KONTROLKA OLEJU :( |
Autor |
Wiadomość |
Woks
Wiek: 38 Dołączył: 06 Maj 2007 Posty: 217 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2007, 22:00
|
|
|
obrotow nie wiem bo nie mam obrotka ale jalowy jest w normie ma niskie jest cichy . ladnie pracuje i nie trzesie. a na cieplym gasnie mi dopiero tak 2500 3000 tak sie przewaznie jezdzi. mowie na oko
** Dodano: 01-01-2008, 20:09 **
a wiec tak. pojechalem w trase jakies 70 km kontrolka swiecila sie caly czas. wyczyscilem czujnik i nie swieci ale silnik stracil moc jest mulowaty 120 pojedzie najwiecej. czuje ze jak go odpalam i gasze to jest troche inny niz zawsze jakby delikatniejszy. ale dziwiek ma taki jak przedtem. |
_________________ Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-09-2009, 00:14
|
|
|
No to ja się podepnę / odświeżę / pobawię się w archeologa.
U mnie sytuacja taka sama - do wczoraj 0 problemów wieczorem się zaczęło i dzisiaj cały dzień. Silnik zimny OK - tylko się zagrzeje - na niskich obrotach pali się kontrolka oleju/ miga / lub żarzy się. Dolałem oleju i dalej to samo. Wg mnie silnik chodzi tak jak chodził czyli bez dziwnych dźwięków, w miarę cicho.
Przy wyjęciu wtyczki od czujnika ciśnienia oleju - zaczęło z niego kapać Z tego co wiem na chwilę obecną - raczej tam oleju nie powinno być. Myślicie, że to będzie wina owego czujnika ?
Mogę z takim czymś jeździć autem w poszukiwaniu owego czujnika czy lepiej przesiąść się na autobus ? Nie chciał bym go wykończyć przez głupotę. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-09-2009, 01:07
|
|
|
Luczu napisał/a: | Przy wyjęciu wtyczki od czujnika ciśnienia oleju - zaczęło z niego kapać | wyjąłeś czujnik czy tylko wtyczkę? Jak wtyczkę tylko to do wymiany. Mocno to kapie? Jak myślisz, że to czujnik to jechać raczej można, tylko będzie się świeciło. Gorzej jak np. pada pompa oleju i dlatego świeci. |
_________________
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-09-2009, 01:14
|
|
|
mrk69 napisał/a: | wyjąłeś czujnik czy tylko wtyczkę? |
wtyczkę - tą na zatrzask z kabelkiem - czujnika nie wykręcałem. Kapało hmmm ... no kilka kropel później tak jak by ustawało. Ta wtyczka cała w oleju uwalona po wyjęciu.
mrk69 napisał/a: | Jak myślisz, że to czujnik to jechać raczej można, tylko będzie się świeciło. Gorzej jak np. pada pompa oleju i dlatego świeci. |
No właśnie 100% pewności nie mam. Ale na razie wszystko wskazuje na czujnik ...
** Dodano: 25-09-2009, 02:18 **
zapewne czujnik będzie pasował z 1.4 i 1.6 ale większych już nie ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-09-2009, 07:52
|
|
|
Luczu napisał/a: | zapewne czujnik będzie pasował z 1.4 i 1.6 ale większych już nie ? | hmmm, nie wiem jak to w TT wygląda, ale do malucha zakładałem czujnik wyjęty z poloneza. Pasował i działał.
Luczu napisał/a: | na niskich obrotach pali się kontrolka oleju/ miga / lub żarzy się. | wg mnie nie powinna się żarzyć, tzn. nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Albo się pali, albo gaśnie.
