|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jakie łożyska do alternatora?? |
Autor |
Wiadomość |
marcin_m
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 139 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 21:59 Jakie łożyska do alternatora??
|
|
|
Witam!!
Może wiecie jakie łożyska przychodzą do alternatora?
tipo 1,6 ie 93r. ze wspomaganiem,bez klimy |
_________________ był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01' |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-02-2006, 22:37
|
|
|
Były 2 rodzaje alternatorów, Magneti Marelli oraz Bosha. Osobiście radził bym Ci się przejść do ASO i tam kupić łożyska. Wydatek nie powinien odbiegac od zamienników, ale masz pewność, że dobre kupiłeś. Ja w tym roku kupowałem.
Możesz tesz poszukać na forum o łożyskach alternatora. Było juz o tym. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Ardian
Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 48 Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-02-2006, 13:55
|
|
|
Tylko uważaj bo w MM były montowane dwa rodzaje łożysk od strony koła pasowego. |
|
|
|
|
akwar
Wiek: 55 Dołączył: 09 Lut 2006 Posty: 64 Skąd: Bialobrzegi
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-02-2006, 14:11
|
|
|
Najlepiej wyjac lozyska.zamienniki polskie to koszt ok 20-stu zl za dwa |
_________________ Tempra 1.6ie.1993 r(White Lady) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-02-2006, 15:04
|
|
|
Ardian napisał/a: | Tylko uważaj bo w MM były montowane dwa rodzaje łożysk od strony koła pasowego. |
Też najlepiej iść do ASO pokazać im dowód i oni po numerach silnika/nadwozia dobiorą odpowiednie.
Ja kupowałem łożyska w ASO w Koninie i właśnie sprzedający mówił o tym, ale dałem dowód i dobrał dobre. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-02-2006, 21:22
|
|
|
6201
i
6203 |
|
|
|
|
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2006, 22:29
|
|
|
Witam. Odnośnie oznaczeń łożysk alternatora, kilka dni wstecz miałem okazję je wymieniać były już bardzo "szeleszczące" , jednak w trakcie wymiany okazało się nie całkiem prawdą, że dla mojego alternatora 55 W, Magnetti Marelli (mam Tipo 1,4), występują łożyska o onaczeniach w/w - prawda od strony szczotek jest 6201 natomiast od koła pasowego zastosowano 6303, mam znajomego w sklepie mot. i tylko dlatego wieczorem w sobotę udało mi się poskładać alternator. |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-03-2006, 08:23
|
|
|
Zgadzam się z przedmówcą. W moim przypadku pytałem się w serwisie i powiedziano mi o 3 rodzajach łożysk. Kupiłem każde po 2 szt, ale okazało się że potrzebuję jeszcze 6303...którego nie miałem. No i auto stało jeden dzień dłużej. Łozyska najlepiej kupic w sklepie z łożyskami a nie w serwisie. Są 3 razy tańsze no i lepsze jakościowo. Ja za jedno zapłaciłem ok 6zł i kupiłem CX - najlepsze do alternatorów.
Wg mnie najlepiej kupić 4 różne łozyska 6201, 6202, 6203 i 6303 ( jeśli dobrze pamiętam).
Uwaga. Ja nie sprawdziłem i połamałem szczotki, więc najpierw trzeba je wykręcić, żeby wyciągnąć uzwojenie z obudowy. Jeśli wymieniacie szczotki to trzeba przetoczyć trochę bieżnię, bo będzie słabo działało.
Jeśli ktoś ma czas, trochę nerwów w zapasie to warto naprawić alternator. Jeśli nie macie to lepiej za 100 oddać to fachowcom. |
|
|
|
|
Antenus
Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 27 Skąd: Maków Podhalański
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-03-2006, 18:00
|
|
|
Bardzo ważna sprawa, wcześniej przed demontażem usunąć szczotki, z tyłu prostokątny element przykręcony dwoma niewielkimi wkrętami, z tym, że osobiście szkoda by mi było 100 zł, za naprawę, chyba, że coś poważniejszego, bo sama wymiana łożysk, mając ściągacz i klucz 22 z "wygiętym uchem" jest banalna, z tym, że jak w każdym wypadku lepiej dwa razy się zastanowić, niż później usuwać łożysko które umieściło się nazbyt szybko (autopsja). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|