Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odpalanie na gazie
Autor Wiadomość
Gilus 



Wiek: 50
Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-02-2005, 01:37   odpalanie na gazie

Hmmm... może ktoś mi podpowie, czy to co ja robie jest prawidłowe: generalnie przełącznik sterownika instalacji gazowej mam ustawiony na benzyna/gaz, także w trakcie odpalania zimnego auta. Efekt jest taki, że odpala na benzynie, ale ssanie powoduje wzrost obrotów powyżej 2000, co skutkuje automatycznym przełączeniem na gaz. Majster, który mi zakładał instalację, na moje zdziwione pytanie, czy taka procedura jest OK, odpowiedział, że jak najbardziej. A tutaj czytam, że inni przełączają na gaz dopiero, kiedy silnik się rozgrzeje do min 50 st. Jak to w końcu jest? Nie chciałbym uszkodzić silnika.
Pozdrawiam
_________________
Golf 1,6 LPG :wrrrr: (już nie ma)
     Moneta
 
 
radar 



Wiek: 43
Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-02-2005, 05:12   Re: odpalanie na gazie

Gilus napisał/a:
ale ssanie powoduje wzrost obrotów powyżej 2000, co skutkuje automatycznym przełączeniem na gaz.

U mnie zrobilo sie tak samo, latem gdy bylo cieplo nie przelaczalo sie od razu po zapaleniu na gaz bo nie osiagalo takich obrotow jak teraz na starciew zimie.
Rozwiazaniem jest podkrecenie tych granicznych obrotow przy ktorych sie przelacza na gaz powiedzmy na 2800. U mnie jest to srubka(potencjometr) z boku przelacznika LPG/PB.
_________________
Tipo 1.6ie LPG Łódź
  
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-02-2005, 08:17   

tak... można to regulować tym potencjometrem, ale...
u mnie jest coś nie tak. czasem przez dwa tygodnie jest tak, że nawet jak sie "wkręci" silnik na 2500 obr. to nie przełącza na gaz, a potem przez tydzień wystarczy że wskazówka obrotka podąża w kierunku 2000 przy odpalaniu i zanim dojdzie już mam na gazie.
coś te centralki dobre są :)
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-02-2005, 10:17   

Taaa... wszystko pięknie, tylko niech mi ktoś wyjaśni, czy to, że automat sterujący powoduje przełączenie na gaz przy kompletnie zimnym silniku ma jakiś wpływ na niego (tzn. silnik)? Czy to nie powoduje jego nadmiernego zużycia, czy grozi jakimiś przykrymi konsekwencjami?
     assistance   Moneta
 
Gilus 



Wiek: 50
Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-02-2005, 10:19   

Taaa... wszystko pięknie, tylko niech mi ktoś wyjaśni, czy to, że automat sterujący powoduje przełączenie na gaz przy kompletnie zimnym silniku ma jakiś wpływ na niego (tzn. silnik)? Czy to nie powoduje jego nadmiernego zużycia, czy grozi jakimiś przykrymi konsekwencjami?
_________________
Golf 1,6 LPG :wrrrr: (już nie ma)
     Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-02-2005, 10:38   

zdania są oczywiście podzielone...
ale zalecenia sa takie że powinno sie czekać aż silnik będzie miał chociaż 50'C
ja miałem poprzednio Fiata Ritmo i przez 4 lata może 5 razy odpalałem go na benzynie... w tym 4 razy na przeglądzie :) i nigdy żadnych problemów. ani z silnikiem - ani z parownikiem. teraz odpalam na benzynie i czekam jakieś 30 sekund... :)
ale wiem tez że z racjonalnego punktu widzenia takie działanie nie jest korzystne. można o tym przeczytać naprawdę duż o w necie... polecam google.
pozdrowienia
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-02-2005, 10:43   

To dość dziwne, bo ja na „ssaniu” mam max 1500 obr/min. Dodam, że posiadam wtrysk, ale myślę, że przy gaźniku powinno być podobnie. Tak samo Astra nigdy sama nawet przy –10 nie odpaliła wcześniej gazu niż to było potrzebne. W Astrze gaz załącza się przy 2500obr.
     assistance   Moneta
 
