Wymiana podłogi... |
Autor |
Wiadomość |
Daro81
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 13 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 10:17 Wymiana podłogi...
|
|
|
Witam wszystkich! Mam temat, który z pewnością dotyczy dużej części z nas - posiadaczy TT... Sprawa rozbija się o podłogę i progi. U mnie są w stanie opłakanym i zaczynam się już obawiać żeby moja temperka nie rozłożyła się podczas drogi... Czy ktoś z Was miał już taką wymianę? Jaki był tego koszt? Lepiej, żeby blacharz łatał dziury w podłodze czy wymieniać całą podłogę? Czy podłoga będzie w Temprze identyczna jak w Tipo? Gdzie zamówić kompletne progi? Dużo pytań, ale liczę na Waszą pomoc Pozdrawiam i z góry dzięki! |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 10:20
|
|
|
poszukaj na forum,było juz na ten temat,nawet ze zdjeciami |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 11:07 Re: Wymiana podłogi...
|
|
|
Daro81 napisał/a: | Witam wszystkich! Mam temat, który z pewnością dotyczy dużej części z nas - posiadaczy TT... |
Śmiem wątpić TT z zeżartą podłogą to raczej ewenement. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2006, 11:15
|
|
|
Ja przerabiałem tą sprawe z Hyundai Pony - zezarta podłoga pod nogami i fotelem kierowcy, zjedzona podłużnica lewa przednia, progi, nadkola. Wstawiliśmy na warsztat i po 2 tygodniach autko wyjechało całkowicie zabezpieczone, wspawana i wzmocniona konstrukcja pod fot. kierowcy i pasażera, nowe nadkola tylmne, progi, i nowy kawałek podłużnicy. za całość 1700zł wraz z zaimpregnowaniem bitexem (nie natrysk).
Pech chciał że autko spłoneło mojemu staremu 2 tyg. od robienia podłogi i 3 dni po założeniu instalacji gazowej. Całe szczęście ze nei spłoneli w nim pasażrowie . Zakłąd montujący gaz (gdzies koło kościerzyny) zwrócił kasę za poniesione szkody - z exprtyzy kolesia z straży poż. wyszło że był to uszkodzony przewód paliwowy podczas montażu instalki gazowej . autko było warte jakieś 2500zł a zwrócić musiał kolo 3700zł . |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 20:01
|
|
|
Cytat: | Śmiem wątpić TT z zeżartą podłogą to raczej ewenement. |
śmiem potwierdzić Twe twierdzenie
u mnie po nastu latach bez specjalnego zabezpieczania antykorozyjnego wszystko ma się dobrze, po znajomych z temperkami patrząc też, podłogi i progi bez zarzutu, minimalne może gdzieś rdze na progach ale jak ktoś sam sobie łupnie/zrysuje mocno i nie zabezpieczy potem... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Y@nek
Wiek: 59 Dołączył: 01 Gru 2004 Posty: 87 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 15-01-2006, 20:53 Re: Wymiana podłogi...
|
|
|
Daro81 napisał/a: | Witam wszystkich! Mam temat, który z pewnością dotyczy dużej części z nas - posiadaczy TT... Sprawa rozbija się o podłogę i progi. |
No nie , nie nieee , wiele można złego powiedzieć na TT , ale chyba nic złego na tematy związane z korozją.
Zastanawiam się czy twoje autko nie stało gdzieś w wodzie , rozumiem nadkola , tylne błotniki , ale progi i podłoga ???
