Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki lejecie olej i co ile zmieniacie?
Autor Wiadomość
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 27-02-2005, 14:31   Jaki lejecie olej i co ile zmieniacie?

No właśnie. Na jakim jeździcie oleju i co jaki okres i przebieg go zmieniacie? Napiszcie jak wygląda Wasz olej po wymianie i czy macie LPG.
Zobaczymy co jest dobre dla naszych silników.

Ja właściwie nie wiem jaki miał mój poprzdnik i chciałem wlać 10W40. W dobrym sklepie powiedziano mi że jak na silnik z roku 93 nawet z przebiegiem 60.000 lepiej dać 15W40 (minerał). Dziś wymieniam razem z uszczelkami miski i pokrywy rozrządu.
Co kupiłem? Zastanawiałem sią nad wieloma olejami. Jak mi powiedziano Lotos jest dobry, ale w chwili obecnej klasę tworzą Mobil, Shell, Castrol i Platinum!! Cenowo 3 pierwsze ok 100zł, a Platinum połowę. Powiedziano mi, że jest identycznej (jeśli nie lepszej) jakości jak pozostałe oleje. Jest dużo lepszy od Lotosa o czym podobno świadczą oznaczenia. Moja dziewczyna pracując na Orlenie zna się na tym i rzeczywiście jak porównaliśmy to Platinum ma te same najwyższe klasy jakości co Mobil, Castrol i Shell! Lotos spełnia słabsze normy. Jak się dowiedziałem Platinum ze względu na wysoką jakość nie jest polecany do silników poniżej 90 roku!
Pytałem równiez o Selenie, ale jak mi powiedziano polecają tylko dla napaleńców którzy robią dokładnie jak serwis karze, bo sam olej w sobie jest dość kiepskiej jakości.
A tak poza tym to sprzedawca śmiał się z "olejów do gazu". Nie różnią się niczym od zwykłych i tylko Polacy mają takie pomysły jak i świece do gazu. Oczywiście olej "do gazu" jest droższy od zwykłego. Obalił to równiez swego czasu Dr.Sell, przewodniczący rzeczoznawców PZMu.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-02-2005, 14:50   

Lotos Syntetyczny 5W40, wymiana co 10.000 km.
Kolor oleju na LPG - ciemno-zolty
Przed zalozeniem LPG kolor byl brazowo-czarny.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 27-02-2005, 15:26   

Robiłeś remont silnika czy po jakimś przebiegu po prostu wlałeś? To jest dośc rzadki olej i ja przy 10W40 bałem się o rozszczelnienie silnika.
     assistance   Moneta
 
 
radar 



Wiek: 43
Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-02-2005, 15:44   

Poprzedni wlasciciel zalal mineralnym Lotosem. Ja na jesieni (a mam samochod od sierpnia'04) zalalem Platinum tez mineralnym.

Na szarym forum byly "rozmowy" o olejach i tyle ile jest forumowiczow tyle jest opinii.
Ja w rezultacie kierowalem sie parametrami i wybralem Platinum jako ze wypadl wyjatkowo dobrze. Nie kierowalem sie marka. Wahalem sie jeszcze miedzy Elf Sporti.

Po zalaniu, nie zauwazylem wielkiej roznicy, albo mialem za krotko samochod zeby zauwazyc, albo mam przytepy sluch zeby slyszec roznice w pracy silnika.
Fakt ze teraz mi oleju nie bierze jak wczesniej, ale to raczej wina uszczelki pod pokrywa zaworow ktora wowczas zostala wymieniona + podpilowanie samej pokrywy.

Kolor wymienianego Lotosa byl przepracowany (ale nie wiem dokladnie ile przejechal). Na dzien dzisiejszy Orlen nie jest juz jasniutki, ale kolorek jeszcze ma :)

Mam LPG i silnik 835C1.000
_________________
Tipo 1.6ie LPG Łódź
  
 
 
skuti7 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 28
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-02-2005, 16:07   

Ja odkąd ściągnąłem autko z Niemiec we wrześniu to jeszszcze nie wymieniałem. Na naklejce (na silniku) jest napisane Selenia 10W40 Synthetic wymieniony w czerwcu.
Zrobiłem już pare dobrych tysięcy : kolor jasnobrązowy, na bagnecie nic nie ubyło :) i na silniku nie widać wycieków.
Ale po zimie zmienie na Elf też syntetyk
przebieg 125000.
Pozdro
  
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 27-02-2005, 17:18   

Czyli jakie oleje były lane w tamtych latach do Fiatów? Ja mam z 93 roku i wg instrukcji olej to Selenia 15W40. Taki tez kupiłem, bo na silniku nie ma żadnych informacji na temat oprócz szarej naklejki informującej, że silnik ma Selenie.
Kupiłem 15W40, ale sam nie wiem czy nie oddać i nie wlać 10W40, ale boję sie o silnik.

