|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Regeneracja reduktora Tomasetto AT07 |
Autor |
Wiadomość |
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-06-2007, 21:32 Regeneracja reduktora Tomasetto AT07
|
|
|
Dzisiaj udało mi się zregenerować reduktor.
Kupiłem zestaw naprawczy - 3 membrany + wszystkie uszczelki.
Kupiłem od tego Pana z allegro na tej aukcji.
Zestaw był oryginalny. Nie kupujcie podróbek, bo można się przejechać z jakością membran.
Zabrałem się do zabawy.
Wpierw pamiętajmy, aby zamknąć zawór gazu. Jeżeli posiadamy instalację gazową drugiej lub wyższej wersji i jesteśmy pewnii, że elektrozawór w butli działa to nie trzeba zakręcać go. Jednak lepiej ze względów bezpieczeństwa ten zawór zamknąć.
Po tej operacji mozna przystąpić do spuszczania gazu z układu.
Ja to zrobiłem odrkęcając "przykrywkę" od filtra. Był mały huk, ale to nic groźnego o ile nikt nie stoi z papierosem obok.
Drugi sposób to zamknięcie zaworu w butli i próba odpalenia auta. Oczywiście chwilkę na gazie pochodzi i zgaśnie. Wtedy obędziemy się bez huku
Odpinamy wszystkie przewody (2x woda, 1x gaz (miedziany), 1x doprowadzanie gazu do miksera, odpinamy kable od napięcia idącego do elektrozaworu) oraz odkręcamy śrubą 13tka mocowanie (na tyle) reduktora do szyny.
Nowy zestaw membran i uszczelek
Demontujemy elektrozawór. Kluczem 19tką odkręcamy śrubę.
Bierzemy klucz 10tke i odkręcamy wszystkie śrubki dookoła. Żeby nam pokrywka nie wystrzeliła (pod spodem jest sprężyna) to zostawiamy sobie wkręconą śrubę od regulacji obrotów. Po zdjęciu śrubek odkręćmy tą śrubę i zdejmiemy spokojnie pokrywkę.
Po zdjęciu
Wyjmujemy sprężynkę z "popychaczem"
Odwracamy reduktor i odkręcamy śrubki
Po zdjęciu
Po zdjęciu membrany. U mnie środkowa część membrany była pokryta tak jakby bardzo gęstym syropem. Lepił się do rąk. Tak samo odlew reduktora. Wszędzie była maź.
Demontujemy zaznaczone śrubki.
I blaczkę.
Obracamy reduktor i podważamy blok wodny. Pownień nam bez problemów dać się oddzielić. Tak wyglądała membrana. Nie było dużo brudu, ale był on widoczny.
Odwracamy blok wodny, bierzemy klucz 10tke i odkręcamy śrubkę, aby zdemontować membranę.
Demontujemy mocowanie.
Stare membrany kontra nowe.
Najważniejsza czynność - myjemy blok wodny oraz gazowy, do usunięcia nieczystości użyłem Domestostu i szotki takiej do mycia garnków. Ważne, aby to był w miare miekki materiał, aby nie szorować tego np. szczotką druciąną. Zwykłym środkiem nie szło "ruszyć" zabrudzeń. Równie dobrze sprawdzi się do tego rozpuszczalnik czy ropa.
Umyty blok od gazu.
I od wody.
Stare kontra nowe.
Zakładamy nowe uszczelki, na bloku wodnym od węży, na "języczkach" oraz jeden na zaworze regulacji wolnych obrotów.
Nowe uszczelki na bloku wodnym.
I na jezyczkach (foto przed założeniem).
Na jednej z uczelek brak było otworu doprowadzajacego gaz! Ostrzegł mnie co prawda sprzedający, ale to "najbardziej potrzebny" otwór w reduktorze. Doprowadza on gaz w celu rozprężenia.
Zrobiłem to na sposób. Wziąłem starą uczelkę dopasowałem do nowej i w miejscu gdzie powinna być dziura wbiłem śruborkęt. Śrubokręt przeszedł na drugą stonę - guma się "obciągneła" na śrubokręcie i tą część dookoła obciąłem nożem.
Miejsce braku dziurki na gaz.
Założona uszczelka na bloku (strona wewnętrzna).
Dopasowywujemy blok wodny do gazowego (dokładnie to zróbmy!!) i przykręcamy go
Zakładamy języczek po stronie wodnej.
Rozrkęcamy nową membranę (śrubka - 10tka) i mocowanie zakładamy na jeżyczku.
Zakładamy sprężynę oraz przewody wciskamy w otwory, na końcu zakładamy "przykrywkę" i przykręcamy śrubki.
