| 
		wymienione prawie wszystko i dalej gasnie | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 bonius82  		  
		 
         witamy nowego
  
  
        Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6                   Skąd: olesnica          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2009, 17:08   wymienione prawie wszystko i dalej gasnie
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam mam nastepujacy problem,mam silnik 1,6 benzyna,monowtrysk.auto zachowuje sie dziwnie a
 
 mianowicie czasami robie duzo kilometrow i nic a czasami auto mi gasnie na jalowym biegu,skacza obroty i niedaje sie odpalic przez chwile,czasem odpali ale niegasnie swiatelko od ladowania i silnik sie trzesie, jak odczekam chwile i znowu jest ok,mam wymieniony caly wtrysk,przepustnica,czujnik gmp,sonda lambda modul digiplex2,nowe swiece,po ymianie tych czesci diagnostyka na kompie nic nie wykazala,wszystko niby ok,niestety problem byl juz przed wymiana tych czesci i istnieje dalej.................
 
co jeszcze musze sprawdzic..........POMOCY!!!!!! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Luczu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 82 razy Wiek: 37  Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218          Skąd: Sosnowiec 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
                  Zaproszone osoby: 3 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2009, 17:37   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a filtr powietrza i paliwa czysty ? Może pompa paliwowa nawala | 
             
						
				_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9  2.0 4x4
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jagy  		  
		 
          
  
        Wiek: 42  Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 51                   Skąd: Wrocław          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2009, 19:22   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | silnik krokowy może wariuje,on jest od trzymania obrotów,albo czujnik temperatury wariuje i podaje złe dane do kompa,koszt wymiany niewielki,bo 20zł i samemu kluczem 19 można wymienić.Jeszcze reset kompa zostaje. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ciechu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 65 razy Wiek: 46  Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008          Skąd: Leszno 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-08-2009, 21:38   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bonius82, mam podobne objawy. też wymieniłem kilka części ale problemem tak naprawdę okazał się słaby aku, który do tego jeszcze raz jest ładowany przez altek (słabo, bo 12,5v) a częściej nie. Jak włączam światła i inne bajery to mi deska przygasa i całkiem klops jest. Do tego obroty skaczą i komputer wariuje. Podłączyłem inny aku i co prawda obroty skaczą nadal (delikatnie) ale nie gasł i normalnie reagował na pedał gazu, tyle że po 10 minutach też wszystko siadło (bo drugi aku też juz stary, a przecież altek nie ładuje) | 
             
						
				_________________ Było:
 
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 
Jest:
 
156 SW 1.9JTD 145KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bonius82  		  
		 
         witamy nowego
  
  
        Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6                   Skąd: olesnica          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2009, 10:51   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ten silnik korkowy tez mam nowy,sprawdze jeszcze ten czujnik temp.no i moze reset kompa,a mozna to zrobic samemu czy msze jechac do mechanika? 
 
 
** Dodano: 23-08-2009, 11:52 **
 
a no i sprawdze ladowanie, tylko niemam miernika:( 
 
 
** Dodano: 23-08-2009, 11:56 **
 
dzis gadalem z kolega powiedzial ze mial podobnie i problemem byly szczotki alternatora.........wiec i to musze sprawdzic....... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ciechu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 65 razy Wiek: 46  Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008          Skąd: Leszno 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2009, 11:01   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bonius82, mirnik kosztuje około 10-20 zł w tesco i tym podobnych marketach. A propos resetu, należy go robić każdorazowo po wymianie osprzętu silnika i czujników. Reset jest prosty i nie potrzebujesz mechanika. Poszukaj na forum - sporo o tym było pisane. Ogólnie odłączasz klemę z aku, wciskasz stop na 15-20 sekund, załączasz klemę i odpalasz auto nie dotykając pedału gazu aż do załączenia się wentylatora. | 
             
						
				_________________ Było:
 
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 
Jest:
 
156 SW 1.9JTD 145KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bonius82  		  
		 
         witamy nowego
  
  
        Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6                   Skąd: olesnica          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23-08-2009, 17:27   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ok,zrobie reset i napisze o wynikach...... 
 
