|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Opornik dmuchawy , brak I-III biegu nawiewu |
Autor |
Wiadomość |
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-06-2006, 23:33
|
|
|
Nie naprawiaj za dużo bo czeka Cię "AA". |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Tempers
Wiek: 51 Dołączył: 26 Lis 2005 Posty: 182 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-08-2006, 17:49
|
|
|
No i na mnie przyszła pora. Działa tylko ostatni bieg nawiewu. Będę sprawdzał co i jak. Narazie kostka cała.
Pozdrawiam |
_________________ Oto moje furki:
- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja |
|
|
|
|
HaKeN
witamy nowego
Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3 Skąd: Konin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-09-2006, 10:51
|
|
|
Zrobiłem wszystko co było mówione. wymieniłem bezpiecznik juz dwa razy, który dziala ok. 20 min. i pali się. kostka i styki są ok. ktos pisał że miał problem z przekaźnikiem tylko nie wiem który jest za to odpowiedzialny. |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-09-2006, 13:02
|
|
|
ViNYL napisał/a: | Witam.
A jakiej mocy sa to rezystory? Bo o ile R35, 1R0 i 2R2 to sa rezystancje to nie wiem co oznacza napis K91 na kazdym (moze szereg). Mi padl opornik srodkowy i dlatego nie działa I i II. |
Są to rezystory o takich wartościach:
R35 - 0,35ohm
1R0 - 1ohm
2R2 - 2,2ohm
Proste prawda?
a moc to tak jak napisał rodzynek
rodzynek napisał/a: | sprawie mocy oporników - ja kupiłem 5W i 9/10W. Założyłem te słabsze bo lepiej pasowały gabarytami. I działają trzeci tydzień tak więć stwierdzam, że 5W się nadają:) |
|
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
depeche77
Dołączył: 13 Wrz 2006 Posty: 15 Skąd: Krobia
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-09-2006, 14:36
|
|
|
Witam panowie i serdecznie pozdraiwm >Moj przyoadek był taki niedziałała mi dmuchawa 1,2,3bieg ,zrobiłem tak jak kazał Mieszko wyciagłem kostke zmiezyłem termik był ok,rezystor R35 - 0,35ohm ok, 1R0 - 1ohm uszkodzony niebyło namiam przejscia jak miezylem miernikiem ,2R2 - 2,2ohm ok, zamiast uszkodzonego rezystora zastosowalem rezystor 10watowy czyli 1,5ohm .Dmuchawa dział tylko troche ma wolniejsze obroty,A wiec dziekuje za porade |
|
|
|
|
Mir23
Wiek: 42 Dołączył: 02 Gru 2005 Posty: 87 Skąd: Chełm, Warszawa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-09-2006, 07:50
|
|
|
depeche77 napisał/a: | zrobiłem tak jak kazał Mieszko |
Nasz admin został koronowany |
_________________ Była: Tempra SW, 1.9 TD, XII.1993r, 140000km
Była: Micra 1.3, 1993r., 165000km
Jest: Audi A4 Avant 1.8 1996r. przebieg - kto to wie? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-10-2006, 08:09
|
|
|
unknown, widze, ze z Ciebie artysta...
Ech tam Król, jestem only Michał I nad nikim się nie wywyższam. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-10-2006, 21:06
|
|
|
multi-specialist
w zależności co, komu i ew za jakie piwo
ale artysta to raczej nie... morphingi zdjęć czy obróbkę video może, ale to nie artysta jeszcze... ascii charts to mogą być artyści
ja raczej drutki lutuję.. no czasem jakaś mechanika czy programowanie... albo eksperymenty na aucie
** Dodano: 03-10-2006, 22:07 **
ale (miałem hoomor akurat) miło poczuć się lepiej, tak na tym tronie...