Widziałem już auta z zewnątrz odpicowane jak nowe , ale od spodu makabra !!!! po ostatnich powodziach w niemczech wiele takich aut trafiło do polski. |
_________________ Janek
Tempra SW 1,6 i.e. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 22:16
|
|
|
Ruda występuje chyba w każdym TT tylko że jest ukryta pod konserwacją tak więc każdy myśli że ma wszystko super fajne ale wystarczy na wiosnę dobrze umyć samochód od spodu i zobaczycz czy gdzieś konserwacja nie jest napuchnięta. Na ponad 90% jest korozja między progiem a podporożem (łącznie progu z podłogą). Raczej nie przesadzał bym z powiedzeniem że jak ocynk to i go nigdy korozja nie weźmie, tak się składa że podłoga raczej nie jest ocynkowana. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 15:05
|
|
|
Tomilee masz 100% racji, dobrze że wcześniej zabrałem się za konserwacje bo bym miał problem jak Daro 81. Konserwacja ładnie wygląda dopóki jej się nie ruszy. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Daro81
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 13 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 15:34
|
|
|
To macie szczęście - tyle Wam powiem... Jeśli chodzi o blachy też bym nie narzekał, ale podłoga u mnie została zaniedbana przez byłego właściciela...Myślałem, że tak ma większość. Co do kosztu to w okolicach 1000 zmieszczę się ze wszystkim + wymiana progów. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 17:15
|
|
|
Koledzy, jak korozji nie widać gołym okiem to nie znaczy że jej nie ma. Nie ma co czekać na dziury w podłodzie i progach bo to będzie już zapóźno.
Tak jak już pisałem w innym poście warto wybebeszyć całe wnętrze razem z wykładzinami i matami głuszącymi i zobaczyć jak się ma podłoga i progi, albo opukać delikatnie podłogę od spodu.
Daro81 napisał/a: | Co do kosztu to w okolicach 1000 zmieszczę się ze wszystkim + wymiana progów. |
A podłoga będzie łatana czy wymieniana ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Daro81
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 13 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 10:44
|
|
|
1000 zł to z wymianą podłogi, około 850 jeśli chcę mieć łataną. Trochę się obawiam, bo wymiana podłogi na inną, ściągniętą pewnie z jakiegoś szrotu może okazać się kiepskim rozwiązaniem... |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2006, 11:49
|
|
|
Jeżeli ta ściągnięta ze szrotu będzie w dobrym stanie i blacharz/lakiernik podejdzie do tej naprawy sumiennie to nie masz się czego obawiać.
Najważniejsze żeby przed zabiegiem wstawiania nowej podłogi wszystko dobrze oczyścić, zabezpieczyć..."Nową-starą" podłogę ze szrotu też trzeba oczyścić i zabezpieczyć - to samo się tyczy raczej spawów...itd.
Jak będziesz upierdliwy i wszędzie zaglądał i pytał i pokazywał napewno nie odwali fuszerki! |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Daro81
witamy nowego
Wiek: 43 Dołączył: 13 Paź 2005 Posty: 8 Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 12:16
|
|
|
Z tego co wiem, to mechanik który będzie to spawał robi solidnie, ale zobaczymy. A jeszcze pytanko: czy u Was także ruda zjada tylny lewy błotnik?? |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2006, 12:35
|
|
|
odwrotnie... tylny prawy - przez wlew paliwa - wlasciwie jedyne miejsce powazniejszej rudej w moim bylym
co do podlogi IMO byla tez swietna... a glowna bolaczka pozostawalyby raczej nadkola oraz progi.
Poza tym przy obecnej sytuacji na rynku nie robilbym w TT akurat podlogi, to jest IMO przedostatnia przed karoseria rzecz ktora bym remontowal |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-01-2006, 19:45
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Poza tym przy obecnej sytuacji na rynku nie robilbym w TT akurat podlogi, to jest IMO przedostatnia przed karoseria rzecz ktora bym remontowal |
Wytłumacz, bo ja nie czaje o co Ci chodzi...
[ Dodano: Wto 17 Sty, 2006 19:46 ]
Daro81 napisał/a: | czy u Was także ruda zjada tylny lewy błotnik?? |
Wszystko może zjeść, zjada o ile ocynk został naruszony... |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
pomine
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2006, 22:57
|
|
|
Mojej stukneło 11 latek w tym roku ale jakos nie widac aby korozja zjadala podloge i progi. Po preczytaniu tyh postow pojechałem sobie na kanał i waliłem mocno w podloge od spodu. Jest ok. Progi sa bardzo dobrze zachowane. Jesli chodzi o korozje to tylko troche rudy na blotniku przednim i tylnim a pozatym wszystko ok. |
|
|
|
|
rosama
Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 107 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 10:57
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Na ponad 90% jest korozja między progiem a podporożem (łącznie progu z podłogą). |
Właśnie, i tak jest u mnie...
