Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zawór EGR
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-01-2013, 16:52   

robertRK napisał/a:
Jeżeli masz na myśli Twój silnik w Bravo zaślepiaj zaślepką bez dziurki

jeżeli chodzi o mnie ja już kupiłem auto z zaślepionym egr :) Zaślepka w miejscu przy kolektorze wydechowym.

Nie narzekam na dynamike - z resztą jechałeś to sam możesz ocenić. W tej chwili wydaje mi się, że mam jakiś problem lub też go nie mam ... tzn spalanie wyszło mi na poziomie około 8l/100 przy spokojnej jeździe.
Odcinki 5 - 10 km, ciepło nie jest więc specjalnie się tym nie martwię ale nie jest to miłe :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-01-2013, 21:51   

Na krótkich odcinka i o tej porze to niestety ale te silniki lubią wypić bo mi po mieście też chla hehe ale tylko zaczynam śmigać do pracy i od razu wraca wszystko do porządku ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 11-01-2013, 21:54   

ZielonyTBG, a po czym poznac że ów zawór w silniku np 1.9 JTD ale 100 konnym za to zaślepione, lub uwalony egr :?:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 11-01-2013, 22:07   

ZielonyTBG, dzięki za podtrzymanie na duchu :) w lato około 6.5 bierze na podobnych odcinkach ale delikatnie ostrzejszej jeździe. Mój rekord to 8 litrów w lato po mieście. Ale wtedy miałem ochotę cisnąć to cisnąłem. Spalanie wyliczone na około 30 litrach
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-01-2013, 19:22   

KrzychuB napisał/a:
ZielonyTBG, a po czym poznac że ów zawór w silniku np 1.9 JTD ale 100 konnym za to zaślepione, lub uwalony egr :?:


Troszke nie czaje pytania ale zaślepkę wkłada się między kryzy na łączeniach rur,więc tam trzeba szukać jakiegoś "obcego" elementu ;D
A że jest uszkodzony na pewno będzie widać za autem,jako czarna chmurę i brak mocy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 15-01-2013, 19:38   

Dzisiaj EGR został zaślepiony ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-01-2013, 20:49   

egon napisał/a:
Dzisiaj EGR został zaślepiony ;)


W którym miejscu włożyłeś zaślepkę :?:
Teraz czekamy na Twoją opinię na ten temat ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 15-01-2013, 22:22   

Zaslepke załozyłem zaraz za EGRem.
Co do moich spostrzezen to mam wtazenie jakby jako płynniej się na obroty wkręcał.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-01-2013, 12:34   

egon, weź do tego wykręć czujnik turbo z kolektora ssącego i wyczyść go patyczkiem do uszu i benzyną ekstrakcyjną ja tak zrobiłem i prawie zniknęłą mi dziura przy 2.700 obrotów jest jeszcze wyczuwalna ale naprawdę jest różnica zresztą Luczu też Ci polecam tą operację
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-01-2013, 12:49   

no tak, ale jeszcze muszę wiedzieć który to ten czujnik ;0
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-01-2013, 13:00   

egon, robertRK,

http://www.forum.alfaholi...post304340.html przyda się
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-01-2013, 13:05   

Luczu, fajny opis, co do EGR mam juz z głowy, ale ten czujnik pewnie na dniach tez wyczyszczę ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-01-2013, 15:08   

przy minus 5 stopniach i z odmrożonymi palcami - udało się. Czujnik przeczyszczony. Z zewnątrz był oblepiony jakby sadzą a w środku w tej dziurce zalany olejem
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-01-2013, 15:57   

U mnie dokładnie tak samo było z zewnątrz sadza w środku sadza + olej no powiem ze pasowałoby wyjąć kolektor dolotowy i go porządnie wymyć i wyczyścić ale to jak będzie cieplej bo teraz to za zimno myślę że wyczyszczenie kolektora + czysty czujnik + zaślepiony EGR = fajny efekt - tak myślę

** Dodano: 25-01-2013, 15:58 **
Luczu, napisz jaki efekt
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-01-2013, 15:58   

no ale trochę roboty będzie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-01-2013, 17:28   

Jak znajdę jutro czas to tez wyczyszcze.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 25-01-2013, 18:02   

roboty na 10 minut


Łącznie z odkręceniem i przykręceniem obudowy silnika. Najwięcej czasu mi zeszło na wsadzeniu tej śrubki do przykręcenia czujnika. Dostęp do du*y i ręce już miałem tak skostniałe że nie dałem rady;/ Musiałem suszarką po dłoniach wiać, żeby mi sprawność wróciła :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-01-2013, 23:03   

No ja na szczęście mam garaz, to nie będzie tak zle ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-01-2013, 22:36   

egon, jak przeczyścisz napisz jak czy jest dziura ? Luczu a jak u Ciebie ?
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 27-01-2013, 00:10   

robertRK, .... jeździ :D nie wiem nic więcej bo prawie nie jeździłem i nie cisnąłem. Wiem, że u mnie przy depnięciu do dechy przy 2700 był lekki zamuł i później dalej ciągnęło. Ale z tego co się dowiadywałem to u każdego w jtd tak się dzieje
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-01-2013, 15:47   

Własnie wróciłem z garażu, zawór przeczyszczony ;) kurcze nie myślałem, ze tam jest az tyle tego brudu :D
Za dwie godzinki jadę na miasto, to sprawdzę jak się zachowuje na wyższych obrotach ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 29-01-2013, 16:25   

u mnie dalej jest delikatne szarpniecie przy 2700 obr. Kolega w bravo tez tak ma ... i zielony z tego co kojarze tez
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 29-01-2013, 18:37   

no trochę sobie dzisiaj poszalalem lybrą i stwierdzam, ze ciągnąlem ją aż do 4tys. i żadnej zadyszki "po drodze" nie zauważyłem :D
Co do prędkosci przy 3 tys. to nie sprawdziłem, bo po pierwsze jechalem z małą, a po drugie nie są warunki na to, ale przy 2tys. obrotów mam około 98km/h ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-01-2013, 16:01   

egon, jak będziesz mógł bezpiecznie się rozpędzić do tej prędkości tzn 5-ty bieg 3.000 obr to zwróć uwagę jak szybko jedziesz i napisz a co do czujnika ciśnienia turbo to przeczyszczenie daje naprawdę fajny pozytywny efekt :)
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-01-2013, 16:04   

robertRK napisał/a:
co do czujnika ciśnienia turbo to przeczyszczenie daje naprawdę fajny pozytywny efekt :)


potwierdzam ;) temperatura na plusie to trochę poszalałem i rzeczywiście - skok przy 2700 obr jest ledwie wyczuwalny
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load