jak ojciec dyrektor
/tu oczywiście żartuję/ |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-10-2006, 12:26
|
|
|
Ty się nie śmiej. Gdzieś pół roku mieszkałem koło radia Ojca Dyrektora
Ale nie chciał rzucić $$$ niestety ;/ Drań jeden |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
timi42
Wiek: 60 Dołączył: 30 Paź 2006 Posty: 25 Skąd: Skarżysko-Kamienna
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-10-2006, 13:55
|
|
|
witam,
powiem tak: dmuchawa nie działała na 1,2,3 biegu, a ostatnio przestała na 4-tym. zdjąłem cały schowek, uwaliłem się na podłodze i patrzę, a tu nie ma kostki. Rozkręciłem popielniczke i te wszystkie pokrętła powyżej - ogólnie prawie pół samochodu, bo się uparłem, że sam to zrobię. Przyszedł sąsiad i zapytał, czy sprawdziłem bezpieczniki - opadło mi wszystko. Pierwszy bezpiecznik jaki sprawdziłem był spalony. oczywiście po wymianie, dmuchawa chodzi. Piszę o tym, aby nikt nie popełnił tego samego błędu.
szerokiej drogi
Tomek |
_________________ timi42
zgredzio |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 11-11-2006, 10:22
|
|
|
Witam,
u mnie wczoraj padł 1 i 2 bieg dmuchawy, czyli z opisów wnioskuje, że padł środkowy rezystor.
Jednak mierzę oporności w dwóch pozostałych i moje wyniki odbiegają od tych podanych przez marcina, chociaż ich ozanczenia są takie same
magi-marcin napisał/a: | Są to rezystory o takich wartościach:
R35 - 0,35ohm
1R0 - 1ohm
2R2 - 2,2ohm
|
U mnie wygląda to tak:
R35 - 1,2ohm <-- największa różnica
1R0 - popsuty
2R2 - 2,8ohm
I teraz pytanko z czego mogą te różnice wynikać?
Oraz drugie: Czy ten popsuty opornik nie można by podmienić oprnikiem o tej samej oporności (1ohm) ale takim małym (od układów elektronicznych)? Sądze, że znam odpowiedź - Nie, bo się spali!
Ale czy można by np wstawić kilka tych małych oporników równolegle? Jeśli tak to ile?
Sorki za takie pytania, ale z elektroniką mam mało wspólnego
** Dodano: 11-11-2006, 09:33 **
Jeszcze jedno. Pierwszy raz się spotykam z takim opornikami. Jak są one przymocowane? Lutów żadnych nie widzę, to jest jakiś zaczep? Zawsze mogę uciąć, ale wolałbym pozanć profesjonalną metodę *]
** Dodano: 11-11-2006, 10:30 **
A teraz tak mnie coś naszło.... a gdybym sam zrobił opornik 1ohm'owy?
Kawałek drutu nawinąłbym na ten ceramiczny element. Sprawdziłem opór posrebrzenego drucika (średnicy 0.5mm) dł ok. 10cm i opór wychodzi właśnie 1ohm.