Na pewno czujnik jest walnięty. Wtyczka nie powinna być zaolejona. Czujnik przepuszcza jednak olej i tym samym powoduje to pewnie te żarzenie kontrolki. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-09-2009, 08:22
|
|
|
Luczu napisał/a: | zapewne czujnik będzie pasował z 1.4 i 1.6 |
Z tych dwuch silników napewno są takie same, z innych juz niewiem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-09-2009, 17:23
|
|
|
i po kłopocie - używkę za 10 zł kupiłem i już smiga jak powinno Z mojego już leciało jak z kranu prawie
EDIT !!!
Cholera wcale nie po kłopocie Na początku było ok ale jak pojeździłem temp sięgała ok 90 stopni na wolnych obrotach zaczęła mrugać, żarzyć się. Co prawda wystarczy delikatnie podnieść obroty i znika ( przy poprzednim czujniku świeciłą nawet przy trochę wyższych obrotach ) Wyjąłem tą wsuwkę z czujnika - i znowu olej na tym co się wtyka Tyle, że nie kapie jak przy starym czujniku a tylko jest zamoczone trochę. Jak ostygnie to wezmę go mocniej dokręcę ( pewnie to nic nie da ) I w najbliższym czasie wymieniam olej + filtr. Mam nadzieję, że to pomoże bo jak nie to pompa nawala ... a jak nie to straszą na necie, że panewki się kończą ( z tym, że nic nie stuka mi w silniku i chodzi tak jak zawsze czyli normalnie ) |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-09-2009, 20:41
|
|
|
Luczu, 10 zeta to nowy prawie tyle kosztuje.Trzeba było kupić nowy czujnik a nie używkę.Jak dla mnie to pojechałeś z tą używką. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-09-2009, 21:09
|
|
|
ZielonyTBG, nie wiedziałem że nowy taki tani ... http://www.allegro.pl/ite...tipo_delta.html zasugerowałem się tym dziadostwem bo nic innego na allegro nie ma |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-09-2009, 21:23
|
|
|
Luczu to jest wskaźnik ciśnienia oleju a nie czujnik no i one tyle kosztują.
A czujnik powinien kosztować coś koło TEGO.
Kup nowy,załóż i zobacz czy coś się zmieniło. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-09-2009, 21:38
|
|
|
ZielonyTBG, no to głupotę zrobiłem |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-05-2010, 22:06
|
|
|
A ja sie podepne. Ale u mnie inna sytuacja. Otoz dzis sprawdzilem poziom oleju. Bagnet byl mokry, wytarlem, wlozylem zeby sprawdzic i wyszlo ze na kresce pomiarowej nic nie ma. No to dolalem troszke ile mialem. Ponownie zmierzylem i troszke sie pokazalo na kresce, na jakies 3mm. I tu pytanie czemu kontrolka od oleju nie migala ze jest za niski poziom oleju |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 22:09
|
|
|
krzychTIPOspeed, chodzi o tą kontrolkę co się zapala jak uruchamiasz zapłon? bo to jest kontrolka ciśnienia a nie poziomu. Ta sygnalizuje jak jest już stan krytyczny i pompa nie ma już czego pompować. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-05-2010, 22:17
|
|
|
Jelcyn, wydawalo mi sie ze ten drugi rysunek bedzie pokazywal jak bedzie malo oleju. Ale sie polilem trza na bagnet patrzec |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 22:19
|
|
|
Dokładnie, ale chyba coś czytałem o czujnikach poziomu w T/T |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Monomach
Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 44 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 23:15
|
|
|
Żarzenie się kontrolki ciśnienia oleju w silnikach które są wyposażone w odśrodkową (mechaniczną) pompę oleju może być spowodowane rozerwaniem uszczelki pomiędzy pompą a blokiem silnika, wtedy to olej "ucieka" przez ubytek uszczelki z powrotem do miski olejowej, a co za tym idzie, mniej jest pompowany do góry. Uszczelkę można zrobić samemu, ale z wymianą trochę roboty jest... Zanim zaczniemy podejrzewać panewki warto sprawdzić tę pierdółkę. |