Zakładamy języczek po stronie gazowej.
Wkładamy śrubę regulującą jałwy bieg i wrkęcamy ją (od strony bloku wodnego).
Widok od strony bloku gazu.
Zakładamy membranę.
Dobrze wycentrujmy na otworach i załóżmy pokrywkę. Dobrze dorkęćmy śruby.
Montujemy w aucie i cieszymy się nowym reduktorem.
Przykładowe koszty.
Nowy reduktor (bez elektrozaworu) 150-165zł + wysyłka (~10zł).
Nowe membrany + uszczelki koszt 65zł + wysyłka (~6,5zł)
Najwięciej roboty miałem przy .... myciu! Syf jaki tam był ma postać "karmelu" który bardzo mocno trzyma się ścianek i wchodzi w wszelkie zakamrki. Dopiero chlor (w postaci Domestosu) pomógł. Jednak i tak blok wodny oraz blok gazowy myłem z 15-20 minut.
Po założeniu odpalmy auto na Pb, następnie przełączmy na LPG. Na 99% odrazu zgaśnie więc warto mieć przy sobie drugą osobę. Niech jedna siedzi w aucie i odpala (o ile auto będzie gasło), a druga stara się reguolować śrubką od wolnych obrotów.
Śrubą od regulacji wolnych obrotów wyregulujmy tak, aby silnik nie gasł po puszczeniu gazu i trzymał normalne obroty przy pracy na biegu jałowym. U mnie trzeba było znacznie wykręcić śrubę.
Auto odzyskało moc i elastyczność na biegach
Powodzenia wszystkim. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2007, 21:43
|
|
|
miszko a skąd wiesz,że to oryginał? chińczycy dzisiaj wszsytko potrafia podrobić,coś o tym wiem bo pracuje w tym |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-06-2007, 22:02
|
|
|
Była karteczka (nie mam nigdzie na foto) i było napisane, że to oryginalne. Reszta napisów była w "makarońskim" języku. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2007, 22:55
|
|
|
miszko napisał/a: | Była karteczka i było napisane, że to oryginalne |
to tez potrafią |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2007, 21:57
|
|
|
dokładnie taki reduktor miał ojciec jeśli chodzi o budowę... czyli dobrze pamiętałem że to się od środka rozkręca po zdjęciu dużej membrany to co gdybałem....
ojciec miał orginalny zestaw, zafoliowany w grubą folię, jakiś albo hologram była lbo coś, nie pamiętam' co pisało, że niby orginalne, karteczka z instrukjcą gdzie jaka gumka, uszczelka, zaworek i karteczka od producenta po niepolskiemu faktycznie, być może masz orginalny zestaw |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-06-2007, 22:42
|
|
|
To też dostałem, tj. gdzie dana uszczelka itp. Jakaś karteczkę z oznaczeniami i było zapakowane w grubą folię, zgrzewaną.
Bynajmniej po wymiane autko na LPG chodzi lepiej.
Wcześniej na zimnym "dusił" się i nie trzymał obrotów, teraz jest ok.
Wszystkie membrany wyjęte z reduktora wyglądały jak te które dostałem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-06-2007, 00:03
|
|
|
nie łatwiej było umyć nitro bo nitro dobre na wszystko hehe |
|
|
|
|
seba2020
Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 11 Skąd: Wrocek
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-11-2007, 03:14
|
|
|
W moim tipusiu jutro będę własnie się z tym bawił. znajomy ma mi troszke pomóc bo u nsiebie wymieniał... ale nieważne. Pytanie brzmi: czy trzeba przed regeneracją reduktorka spuścic płyn z chłodnicy Bo ja zielony jestem w te klocki. Z góry dzieki za szybką pomoc. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-11-2007, 11:28
|
|
|
seba2020 napisał/a: | Pytanie brzmi: czy trzeba przed regeneracją reduktorka spuścic płyn z chłodnicy Bo ja zielony jestem w te klocki. Z góry dzieki za szybką pomoc. |
Spuszczać nie trzeba, ale po całym zabiegu i tak będziesz musiał dolać płynu i odpowietrzyć układ bo wiadomo, że trochę płynu wyleci i z reduktora i węży. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Tobi
Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 287 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-11-2007, 09:06
|
|
|
A jak się odpowietrza ten układ?
bynajmniej (Wilga)
dop. ‘jest wyrażającą przeczenie odpowiedzią na pytanie o rozstrzygnięcie, bardziej kategoryczną niż samo nie; nie’: Zgodziłeś się na tę propozycję? - Bynajmniej. |
_________________ Tempra 1.6S gaźnik + LPG
Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|