 
** Dodano: 23-08-2009, 18:58 **
 
mam jeszcze takie pytanko.....jakie obroty powinien miec silnik na biegu jalowym,u mnie jest ok 500 - 600 max. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Luczu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 82 razy Wiek: 37  Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218          Skąd: Sosnowiec 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
                  Zaproszone osoby: 3 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 01:05   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bonius82, 900 rpm | 
             
						
				_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9  2.0 4x4
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 albert1991  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 24 razy Wiek: 34  Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071          Skąd: Kłodawa (konińskie) 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 01:06   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | bonius82, to masz duzo za małe na ssaniu 1100 bez ssania tak jak napisał  Luczu, | 
             
						
				_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Luczu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 82 razy Wiek: 37  Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218          Skąd: Sosnowiec 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
                  Zaproszone osoby: 3 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 01:10   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | albert1991 napisał/a: | 	 		  | na ssaniu 1100 | 	  
 
 
Oj chyba więcej    
 
 
Bynajmniej u kolegi krzyś80 było koło 5 tys    | 
             
						
				_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9  2.0 4x4
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 albert1991  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 24 razy Wiek: 34  Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071          Skąd: Kłodawa (konińskie) 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 01:17   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Luczu, to o wiele za duzo 5000 rmp ??? to jest katusz dla zimnego silnika ogólnie na ssaniu to tak 1500 to max jak dlamnie 1200-1100 | 
             
						
				_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Luczu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 82 razy Wiek: 37  Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218          Skąd: Sosnowiec 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
                  Zaproszone osoby: 3 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 01:21   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               albert1991, No coś też mi się wydawało, że sporo. Ja osobiście nie mam obrotka  ale jak wyciągnę ssanie na maxa to mam  wysokie obroty. Takie, co na 5 biegu mogę na ssaniu jechać około 80 km/h    | 
             
						
				_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9  2.0 4x4
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ciechu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 65 razy Wiek: 46  Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008          Skąd: Leszno 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 08:50   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Luczu, nie piszemy o gaźnikowcach! Chodzi o ssanie które załącza się automatycznie po rozruchu zimnego silnika w monowtryskach. Powinno być w granicach 1200rmp. Na nagrzanym silniku powinien mieć 850-900rmp.  	  | Luczu napisał/a: | 	 		  Bynajmniej u kolegi krzyś80 było koło 5 tys    | 	   W gaźnikowcu sam regulujesz sobie obroty na ssaniu. Jeśli wyciągacie wajche na maksa, tak że ma 5000rpm zanim się rozgrzeje to długo wam te silniki nie pociągną...     | 
             
						
				_________________ Było:
 
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 
Jest:
 
156 SW 1.9JTD 145KM | 
			 
									
				|    | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 albert1991  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 24 razy Wiek: 34  Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071          Skąd: Kłodawa (konińskie) 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 08:55   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Luczu napisał/a: | 	 		  Takie, co na 5 biegu mogę na ssaniu jechać około 80 km/h     | 	  
 
 
to masz obroty okolo 2000 rmp | 
             
						
				_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ciechu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 65 razy Wiek: 46  Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008          Skąd: Leszno 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 09:06   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | albert1991 napisał/a: | 	 		  | to masz obroty okolo 2000 rmp | 	   chyba koło 2500rmp. Z tym, że przy obciążeniu silnika. Jak wciśnie sprzęgło to obroty mogą wzrosnąć nawet o 1000rmp. | 
             
						
				_________________ Było:
 
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 
Jest:
 
156 SW 1.9JTD 145KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 albert1991  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 24 razy Wiek: 34  Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071          Skąd: Kłodawa (konińskie) 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 09:17   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ciechu, przez to około napisałem na  pochyło | 
             
