ŚWIECE DWUELEKTRODOWE. |
Autor |
Wiadomość |
BODEK
Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 97 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: 20-05-2005, 21:34 ŚWIECE DWUELEKTRODOWE.
|
|
|
Czy ktoś używa z Was takich świec?Trochę poczytałem o nich na stronie NGK i ciekaw jestem jak się spisują w praktyce.Co "dwie" iskry to nie jedna.Mogą poprawić poranne odpalanie,bo zauważyłem,że wielu z nas ma z tym problemy-jakby motor "chodził" na 3 "garach"?Pomijam już inne przyczyny tego problemu.,ale chyba warto zwiększyć szansę na lepszą pracę zimnego silnika co? |
_________________ ....i nikomu nie wolno się z tego śmiać. |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-06-2005, 23:24
|
|
|
Witam!
Akurat sie odezwe troche nie na temat ale mialem swiece NGK v-line 19 ponoc do silnika 2.0 8v dobre ( strona NGK ). Mijaja 2000 tys km od remontu kapitalnego silnika, przy przebiegu 1700 km padla jedna swieca NGK, falwoaly obroty silnika ( oczywiscie gdy swiece byly niby ok a nie z jedna ktora padla ( kable WN, kopulka palec sa ok. ). Kilka dni temu wywalilem swiece NGK, wstawilem CuprumSuperStart Fiat Lancia 7FYSSR. Auto pali mniej ok 1,5l. Cieply silnik czasami na NGK wymagal dluzszego przytrzymania rozrusznika ( w nubirze bylo to samo na swiecach ISKRA, zostaly wstawione championy i po problemie ), po wymienie na te oryginalne takie jak powinny byc problem jak narazie przestal dawac o sobie znac:). Moze mialem pecha co do serii tych NGK moze jakas wadliwa byla? ( czasami na zimnym potrafil nie palic jakis gar ) a teraz jest oki. znajomy mechanik mi powiedzial z fiatow jakie robili to najlepiej chodzily ( w sensie bez uwag wlascicieli, oczywiscie sa przydadki ) ze na swiecach takich jak fiat napisal chodzily najlepiej, moze cos w tym jest..ehh pozno ale wywod .
Mimo wsyztsko tempra super autko , koffane:) |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2005, 23:49
|
|
|
generalnie z tego co wiem to jest to dobra sprawa do gazu
i tak nawet w przypadku jednoelektrodowych swiec do gazu daje sie swiece z o 0,1-0,2mm mniejszy przeswitem
ogolnie to jednoelektrodowki dobre sa, ja obecnie mam iskry ktore mialy byc tymczasowe zanim nie zmienie na sprawdzone NGK, jednak zostaly Iskry bo jestem z nich bardzo zadowolony...
generalnie zamiast zastanawiac sie nad slusznoscia jednej swiecy nad druga wazniejsza jest regularna wymiana swiec lub chociaz sprawdzenie ich stanu... wiadomo ze jak dobrze pojdzie to mozna na jednym komplecie i 30 cyz 40kkm przejechac tylko po co |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2005, 17:30 Re: ŚWIECE DWUELEKTRODOWE.
|
|
|
BODEK napisał/a: | Co "dwie" iskry to nie jedna. |
Zawsze bedzie jedna iskra Jedyna zaleta swiec wieloelektrodowych to samooczyszczanie i wieksza zywotnosc. Na lepsza prace silnika nie ma co specjalnie liczyc. Do sprawnego silnika na nie szkoda pieniedzy, chyba ze sa problemy z ukladem zaplonowym - niektorzy twierdza, ze wtedy takie swiece pomagaja. Mialem kiedys czteroelektrodowe bosche - nie warto - swieca jak swieca, tylko drozsza |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-06-2005, 19:19
|
|
|
Diesle mają dobrze... Nie mają dylematów : świeca jedno, czy wieloelektrodowa?
