Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer pokładowy...
Autor Wiadomość
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-10-2005, 00:54   Komputer pokładowy...

Miałem poruszyć ten temat już dawno, ale jakoś zapominałem zawsze ;)

Jak przeglądam instrukcję od Tempry umieszczoną na stronce naszego klubu, to w oczy rzuca mi się opis KOMPUTERA POKŁADOWEGO, wiecie, tego od liczenia średniego spalania, przebiegu i takich tam ciekawostek... W związku z tym "zapytowywuję" wszem i wobec:

CZY KTOŚ W OGÓLE WIDZIAŁ TO USTROJSTWO W TEMPRZE/TIPO, NIE WSPOMINAJĄC O POSIADANIU CZEGOŚ TAKIEGO NA WYPOSAŻENIU SWOJEGO AUTKA?

P.S. Nie, nie chodzi mi o ekonomizer czy deskę digital, tylko o KOMPUTER POKŁADOWY...
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-10-2005, 11:30   

Zalezy, ja akurat tego *bajeru* nie mam bo mam gazniki, ale komputer to nie zawsze oddzielna jednostka. Czesto komp to jeden modul zarzadzajacy zaplonem, wtyrskami i wszystkimi czujnikami.

Wiec jesli masz 1.8ie to masz komputer pokladowy - to sie tak nazywa - bo "cos" musi Ci sterowac wtryskiem i zczytywac z czujnikow dane. Dodatkowo te moduly posidaja wlasnie takie funkcje jak okreslanie chwilowego spalania i przez to nazwyane sa *komputery*.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-10-2005, 12:37   

Miszko, specjalnie podkreśliłem, że w instrukcji jest pokazany KOMPUTER POKŁADOWY, bo mnie chodzi o taki moduł wyświetlający różne informacje dotyczące przebiegu i spalania, a ja go w życiu u nikogo na oczy nie widziałem...

Oto on:


Widział ktoś coś takiego?
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-10-2005, 13:28   

na obrazkach tak na zywo jeszcze nie :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 20-10-2005, 13:40   

No właśnie w tym sęk... Teoretycznie Fiat robił takie coś, ale praktycznie jeszcze nikt tego na oczy nie widział :( A już myślałem, że kiedyś coś takiego sobie zafunduję... :(
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-10-2005, 14:21   

Erewan, to bedzie komputer pokladowy wersja ekstra :lol:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-10-2005, 17:58   

To jest wlasnie komputer pokladowy i jeszcze nigdy nie widzialem takowego w autach z lat 80tych czy z poczatku 90tych tej klasy co T/T.

Swoja droga fajna zabawa, szczegolnie przy chwilowym spalaniu w dieslu - zaskakuje.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2005, 18:48   

Widziałem w tipku w jak byłem w Neapolu. To była jakaś dziwna wersja bo tipo miało klimatronika elektryczne szyby we wszystkich drzwiach elektr. szyberdach i spryskiwacze reflektorów. Deska digital właśnie z takimi wskaźnikami. Ful Wypas
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 20-10-2005, 22:50   

Kompa można sobie zamątować w każdym samochodzie z wtryskiem ( gaźnik odpada zdecydowanie ). Taki gotowy układ można było kiedyś kupić na allegro. Jedyny problem to go dobrze podłaczyć i gdzieś umiejscowic
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
temperówka 


Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 11
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-11-2005, 22:37   

Witam

JA takiego kompa widziałem coprawda nie w fiacie ale w Lanciii dokladnie to byla wersja Dedra 2.0 Turbo. POzatym kompa spalania da sie podlaczyc do kazdego saqmochody który ma wtrysk i wbrew pozorom jest to bardzo proste .Na alleg ro takie kompy na jednym powtarzam na jednym mikroprocesorze za kilka złociszy sa w stanie ukazać nam spalanie autka w każdej dostepnej konfiguracji il przejechanych km droge hamowania przyspieszenie do 100 i wiele innych rzeczy ja wlasnie mysle nad czyms takim :)

pozdrawiam TEMPeRówKA
_________________
1.6 i.e kat + LPG +szyber + ...
  
