wymienione prawie wszystko i dalej gasnie |
Autor |
Wiadomość |
bonius82
witamy nowego
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-08-2009, 17:08 wymienione prawie wszystko i dalej gasnie
|
|
|
witam mam nastepujacy problem,mam silnik 1,6 benzyna,monowtrysk.auto zachowuje sie dziwnie a
mianowicie czasami robie duzo kilometrow i nic a czasami auto mi gasnie na jalowym biegu,skacza obroty i niedaje sie odpalic przez chwile,czasem odpali ale niegasnie swiatelko od ladowania i silnik sie trzesie, jak odczekam chwile i znowu jest ok,mam wymieniony caly wtrysk,przepustnica,czujnik gmp,sonda lambda modul digiplex2,nowe swiece,po ymianie tych czesci diagnostyka na kompie nic nie wykazala,wszystko niby ok,niestety problem byl juz przed wymiana tych czesci i istnieje dalej.................
co jeszcze musze sprawdzic..........POMOCY!!!!!! |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 22-08-2009, 17:37
|
|
|
a filtr powietrza i paliwa czysty ? Może pompa paliwowa nawala |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
jagy
Wiek: 41 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 51 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-08-2009, 19:22
|
|
|
silnik krokowy może wariuje,on jest od trzymania obrotów,albo czujnik temperatury wariuje i podaje złe dane do kompa,koszt wymiany niewielki,bo 20zł i samemu kluczem 19 można wymienić.Jeszcze reset kompa zostaje. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 22-08-2009, 21:38
|
|
|
bonius82, mam podobne objawy. też wymieniłem kilka części ale problemem tak naprawdę okazał się słaby aku, który do tego jeszcze raz jest ładowany przez altek (słabo, bo 12,5v) a częściej nie. Jak włączam światła i inne bajery to mi deska przygasa i całkiem klops jest. Do tego obroty skaczą i komputer wariuje. Podłączyłem inny aku i co prawda obroty skaczą nadal (delikatnie) ale nie gasł i normalnie reagował na pedał gazu, tyle że po 10 minutach też wszystko siadło (bo drugi aku też juz stary, a przecież altek nie ładuje) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
bonius82
witamy nowego
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 10:51
|
|
|
ten silnik korkowy tez mam nowy,sprawdze jeszcze ten czujnik temp.no i moze reset kompa,a mozna to zrobic samemu czy msze jechac do mechanika?
** Dodano: 23-08-2009, 11:52 **
a no i sprawdze ladowanie, tylko niemam miernika:(
** Dodano: 23-08-2009, 11:56 **
dzis gadalem z kolega powiedzial ze mial podobnie i problemem byly szczotki alternatora.........wiec i to musze sprawdzic....... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 11:01
|
|
|
bonius82, mirnik kosztuje około 10-20 zł w tesco i tym podobnych marketach. A propos resetu, należy go robić każdorazowo po wymianie osprzętu silnika i czujników. Reset jest prosty i nie potrzebujesz mechanika. Poszukaj na forum - sporo o tym było pisane. Ogólnie odłączasz klemę z aku, wciskasz stop na 15-20 sekund, załączasz klemę i odpalasz auto nie dotykając pedału gazu aż do załączenia się wentylatora. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
bonius82
witamy nowego
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-08-2009, 17:27
|
|
|
ok,zrobie reset i napisze o wynikach......