Szykuje się porządna dłubanina na lato u blacharza... Z prawej próg od przodu, z lewej od tyłu + nadkola. Podłoga OK.
Ile to może wziąć $$$??? |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-02-2008, 21:55
|
|
|
witam
ja jutro mam zamiar zaglądnąć pod mojego Typka i troche się obawiam progi mam do wymiany tylne błotniki też ciekawe jak sie teraz ma podłoga bo od kupna tam nie zaglądałem postaram się wrzucić fotki może ocenicie co z tym zrobić ?? wiem że chce wyremontować bo kocham to tipo (możecie się śmiać ale jak sobie raz dzienne w nim nie usiąde to mnie skręca) a teraz troszke kaski przybędzie więć chce zrobić koło blacharki i hamulcy reszta nie jest zła a potem w miare możliwośći dążyć do jak najlepszego stanu
nie jest za ciekawie ;/
błotniki
prawy próg
maska
tylne prawe drzwi
prawy próg od spodu ( podłoga przód)
bagażnik prawa strona lewa ok
i co wy o tym myślicie ?? da rade to zrobić ?? |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 20-02-2008, 20:25
|
|
|
krzycho00,
Wszystko da sie zrobic a jak mówisz że lubisz autko to kupuj części dawaj do lakiernika i bedzie ok. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-02-2008, 20:46
|
|
|
krzycho00, to nie takie auta widzialem w garazu przyjaciela jak latal bo ruda troche za mocno sobie wziela do serca swoje zadania.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:31
|
|
|
No każdy z nas ma na spodzie już rdze w większej lub mniejszej ilości. Auto powinno jeździć co jakiś czas na konserwację podwozia,nawet jest to w instrukcji od T/T napisane. Jeśli tylko dbało się o spod to nie powinno być problemów. U mnie ubytki były robione średnio co 2 lata. Po prostu włazi sie w kanał, kupuje porządnego baranka, czyści z rdzy te miejsca które zaczynają korodować (maca cały się spód sykając pęcherzy i odłażącej powłoki ochronnej), maluje podkładem antykorozyjnym, potem baranek i powinno długo wytrzymać. Ja mam Tipasia z 94r. cały czas w rodzinie i rdza jest w śladowych ilościach. Z zewnątrz w ogóle trochę w miejscach trudno dostępnych od spodu. Każde auto toczy rdza nie zależnie od marki ale można z tym walczyć gorzej udawać że sie nic nie widzi bo potem jest za późno. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 21-02-2008, 00:03
|
|
|
kurde mnie też czeka robienie podlogi i w dodatku będę musial jeszcze zwalczyć szkody powypadkowe poprzedniego właściciela
ale zbieram gotówkę narazie na drugie Tipo. Ze zdrową blachą oczywiście żeby bylo skąd brac |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-02-2008, 21:35
|
|
|
moja perełka już jest po zabiegu odnowienia podłogi była jedna wielka dziura pod nogami proponuje zakupić arkusz blachy ocynk 1-1,5 mm i puszke ocynku w sprayu jakis dobry podkład i bitex lub coś podobnego a przed zlożeniem do kupy zrobić próbe szczelności od spodu by nie było przykrych niespodzianek |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
krzycho00
Wiek: 39 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 189 Skąd: Pałecznica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 21:56
|
|
|
stasu napisał/a: | a przed zlożeniem do kupy zrobić próbe szczelności od spodu by nie było przykrych niespodzianek |
co masz przez to na myśli ?? |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-03-2008, 16:36
|
|
|
chodzi głównie o to by na pewno zatkane były wszystkie dziurki , plastikowe koreczki były tam gdzie powinny no i ogólnie czy jest dobrze zespawane najlepiej karcherem jak ktoś ma dostęp
a jak nie to zwykłym wężem z końcówką do łapania ciśnienia:) |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
|