Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zawór EGR
Autor Wiadomość
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 05-01-2013, 17:57   zawór EGR

Zastanawiam się jak to jest na prawdę z tym EGRem, czy można zaślepiać, czy nie i jakie są objawy jego uszkodzenia :?:
Trochę poczytałem na necie o tym i powiem, ze opinie są strasznie rozbieżne ;)
A jakie są wasze opinie na ten temat :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 05-01-2013, 18:38   

ja mam zaślepiony i jeździ. Mniej syfu dostaje się do kolektora. Spaliny w 100% wydalane są do wydechu a nie wracane w części do powtórnego spalenia syfiąc i zamulając silnik.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-01-2013, 19:27   

Ja w renówce 1.9Dti też mam zaślepione i śmiga aż miło,ale w nowszych modelach jak się zaślepi to już błąd wywala na kompie.Ogólnie jest to po to żeby auto spełniało normy spalin...
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-01-2013, 20:37   

Qmaty napisał/a:
po to żeby auto spełniało normy spalin...


Nie tylko po to.Ze sprawnym niezaslepionym EGR szybciej sie zagrzewa silnik co ma jak wiadomo spory wplyw na spalanie zwlaszcza zima i na krotkich odcinkach.Powoduje to coprawda ze silnik ma troche mniej mocy(mniej tlenu a poza tym cieplejszego powietrza zmieszanego ze spalinami mniej sie zmesci do cylindra)Ale az takiego wpywu wielkiego to to nie ma.

Moim zdaniem jak sie tylko da to zostawiac sprawny EGR.Chyba ze zalezy na kazdym jednym koniku mocy to zaslepiac bezwzglednie.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-01-2013, 20:43   

w swoim 2.0 miałem odłączony EGR, z czasem to wyprułem wszystkie wężyki i co tylko się dało. oczywiście brak problemów. EGR można zaślepiać w przypadku gdy jest on sterowany mechanicznie ( podciśnieniem ) w nowszych konstrukcjach gdzie sterowanie EGRem jest elektroniczne jego zaślepienie kończy się zapaleniem check'a
zresztą EGR puszczał syf do kolektor ssącego tylko w określonych warunkach np. pełne rozgrzanie silnika, odpowiednie obciążenie i obroty. to że sprawny EGR szybciej nagrzewa silnik to totalna bzdura bo jeden z zaworków na wężykach od podciśnienia otwiera się dopiero kiedy silnik się rozgrzeje do 90C ...
w przypadku T/T to ten zaworek. ponad to zaślepiony EGR w nie znacznym stopniu zwiększ emisje szkodliwych związków. wycięcie katalizatora jest 1000 razy gorsze dla środowiska
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 05-01-2013, 22:03   

No własnie z ty ”checkiem” to nie do konca tak, bo w JTD mam sterowany elektronicznie tak jak jest to np. w Mareach i samo zaslepienie nie ma wpływu na prace samego zaworu o elektroniki, oczywiacie zalezy to od rodzaju komputera, bo w nowszych rzeczywiscie zaslepia sie czeaciowo, ale ja komputer mam ten, co pozwala na całkowite jego zaslepienie.
Zalezy mi na waszych opiniach, bo jakos temat ostatnio chodzi mi po głowie.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 05-01-2013, 22:53   

egon, moim skromnym zdaniem zaślepienie EGR daję psychiczny komfort, że silnik oddycha świeżym powietrzem. odcięcie EGRa ani nie doda ci mocy, ani nie zatruje środowiska. jedynie po nabiciu xxxxx km kolektor ssący będzie mniej zasyfiony nagarem i to wszystko
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-01-2013, 11:20   

Leśniczy, masz duzo racji, ale co jesli np. EGR jest uszkodzony :?: wtedy zaślepienie cos da chyba tak :?: bp troche szkoda wydawać 600-700 zł na nowy ;) i tu pytanie, czy to naprawdę nic nie szkodzi silnikowi i reszcie oprzyrządowania :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-01-2013, 13:23   

jeśli EGR jest uszkodzony to albo cały czas jest zamknięty ( to samo co zaślepienie go ) lub jest cały czas otwarty a to już szkodzi silnikowi. samo jego zaślepenie nie jest szkodliwe, a wręcz przeciwnie. tylko tak jak pisałem wcześniej, jeśli możesz to zrobić i nie wywali ci czeka to nie ma się nawet co zastanawiać
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-01-2013, 13:30   

No to ok, to chciałem wiedziec, jak na dniach znajde czas, tochyba zaryzykuje :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-01-2013, 10:25   

Kiedys mialem tipo 2.0 i sprawdzalem rowniez EGR.Zawsze na zimnym byl otwarty i co wiecej niezaleznie od obrotow.A skoro zimny silnik zasilany byl cieplymi gazami musial zagrzewac sie szybciej.Jednak z nim czy bez niego w tipo nie bylo czuc zadnych roznic.Bynajmniej ja nie wyczulem zadnych zmian.