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-11-2005, 00:47   

temperówka napisał/a:
Na alleg ro takie kompy na jednym powtarzam na jednym mikroprocesorze za kilka złociszy sa w stanie ukazać nam spalanie autka w każdej dostepnej konfiguracji il przejechanych km droge hamowania przyspieszenie do 100 i wiele innych rzeczy

A możesz podesłac jakiegos linka do takiej aukcji? Ja nawet nie wiem czego szukać. Być może coś takiego bym sobie sprawił.

Do Erewania!!!
Nie wiem czy wiesz, ale była nawet specjalna wersja TAXI, jednak co ona takiego specjalnego miała to pojęcia nie mam. Pewnie na naszych polskich drogach także te wersje jeżdżą ale nikt nie ma o tym pojęcia bo są poprzerabiane (a liczniki przekręcone ze 3 razy jak to na TAXI).
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-11-2005, 12:16   

Erewan napisał/a:
Miszko, specjalnie podkreśliłem, że w instrukcji jest pokazany KOMPUTER POKŁADOWY, bo mnie chodzi o taki moduł wyświetlający różne informacje dotyczące przebiegu i spalania, a ja go w życiu u nikogo na oczy nie widziałem...

Oto on:
Obrazek

Widział ktoś coś takiego?



Wskazane przez Ciebie Urzadzenie (wyswietlacz komputera) jest niczym innym jak interfrejsem dialogowym majacym na celu informowanie kierowcy o procesach jakie zachodza podczas pracy silnika
Wiekszosc Waszych TT posiada komputer lecz koncowo nie ma mozliwosci kontolowania (obserwowania co dzieje sie w naszym motorku)
Sadze ze nie ma takiej bezposredniej potrzeby aby stale spogladac na wyswietlacz w kokpicie i ogladac ile w danej chwili spalamy paliwa,jakie jest cisnienie oleju,jak pracuje sonda lambda etc
Znane sa powszechnie przypadki ze kierowca po zakupie np nowego radia z kolorowym wyswietlaczem na poczatku nowej zabawki caly czas spoglada na niego i naraz jego samochod siedzi konus na dupsku bo nie zdazyl zachamowac :lol:
Poprawnie pracujacy komputer w naszych samochodach ma za zadanie precyzyjnie ustalac prace silnika i czuwac nad jego kontrola
Jezeli ktos zatem lubi widziec np jak lyka mu autko benzyne przy 6500 tys obrotow i podobne to moze sobie podlaczyc laptopa pod zloncze diagnostyczne i jezdzic z nim caly czas :P
Znam przypadki ze wlasnie tego typu gadzety byly powodem powaznych kolizjii i wypadkow drogowych
Moral z tego taki ze w samochodzie nie powinno bych choinek i swiecidelek oraz wyswietlaczy na pol dechy rozdzielczel
Smiesza mnie gadzety typu podswietlane nogi pasazera.diodu na suficie
diody na nogi i uda pasazerki :lol:
diody-zaroweczki choineczki
Hit ostatniego lata to nadmuch na ........ wiadomo gdzie
Panowie taka prawda Bo co z tego ze Wam pieknie beda blyskac i podswietlac sie zegary na kokpicie jak np hamulce macie kiepskie i gumy lyse a z miski olej kapie etc
Pozdrawiam
Marek
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-11-2005, 00:14   

I tu wychodzi zakapiorstwo Polaków :P

Ja się pytam KONKRETNIE o KOMPUTER POKŁADOWY, a tu z jednej strony gadki o komputerach sterujących silnikiem, a z drugiej morały o świecidełkach i gadżetach w autkach. Chciałem nieśmiało zaznaczyć, że ja u siebie NIE MAM ZBĘDNYCH ŚWIECIDEŁEK, diód, podświetleń pedałów (ani lesbijek), dmuchawy na dżondra, katapulty w fotelu pasażera, lodówki w schowku, pontonu w oparciach i schowka na pościel pod kanapą...

Jeśli instrukcja mówi o komputerze i pokazuje nawet jego wygląd, to znaczy, że konstruktorzy uznali ten element za potrzebny pewnej grupie odbiorców, np. mnie :P Jeśli znalazłbym wersję deski rozdzielczej z takim kompem, to szybciutko bym sobie zmienił swoją, a zdaje się, że taki komp umiejscowiony jest w DIGITALU tam, gdzie normalnie wbudowano EKONOMIZER i ZEGAR CYFROWY (lewa strona nad sterowaniem nawiewu).