Mogę takie coś zrobić? Czy też łatwo w ten sposób coś popsuje? |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2006, 18:47
|
|
|
więc tak: różnice twoje a podane przykładowe wartości - różnice masz nieduże; starczy byś miał sondy od mirnika inne, gorszy styk między sondami miernika a blaszkami, baterie słabą itp
może starczy przeczyścić blaszki i na nowo zmierzyć, zresztą podmienić ten R35 czyli 0,35 Ohm możesz zawsze; musiaby się jakoś uszkodzić/nadpalić by miał opór większy; l prędzej by się przepalił raczej; to ,że 2,2 ma 2,8 to można olać, to też może zły kontakt tylko, różnica nie na tyle by coś się grzało i spaliło.... poczyść bardzo ładnie wszelkie blaszki, styki a potem też i te sondy od miernika i zmierz na nowo; dociśnij... wyniki będą na pewno bliższe przykładowym
popsutego opornika NIE możesz zastąpić takim małym za 2-3 grosze bo TAAAK, spali się; dlaczego? ano dlatego, że te zwykłe maają max moc ok 0,2 W o ile pamiętam, może 0,3 a na tych normalnych z dmuchawy odkłada się kilka W, one mają moc coś bodajże koło 5W i takie tylko możesz dawać; lutować je można do tych blaszek, ale trzeba by to umiejętnie zrobić i przy okazji zawinąć dookoła blaszek by jak najlepiej przewodziło; normalnie są zagniatane, sprasowywane jakby;
'ALE' jest takie, że pod wpływem gorąca cyna może się upłynnić i polecieć; w zasadzie jak się to dobrze zrobi to się nic nie stanie ani nie będzie tak grzać jaak kostka i styki wszelkie są czyste i OK, nie tworzy się żaden opór po drodze i nie grzeje/spawa, po drugie masz tam bezpiecznik TERMICZNY, który pod wpływem ciepła (przegrzania) się przerwa, dlatego go nie lutują a sprasowywują; ja go lutowałem i wszystko jest OK, ale trzeba to zrobić mądrze i z odprowadzeniem ciepła, ponadto szybko, by nie zdążył się nagrzać (jego nóżka) bo się przerwie; w tym jest szkopuł, dlatego sprasowują a nie lutują;
z kawałka drutu możesz sobie zrobić ten 1 OHm, ale by to miało ten 1 Ohm przynajmniej, po drugie jaki ten drut ma przekór, by się nie przegrzewał i nie spalił, jak to jakiś grybszy to OK, a poza tym czy drut na pewno masz lakierowany, nie będzie zwierał się (bo w izolacji odpada, ta się może stopić); w zasadzie taki 'opornik' z grubego drutu byłby mmoże pewniejszy, mniej się zgrzeje i dłużej pochodzi, ale dość dużo musiałbyś jednak nawinąć/poieścić tego drutka; pmiętaj, że miernik/multimetr cyfrowy też ma jakiś opór sond, powinno być zakładając, że są sprawne, bateria OK i czyściutkie (!) w miarę ok 0,4 Ohm, więc jaak takim mmiernikiem ustaliłeś, że twój kawałek drutu ma 1 Ohm, to miał dopiero 0,6.... zewrzyj same sondy i zobcz ile Ci wyświetla, na pewno nie równe 0... a nawet załóż, że jak wyświetla 0,3 to jest to prawie 0,4... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
RaV
Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Paź 2005 Posty: 539 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-11-2006, 09:52
|
|
|
unknown, dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Zrobiłem najpierw opornik z drutu i faktycznie wszystko chodziło.
Ale pochodziło krótko - i teraz już tylko 4 bieg mi działa
Musiałem coś spsuć, ale nie mam pojęciać co - bezpiecznik jest cały. Może ten czujnik termiczny padł? Da się go jakoś zdiagnozować? |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-11-2006, 15:03
|
|
|
czujnik termiczny padł najprawdopodobniej, a nawet na 99,9%... zdagnozować? multmetr jako omomierz ew żarówka i bateria to nie żaden czujnik termiczny tylko bezpiecznik termiczny, zachowuje się jak zwykły bezpiecznik, tyle, że nie tyle przepływ prądu za duży go przerywa a temperatura; jak się zrobi koło niego za gorąco to się przepala; żarówka i bateria - w szeregu z nim daj i zobacz czy on przewodzi, lub omomierzem; kosztuje kilkadziesiąt groszy; przylutować niełatwo by było dobrze a go nie uszkodzić, sprasowuje się go, ale może dasz radę przylutować go też bez przegrzania a i pewnie przy tym; opornik z drutu Ci się przepalił? może przekrój drucika miałeś za ały albo jakiś taki materiał na ten drucik, że mimo grubości nie wytrzymał; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tomala