Już wszystko wiadomo.
Dowiedziałem się, że sam opis 5, 10 czy 15 W nie jest tak wazny jak klasa oleju. Zwróćcie uwagę na napis API na Waszym oleju. To jest ważniejsze. 10 czy 15 to granice temp na minusie przy których może być stosowany. To nie jest temperatura tylko odpowiednik i sprawdza się to na specjalnych tabelach!!
Ja kupiłem Platinum mineral 15W40 , ale z klasą API SL/CF (o ile pamiętam American Petrol Institute) i jak się okazuje to ten parametr jest wazniejszy. W tym przypadku mój olej dla benzyny (S) ma klase jakości L która jest w chwili obecnej właściwie najwyższą. Dla Diesla (C) ma klasę F. Im niższa litera z alfabetu to olej jest gorszy jakościowo. Np SF będzie gorszy choć jest nadal stosowany jako 10W40 Lotosa. Można więc zmienić olej 15 na 10 a nawet na 5 jeśli zostanie taj samej klasy, więc jeśli zmieniłnbym na 10W40 o klasie SF to nic by się nie stało. Mogłoby sie stać gdybym dał 10W40 o klasie SL. Tak więc sprzedawca miał rację, że lepiej wlać dobry minerał niż słaby syntetyk. Zresztą olej 10W40 to minerał z odpowiednią ilością dodatków syntetycznych!!

Marcin. Masz rację. Olej "Gazowy" jest tańszy. Pomyliłem się. Właśnie jest gorszy jakościowo więc czy warto?
  
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2005, 17:42   Re: Jaki lejecie olej i co ile zmieniacie?

Witam,

Olej do LPG raczej chyba nie jest drozszy od zwyklego. #-o Zauwaz jakiej jest klasy jakosciowej np. Orlen Gas Semi jest SG! Z tego wynika, ze do LPG faktycznie sa specjalne oleje - wystarczaja gorsze klasowo :lol:

Moje Tipo z LPG smiga na Valvoline Maxlife 10W40 - wczesniej jezdzilo na polsyntetycznej Seleni i krotko na Orlenie Semi (do gazu nie polecam). Wymiana co 10 tys. max. co 12 tys. Olej jest dosc jasny na bagnecie.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Kuba 
witamy nowego


Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2005, 20:38   

Przez okres 9. letniej eksploatacji Tempry z silnikiem turbo diesel jeździłem na mineralnym oleju 15W40, który to zmieniany był co 7,5 kkm.
Dolewałem 0,3 - 0,5 l pomiędzy wymianami, a uzależnione to było od tego, jak "ciężka" była noga.
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2005, 12:46   

Jeszcze do niedawna jeździłem na Mobilu (5W50)
Jednak kilka miesięcy temu zrobiłem eksperyment ze zmianą klasy oleju no i producenta. Chyba się opłaciło.
Teraz auto śmiga na Shell Helix 10W40.
Taniej a nie czuć różnicy.
Wymiana oczywiście obowiązkowo co ok 15 000km.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-02-2005, 12:51   

Radke napisał/a:
Jeszcze do niedawna jeździłem na Mobilu (5W50)
Jednak kilka miesięcy temu zrobiłem eksperyment ze zmianą klasy oleju no i producenta. Chyba się opłaciło.
Teraz auto śmiga na Shell Helix 10W40.
Taniej a nie czuć różnicy.
Wymiana oczywiście obowiązkowo co ok 15 000km.



Bdb oliwa ,ja też na tym smykam ale mineralny.Zmieniam co 10tys max
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 28-02-2005, 13:01   

Jeśli możecie to podawajcie klasę jakości oleju jaki używacie.
Jest to dośc ważny parametr. 15W40 występuje jako SL/CF i jako SF/CF a to dwie zupełnie inne klasy. Jeśli można to podawajcie klasy wg API- jest na każdym pojemniku oleju.
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-02-2005, 13:05   

mkaminski100 napisał/a:
Robiłeś remont silnika czy po jakimś przebiegu po prostu wlałeś? To jest dośc rzadki olej i ja przy 10W40 bałem się o rozszczelnienie silnika.


Nie robilem nigdy remontu silnika.
Od kiedy kupilismy Tempre czyli juz prawie 11 lat temu tak do dzisiaj nie bylo zandego remontu. Mamy przejechane 278tys. km.