Z każdego gadżetu trzeba umieć korzystać, ja mam deskę DIGITAL i NIE MAM PROBLEMÓW Z ODCZYTEM danych, a większość kierowców marudzi, że niby "nieczytelne". Znam kierowcę, który miał wypadek, bo się zapatrzył w migającą lampkę kierunkowskazu :lol:

Pytanie wciąż aktualne - czy ktoś widział to na żywca i gdzie ewentualnie można "toto" nabyć??

Do dzejbi'ego: hehe, nie wiedziałem :) Trzeba zapytać Rogera, może on coś w tym temacie wie :lol:
     Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-11-2005, 11:19   

Pytanie wciąż aktualne - czy ktoś widział to na żywca i gdzie ewentualnie można "toto" nabyć??

Do dzejbi'ego: hehe, nie wiedziałem :) Trzeba zapytać Rogera, może on coś w tym temacie wie :lol: [/quote]
Takie rzeczy nie dokupije sie osobno Sa na wyposarzeniu samochodu danej wersjii
Ja proponuje Ci podlaczyc PC ta do swojego autka i masz problem z glowy :lol:
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 08-12-2005, 04:20   

netsat napisał/a:
Takie rzeczy nie dokupije sie osobno Sa na wyposarzeniu samochodu danej wersjii


W tym przypadku chodzi mi o ORYGINALNY pokładowiec z Tempry, taki jaki pokazany jest w instrukcji. Jeśli zaś jest w instrukcji, to do CIĘŻKIEJ CHOLERY musi gdzieś być dostępny, zwłaszcza używany, czyż nie? Albo cała deska digital z kompem zamiast ekonomizera...

NO I MAM, PANOWIE, MAM!!

Znaczy się, jeszcze nie komputer pokładowy, ale pewną i istotną informację o nim, hehehe...

>>INFORMACJA DLA WSZYSTKICH ZAINTERESOWANYCH TAKIM USTROJSTWEM<<

Jeśli przypadkiem nie macie silnika 1,8 i.e. (prawdopodobnie również 2,0 i.e.) to zapomnijcie o całej sprawie ;D Dowiedziałem się, że na zachodzie można było NA ZAMÓWIENIE otrzymać DESKĘ DIGITAL z KOMPUTEREM POKŁADOWYM, ale TYLKO I WYŁĄCZNIE do silników 1,8 i.e. (tak mi powiedziano, ale na zdrowy rozsądek myślę, że do 2,0 też mogli wkładać). :D

Komputer ten siedzi sobie w miejscu naszego EKONOMIZERA i ZEGARKA CYFROWEGO, które zresztą z nawiązką zastępował. Najprostszą metodą na zdobycie oryginału jest wizyta w ASO i ściągnięcie tego na zamówienie, ale obawiam się, że koszt przekroczy 2000PLN. Druga metoda to poszukiwania prywatne używanego egzemplarza i montaż u siebie, z czym nie powinno być problemu ;)

To tyle info na dziś - nie wiem jak wy, ale ja zacząłem polowanie!! :lol:
     Moneta
 
 
Tempers 



Wiek: 51
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 182
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-12-2005, 08:34   

A 1.6 ie odpada ?
_________________
Oto moje furki:

- Tempra 1.6 SX ie Gaz
- KIA SHUMA - 2001 r.- 1.8 Full Wersja
     assistance
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-12-2005, 09:22   

Erewan napisał/a:
Komputer ten siedzi sobie w miejscu naszego EKONOMIZERA i ZEGARKA CYFROWEGO, które zresztą z nawiązką zastępował. Najprostszą metodą na zdobycie oryginału jest wizyta w ASO i ściągnięcie tego na zamówienie, ale obawiam się, że koszt przekroczy 2000PLN. Druga metoda to poszukiwania prywatne używanego egzemplarza i montaż u siebie, z czym nie powinno być problemu ;)

To tyle info na dziś - nie wiem jak wy, ale ja zacząłem polowanie!! :lol:


