KONTROLKA OLEJU :( |
Autor |
Wiadomość |
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:40 KONTROLKA OLEJU :(
|
|
|
witam po dluzszej nieobecnosci
mam taki problem. A wiec na cieplym silniku przy zmianie biegow albo na swiatlach, wogole na wolnych obrotach miga mi kontrolka oleju. Olej jest w normie i nic mi nie stuka ani nie puka. dodam ze mam padniety alternator i mi sie swieci ladowanie. czy moze to byc to?? czy moze pompa oleju albo czujnik oleju. prosze o pomoc i zgory wielkie dzieki.
SZCZESLIWEGO NOWEGO ROKU |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:42
|
|
|
Jaki olej masz zalany w silniku ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:42
|
|
|
Pewnie LOTOS |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:43
|
|
|
egon11 napisał/a: | Pewnie LOTOS |
Nie chciałem tego na głos mówić |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:45
|
|
|
o kontrolce oleju było już sporo tematów... to jest taka upierdliwość... jeśli jesteś pewien , że masz w normie i nie masz gdzieś minimalnych wycieków (bo po kropelce starczy by uciekał) to możesz mieć np walnięty czujnik oleju albo filtr do dupy który robi jaja (Filtrony tak mają na przykład) albo olej jakiś takiś co traci właściwości... może stary? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 22:57
|
|
|
olej mam 5 miesiecy mobil 1 10 w 40 przejechane jakies 5 tys. ale czy moze byc tez tak ze poprostu mam slabe ladowanie na wolnych obrotach i za malo pradu?? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:00
|
|
|
Woks, mozliwe to moze jest....ale mało prawdopodobne. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:03
|
|
|
a tak sie zapytam czemu maloprawdopodobne?? jak dodaje gazu to mi sie juz nie swici i ladowanie tez znika |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:07
|
|
|
nie swieci ci sie bo silnik ma wiekrze obroty i wzrasta cisnienie oleju i przestaje swiecic,ale moze najpierw zrób ładowanie to wtedy zobaczysz bo moze byc ze prad nie taki i mu sie miesza |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:09
|
|
|
oki. wielkei dzieki za porady. bede cos kombinowal jak bede mial chwilke. ale jeszcze jedno. moze to byc cos powaznego?
w najgorszym wypadku ile moze kosztowac naprawa?? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:13
|
|
|
Powaznego moze nie...zrób najpierw ładowanie, potem sprawdz poziom oleju i jak bedzie nadal tak robił to sprawdz czujnik, a potem to juz sam zobaczysz, jak co to pisz to cos poradzimy, ale najpierw zrób te rzeczy. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2007, 23:51
|
|
|
Witam
Nie wiem jak w Waszych autkach, ale teraz kiedy jest zimniej, u mnie czasem trochę głupieją kontrolki, a to się zapali jakaś od świateł, a to od poziomu oleju albo płynu do spryskiwaczy, czasem dosyć długo czekam na zgaśniecie kontrolki ładowania, co ciekawe jak silnik chwilę popracuje to te problemy mijają...
Zmierzyłem napięcie, przed rozruchem, po i po chwili pracy silnika, myślę że te wariujące kontrolki mają zwiazek z napięciem na akumulatorze, a nie z olejem czy z kontrolkami |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2007, 09:59
|
|
|
Woks, sprawdź dla pewości stan oleju, napraw ładowanie chociaż wątpie żeby to miało akurat wpływ na kontrolkę od ciśnienia oleju. Możesz wymienic jeszcze czujnik dla pewności. No i napisz jeszcze jaki masz filtr oleju bo spotkałem się z opiną na forum ze na wynalazkach z filtrona np. ciśnienie oleju spadało bo filtr strasznie trzymał.
Jesli to Ci nie pomoże to trzeba wkręcić manometr zamiast czujnika i zobaczyc jakie ciśnienie oleju rzeczywiscie jest. Wtedy albo trzeba wymienić pompe oleju albo niestety szlif wału i nowe panewki.
Jaki przebieg ma twój wozik ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 10:01
|
|
|
160tys. filtr ma tyle co olej. kiedys mi sie na zakrecie zaswiecila kontrolka jakos po wymianie oleju 5 miesiecy temu ale dolalem i bylo ok. a teraz to na wolnych obrotach mi sie swieci. ale nie widze i nie czuje zadnych zmian w silniku. no i tylko na cieplym to sie dzieje |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2007, 10:13
|
|
|
Bo na ciepłym olej jest rzadki i za to ciśnienie spada, tylko że jak widać to spada za duzo skoro kontrolka się zapala. Tymbardziej to nie wina instalacji jeśli tylko masz to na ciepłym silniku. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 15:43
|
|
|
ale z drogiej strony silnik zimny potrzebuje troszke wiekszych obrotow a cieply mniej na luzie. a mialem wczesniej wlany bardzo gesty olej. pisze to dla wiadomosci jesli to tez jest wazne |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2007, 19:19
|
|
|
To jest ważne bo na bardzo gęstym oleju trzyma ciśnienie, sam go wlałeś czy kupiłeś na takim auto lub jakaś podobna historia ? bo zwykle jak komuś siada cisnienie oleju to pakuje gęsty olej i pcha auto na ludzi, przy sprzedaży niby wszystko ok a później niech się kto inny martwi... |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:32
|
|
|
kupilem z gestym olejem a wlalem zadki |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:35
|
|
|
Woks napisał/a: | kupilem z gestym olejem a wlalem zadki |
no i masz odpowiedz Hipo napisał/a: | ciśnienie oleju spadało bo filtr strasznie trzymał.
Jesli to Ci nie pomoże to trzeba wkręcić manometr zamiast czujnika i zobaczyc jakie ciśnienie oleju rzeczywiscie jest. Wtedy albo trzeba wymienić pompe oleju albo niestety szlif wału i nowe panewki. |
no i Hipo chyba miał racje |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:35
|
|
|
tylko stalo sie to po jakims czasie
** Dodano: 30-12-2007, 21:36 **
to widze ze nie ciekawie:(
** Dodano: 30-12-2007, 21:38 **
no ale kurcze mnie dziwi to ze silnik chodzi ladnie tak jak przed tem jak mi sie zaswiecila kontrolka. nie widze zadnej roznicy. |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:40
|
|
|
Ja na twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejnosci czujnikm oleju, potem zalałbym go olejem 15W40 jes troche gestrzy niz 10W40 moze pomoze, a jesli nie to zostaje pompa oleju...
** Dodano: 30-12-2007, 21:42 **
to ładowanie tez bym zrobił jaknajszybciej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:42
|
|
|
jutro bede robil czujnik |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:49
|
|
|
A jakie masz obroty jak żaży Ci się kontrolka?
Ja np. gdy mam olej "zbliżający" się do wymiany, to na wolnych obrotach potrafiła się lekko kontrolka palić. Dodałem lekko gazu i było ok.
Są 2 rozwiązania moim zdaniem. Olej się już zużył lub masz za niskie obroty na biegu jałowym. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:53
|
|
|
no a z mojej obserwacji wynika że jak silniczek krokowy mi się zatnie to mam 500 lub mniej obrotów, tak że silnik ledwo co pyka a nigdy nie zapaliła mi się choćby na chwilę kontrolka oleju! mój typ - lipny filtr |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-12-2007, 21:56
|
|
|
konikks napisał/a: | mój typ - lipny filtr |
i to moze byc własnie to.
Woks, wymien olej i filtr i zobaczysz |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|