Dokladnie nie pamietam kiedy przeslismy na syntetyczny, ale bylo to pare lat temu. Uzywamy go - silnik chodzi ok. Syntetyczny jest lepszy w zimy bo nie gestnieje tak. Jest szkola ktora mowi ze powinnismy jezdzic na mineralce, ale .... ja nie widze zeby silnik mial zle na tym oleju. Wiec uzywamy go.

Co do klas Lotos Syntetic 5W40
Kod:
Klasa jakości: API: SJ/CF ACEA: A3-02/B3-98 wyd.2/B4-02
Klasa lepkości: SAE: 5W/40
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 28-02-2005, 13:36   

Powiem tak. Porównywałem oleje Platinum 10W40 i 15W40 w tej samej klasie jakościowej SL/CF (obecnie najwyższej) i właściwie różnią sie tylko wskaźnikiem lepkości o 9 (10W ma 150 a 15W ma 141). Poza tym są to identyczne oleje. Ta sama lepkość kinematyczna, temp płynięcia itp. Zresztą 10W to nadal olej mineralny z dodatkami syntetycznymi.
Miszko, zgadzam się z tym, że możesz z powodzeniem stosowac olej 5W40, ale w klasie SJ, ale jeśli wlejesz np 10W w klasie SL/CF to istnieje duże prawdopodobieństwo rozszczelnienia silnika. Właśnie klasa jakości jest wazniejszym parametrem w doborze oleju niz klasa lepkości.
A tak dla porównania to kupiony przeze mnie Platinum 15W40 ma klasę: API : SL/CF
ACEA : A3-02/B3-98 wyd.2

Miszko pewnie zrobi jeszcze ze 100.000 i przejdzie na 0W40 :lol: Jak Ty to robisz... 270 tys i nadal się kula. Tylko pogratulować i zazdrościć :)
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-02-2005, 13:56   

Mkaminski Miszko dopiero co go dotarł hehe .Jagi ma 560 tys na swej włoszce 1.6 gaźnik . :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-02-2005, 14:45   

Tu macie cos na temat olejów.
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

Dopiero teraz tak zobaczylem, ze ten lotos spelnia norme CE - czyli teoretynie na tym oleju silnik powinien spalic okolo 1,5% mniej paliwa niz na wzorcowym oleju).

Tylko wydaje mi sie ze im wyzsze litery tym lepszy olej jakosciowo.
Czyli SJ/CF bedzie lepszy od SL/CF.

No mam nadzieje ze z jakies 200tys jeszcze pokula ;) I tak jej nie sprzedamy wiec tylko jezdzic i jak jeszcze gaz teraz potanial ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 28-02-2005, 15:14   

Nie Miszko. Im dalej litera w alfabecie tym lepszy olej. Czyli od najgorszego SF/SG/SJ/SL Najlepszy to w tej chwili CM, ale chyba nie jest cywilnie stosowany.
Norma CE to tylko norma jakościowa dopuszczająca produkt do obrotu na terenie Unii Europejskiej czyli równiez w Polsce. Tak więc każdy olej musi mieć ten certyfikat. EC to co innego :)
Normą przy 10W jest współczynnik ok 150. Mój 15W ma 141 więc wydaje mi sie że to dobra wartość. Klasa jakości SL jest najwyższa.
Poniewaz nie wiem jaki olej był wczesniej lany (prawdopodonie 10w, ale nie jestem pewien-jest tylko napis Selenia) to zdecydowałem się wlać lepszy jakościowo olej mineralny zamiast gorszej jakości syntetyka. Bałbym sie wlac 10W o jakości SL.
Polecam: http://www.platinumoil.pl...c=az&subtopic=d
W użytkowanym przez nas samochodzie można zastosować olej o jakości wyższej niż zalecana; nie jest jednak wskazane przechodzenie z oleju średniej klasy, np. SF, na olej wysokiej jakości, np. SJ (może dojść do utraty szczelności silnika).

No i olej który mam zamiar wlać: http://www.platinumoil.pl...ukty&subtopic=d


Napisz tylko kiedy zmieniłeś olej (jaki przebieg) i jaki wczesniej miałeś?
     assistance   Moneta
 
 
EMDE 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2005
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2005, 15:24   

Ja jeżdze na Elf-ie 15W-40 Sporti (mineralny) i jest ok
zmieniam co 10tysi
_________________
Był FIAT TIPO 1,4 DGT LPG
jest Opel Omega 2,5 V6
     Moneta
 
 
Phill



Dołączył: 11 Lut 2005
Posty: 23
Skąd: Rybnik
Wysłany: 28-02-2005, 15:36   

Witam,

Na brazylijskiej stronie Tipo (clubedotipo.com.br) w instrukcji obsługi - nie wiem z jakiego roku - jest podany jako właściwy olej klasy SF lub SG o klasyfikcji lepkościowej 20W/50 lub 25W/50. Co o tym sądzicie - wynika z tego,że jest to właściwy olej do tego typu silników konstrukcyjnie sięgających końca lat 80-tych (lub nawet wcześnej)

Pozdrawiam
Phill
_________________
TIPO 1585 DOHC
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-02-2005, 15:41   

mkaminski100 napisał/a:
Jeśli możecie to podawajcie klasę jakości oleju jaki używacie.
Jest to dośc ważny parametr. 15W40 występuje jako SL/CF i jako SF/CF a to dwie zupełnie inne klasy. Jeśli można to podawajcie klasy wg API- jest na każdym pojemniku oleju.