Aby rozwiac Twoje marzenia zadzwonilem do ASO Fiat i zadalem pytanie w temacie
Owszem istnieje mozliwosc przerobienia autka Tipo/Tempra z silnikami min. 1.6 ie do silnikow dwulitrowych 16V wlacznie
Koszt??
Nowy komp -bo taki tam wchodzi w sklad cena 1700 zl (na szrocie takiego nie znajdziesz)
Nowa deska plus dodatkowe czujniki 2600 zl
Razem -bagatela tylko 4300 zl nie liczac robocizny
Nie wiem jak Ty i inni ale ja dziekuje za taka przyjemnosc
Jezeli nawet wygralbym w totka takie pieniadze to za taki bzdet tyle bym nie dal
PS
Jak zrobisz sobie ten komp to koszt przewyzszy cene autka Ne wiem czy to ma sens ale pomysl masz naprawde dobry hehe :lol:
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-12-2005, 02:18   

Tempers napisał/a:
A 1.6 ie odpada ?


netsat napisał/a:
Aby rozwiac Twoje marzenia zadzwonilem do ASO Fiat i zadalem pytanie w temacie
Owszem istnieje mozliwosc przerobienia autka Tipo/Tempra z silnikami min. 1.6 ie do silnikow dwulitrowych 16V wlacznie


Buahahaha, dalszego ciągu historii z ASO to mi się nawet cytować nie chce...

Po pierwsze - Panowie z ASO pier... głupoty, bo do 1,6 i.e. nikt tego NAWET NA ZAMÓWIENIE nie oferował na zachodzie, ponieważ te silniczki miały inną budowę niż 1.8 i 2.0, a czujniki i komp był przystosowany tylko do tych mocniejszych silników. Dodatkowo, obciążenie instalacji dodatkowym wyświetlaczem, czujnikami i innym kompem powodowałoby, że 1.6 by się, przepraszam, "zesrał", a nie działał jak trzeba. To ta sama sytuacja jak z elektrycznymi szybami na wszystkie drzwi, klimatyzacją, sterowanym zawieszeniem, napędem na 4 koła i paroma innymi pierdółkami-gadżetami. Przecież jakby to wszystko wpierniczyli pod 1.6 to by na połowę nawet prądu nie starczyło ;) Poza tym, jak już wspomniałem, do silniczków 1.4 i 1.6 stosowano kompletnie INNE CZĘŚCI, nawet alternatory czy akumulatory, od których przecież zależy prąd w autku. Wiekszość podzespołów do mocniejszych silników robiło Magneti Marelli, a do słabszych Bosch.

Powiem tyle w temacie ASO - jak chcesz, to oni Ci mogą nawet silnik od Stara do Tempry wsadzić, tylko że to "BĘDZIE KOSZTOWAŁO". Cymbały... :evil:

netsat napisał/a:
Nowy komp -bo taki tam wchodzi w sklad cena 1700 zl (na szrocie takiego nie znajdziesz)


A kto chce NOWEGO kompa? Deskę digital w razie awarii też będziesz nową kupował?? #-o

netsat napisał/a:
Nowa deska plus dodatkowe czujniki 2600 zl


Napisałem wyraźnie, ze najlepiej poszukać UŻYWANEGO KOMPLETU, albo złożyć go z części (deska + czujniki ewentualne) na Zachodzie. Na pewno gdzieś jest takie coś...

Netsat, jakiś czas temu napisałeś:
netsat napisał/a:
Wskazane przez Ciebie Urzadzenie (wyswietlacz komputera) jest niczym innym jak interfrejsem dialogowym majacym na celu informowanie kierowcy o procesach jakie zachodza podczas pracy silnika
Wiekszosc Waszych TT posiada komputer lecz koncowo nie ma mozliwosci kontolowania (obserwowania co dzieje sie w naszym motorku)


A teraz piszesz o całkiem NOWYM KOMPIE, bo tylko taki w chodzi w grę. Czyli jednak kompy Temperek wg Ciebie NIE SĄ przygotowane na podpięcie "INTERFEJSU DIALOGOWEGO". A ja śmiem twierdzić, że mój komp w 1.8 JEST na to przygotowany, a tylko 1.4 i 1.6 NIE SĄ. Zamówieniu podlegała wyłącznie inna deska digital, nic poza tym specjalnie nie zmieniano, pod warunkiem, że dotyczyło to autek 1.8 i 2.0...