						
				_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bonius82  		  
		 
         witamy nowego
  
  
        Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6                   Skąd: olesnica          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 09:17   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               wiem juz jak sie ustawia obroty na biegu jalowym,ide to zrobic + reset kompa
 
dopisze jak zrobie.......... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ciechu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 65 razy Wiek: 46  Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008          Skąd: Leszno 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 09:21   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               bonius82, rozumiem, że o CPP piszesz   
 
 
albert1991, spoko, nie zauważyłem kursywy    | 
             
						
				_________________ Było:
 
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 
Jest:
 
156 SW 1.9JTD 145KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 albert1991  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 24 razy Wiek: 34  Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071          Skąd: Kłodawa (konińskie) 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 09:36   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               bonius82, ciekawe co wymysliłes .... ciechu, spoko    | 
             
						
				_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Luczu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 82 razy Wiek: 37  Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218          Skąd: Sosnowiec 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
                  Zaproszone osoby: 3 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 12:15   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ciechu napisał/a: | 	 		  5000rpm zanim się rozgrzeje to długo wam te silniki nie pociągną...    | 	  
 
 
ja tam nigdy ssania nie używam :p 
 
 
A się spytam - jak na LPG I gen gaźnik w czasie jazdy wyciągnę ssanie to mogę tak jeździć i mieć go za tempomat ?:p Czy tak jak na PB mieszanka się zmienia i więcej pali ? | 
             
						
				_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9  2.0 4x4
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bonius82  		  
		 
         witamy nowego
  
  
        Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6                   Skąd: olesnica          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24-08-2009, 13:39   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               dobra obroty ustawione na ok 900,reset zrobiony a auto dalej swiruje    
 
 
kto doradzi cos konkretnego,bo mechanik chce znowu wymieniac wszystko na nowe,
 
    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Luczu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 82 razy Wiek: 37  Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5218          Skąd: Sosnowiec 
                  	 
	           Województwo: Śląskie 
                  Zaproszone osoby: 3 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-08-2009, 13:50   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź przewody od podciśnienia czy nie mają jakiś dziurek, nieszczelności itp. Ojciec tak kiedyś miał w tipo i nubirze. | 
             
						
				_________________ Focus ST 2.5r5T & A4B9  2.0 4x4
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ciechu  		  
		 
          
  
  
        Pomógł: 65 razy Wiek: 46  Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008          Skąd: Leszno 
                  	 
	           Województwo: Wielkopolskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25-08-2009, 14:34   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Luczu napisał/a: | 	 		  | A się spytam - jak na LPG I gen gaźnik w czasie jazdy wyciągnę ssanie to mogę tak jeździć i mieć go za tempomat ?:p Czy tak jak na PB mieszanka się zmienia i więcej pali ? | 	   włączenie ssania przy LPG nie powoduje zmiany mieszanki. Odchyla tylko przepustnicę i nic więcej. Taki gaz w ręce dodatkowy, jak nożny   
 
 
bonius82, tak jak Luczu, napisał. Sprawdź szczelność całego układu. | 
             
						
				_________________ Było:
 
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
 
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
 
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
 
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
 
Jest:
 
156 SW 1.9JTD 145KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       	        
	 
			        
	 
		
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bonius82  		  
		 
         witamy nowego
  
  
        Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6                   Skąd: olesnica          	 
	           Województwo: Dolnośląskie 
         	 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26-08-2009, 11:02   
              
                | 
           
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               posprawdzalem wszystko jest ok.ale poczytalem troche o regulatorze biegu jalowego!!!!!!!
 
znalazlem ten regulator,odlaczylem kable i EUREKA!!!!!!!!!
 
auto dziala stabilnie obroty ok 900,silnik dzialal 1godzine na luzie ,obroty nie falowaly,silnik niezgasl,
 
podobnie podczas jazdy wszystko ok...............posmigam teraz troche i znajde jakis nowy regulator,a moze by tak go juz niepodpinac???????????????
 
jak myslicie czekam na odpowiedzi...potem zamykam temat | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 			
			  		
	       
		 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |