostokatny...chyba bedzie pasowal. czy ta skrzyneczka ma jakas obudowe czy tak poprostu jest przykrecona??
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 S 1992r.(159A2) 78 KM
LPG Lovato,
Audio: JVC MP3, 2x250W SONY, 2x120 Hertz,

Citroen Saxo VAN(!) - służbowy... :(
     assistance   Moneta
 
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2006, 07:52   

hmm, wszystko pięknie, u mnie był ten sam problem, tyle że ni cholery nie chciało mi sie tego rozbierac... Wiec podjechałęm do gosci az AutoGiełdy i kupiłem to z jakiegoś rozbitka za ...... 10 zł..... Moim zdaniem nie opłacało sie przy tym grzebac.. i mam orginał... A wymiana trwała pół papierosa..Pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-04-2006, 16:46   

ale zazw. nie dostaniesz za 10zł, więc łatwiej kupić za kilkadziesiąt groszy w elektronicznym rezystory i wymienić, najwyżej 2 papierosy potrwa...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2006, 14:53   Re: Opornik dmuchawy , brak I-III biegu nawiewu

Właśnie jestem po udanej naprawie :D W moim przypadku zaśniedziały styk masowy doprowadził do nadpalenia kostki (zresztą analogicznie jak w przypadku świateł mijania). Do wymiany był tylko styk, kostka może jeszcze być. Czas pracy: jedno piwo. Koszt części: groszowy. :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load