Nazwa oleju: Shell Helix Plus (półsyntetyk)
klasa lepkości: 10W40
Klasa jakości: API - SJ/CF EC
Wskaźnik lepkości: 160
Temperatura płynięcia: -36 st.C
Liczba zasadowa TBN: 10,4mg KOH/g

Więcej szczegółów nie znam...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2005, 15:59   

Phill napisał/a:

Na brazylijskiej stronie Tipo (clubedotipo.com.br) w instrukcji obsługi - nie wiem z jakiego roku - jest podany jako właściwy olej klasy SF lub SG o klasyfikcji lepkościowej 20W/50 lub 25W/50. Co o tym sądzicie - wynika z tego,że jest to właściwy olej do tego typu silników konstrukcyjnie sięgających końca lat 80-tych (lub nawet wcześnej)


A dlaczego szukac wlasciwego oleju w brazylijskiej instrukcji, a nie w krajowej? A tu jest podany polsyntetyk 15W40 SF (przy czym nalezy to traktowac jako wymogi minimalne).
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 28-02-2005, 16:35   

15W to chyba syntetyk, ale dodatkowo niemiecka instrukcja mówi o 10W i 15W jako o dwóch zalecanych olejach do naszych silników. Jest więc możliwosć że był nalany jeden lub drugi. SF to najgorszy olej.
Parametry olei Brazylijskich sa podane dla ich klimatu; ciepłego i wilgotnego. Tam nie ma mrozów do -20 więc olej powinien mieć najlepsze paramtry przy wyższych temperaturach. Dlatego az tak wysokie parametry

Mam pytanie bo pojawił się problem
Wymieniłem olej. Zmieniłem uszczelkę na pokrywie rozrządu, ale w misce sie nie udało, bo rama skrzyni nie pozwala. No ale wlałem 4l do silnika, bo wiem że potrzeba 4,2. Wlałem najpierw mniej, ale po właczeniu silnika zaczął chodzić jak bez oleju. Jakieś wycie, piski... Dolałem więc wszystko do 4l bo na bagnecie wcześniej było poniżej minimum. Okazało sie że silnik się jakby ustabilizował, ale miarka teraz pokazuje jakieś 5mm ponad maximum!! Nie wiem dokładnie ile bo mój bagnet to spręzyna i nie widac dokładnie. Nie wiem czy tak zostawić, czy może odpompować. Nie wiem jakie mogą być skutki takiego przelania czy po prostu poziom się potem ustatkuje. No i jak to w końcu jest - ile litrów potrzeba, jeśli 4 to za dużo.
Zauważyłem również że z okolicach korka wlezu oleju słychać "tykanie" jakby przeskakiwała duża iskra. Nie, nie, to nie iskra, bo cewka i kable są ok, ale może to jest rozregulowany rozrząd? Jaki jest dzwięk rozegulowanego rozrządu?
  
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-02-2005, 19:56   

Był: Motul 4100 Power 15W50 API SL
Jest: Shell Helix Plus 10W-40 API SL
Będzie: Mobil 5W-50 lub Mobil Super S 10W-40 albo Motul 6100 10W-40 lub Motul 4100 10W-40
Wymiana dwa razy w roku wiosna/jesień czyli ostatnio wyszło ok 10 tys km.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-02-2005, 20:29   

miszko napisał/a:
Tu macie cos na temat olejów.
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html


Porownanie tu: http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-02-2005, 21:09   

Ja mam Platinum 10W40. Narazie w fazie testów.
_________________
Vangelion Car Audio Centrum - Profesjonalne Systemy Car Audio

     assistance
 
 skype
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-05-2005, 23:16   

Cześć,

Ja od początki (czyli od 96000) Mobil1 0w40 a potem Castrol RS 0w40, ostatnio wlałem Shell Helix Ultra 5w40, wymiana co 15000. Zużycie 1l/10000km (auto ma 138000 przebiegu).
Pierwszy właściciel twierdził, że zawsze lał Mobil1 0w40

Pozdr
Zbyszek.
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load