Średnica sworzni na wahaczach |
Autor |
Wiadomość |
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 15:31 Średnica sworzni na wahaczach
|
|
|
Witam koledzy!
Otóż mam dylemat dotyczący średnicy sworzni w swoich wahaczach. Dzisiaj dokonałem pomiaru suwmiarką przy końcach stożków, gdyż niestety pod blokiem nie mam zbytnio możliwości odkręcenia całości. Z pomiaru wynika że mają one 16mm i teraz nie wiem czy mam zakupić wahacze ze sworzniem 15 czy 17mm. Mój rocznik to `93 co by wskazywało na to, że już były montowane 17, ale nie mam co do tego pewności.
Druga sprawa
Mogę zakupić w swoim sklepie motoryzacyjnym wahacze marki OCAP w cenie 120/szt co daje 240zł razem lub kupić na allegro za tą samą cenę wahacze marki Fast w komplecie z łącznikami stabilizatora i końcówkami drążka kierowniczego. Co radzicie?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2010, 16:28
|
|
|
ja kupiłem na allegro zestaw i z lewej strony złożyłem bez problemu a z prawej strony co się okazało ktoś chyba wsadził inną piastę bo otwór na sworzeń ma 15 mm a fiatoskie maja 17 mm
polecam zestaw z allegro
pozdrawiam |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 16:48
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: | z prawej strony co się okazało ktoś chyba wsadził inną piastę bo otwór na sworzeń ma 15 mm a fiatoskie maja 17 mm |
nie inną piastę tylko zwrotnice
NeckUno1, gdzieś na forum był już poruszany ten temat z tego co się orientuje, przejście z 15mm na 17mm było w 1990r, wiec powinieneś mieć wahacz ze sworzniem 17 ale jak widać w poście wyżej, kombinacje też się zdarzają, powypadkowe podejrzewam. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 16:48
|
|
|
wladeczek22 napisał/a: | a z prawej strony co się okazało ktoś chyba wsadził inną piastę bo otwór na sworzeń ma 15 mm a fiatoskie maja 17 mm
| A co ma piasta do wahacza??? Co do "fiatowskich" sworzni to się mylisz. Wcale nie musi mieć 17mm bo 15mm też były montowane na początku produkcji TT. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
westmorland
Wiek: 32 Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 35 Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 17:58
|
|
|
Witam kolega ma właśnie dokładnie taki sam dylemat jak ja.. Otóż mam Tipo z 90' ale nie wiem z jakiego miesiąca więc postanowiłem zmierzyć średnicę sworznia wahacza lecz nie mam za bardzo możliwości kanału więc zmierzyłem suwmiarką nakrętkę. Zrobiłem dzisiaj zdjęcia które ukazują wykończony wahacz... i moje pytanie czy z zaznaczonej na zdjęciu nakrętce mogę wnioskować że sworzeń ma 15mm skoro średnica tej nakrętki wynosi 15,6 (bo jest na niej jeszcze kupa brud)
|
_________________ Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel... |
|
|
|
|
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 20:16
|
|
|
Czytałem inne tematy na forum związane ze średnicą, ale jest w nich napisane żeby wybić sworzeń i wtedy zmierzyć, jednak póki co nie jestem w stanie tego zrobić bo podobnie jak kolega @westmorland nie mam dostępu do kanału ani garażu a sąsiedzi zaraz wzywają mi policję jak coś dłużej grzebię pod blokiem. Z tego co mi wiadomo to sworzeń jest stożkowaty, więc wnioskować by można że niżej jest szerszy niż tam gdzie go mierzymy. Fakt faktem syf również miałem, jednak po jego usunięciu wychodzi w granicach 16 mm. |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 20:45
|
|
|
Tutaj jest napisane jakie wahacze w którym roku http://forum.tempra.org/t...hacze+15mm+17mm |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 15-11-2010, 20:46
|
|
|
samochody sprzed lifru w marcu 93r mialy sworznie 15mm a po lifcie 17mm z tego co pamietam. ja mam teki zestaw z fast-a i jak narazie jest ok |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
westmorland
Wiek: 32 Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 35 Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 21:21
|
|
|
Pod warunkiem, że ktoś wcześniej nie grzebał przy zwrotnicy dlatego lepiej się z kolegą NeckUno1, upewniamy bo przy zamówieniu z Allegro będzie kłopot jak kupimy nie taką średnicę sworznia. A te odpowiedzi czytałem i każdy pisze inaczej że od 1991 drugi że od połowy 1990 rocznika dlatego nie jest to tak oczywiste. Dlatego moje pytanie czy nasze pomiary na zdjęciu które wstawiłem przy nasadzie zwrtonicy mogą być adekwatne to rozmiaru samego sworznia ? |
_________________ Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel... |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 21:24
|
|
|
westmorland, jak nie zapomnę to jutro sprawdzę bo mam gdzieś jeszcze chyba stare wahacze na 15 i 17mm |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
westmorland
Wiek: 32 Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 35 Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 21:36
|
|
|
Kajlon, byłbym Ci wdzięczny gdybyś sprawdził być może zaoszczędziło by to dużo roboty |
_________________ Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel... |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-11-2010, 21:58
|
|
|
tak jak koledzy pisza,nic dodać nic ująć(ja miałem tipo z 92 roku były 17 tipo ze wspomagaiem)a brat miał tipo 91 bez wspomy i były 15!!) |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-11-2010, 22:45
|
|
|
Rok nie ma znaczenia, zresztą z moim autem to i tak jest zagadka bo tak naprawdę jest `92 a w dowodzie jest `93. Tak jak już pisano wcześniej, ktoś mógł wymieniać zwrotnicę, która mogła być od starszego modelu np. ze szrotu.