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2005, 14:24   

nic się nie dzieje z silnikiem, ja pale odrazu na gazie i jest ok ...jak jest zimno to mam taką pompeczke elek. i ją włączam....bip i bip i już pali nie martwcie sie ....aby był dobry akumulator...pozdrawiam
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-02-2005, 14:43   

Ciekawe jak długo Ci silnik pociągnie? TO nie chodzi o problem z odpaleniem, ale o skrócenie i to dość poważne żywotności silnika.
Z włączania na zimno jest później najwięcej przeciwników gazu mówiących, że gaz niszczy silnik. Gaz nie niszczy silnika, ale musi pracować w określonych warunkach.
Pamiętajcie, że na zimno gaz skrapla się na ściankach i wypłukuje nagar uszczelniający pierścienie i inne.
W ten sposób po 100.000km silnik nadaje sie już do remontu.
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2005, 15:02   

Ja mam gażnik i na ssaniu ręcznym mam obroty około 2800 .
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2005, 15:05   

to jest dyskusja akademicka... nie wiem czy tak jest jedni mówią ze jest wszysko ok inni że niszczy silnik zrobiłem na gazie 32.600 ok. kilometrów i nie mam żadnych defektów...więc po co instalują w samochodzie pomb=pe do uruchamiania silnika na gazie...
     assistance   Moneta
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2005, 15:11   

bob96 napisał/a:
Ja mam gażnik i na ssaniu ręcznym mam obroty około 2800 .


no właśnie po co takie wysokie obroty ja je redukuje ( wywalone ssanie automat) ręcznie do 1500 aż do rozgrzania silnika i wyłączam trzuma mi 900 obrotów i jest ok.

jak to zrobić jest na stronie http://tempra.republika.pl/ramki-uwagi.html
     assistance   Moneta
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2005, 15:13   

to ja pisałem 2 do góry ...ale nie byłem zalogowany przepraszam
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 11-02-2005, 15:18   

Jaka pompa do uruchamiania na gazie? Nie ma czegoś takiego. Masz 3 ustawienia: automat i 2 ustwienia awaryjne na wypadek braku gazu lub benzyny. Możesz odpalić na gazie, ale to jest traktowane jako odpalenie raz na x czasu kiedy nie masz benzyny, albo CI się pompa zatarła.
Zrób jeszcze z 60.000 to zobaczysz w jakim silnik będzie stanie.
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-02-2005, 15:21   

tragizujesz...
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2005, 15:23   

już mówie jaka pompa....mam dwa klawisze !) pierwszy jest 3-y pozycyjny góra gas, środek nic, dół benzyna....drugi po wciśnięcu uruchamia pompe i słychać ciche buczenie przez ok 5 sek. potem samochód zaskakuje bez problemu :D wyjaśniłem (inst. LOVATO) pozdrawiam
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2005, 15:34   

a jak będziesz jeździł bez benzyny to ci padnie pompa paliwowa... nie wolno tego robić... a propo Czechu jak tan CZ... :evil:
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-02-2005, 15:45   

jak dla mnie bomba! CZ z pilota to jest jednak wygodne... no i domykanie szyb... hmmm... szczególnie latem będzie fajnie (jak się do tego czasu nie spier... psuje) heheh...
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2005, 16:02   

myśle ze kolega Mkaminski.... troche panikuje...jasne ze można popychać samochód pod góre...ale po co
     assistance   Moneta
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2005, 16:05   

to znowu ja (powyżej) przepraszam nie zalogowany... Czechu masz nówke napewno ze 3 miesiące wytrzyma :evil: :D
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-02-2005, 16:12   