Za to żarowa, czy jarzeniowa? |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-06-2005, 21:49
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | jednak zostaly Iskry bo jestem z nich bardzo zadowolony...
|
Z podpisu wynika, ze masz ten sam silnik co u mnie. Jakie oznaczenie maja te swiece i co ile je wymieniasz? Masz LPG?
Ja sobie chwale Bosche o ozn. bodajze +1 - bardzo dobrze dobrane do tego silnika. W zasadzie nie mysle o zmianie, ale Iskry powinny byc tansze, a jezeli sa rownie dobre... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-06-2005, 00:58
|
|
|
od Boshy nawet powiedzialbym ze sa lepsze...
wczesniej ojciec mial jeszcze przed Boshami takie same i tez jakos bardzo dlugo przejechaly bez zadnych niedomagan i dlatego juz przy wymianie jednej Bosha ktora dosc szybko poszla kupil na zapas komplet iksr
oznaczenie to tak z pamieci fe65 costam, w bagazniku powinienem miec opakowanie
Gazu nie mam i sa one zalecane do benzyny, do gazu tak jak mowilem o 0,1 lub 0,2mm mniejszy przeswit i od razu mowie nie zmieniac przeswitu nowek kombinerkami, bo sa do tego odpowiedniki wlasnie do gazu rozniace sie tylko tym przeswitem
EDIT: teraz na moment spojrzalem na strone Tipoklub.tk i to powinny byc wlasnie te.
NGK na pewno sie zgadzaja bo mialem ten kod w pamieci by kupic NGK, a do iskier to jest to na 95%
NGK BPR6ES
ISKRY FE65PRS
i przypominam ze sa zalezane do benzyny |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-06-2005, 10:12
|
|
|
Hmm... ja mam LPG i Bosche (nie sa to te najzwyklejsze, tylko yttrium plus) sprawdzaja sie bez zastrzezen. Szczeliny nie zmniejszam - jest oryginalna 0,8 mm! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-06-2005, 11:05
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | (nie sa to te najzwyklejsze, tylko yttrium plus)! |
a przez to sa jakos drozsze??
i iloelektrodowe??
wiesz bo bez sensu byloby stosowac takie swiece skoro zwykle po prostu pod gaz sprawowalyby sie lepiej...
gaz po prostu wymaga troche innego zaplonu, i efektem tu moze byc nie tylko praca silnika ale i takze jego ekonomika |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-06-2005, 11:31
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | (nie sa to te najzwyklejsze, tylko yttrium plus)! |
a przez to sa jakos drozsze??
i iloelektrodowe??
wiesz bo bez sensu byloby stosowac takie swiece skoro zwykle po prostu pod gaz sprawowalyby sie lepiej...
gaz po prostu wymaga troche innego zaplonu, i efektem tu moze byc nie tylko praca silnika ale i takze jego ekonomika |
Swiece Yttrium sa jednoelektrodowe, chyba nieco drozsze od "zwyklych", ale nie sa to jakies specjalne swieczki (posrednie miedzy "zwyklymi", a czteroelektrodowymi Super 4). Cena w Boschu czterdziesci kilka pln za komplet.
Co do wprowadzania zmian w szczelinie miedzy elektrodami, to jej zmniejszenie niby ulatwia prace silnika na LPG, ale ponoc powoduje brak mocy w gornym zakresie obrotow. Tak wiec zadnych zmian nie wprowadzalem, nie widzialem potrzeby. Wczoraj zreszta je wykrecilem i ogladalem ich stan po kilkunastu tysiacach km pracy - wyglad wzorcowy. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
kalidor
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 02 Sie 2005 Posty: 9 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-08-2005, 11:24
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Hmm... ja mam LPG i Bosche (nie sa to te najzwyklejsze, tylko yttrium plus) sprawdzaja sie bez zastrzezen. Szczeliny nie zmniejszam - jest oryginalna 0,8 mm! |
Czy możesz mi napisać jakie oznaczenie mają te świece, bo chcę sobie je kupić do swojej Tempry 1,4 + gaz i nie wiem jakie mają być.