** Dodano: 23-08-2009, 18:58 **
mam jeszcze takie pytanko.....jakie obroty powinien miec silnik na biegu jalowym,u mnie jest ok 500 - 600 max. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-08-2009, 01:05
|
|
|
bonius82, 900 rpm |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 01:06
|
|
|
bonius82, to masz duzo za małe na ssaniu 1100 bez ssania tak jak napisał Luczu, |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-08-2009, 01:10
|
|
|
albert1991 napisał/a: | na ssaniu 1100 |
Oj chyba więcej
Bynajmniej u kolegi krzyś80 było koło 5 tys |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 01:17
|
|
|
Luczu, to o wiele za duzo 5000 rmp ??? to jest katusz dla zimnego silnika ogólnie na ssaniu to tak 1500 to max jak dlamnie 1200-1100 |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-08-2009, 01:21
|
|
|
albert1991, No coś też mi się wydawało, że sporo. Ja osobiście nie mam obrotka ale jak wyciągnę ssanie na maxa to mam wysokie obroty. Takie, co na 5 biegu mogę na ssaniu jechać około 80 km/h |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 08:50
|
|
|
Luczu, nie piszemy o gaźnikowcach! Chodzi o ssanie które załącza się automatycznie po rozruchu zimnego silnika w monowtryskach. Powinno być w granicach 1200rmp. Na nagrzanym silniku powinien mieć 850-900rmp. Luczu napisał/a: | Bynajmniej u kolegi krzyś80 było koło 5 tys | W gaźnikowcu sam regulujesz sobie obroty na ssaniu. Jeśli wyciągacie wajche na maksa, tak że ma 5000rpm zanim się rozgrzeje to długo wam te silniki nie pociągną... |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 08:55
|
|
|
Luczu napisał/a: | Takie, co na 5 biegu mogę na ssaniu jechać około 80 km/h |
to masz obroty okolo 2000 rmp |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 09:06
|
|
|
albert1991 napisał/a: | to masz obroty okolo 2000 rmp | chyba koło 2500rmp. Z tym, że przy obciążeniu silnika. Jak wciśnie sprzęgło to obroty mogą wzrosnąć nawet o 1000rmp. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 09:17
|
|
|
ciechu, przez to około napisałem na pochyło |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
bonius82
witamy nowego
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 09:17
|
|
|
wiem juz jak sie ustawia obroty na biegu jalowym,ide to zrobic + reset kompa
dopisze jak zrobie.......... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 09:21
|
|
|
bonius82, rozumiem, że o CPP piszesz
albert1991, spoko, nie zauważyłem kursywy |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 09:36
|
|
|
bonius82, ciekawe co wymysliłes .... ciechu, spoko |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-08-2009, 12:15
|
|
|
ciechu napisał/a: | 5000rpm zanim się rozgrzeje to długo wam te silniki nie pociągną... |
ja tam nigdy ssania nie używam :p
A się spytam - jak na LPG I gen gaźnik w czasie jazdy wyciągnę ssanie to mogę tak jeździć i mieć go za tempomat ?:p Czy tak jak na PB mieszanka się zmienia i więcej pali ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
bonius82
witamy nowego
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-08-2009, 13:39
|
|
|
dobra obroty ustawione na ok 900,reset zrobiony a auto dalej swiruje
kto doradzi cos konkretnego,bo mechanik chce znowu wymieniac wszystko na nowe,
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-08-2009, 13:50
|
|
|
Sprawdź przewody od podciśnienia czy nie mają jakiś dziurek, nieszczelności itp. Ojciec tak kiedyś miał w tipo i nubirze. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-08-2009, 14:34
|
|
|
Luczu napisał/a: | A się spytam - jak na LPG I gen gaźnik w czasie jazdy wyciągnę ssanie to mogę tak jeździć i mieć go za tempomat ?:p Czy tak jak na PB mieszanka się zmienia i więcej pali ? | włączenie ssania przy LPG nie powoduje zmiany mieszanki. Odchyla tylko przepustnicę i nic więcej. Taki gaz w ręce dodatkowy, jak nożny
bonius82, tak jak Luczu, napisał. Sprawdź szczelność całego układu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
bonius82
witamy nowego
Dołączył: 22 Sie 2009 Posty: 6 Skąd: olesnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-08-2009, 11:02
|
|
|
posprawdzalem wszystko jest ok.ale poczytalem troche o regulatorze biegu jalowego!!!!!!!
znalazlem ten regulator,odlaczylem kable i EUREKA!!!!!!!!!
auto dziala stabilnie obroty ok 900,silnik dzialal 1godzine na luzie ,obroty nie falowaly,silnik niezgasl,
podobnie podczas jazdy wszystko ok...............posmigam teraz troche i znajde jakis nowy regulator,a moze by tak go juz niepodpinac???????????????
jak myslicie czekam na odpowiedzi...potem zamykam temat |
|
|
|
|
|