Cytat: | Kajlon, byłbym Ci wdzięczny gdybyś sprawdził być może zaoszczędziło by to dużo roboty |
Roboty jak roboty, przede wszystkim kasy Ciekawe swoją drogą czy można zeszlifować te sworznie na szlifierce gdyby się okazały za grube? |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 15-11-2010, 23:10
|
|
|
Zaciekawił mnie ten temat bo sam wymieniałem wahacz niecały miesiąc temu pod blokiem! Na szczęście mam cierpliwych sąsiadów bo robiłem to od 13:30 do 22:30 kończyłem przy żarówce H4 bo nawet latarki nie miałem, a na forum pisali że to takie proste. Wracając do tematu to sworzeń jest łatwo wyjąć i nie trzeba długo hałasować, a jak chcesz go tylko zmierzyć to nie musisz go wybijać całego, albo po prostu na chwilę podnieść auto i porządnie oczyścić wystającą końcówkę. A jak chcesz go wyjąć bądź wysunąć to oczyść drucianą szczotką, spryskaj WD i odkręć nakrętkę(tylko nie ukręć jak ja to zrobiłem) Rozegnij śrubokrętem(wbij go od dołu) łapy trzymające sworzeń. Ja później waliłem młotkiem od góry przez przeduszkę od kluczy nasadowych, ale też można wbić coś w poziomie między wystający element sworznia, a zwrotnicę. Do tego garaż nie potrzebny, a tak dumając to do niczego nie dojdziecie. Tak poza tematem to z własnego doświadczenia radzę jechać do mechanika, najtaniej wołali za 50 od wahacza. Ja cały dzień się męczyłem, no chyba że ma ktoś smykałkę do takich robót |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 10:38
|
|
|
Jeżeli to pomoże w dochodzeniu to macie foto
15mm
17mm
|
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 12:10
|
|
|
Dzięki Kajlon. Z moich pomiarów wynika, że mam 17mm tak jak to wygląda na twoim zdjęciu. Najwyżej będę miał do sprzedania nowe wahacze jak coś |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 19:35
|
|
|
'NeckUno1 A moje pytanie jest takie.
Dlaczego chcesz wymienić cały wahacz? |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 19:42
|
|
|
jacek0772, pewnie dlatego że tak jest szybciej, pewniej i wygodniej. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 19:48
|
|
|
Ale drożej o jakieś 80 pln jeżeli to są tylko tuleje. |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
westmorland
Wiek: 32 Dołączył: 23 Paź 2010 Posty: 35 Skąd: Kowalewo Pomorskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-11-2010, 20:19
|
|
|
Co z tego jak wymieni same tuleje jak za kilka tys. km padnie mu sworzeń i i tak będzie trzeba wymienić cały wahacz... same 2 tuleje to koszt ok 80 zł a nowy kosztuje ok 110zł... Także na moje lepiej jest dołożyć i wymienić od razu sworzeń i tuleje i mieć spokój ? A poza tym łatwiej jest wyjąć stary włożyć nowy niż kombinować z tulejami ;p
A ja zamawiam 15mm,Kajlon, dzięki za zdjęcia |
_________________ Tipek 1.4 90' LPG Mój błękitny przyjaciel... |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 16-11-2010, 20:45
|
|
|
jacek0772 napisał/a: | Ale drożej o jakieś 80 pln jeżeli to są tylko tuleje. |
Nie ma co kombinowac co do wahaczy w tt bo koszt nowych nie jest tragiczny a zawsze mamy pewniejszy cały wahacz niz kombinowane tuleje. Tak jak kolega pisze, wymienimy tuleje (+ robocizna goscia który je nam wprasuje) za jakis czas wysypia sie sworznie co daje kolejne koszty.... a sam wahacz kpl. wymieniamy w max 30min przy domu lub bloku. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
TipTem
Pomógł: 1 raz Wiek: 55 Dołączył: 30 Lip 2009 Posty: 57 Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2010, 20:52
|
|
|
Przerabiałem już temat wymiany samych tulei i nigdy więcej!!!,wolę dopłacić parę złotych i zrobić tylko wymont i zamont.Żadnego nabijania wciskania a to się sklepie,a to się skrzywi a to nie tak wejdzie... |
|
|
|
|
jacek0772
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 82 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-11-2010, 18:06
|
|
|
Macie rację że roboty przy tym jest trochę, ale 60 w kieszeni i satysfakcji co nie miara |
_________________ Trening czyni mistrza |
|
|
|
|
NeckUno1
Wiek: 36 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 35 Skąd: Boguszów-Gorce
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 11:16
|
|
|
Ja osobiście twierdzę jak koledzy powyżej, za dużo paprania z tym jest, fakt faktem kasa pójdzie, ale przynajmniej się szybko z tym uwinę i będę miał święty spokój |
_________________ Był: Fiat Tipo 1.6 monowstrysk Suite `93 + LPG,
Jest: Mazda 323F BJ 1.6 ZM Benzyna |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-11-2010, 12:26
|
|
|
jacek0772, w kwestii bezpieczeństwa oszczędzanie nie jest wskazane. Poza tym, jak napisał tipacz, teraz zrobisz tuleje, a za miesiąc odezwą się sworznie, że "one też chcą". Auto postoi w sumie dłużej, więcej się namęczysz i koszta wcale nie będą mniejsze. Ja zawsze kiedy wymieniałem wahacz kompletny, przy okazji wymieniałem też końcówki drążka i łącznik stabilizatora. Koszt na stronę - 150zł części i 80zł robocizna. Dla mechanika to niecała godzinka czasu. Przy okazji podpatrzyłem i wiem jak to następnym razem zrobić samemu |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|