A jeśli ktoś ma takie świece ze zmiejszona szczelina to niech też napisze jakie ma oznaczenie i czy poprawiło to coś w pracy samochodu czy spalaniu.
Pozdrawiam |
_________________ Tempra '92 1.4 i.e.cat + gaz |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 12:00
|
|
|
Tez polecam bosha yttrium rewelacja!! ,ngk słabo mi sie spisywały,co do swiec wieloelektrodowych nie polecił bym, przy seryjnej cewce nic nie dają osłabiają iskre bo idzie na 2 lub 4 to co powino isc na jedną!!! elektrode. |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 14:14
|
|
|
kalidor napisał/a: |
Czy możesz mi napisać jakie oznaczenie mają te świece, bo chcę sobie je kupić do swojej Tempry 1,4 + gaz i nie wiem jakie mają być.
A jeśli ktoś ma takie świece ze zmiejszona szczelina to niech też napisze jakie ma oznaczenie i czy poprawiło to coś w pracy samochodu czy spalaniu.
|
Bodajze "1+", czy jakos podobnie. A w tym momencie mam juz inne: Iskry do LPG ze szczelina 0,6 mm Silnik pracuje elegncko. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2005, 09:17
|
|
|
TEMPRAWG napisał/a: | jednagze z tego co wiem nasze autka tipo i tempra zregoly zle znosza boshe(czyzby moj tipek byl odskocznia od regoly???)
|
bzdura. 1.4 bardzo dobrze pracuje z Boschami Yttrium Plus, takze na gazie. co do wieloelektrodowych to moim zdaniem szkoda na nie kasy, mialem takie wkrecone przy kupnie auta i bylo nieciekawie. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2005, 09:37
|
|
|
marcin to nie bzdura. na 20 sam tipo tempra jakie robilem a takze z doswiadczen kolegi z aso fiata wiem ze wiekszosc sam okolo 6 na 10 po 1000 - 2000 zle pracuja. te swiece co masz byc moze dobrze garaja z naszymi silnikami |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 04-08-2005, 14:19
|
|
|
Ja lepszej swiecy nie miałem jak zyje od bosza yttrium!! a miałem wszystkie swiece jakie sa dostepne na rynku, poza briskiem bo sie bałem briska z pewnego wzgledu
Zapalanie na pyka !! kazda temperatura motorka!!, pieknie wypalona swieca!! zero nagaru.
Są wart te 45zł , i do nastepnego auta tez takie sobie kupie!! polecam te swiece!! |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
vonwerner
Wiek: 56 Dołączył: 29 Sty 2005 Posty: 125 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-08-2005, 15:13
|
|
|
czy to jest jakiś model tych bosch yttrium ...czy poprostu jeden model ????? |
_________________ "tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219 |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-08-2005, 17:53
|
|
|
vonwerner napisał/a: | czy to jest jakiś model tych bosch yttrium ...czy poprostu jeden model ????? |
to jest seria swiec, posrednia pomiedzy "zwyklymi" i 4-elektrodowymi. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-08-2005, 17:56
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Bodajze "1+", czy jakos podobnie. A w tym momencie mam juz inne: Iskry do LPG ze szczelina 0,6 mm Silnik pracuje elegncko. |
i to sa te swiece do pracy silnika na LPG o ktorych wspominalem
nic dziwnego ze chodzi elegancko bo one zostaly do tego stworzone |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Erewan
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Cze 2005 Posty: 397 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-08-2005, 22:40
|
|
|
A ja dzisiaj wymieniłem oryginalne zużyte Magnetti Marelli na Golden Lodge (to chyba też tak naprawdę Magnetti Marelli tylko pod inną nazwą handlową). Świece te polecił mi facet handlujący częściami do Fiatów, Lancii i Alfa Romeo - są specjalnie dedykowane tym autkom, mają CZTERY elektrody no i są z nieco innych stopów robione - mają dłuugo wytrzymać. Zobaczymy jak to będzie, na razie dużo kosztowały - 16PLN sztuka (komplet 64 zeta), nic dziwnego w sumie - oryginalna włoska robota
Używał ktoś z Was już takich świec?