netsat napisał/a:
ak zrobisz sobie ten komp to koszt przewyższy cene autka


To zależy jakie kto ma autko i w jakim stanie :lol: A poza tym ja nie namawiam - chciałem tylko pomóc chętnym fanom kompa pokładowego :D

P.S. Marzenia to przywilej Młodości :)
     Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-12-2005, 09:47   

P.S. Marzenia to przywilej Młodości :) [/quote]



Wiec badz mlody i marz sobie nadal
Za marzenia sie nie placi -no czasem tylko rozgoryczniem :lol:

[ Dodano: 10-12-2005, 10:13 ]
Posluchaj i poczytaj mlody przyjacielu
Ja osobiscie sciagnolem z Niemiec kilka sztuk Tipo z silnikiem 1.6 ktore posiadaly fabrycznie zamontowane wszelkie gadzety typu :ABS/klime/elektryczne szyby/szyberdach el/lusterka itp nawet jedna sztuka miala twoj wymarzony komputer
Wiec nie podniecaj sie kolego jakimis zaslyszanymi i wyczytany z kontekstu tresciami dotyczacymi omawianego tematu
Twoje teorie jak widze dotyczace znajomosci tematu wyciagasz gdzies z podtekstow
Zycze Ci owocnych marzen w poszukiwanym komputerze pokladowym
Pozdrawiam
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-12-2005, 16:13   

może i by się dało coś do 1.6 dorzucić ale tylko raczej samoróbkę.....
obrotomierz nawet do deski analog jest możliwy (sam może kiedyś zrobię) - impulsy z cewki też wychodzą, można nawet samemu coś zaprojektować i wykonać; liczniki km cyfrowe nawet do roweru są to i do autka można dołożyć :) i nawet średnią prędkość podadzą;
jest to ubajerzanie ale niedużym kosztem możliwe składając dodatki samoróbki;
co do spalania - też pewno dałoby się coś skombinować, (ale trza by się zapoznać z silniczkiem dokładnie, gdzie, jak i co można dodać by badać spalanie) niby toporna samoróbka ale jaka by nie była to nieważne, schowa się, tylko ładny wyświetlacz zakupić i wpasować..... wiele takirz pierdól ludzie robią sami nieraz tanim kosztem, napewno nie za 2 tys :D
tylko to są już zagadnienia hobbystyczne, wymaga czasu, wczytania się i kopania za informacjami co i jak działa no i wiedzy, gł z elektroniki....
może i na tym forum kiedyś takie coś powstanie :)

pói co kup sobie za 20zł licznik rowerowy i już masz możliwość odczytania średniej prędkości :) itp zostaje 1980 zł na pozostałe inwestycje.....

a co do poboru prądu - komp + wyświetlacz + czujniki nie wezmą więcej wgmnie niż np dołożyć 2 pożądne żarówki jak np mijania więc nie cuduj;
ludzie montują i szyby elektr i inne dodatki i jakoś się instalacja nie pali;
zazw taka elektronika ma znikomy pobór, bo nie ma co tam tyle pić, prędzej jakieś siłowniki w drzwiach itp Ci prąd spiją....

a ja mam 1.6 i mam alternator Magneti Marrlli nie Bosh....... mam więc mocniejszy a nie słabszy wóz wg Ciebie? hmmm..... coś tu nie pasuje.....

instalacja 1.6 a może i 1.4 (w tej nic nie robiłem jeszcze) pozwala na dołączanie wielu rzczy, ma jeszcze zapas. Wiadomo, jak chcesz przepalić to nawet w 2.0 Ci się uda gdy bez dodatkowych grubszych przewodów, lepszego akku i alternatora np włączysz naraz świata wszelkie, ogrzewanie szyby, elektryczne szyby, wzmak audio 300W i inne....

a w 1.6 nawet jak audio mocne dołożysz do standardowych kabli - jakoś się niekopcą nawet splotki niektóre wewnątrz kabla.....

to tak z innej beczki....

powodzenia w szukaniu orginału, oby działało i było cenowo osiągalne....
jeśli nie - może kiedyś sam skusisz się na jakieś samoróbki :D
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-12-2005, 16:38   