witamy nowego
Wiek: 40 Dołączył: 08 Lis 2006 Posty: 8 Skąd: Rawa Mazowiecka
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-12-2006, 08:08
|
|
|
witam mam tempre 1.6.ie sw i nie dizała mi od kilku dni nawiew na zadnym biegu i nawet nie wiem gdzie szukać przycyny styki na przełaczniku sprawdziłem i sa dobre. wszyskie bezpieczniki sprawdziłem i sa dobre bo nawet nie wiem który to bezpiecznik. i nie wiem czy ta moje wersje tempry ma ten przekaznik na skrzynce bezpieczników mój model ma centralny zamek i wspomaganie. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 15:08
|
|
|
ale bezpiecznik TERMICZNY _w dmuchawie_; a właściwie to na wkładzie z dołu dmuchawy; jest tam płytka z rezystorami i tym bezpiecznikiem; to się pali; było wałkowane; __poszukaj__; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 18:42
|
|
|
Hmmm, zdjąłem schowek i zacząłem szukać kabli, które moga być odpowiedzialne za dmuchawę, bo "ślimaka" nie znalazłem. odpinałem różne wtyczki i u mnie to wygląda tak, że z samej dmuchawy idą sobie kable i się rozgałęziają na 2 odnóża. Jedno z nich idzie (2 kable - pomarańczowy i czarny) idą chyba bezpośredniednio do dmuchawy i po odłączeniu IV bieg nie chodzi. To zostawiłem to w spokoju.
Drugie odnóże to 4 kable (w tym jeden czarny), więc to pewnie III biegi + masa. Wyjęcie wtyczki zajęło mi parenaście minut, ale wygląda na nietkniętą. Jednak miejsce, w które jest wetknięta wtyczka nijak nie wygląda jak to coś na zdjęciach i nie widzę, żebym mógł coś odkręcić
Może tak jak u kolegi wyżej jest coś poprzerabiane ? Czy fabrycznie wtyczka od tych III biegów jest wetknięta prostopadle do linii nieba ? Tak że wtyka się ją całkiem pionowo do góry ? |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-07-2007, 19:03
|
|
|
Dokładnie jak piszesz, pionowo do góry. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-09-2007, 11:59
|
|
|
Okazało się, że jest padnięty bezpiecznik termiczny (sprawdził znajomy elektronik). Kupiłem przed chwilą taki bezpiecznik do 113 stopni (oryginalnie 110), ale chyba wygląd nie ma znaczenia ? Ten który kupiłem jest jakieś 4x mniejszy od oryginału Podejrzewam, że właśnie tak teraz wyglądają |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-09-2007, 12:23
|
|
|
ciekawe czy ma odpowiednią moc... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-09-2007, 13:34
|
|
|
Żebyś czasami nie kupił sobie bezpiecznika na 1W zamiast na 5W bo długo to on Ci tam wtedy nie pochodzi i dalej dmuchawa zamilknie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-09-2007, 15:28
|
|
|
Wiecie co ? Jest na nim napisane 10A 250V Chyba coś zwaliłem ?
No, ale z drugiej strony ten elektronik zrobił obejście bezpiecznika i dosłownie 5 minut zamontowałem i działa na wszystkich biegach Mam nadzieję, że na stałe. Póki co bezpiecznik leży |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-09-2007, 16:29
|
|
|
No ale z obejsciem to może skończyć się tak ze wkońcu coś Ci sie tam spali i możesz w krytycznym przypadku nawet auto z dymem puścić. Na twoim miejscu bym jednak poszukał takiego bezpiecznika, ewentualnie zlecił znajomemu który się na tym lepiej zna zakup odpowiedniej częsci. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2007, 09:01
|
|
|
Kurde, "a ja się tak cieszyłem, że mi wreszcie wyrósł"... no dobra, to jaka konkretna specyfikacja tego bezpiecznika ? Pomęczę jeszcze tego elektronika. A w sumie zdarzyło się już kiedyś takie zwarcie - zapłon ? |
_________________ był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|