Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
odpalanie na gazie
Autor Wiadomość
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-02-2005, 10:55   

miszko napisał/a:
Ja musze dopisac, ze mi auto na benzynie na zimnym silniku gdy odpalam bardzo niekulturalnie pracuje. Sa to skutki uzywania LPG bo prawdopodobnie zaplon ustawil sie juz do gazu + suchy gaznik to i pewne jakies "syfy" sie wytracily. Przelacze na gaz i silnik chodzi az milo slychac!'



miałęm podobnie ale u mnie była to wina hihi :D filtra benzyny :evil: był tak obłożony ze nie puszczał już prawie nic...wymieniłem i gra
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 15-02-2005, 14:26   

Rozmawiałem z gazownikiem i powiedział mi, że Fiaty muszą być troszkę inaczej przerabiane na gaz. Niestety nie wyciągnąłem jak. Jedyne co wiem, że 2 lub 3 rzeczy muszą być dodatkowo odłączone. Możliwe że właśnie komputer bo podobno jak się tego nie zrobi, to silnik nie będzie pracował na benzynie poprawnie. Mimo oszukania komputera on i tak wykrywa że nie pracuje poprawnie (gaz to nie benzyna czyli "niepoprawna" praca) i podaje błędy. Po kolei więc obchodzi poszczególne czujniki i pracuje jakby ich nie miał i to jeszcze z mnóstem błędów. Dlatego po gazie Fiaty nie chcą jeździć na benzynie. Tak jak Fordy i Ople (może jest ich więcej)

Miszko napisz więcej na temat programowania. Słyszałem że trzeba odłączyć minusową klemę z włączoną stacyjka na 10-20 min i potem włączyć silnik i wchodzić na obroty. Gazować i po kolei wchodzić na obroty. Tak powinno sie robić, aż do włączenia wentylatora. Powiedziano mi że mój komuter ma współczynnik adaptacyjności na poziomie 3% co jest małą wartością. Czy można go "nauczyć" szybciej, bo spalanie mam dość wysokie?
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-02-2005, 16:49   

MKaminski moge Ci powiedziec jak to robi moj kolega, ktory ma Escorta (mysle ze wielkiej roznicy tu nie ma).
Zeruje komputer, a pozniej odpala i autko chodzi na wolnych obrotach ok. 3-5 minut.
Pozniej dodaje gazu do ok. 3 tys. obrotow i tak trzyma przez minute.

Tak doradzal mu mechanik i ludzie z forum Forda :)

Z wlasnej praktyki Ci nie powiem bo kompa mam jedynie na biurku :lol: :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 15-02-2005, 17:42   

No, ale co ile trzeba to robić? Jeśli co tydzień to raczej nie ma to sensu, bo za każdym razem komp sie programuje i więcej pali. Mój juz pali dośc dużo.
nie wiem jednak czy każdy silnik Fiata się "uczy", a jeśli nie to jakie.

Wg mnie to gazownik mówił właśnie o odłaczaniu kompa, ale czy nie ma innego sposobu?
     assistance   Moneta
 
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2005, 16:13   

Innym sposobem jest dołożenie tzw. sterownika np. AL-700 lub Bingo S3. Pobiera on dane z sondy lambda i jeszcze skądśtam :) i własnym silniczkiem krokowym reguluje skład mieszanki (nie ma tej wrednej śruby). Raczej nie wyskakują błędy, a silnik chodzi dobrze i na gazie, i na benzynie. :)
Ja tego nie mam, a silnik mi chodzi w miarę dobrze, może z tego powodu, że zimą jeżdzę głównie na benzynie (mam blisko do pracy).
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-02-2005, 16:23   

a ja mam taki sterownik, zwany komputerem (tak na marginesie - jest on od nowego roku, zdaje się, prawnie wymagany)w instalacji BRC
jest to System Lambda BLITZ ED. nie przeszkadza to w tym żeby zapalała się kontrolka - bardzo sporadycznie ale jednak sie zdaża...
w moim przypadku pomógł emulator, ale zaszkodził w czymś innym - o czym można przeczytać w innym moim poście.
dodam że mam tez przekaźnik który odłącza mi kompa jak wyłączam stacyjkę.
pozdrowki
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 24-02-2005, 10:51   

Jak na razie 200km na gazie i smiga super. Mam sterownik sondy lambda. Oby tak było dalej.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load