Czyli wedlug teorii kolegi Erewan a powstalo stwierdzenie.....
Pokaz mi swoj alternator a powiem Ci jaki masz mocny silnik buhahahahah- dobre sobie
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
dzejbi 



Wiek: 44
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 310
Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-12-2005, 17:53   

Fakt, co do tego stwierdzenia o marce alternatora to albo ktoś Erewaniowi narobil wode z mózgu, albo (o zgrozo!) sam Erewan wyznaje takie poglądy.
Ja też mam altka produkcji MM a dodam, że silniczek jest "tylko" 1,6.
Hmmm.... ale pompe paliwa mam BOSCHa więc kurcze musze chyba uważać, bo słaba :hahahaha:

Tak się składa, że mam zaprzyjaźnionego dobrego elektryka, z którym poruszałem kwestie mocy alternatora w Temprach i wyjaśnił mi bardzo dokładnie, że te nasze alternatory spokojnie obliczane są na obsłużenie większego obciążenia w aucie nawet bez zmian kabli.

Auta z silnikami 1,6 posiadały poza tzw. którką skrzynką bezpieczników także tzw dłuższą (czyli taka, gdzie w rzędzie było 5 i 4 przekaźniki a nie 4 i 3).
Te dodatkowe przekaźniki były odpowiedzialne m.in. za halogeny, elektryczne szyby, elektryczne lusterka z podgrzewaniem, klimatyzację itp. i to wszystko było także montowane w autach z silnikiem 1,6.

I na koniec jeszcze jedna kwestia. Gdyby napchać pełno elektrycznych bajerów do naszych T/T w wersji 1,6 i okazało się, że alternator nie ładuje, to można zastosować zawsze alternator ze zwiększonym prądem ładowania. Takie zabiegi stosuje się czasem po przeróbkach tuningowych lub zwyczajnie po dołożeniu jakichś elementów elektrycznych pobierających dużo prądu.
_________________
ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
     assistance   Moneta
 
 
Erewan 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Cze 2005
Posty: 397
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 11-12-2005, 01:45   

Nie było mnie trochę, a już sobie koledzy jazdy urządzają :lol:

Nasuwa mi się, Panowie, po Waszych postach, jedna myśl - nie umiecie czytać ze zrozumieniem (czyt: bawicie się w...) ;D

Kolega netsat sobie najwyraźniej ego podnosi, bo kompletnie nie rozumie, o czym piszę, a komentuje jak Lis w TVN...

Gdzie napisałem, że się INSTALACJA PALI OD DODATKÓW? Ja napisałem tylko, że wg producenta, alternator wraz z akumulatorem z wersji mniejszych niż 1.8 nie jest w stanie WYDAJNIE OBSŁUŻYĆ wszystkich dostępnych dodatków elektryczno-elektronicznych w Temprach oraz komputera pokładowego. Nie dość, że netsat ma ograniczone pojęcie o dodatkach (w koło Macieju lusterka, szybki z przodu, szyberek, halogenki i ABSik), to w dodatku zarzuca mi przytaczanie "gdzieś tam" zasłyszanych opinii, a sam podpiera się imbecylami z ASO.

Powiem tyle na temat ASO. Jak kupiłem swoją Malinkę i pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu FORDA, to przylazł zaciekawiony szefu serwisu ASO FIATA z sąsiedztwa i zaczął oglądać autko... Usłyszałem "fachowe" teksty, że mam, uwaga: reflektory od POLONEZA (a tłoczenie jest wyraźne na lampach nawet dla mojej babci - Fiat, Lancia), przewody WN od POLONEZA (są Magneti Marelli), grill od jakiejś Regaty starej (oryginalny grill Tempry po 1994 roku bez poprzeczki środkowej), zderzak od Cromy (buahaha, oryginalny Abrarth), a zamiast płynu hamulcowego mam "jakąś Hellenę, bo żółta" (chłe, chłe - większość wozów sprowadzonych z Niemiec, które oglądałem, miała żółty płyn hamulcowy, a nie niebieski). No to mu podziękowałem po 10 minutach i wyprowadziłem za bramę. Proponuję koledze netsat dalszą współpracę z ASO Fiat'a, zwłaszcza w dziedzinie nowych komputerów pokładowych do Fiacików. ;D

