|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dziwny problem z LPG |
Autor |
Wiadomość |
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:18 Dziwny problem z LPG
|
|
|
Witam. Po długiej ciszy z usterkami mojego auta zaczyna się coś dla niego typowego tzn. ma swój kaprys.
Sprawa wygląda następująco. Auto po długim staniu - kwestia dnia - nie odpala na LPG. Jak się bawię centralką to słychać normalne pykanie jak się przełącza PB/LPG Nie łapie ani na ułamek sekundy tak jak by nie dostawał gazu. Więc naciskam czerwony przycisk na centralce ( ten od pompowania ) słychać pykanie - czyli, że niby działa, ale nie słychać syku gazu. Muszę odpalić na Pb - odpala bez problemu. Wtedy przełączam na gaz i można śmigać. Później już odpala na gazie, i jak przycisnę czerwony pstryczek to słychać syczenie gazu w reduktorze. Czyli tak jak by dostawał normalnie LPG
1.4 gaźnik, tydzień temu wymiana filtra gazu i regulacja u gazownika.
Nie wiem czy to coś ma do rzeczy ale dopiszę - mam przełącznik samoróbkę, który odcina centralkę. Wydaje się sprawny. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:39
|
|
|
pstryczek raczej dobry skoro jak odpalisz na PB to mozesz przelaczyc na LPG i jezdzi raczej cos w centralce nie tak bo chyba nie masz zadnego zabezpieczenia parownika w postaci czujnika temperatury cieczy chlodzacej ze dopuki sie nie nagrzeje to LPG nie pusci ? chociaz i tak powinien wtedy rowniez zastartowac na trybie ,,awaryjnym'' ze odrazu na LPG mozna odpalic |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:40
|
|
|
MARIOVIRUS, żadnych cudowanych zabezpieczeń nie mam. Odpalał 2 lata :p teraz coś świruje |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-08-2009, 21:57
|
|
|
elektrozaworek któryś może się przywiesza... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-08-2009, 22:00
|
|
|
Może być tak, że dawka LPG jest zbyt uboga lub bogata i przez to masz problemy z odpaleniem silnika gdy jest rozgrzany.
Gdy silnik jest zimny wymagana jest większa dawka paliwa, aby silnik odpalił i pracował "na zimno", a gdy się już rozgrzeje chodzi na uboższej mieszance (po to jest ssanie w gaźnikach).
Najlepiej gdy silnik jest tak rozgrzany spróbuj na reduktorze (zapamiętaj stare ustawienie) pokręcić śrubą od regulacji dawki gazu lub tym zaworem, który jest na rurze idącej do gaźnika.
Zapamiętaj jak miałeś ustawione, tak to sobie w razie czego przywrócić do poprzedniego stanu. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 18-08-2009, 00:21
|
|
|
Cytat: | elektrozaworek któryś może się przywiesza... |
to wydaje mi się najbardziej prawdopodobne. Tylko dziwne jest to, że problem ustaje po uruchomieniu silnika na PB i to, że pyka a gazu nie daje
miszko napisał/a: | Może być tak, że dawka LPG jest zbyt uboga lub bogata i przez to masz problemy z odpaleniem silnika gdy jest rozgrzany. |
Nie no w końcu był na regulacji.
Co do kręcenia śrubek - ja się już w to nie bawię :p Za dużo kiedyś popsułem.
Teraz sobie przypomniałem, że czasami odpala na po staniu nocnym także to kurde będzie wina chyba w jakimś elektrozaworku cokolwiek to znaczy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 22-08-2009, 13:00
|
|
|
ja słyszałem że podobno lepiej odpalać na PB |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-08-2009, 13:23
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | ja słyszałem że podobno lepiej odpalać na PB |
Te sprawy były już omawiane na forum
Co do problemu ... Chyba już wiem o co chodzi - Jak na noc wyłączam pstryczek odcinający centralkę, to na drugi dzień po jego załączeniu LPG nie zaskakuje. Jak go nie wyłączam tylko cały czas jest centralka załączona to odpala normalnie. Czyli ... kolejne zabezpieczenie bo nawet jak ktoś załączy pstryczkiem to i tak nie odpali na lpg tylko trzeba przełączyć na PB a u mnie to wyższa szkoła jazdy :]
Nie wiem czemu tak się stało ale jakoś przeżyję. Byle w czasie jazdy mi się nie wyłączało LPG |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|