W golfie i mercedesie tdi zauwazylem ze ze sprawnym egr zimny silnik chodzi ciszej chyba dlatego ze zasilany cieplymi gazami ma porpostu mniejsze sprezanie co po uruchomieniu zupelnie zimnego silnika jest jednak wazne.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2013, 16:06   

egon, Kupiłem niedawno Mareę Weekend 1.9 JTD 110 KM i jeśli chodzi o EGR to sam myślę żeby go zaślepić.Na forum FKP piszą ze w MW JTD 110 KM jest komp o oznaczeniu 15 i nic się nie dzieje gorzej jeśli jest oznaczenie 16 wtedy trzeba zaślępiać częściowo bo się check zaświeca u nas nie powinno być problem tylko czy ma to sens ? Jakie jest Twoje zdanie na ten temat ?
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-01-2013, 16:34   

robertRK, ja mam CF3 110KM i śmiagam z zaślepionym jak i mój tato i mój brat.To jest tylko ekologia i to wszystko.

shagger78, nie porównuj silnika wolnossącego do doładowanego bo to jest co innego.Przy silniku z turbo nie może być cały czas otwarty EGR bo by się udusił spalinami.Przy wolnossącym może bo przewód ma ograniczony przekrój i łatwiej mu zassać z filtra powietrza.

Jechałem swoją maryśka z ciągle otwartym EGR-em i po pierwsze nic nie było za mną widać a po drugie nie da się ruszyć z braku mocy która dawała kopa w plecy dopiero przy 3200 rpm.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-01-2013, 18:12   

shagger78, nie wiem czemu sie tak uparłeś, że EGR działa na zimnym silniku. kiedy nie działa bo nie ma prawa działać. co udowodniłem na fotce załączonej wyżej. EGR w fiacie tipo 2.0 8v gt sterowany jest podciśnieniem, które wytwarzane jest w kolektorze ssącym. pierwsze co napotyka rurka ( na fotce nr 2 ) od kolektora ssącego to właśnie ten brązowy czujnik ( nr 4 ) , który otwiera się wraz z nagrzaniem się silnika do 90C! jesli u ciebie egr był otwarty na zimnym to oznaczało uszkodzenie.

jesli ktoś ma wątpliwości to proponuje zajrzeć do serwisówki fiata, z której można wyczytać, że egr puszcza spaliny do kolektora tylko i wyłącznie po spełnienie kilku warunków takich jak: temperatura silnika, obciążenie silnika oraz prędkość obrotowa.

w innych autach ( w tym także vw golfie ) śmiem twierdzić, że działa to podobnie co zresztą można wywnioskować zapoznając się z ogólnie dostepną wiedzą czym jest EGR i jak działa i co również potwierdza kolega ZielonyTBG,
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2013, 19:33   

ZielonyTBG, Ja też mam CF3 110 KM więc mówisz żeby nie ruszać EGR-u ? Co radzisz ?
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 07-01-2013, 19:34   

ZielonyTBG napisał/a:
ja mam CF3 110KM i śmiagam z zaślepionym jak i mój tato i mój brat.To jest tylko ekologia i to wszystko.

Kolega pisał nie o silniku tylko o rodzaju komputera i rzeczywiście zarówno ja jak i Łukasz z FKP mamy kompy z oznaczenia ,,,15, a silniki również CF3 ;)
Na dniach go zaślepiam ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2013, 19:41   

egon, Ja mam sterownik Bosch EDC 15 C7 CF3 silnik 186.A6.000 czyli 1.9 JTD 110 KM jeżeli w oznaczeniu sterownika jest cyfra 15 mozna zaślepiać nic się nie stanie a jeśli jest 16 to wtedy częściowe zaślepienie bo inaczej wywala błąd "check" na desce a w naszym przypadku miganie kontrolki świec żarowych która pełni funkcję kontrolki " check engine "
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-01-2013, 20:41   

robertRK napisał/a:
ZielonyTBG, Ja też mam CF3 110 KM więc mówisz żeby nie ruszać EGR-u ? Co radzisz ?


Zaślep i po problemie.Przy zaślepianiu dobrze by było rozebrać owy zawór i go dobrze wyczyścić i zakonserwować jakąś oliwką żeby trzpień miał lekko.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-01-2013, 20:55   

Aha , no to w weekend podziałam :)
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 08-01-2013, 02:17   

No to ja juz wiem to co chciałem wiedziec i tez w tym tygodniu będzie zaslepiony, trzeba tylko zaslepke zamowic.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-01-2013, 10:25   

egon, zanim zaślepisz sprawdź jaki masz symbol sterownika żebyś wiedział czy kupić zaślepkę z dziurką czy bez co byś błędu nie miał później na desce.Zresztą zaraz zobaczę po FES-ie

** Dodano: 08-01-2013, 10:27 **
Sorki nie spojrzałem na wcześniejsze posty , pisałeś ze masz 15-tke więc śmiało zaślepiaj :)
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-01-2013, 18:42   

Co wy powiecie na opis w aukcji na temat zaslepienia silnika CF3 :?: http://allegro.pl/3-zasle...2911057058.html
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-01-2013, 19:15   

egon, a co piszą o zaślepieniu egr w cf3 na forum bbtp ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 09-01-2013, 19:20   

Luczu, pojęcia nie mam :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2013, 16:20   

Luczu, można CF3 zaślepiać kwestia sterownika i zaślepki tzn sterownik 15 zaślepka pełna , sterownik 16 zaślepka z dziurką

** Dodano: 11-01-2013, 16:21 **
Jeżeli masz na myśli Twój silnik w Bravo zaślepiaj zaślepką bez dziurki
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load