Gdzie napisałem, że ALTERNATORY BOSCHA są SŁABSZE od MM? Ja napisałem dosłownie: "Wiekszość podzespołów do mocniejszych silników robiło Magneti Marelli, a do słabszych Bosch." I to jest zgodne ze specyfikacjami w katalogach Fiata. Nie pisałem KONKRETNIE o altkach, ale każdy widzi, to co chce widzieć :( Swoją drogą bolesna dla niektórych prawda jest taka, że generalnie podzespoły Boschowskie niestety w Temprach są bardziej wadliwe niż MM...

unknown napisał/a:
instalacja 1.6 a może i 1.4 (w tej nic nie robiłem jeszcze) pozwala na dołączanie wielu rzczy, ma jeszcze zapas. Wiadomo, jak chcesz przepalić to nawet w 2.0 Ci się uda gdy bez dodatkowych grubszych przewodów, lepszego akku i alternatora np włączysz naraz świata wszelkie, ogrzewanie szyby, elektryczne szyby, wzmak audio 300W i inne....


O tym właśnie pisałem w poprzednich postach - producent właśnie DLATEGO nie oferował WSZYSTKICH dodatków DO WSZYSTKICH silników, co próbuje nam wcisnąć netsat.

netsat napisał/a:
Czyli wedlug teorii kolegi Erewan a powstalo stwierdzenie.....
Pokaz mi swoj alternator a powiem Ci jaki masz mocny silnik buhahahahah- dobre sobie


No niestety, trzeba się pogodzić, kolego netsat, że do silników mocniejszych producenci NIEPRZYPADKOWO wsadzają wydajniejsze alternatory i pojemniejsze akumulatory. Proponuję wsadzić do Temperki altka z Fiata 126p, zobaczymy jak sobie poradzi z zaopatrywaniem w prąd Twojej instalacji w Temprze. Zapewne wszystko będzie chodzić, jak ta lala...

unknown napisał/a:
powodzenia w szukaniu orginału, oby działało i było cenowo osiągalne....


Jesli jeszcze nie zauważyliscie, to właśnie o to w tym wszystkim chodzi, żeby to był ORYGINAŁ, ja nie potrzebuję ulepszaczy w stylu niebieskich diod, kotła grzejnego w bagażniku i frytkownicy w schowku, jak niektórzy... :lol: Nie wiem, czemu niektórych klubowiczów strasznie boli, jak ktoś sobie szuka ORYGINALNEGO wyposażenia dodatkowego do SWOJEGO autka...

Proponuję zająć się swoimi odpadającymi korbkami do odkręcania szyb i zawieszającymi się wskaźnikami paliwa ;D (taki żarcik)

No i na koniec małe pytanko. Jeśli oba alternatory (MM i Bosch) są tak samo zajefajne, to dlaczego w silnikach 1.8 i 2.0 montowano tylko te pierwsze, a w słabszych najczęściej Boscha? I dlaczego aku w jednych było pojemności co najmniej 65Ah (najczęściej 70Ah), a w drugich raptem (50-55Ah)? "Widzimisie" producenta?
     Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-12-2005, 10:19   

Erewan-jak zwykle we wszystkich swoich postach narobiles tylko duzo cytatow Powyciagales jakies slowka z kontekstu i nic wiecej
Jestes powiec Ci delikatnie troszke smieszny
Pozdrawiam i zycze sukcesow w poszukiwaniu wymazonego kompa do swojej bryczki
Pa pa
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
Ardian 



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 48
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-12-2005, 12:19   

Erewan
Mam w mojej temperce silnik 1.6 na mono wtrysku alternator MM ale nie 770W tylko 1050W i to wszystko jest obciążone deską digital, elektryczne szyby * 4, lusterka, klimatronik, a najlepsze to że mam podgrzewane siedzenia takie dodatki jak oświetlenie tylnej kanapy, centralny zamek to u mnie też działa i nie mam problemu z zapotrzebowaniem na prąd albo się coś grzeje. Więc nie P*****l głupot że silnik 1.6 tego nie uciągnie.
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load