_________________ FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13) |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 04-05-2010, 23:21
|
|
|
Monomach, czytaj czasem kiedy był opisywany problem. wygrzebane z przed trzech lat i odświeżone prawie rok temu. teraz problem dotyczył czegoś innego i już chyba został rozwiązany. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 10:05
|
|
|
Cytat: | To w tipku nima kontrolki od poziomu oleju kurde | jest, w wersjach z silnikami dohc, czujnik wkrecony w przedni dekiel/pompe oleju. czy w sohc jest? nie wiem, widac nie ma:) |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-05-2010, 11:00
|
|
|
Była kontrolka ostrzegająca o niskim poziomie oleju (u mnie taka była) i jest ona zintegrowana z bagnetem.Kontrolka znajduje się na check panelu z narysowanym bagnetem.W momencie kiedy się zaświeciła to poziom oleju był w okolicach minimum. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Monomach
Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 44 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2010, 23:42
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Monomach, czytaj czasem kiedy był opisywany problem. wygrzebane z przed trzech lat i odświeżone prawie rok temu. teraz problem dotyczył czegoś innego i już chyba został rozwiązany. |
Dokładnie, ale takie problemy zdarzają się dość często, więc chyba mogłem profilaktycznie podać jedno z możliwych rozwiązań? |
_________________ FSO 1500 1.5 L 87 r.(99-05),Caro 1.6 GLE 94 r.(05-09),Espero 1.8 CD 99 r.(07-10),Tipo 1.6 i.e. DOHC DGT GT 92 r. (10),Delta 1,8 LX 97 r. (10-12),Tempra 1.6 i.e. S.W. DGT 95 r. (od 10),156 1,8TS 99 r. (od 13) |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 15:03
|
|
|
Witam, wiedzę że temat już dość znany.
Dzisiaj jadąc do szkoły też owa kontrolka zaczęła mi migać. Z tym że wiedziałem że mam niski poziom oleju, bo wczoraj sprawdzałem i dzisiaj miałem kupić i dolać nawet przed sklepem, ale jak widać nie zdążyłem
Liczyłem na to że jak doleje oleju to problem ustanie, ale niestety na bagnecie poziom jest dokładnie na środku pomiędzy max i min a problem nie zniknął. Nie mam pojęcia co robić i czy mogę tak jeździć. Dodatkowo powiem, ze kontrolka miga tylko na biegu jałowym i niskich obrotach, czyli tak jak w wypadku większości z was. Na biegu jest ok. Druga sprawa jest taka że nie wiem jaki olej był wcześniej (nieoficjalnie 10W40) a ja dolałem 15W40? To mogło być przyczyną? Gadałem ze znajomym mechanikiem i mówił że olej mógł się zważyć i dlatego jest taki a nie inny problem. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-06-2011, 15:05
|
|
|
D@wIdS napisał/a: | olej był wcześniej (nieoficjalnie 10W40) a ja dolałem 15W40 |
Nie dobrze Czemu nie dolałeś 10w40 ?
Kiedy ostatnio zmieniany był olej ?
Pierwsze co to wymieniaj olej na nowy
Jeżeli problem będzie nadal występował zmień czujnik ciśnienia oleju |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-06-2011, 15:12
|
|
|
Luczu napisał/a: | Nie dobrze Czemu nie dolałeś 10w40 ? |
Ponieważ nie wiem czy faktycznie jest tam 10W40 a ktoś mi mówił że z z moim przebiegiem leje się już 15W40 i dlatego taki kupiłem. Poza tym dolewałem już takiego i nic się nie działo, z tym że wtedy poziom nigdy nie był na min.
Luczu napisał/a: | Kiedy ostatnio zmieniany był olej ? |
W połowie zeszłego roku a w zimę praktycznie cały czas stał, także jest dość świeży.
Jeżeli z oleju zrobiła się "kaszka" to na bagnecie powinno być ją widać prawda? Sprawdzałem dzisiaj ale nic niepokojącego nie znalazłem. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
|