Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny problem z LPG
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-08-2009, 21:18   Dziwny problem z LPG

Witam. Po długiej ciszy z usterkami mojego auta zaczyna się coś dla niego typowego tzn. ma swój kaprys.

Sprawa wygląda następująco. Auto po długim staniu - kwestia dnia - nie odpala na LPG. Jak się bawię centralką to słychać normalne pykanie jak się przełącza PB/LPG Nie łapie ani na ułamek sekundy tak jak by nie dostawał gazu. Więc naciskam czerwony przycisk na centralce ( ten od pompowania ) słychać pykanie - czyli, że niby działa, ale nie słychać syku gazu. Muszę odpalić na Pb - odpala bez problemu. Wtedy przełączam na gaz i można śmigać. Później już odpala na gazie, i jak przycisnę czerwony pstryczek to słychać syczenie gazu w reduktorze. Czyli tak jak by dostawał normalnie LPG

1.4 gaźnik, tydzień temu wymiana filtra gazu i regulacja u gazownika.
Nie wiem czy to coś ma do rzeczy ale dopiszę - mam przełącznik samoróbkę, który odcina centralkę. Wydaje się sprawny.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-08-2009, 21:39   

pstryczek raczej dobry skoro jak odpalisz na PB to mozesz przelaczyc na LPG i jezdzi raczej cos w centralce nie tak bo chyba nie masz zadnego zabezpieczenia parownika w postaci czujnika temperatury cieczy chlodzacej ze dopuki sie nie nagrzeje to LPG nie pusci ? chociaz i tak powinien wtedy rowniez zastartowac na trybie ,,awaryjnym'' ze odrazu na LPG mozna odpalic
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-08-2009, 21:40   

MARIOVIRUS, żadnych cudowanych zabezpieczeń nie mam. Odpalał 2 lata :p teraz coś świruje :|
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-08-2009, 21:57   

elektrozaworek któryś może się przywiesza...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-08-2009, 22:00   

Może być tak, że dawka LPG jest zbyt uboga lub bogata i przez to masz problemy z odpaleniem silnika gdy jest rozgrzany.

Gdy silnik jest zimny wymagana jest większa dawka paliwa, aby silnik odpalił i pracował "na zimno", a gdy się już rozgrzeje chodzi na uboższej mieszance (po to jest ssanie w gaźnikach).

Najlepiej gdy silnik jest tak rozgrzany spróbuj na reduktorze (zapamiętaj stare ustawienie) pokręcić śrubą od regulacji dawki gazu lub tym zaworem, który jest na rurze idącej do gaźnika.

Zapamiętaj jak miałeś ustawione, tak to sobie w razie czego przywrócić do poprzedniego stanu.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 18-08-2009, 00:21   

Cytat:
elektrozaworek któryś może się przywiesza...


to wydaje mi się najbardziej prawdopodobne. Tylko dziwne jest to, że problem ustaje po uruchomieniu silnika na PB i to, że pyka a gazu nie daje :|

miszko napisał/a:
Może być tak, że dawka LPG jest zbyt uboga lub bogata i przez to masz problemy z odpaleniem silnika gdy jest rozgrzany.

Nie no w końcu był na regulacji.

Co do kręcenia śrubek - ja się już w to nie bawię :p Za dużo kiedyś popsułem.

Teraz sobie przypomniałem, że czasami odpala na po staniu nocnym także to kurde będzie wina chyba w jakimś elektrozaworku cokolwiek to znaczy haha
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-08-2009, 13:00   

ja słyszałem że podobno lepiej odpalać na PB :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 22-08-2009, 13:23   

Leśniczy napisał/a:
ja słyszałem że podobno lepiej odpalać na PB :)


Te sprawy były już omawiane na forum :)

Co do problemu ... Chyba już wiem o co chodzi - Jak na noc wyłączam pstryczek odcinający centralkę, to na drugi dzień po jego załączeniu LPG nie zaskakuje. Jak go nie wyłączam tylko cały czas jest centralka załączona to odpala normalnie. Czyli ... kolejne zabezpieczenie bo nawet jak ktoś załączy pstryczkiem to i tak nie odpali na lpg tylko trzeba przełączyć na PB a u mnie to wyższa szkoła jazdy :]

Nie wiem czemu tak się stało ale jakoś przeżyję. Byle w czasie jazdy mi się nie wyłączało LPG
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load