Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgasł i nie odpala
Autor Wiadomość
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-12-2013, 23:48   

Dzięki chłopaki, wiele mi wyjaśniliście. Mechanikiem już nie zostanę bo za późno ale na pewno ten rozrząd sam wymienię :lol: . Autko naprawdę dobrze służyło ale ostatnimi czasy wszystko naraz zaczęło siadać i włożyłem w nie mnóstwo kasy. Mam w planach kupić nowe i dlatego nie chcę już w to inwestować, ale miałem nadzieję że do wiosny pośmiga :) Jak silnik okaże się do dupy to spróbuję sprzedać je na części za kilka stówek.

** Dodano: 15-12-2013, 16:20 **
Znowu pokonała mnie 36. Za cholerę jej nie mogę odkręcić. Wygiąłem dzisiaj dwa klucze :sciana: Przy ostatniej wymianie została dokręcona pneumatycznie i chyba trochę przegięli. Przyniosę z pracy jakiś cięższy sprzęt i będę dalej próbował
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-12-2013, 17:53   

Użyj prostych narzędzi duży młotek i wielki przecinak jak kupiłem tipka to pierwsze odkręcanie takie było bo nakrętka zmasakrowana była no i daj znają czy żyje silniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-12-2013, 22:47   

Niestety nakrętka ani drgnie :( Nie mam możliwości, żeby ją odkręcić na ulicy pod domem. Ręcznymi kluczami nie da rady. Sprzęt pęka albo się wygina. Od góry jest słabe dojście a boję się kłaść pod auto i walić młotkiem gdy ono jest na małym lewarku. A powiedzcie mi czy nie ma możliwości, żeby założyć ten pasek bez ściągania tego koła pasowego? Jak zdejmę pasek linowy to nie wcisnę paska rozrządu za kołem pasowym?
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2013, 08:22   

Jest taka możliwości żeby założyć ale trzeba trochę pokiereszować obudowę na dole , na skrzyni masz znak i drugi na kole wałka rozrządu trochę ciężko ale dasz radę . A powiedz po co postawiłeś auto na lewarku ? Przecież do wymiany nie trzeba ściągać koła
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-12-2013, 20:13   

Jak nie dałem rady odkręcić od góry to postawiłem na lewarku i ściągnąłem koło. Łatwiejszy dostęp do nakrętki. Ta nakrętka jest dosyć mocno schowana w kole pasowym i od góry ciężko mi było tam się dostać (pod dużym kątem) żeby walić młotkiem w klucz nasadowy.
Mam jeszcze jeden pomysł jak odkręcić tą nakrętkę ale dopiero na weekend się za to zabiorę. Jak mi się nie uda to będę próbował założyć bez ściągania koła pasowego. Dotnę obudowę za kołem i może się uda coś wykombinować.
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2013, 20:57   

jeśli nie idzie kluczami to przecinak oprzyj o nakrętkę i wal w niego młotkiem na odkręcenie nakrętkę kupisz w sklepie - bez obaw a jak nie to chyba mam i podeślę za free . Gwint jest normalny - prawy tak więc odkręcasz w stronę kabiny a zakręcasz w stronę zderzaka . Obudowę można przeciąć dołem ale musisz ją skleić żeby nie darła z czasem paska wiadomo temperatura i się trochę odkrzywia
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-12-2013, 17:20   

Śruba odkręcona :) Duży klucz oczkowy od wtryskarki, duży młotek i poszło. Pasek wymieniłem ale autka nie odpalałem bo jest problem. Wał korbowy się kręci natomiast wał rozrządu kręci się luźno tylko przez część obrotu później idzie ciężko i się blokuje. Także jak założyłem pasek to nie mogę wykonać nawet obrotu, żeby sprawdzić czy znaczniki się zgadzają. Świece wykręciłem. Nie dopalałem bo mam wrażenie, że pasek od razu strzeli albo pasek klinowy będzie się ślizgał. Czy to oznaka, że silnik jest do dupy?
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-12-2013, 19:59   

Albo źle ustawiony rozrząd więc zdejmij i załóżmy jeszcze raz albo zawór wyszedł z gniazda i jest skrzywiony :-(

** Dodano: 21-12-2013, 20:04 **
Może Cię pocieszę. Część obrotu to pewnie 1/4 obrotu - sprężanie
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-12-2013, 21:05   

Rozrząd raczej dobrze, przynajmniej tak mi się wydaje :) Na kole od wałka rozrządu wypust ustawiony z wypustem na otworzonym okienku. Na kole od wału korbowego rowek ustawiony ze znacznikiem (znacznik jest mniej więcej na godzinie 10-11?) no i wtedy otwór w wieńcu w skrzyni też widać.
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-12-2013, 21:13   

Zdejmij pasek i ustaw jeszcze raz dla pewności jeśli to samo i tak samo to krzywym zawór blokuje tłok :-(

** Dodano: 21-12-2013, 21:21 **
Nie patrz na małe kółko wału głównego. Patrz - znak na rozrządzie ma się zgrywać z wypustem na osłonie rozrządu i kreską na wieńcu ma być na 0 obudowy skrzyni. Kiedyś też sugerowałem się samym rozrządem i tobbłąd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-12-2013, 21:34   

Już się zgubiłem z tymi znakami. Na kole od wału rozrządu nie ma problemu. Natomiast w skrzyni na kole zamachowym (dobrze mówię, to koło zamachowe?) ma być kreska? Jedyne co znalazłem na tym kole to otwór o średnicy niecałego cm a na obudowie skrzyni tam gdzie ściągnąłem pokrywę okienka jest rowek i mały wypust.
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-12-2013, 10:01   

Dobrze mówisz jest to koło zamachowe u mnie była kreska na nim a na boku okienka było 0-5-10 stopni to jest do sprawdzenia i ustawienia kąta zapłonu ale mogli co innego założyć chciałem wrzucić zdjęcie ale z komórki nie mogę a kompa mam zwalonego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-12-2013, 11:01   

Sprawdzę to wszystko jeszcze raz i sam zrobię zdjęcia to rzucisz na to okiem. Ale dziś wyjeżdżam na święta na tydzień także dopiero jak wrócę. Na razie dzięki za pomoc i wesołych świąt życzę

** Dodano: 09-01-2014, 20:54 **
Witam ponownie. No więc panowie wczoraj paliłem gumy moją temperówką :) Okazało się, że pasek źle założyłem. No więc sytuacja wygląda tak, że z silnika nie dochodzą żadne niepokojące dźwięki, na mocy też nie stracił jednak nierówno pracuje. Trzymając nogi na podłodze czuć delikatne stukanie. Wymieniłem jedną świecę bo złamałem podczas wykręcania także jest inna niż 3 pozostałe. Czy to może być przyczyną? Jakby paliły tylko 3 gary to chyba czułbym spadek mocy? Może jednak w środku się coś pogięło ale żadnych dziwnych odgłosów.
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load