P.S. Facet jak usłyszał o Bosch'ach to się uśmiał, że wszyscy się dali w Bosch'e wrobić, mimo że mechanicy powiadają: "Bosch'a to do kosza" |
|
|
|
|
edax
Wiek: 57 Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 85 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 30-08-2005, 19:41
|
|
|
BODEK, Nie wiem co jest z Ngk-iem? Drzewiej bywało tak że na NGK-a bata nie było, ino że były wyrażnie droższe niż konkurencja. Były to lata 80/90 i początek 90-tych...A od kiedy ceny się zrównały to i jakość NGK-ów poszła w diabły. Co włożę NGK-i to albo któraś nie "śfieci" albo motor prycha jakby się dziegciu opił. W moim najlepszym mochodzie śfiata tj: Fiat 132 2000 z '78 gdzieś w okolicach 85 roku założyłem podczas wizytki we włoszech takie śfieczki tj: Magneti Marelli dwuelektrodowe i nie wiedziałem po czym mam tego szpeca całować. Latały mie w nim do '90, kiedy to podjąłem poronioną decyzję o sprzedaniu 132-ki. |
_________________ edax |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 22-11-2005, 20:00
|
|
|
Co do świec wieloelektrodowych to wszystkie auta jakie na nich widziałem pracowały (szczególnie na gazie) NIERÓWNO. Może nowe, ale stare konstrukcje silnika raczej niezbyt współpracują dobrze z takimi swiecami. Zresztą teść ma Felicie 1.3 i od początku silnik nierówno pracował. Po wymianie świec jest to samo, a od "wtajemniczonych" którzy już wiele tego naprawili dowiedziałem się, że to wina wymuszenia przez koncern VW (Felicia ma dość sporo podzespołów od VW) stosowania takich świec. Zmiana ma pomóc. ZObaczymy.
Co do Bosha to byłem w dwóch róznych autoryzownaych serwisach Fiata i w każdym mówili, że Fiaty trzymac z dala od tej marki. Najlepiej NGK i Champion. Czasami polecają Iskrę, ale w wielu silnikach po 10.000 jest zużyta (i to nie w każdym). Oczywiście nie znavczy to, że Boshebedą źle pracowały, ale zbyt często silniki świruja, albo świece padają tak, że jest iskra, a auto po nagrzaniu nie pali lub pali źle. Potwierdziło to mi już wiele osób, które próbowały Bosha.
Ja mam NGK a wcześniej Championa i nie narzekam. Teraz mam 13.000km i super silnik pracuje.
Co ile wymieniacie świece przy LPG? |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-11-2005, 20:46
|
|
|
yyyyy...no ja wymieniłem jak założyłem gaz
Teraz 45tyś .... i jakby to powiedzieć.....niedługo wymienie.
Ale z dbałosci o płyny exploatacyjne i części to ja nie słynę |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-11-2005, 22:12
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | generalnie z tego co wiem to jest to dobra sprawa do gazu
|
Kazdy gazownik Ci powie ze do gazu lepiej sie uzywa normalnych swiec a nie wieloelektrodowych. Uzywalem w audi 100 3 elektrodowe i mialem gaz i kazdy jeden u ktorego nie bylem mowil to samo. Ja rowniez uwazam ze autko lepiej chodzilo na zwyklej swiecy dobrej gatunkowo oczywiscie.
A tak na marginesie poczytaj:
Jedna elektroda MAX dwie. Nie wiecej!
http://www.automotoserwis...5-05/swiece.htm
Co do NGK to po jaka cholere przeplacac? Lepiej dobrego Boscha kupic albo chociazby Iskre.
Chyba ze ktos ma zaciecie sportowe i ma ochote na Briska. Mialem kiedys swiece bezelektrodowe Briska ale to byl koszt ok. 100 zl za jedna. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-11-2005, 22:23
|
|
|
Robertino napisał/a: | Co do NGK to po jaka cholere przeplacac? |
Ta swieca kosztuje 11zl - to duzo???? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
|