To normalne odpalenie na gazie. Nie mam pojęcia co to za pompa, bo ja czegos takiego nie mam.
Każdy orze jak może. 90% gazowników mówi,że odpalanie na zimno uszkadza silnik, ale może wiesz lepiej. Byłem u 7 i 6 z nich odpala na benzynie nawet na ciepło. Zresztą z fizyki wynika, że gaz wnika dalej niż ciecz, więc szczególnie na zimno działa jak WD40. Ja tam zawsze odpalam na benzynie i jakoś nie ucierpiał na tym mój portfel. A znam gościa który zrobił w rok 100.000 odpalając tylko na gazie. Silnik niewysilony bo 2.7 i po roku go wymieniał. Silnik całkowicie rozszczelniony.
Aha. Jeśli zapalasz na gazie na zimno to tym bardziej robisz to na ciepło, więc prawie nie używasz benzyny. Ciekawi mnie jak zachowuje się wtrysk bez smarowania?
P.S. Co rozumiesz przez popychanie pod górkę, bo ja nie bardzo wiem o co chodzi?
     assistance   Moneta
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2005, 00:06   

Przyłacze się do przeciwników odpalania na gazie. Skroplony gaz działa o wiele skuteczniej niż WD-40, można go porównać do eteru. W butli gaz jest w postaci płynnej, dopiero w parowniku zmienia stan skupienia na całkowicie gazowy. Żeby tak się jednak stało musi zostać ogrzany do odpowiedniej temperatury. Dodatkowo w parowniku gaz jest rozprężany co z kolei powoduje obniżenie jego temperatury (a przy okazji i całego parownika).
Tak więc odpalanie i jazda z zimnym silnikiem na gazie nie jest zbyt korzystna. Po pierwsze skroplony gaz bardzo ładnie wypłukuje wszystkie substancje uszczelniające cylinder powodując rozszczelnienie, po drugie rozpuszcza substancje smarujące więc zwiększa się znacząco tarcie między cylindrem a pierścieniami i po trzecie nie ogrzany parownik zaczyna zamarzać co nie najlepiej działa na znajdujące się w nim membrany (guma sztywnieje i powstaja mikropęknięcia).
No ale każdy może robić ze swoim autem co chce.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-02-2005, 01:29   

Ja musze dopisac, ze mi auto na benzynie na zimnym silniku gdy odpalam bardzo niekulturalnie pracuje. Sa to skutki uzywania LPG bo prawdopodobnie zaplon ustawil sie juz do gazu + suchy gaznik to i pewne jakies "syfy" sie wytracily. Przelacze na gaz i silnik chodzi az milo slychac!'


Acha co do powyzszego uzytkownika GOSC to zapomnialem nowego dzialu ustawic zeby tylko rejestrowani mogli pisac. Juz poprawilem to!
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Gilus 



Wiek: 50
Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 51
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-02-2005, 01:38   

Musze stwierdzić, że mam identyczne objawy, które dają zanać o sobie od momentu, kiedy zamontowałem LPG. Przedtem silnik na benzynie chodził jak pszczółka, a teraz prycha, nierówno pracuje, szarpie - zgroza. Nie wiem jaka jest tego przyczyna, bo tak jak u Miszka można winę zrzucić na paprochy w gaźniku, tak nie bardzo wiem co u mnie, skoro jest wtrysk.
_________________
Golf 1,6 LPG :wrrrr: (już nie ma)
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 12-02-2005, 18:31   

To komputer! On ustawia zaplon do nowych warunkow pracy przy gazie.
Po przejsciu na benzyne kat wyprzedznia zaplonu nie jest optymalny i przez to problemy.

Ktos z forumowiczow pamietam mial taki patencik ze po wylaczeniu zaplonu odlaczalo mu zasialnie do komputera poprzez przekaznik.
Tak wiec jak wylaczylo sie silnik komputer sie resetowal.

Ma to zalety i wady.
Zalety bo na benzynie i na gazie powinno chodzi ok.
Wady bo niektore komputery po odlaczeniu pradu i ponownym wlacznu przez jakis czas probuja "przetestowac" warunki pracy przez co moze auto wieciej palic bo komputer sie "uczy". Na krotkich trasach moze to spowodowac duzo wieksze spalanie. Inny sposob to raz na jakis czas odlaczenie komputera (zdjecie klemy z + od akumulatora) tak na np. 1h pozniej wlaczenie pradu (wlozenie klemy) i do tego tzw. grzanie komputera, czyli zapalamy silnik i zostawiamy dopoki dopoty sie wentylator na chlodnicy nie wlaczy.

pozdro
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load