Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ustawienie zaplonu tempra
Autor Wiadomość
kanar111
witamy nowego



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 5
Skąd: Śrem
Wysłany: 07-02-2005, 20:07   ustawienie zaplonu tempra

czesc milosnicy fiatów moze mi pomozecie posiadam tempre wedlog ksiazki powinna miec ustawiony kont wyprzedzenia zaplonu na 10 stopniach ja mam 4 jak przestawic zaplon probowalem ruszyc aparatem zaplonowym ale jest znikoma reakcja. czy czeba to zrobic poprzez przestawienie kompa? jak to zrobić. moze ktos posiada interfejs do fiatow? =D>
_________________
próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO :)
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2005, 21:43   

Niewiem z jakiej książki kożystasz? Skąd te dane?
Nie napisałeś jaki masz zapłon.

Czy:
tranzystorowy układ zapłonowy z magnetycznym generatorem impulsów
http://www.tempra.org/anonim/schematy/6.JPG

czy:
mikroprocesorowy stykowy układ zapłonowy Magneti Marelli Digiplex 2
http://www.tempra.org/anonim/schematy/7.JPG

W tym pierwszym możesz sobie regulować ale w tym drugim nie masz szans na żadne regulacje.
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2005, 22:53   Re: ustawienie zaplonu tempra

kanar111 napisał/a:
czesc milosnicy fiatów moze mi pomozecie posiadam tempre wedlog ksiazki powinna miec ustawiony kont wyprzedzenia zaplonu na 10 stopniach ja mam 4 jak przestawic zaplon probowalem ruszyc aparatem zaplonowym ale jest znikoma reakcja. czy czeba to zrobic poprzez przestawienie kompa? jak to zrobić. moze ktos posiada interfejs do fiatow? =D>


Nawet chyba w ASO nie mają możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w digiplexie.
Teoretycznie można by spróbować zmienić kąt, zmieniając położenie czujnika GMP(czujnik położenia wału i prędkości obrotowej). Nie wiem czy to jest wykonalne, nigdy nie sprawdzałem jak on jest zamontowany.
Próbował ktoś zmienić w taki sposób kąt wyprzedzenia zapłonu ?
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
kanar111
witamy nowego



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 5
Skąd: Śrem
Wysłany: 08-02-2005, 18:04   

posiadam zaplon magneto marelli diplex 2 przynajmniej tak pisze na aluminiowej puszecce w komoze silnika. próbowałem krecić również czójnikiem hala ma tam znikomą regulację lecz niema zadnego wiekszego efektu, dane do ustawienia mam z ksiażki naprawczej i tam podają wartość 10 stopni dla 1.6 regulacja aparatem tez odpada bo nie zawiele reaguje. moze ktos zwas ma podobny silnik i mi poda wrtośc jak u niego wystepuje
_________________
próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO :)
  
 
kanar111
witamy nowego



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 5
Skąd: Śrem
Wysłany: 08-02-2005, 18:14   

a bawiliście sie kiedyś w odczytywanie kodów usterek w fiatach moze posiadacie jaki interfejsik byłbym bardzo zainteresowany :P
_________________
próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO :)
  
 
kanar111
witamy nowego



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 5
Skąd: Śrem
Wysłany: 08-02-2005, 18:28   

o to link skad bralem dane do zapłonu http://republika.pl/tempra/ramki-instrukcja.html #-o
_________________
próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO :)
  
 
spirool 


Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2005
Posty: 67
Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-03-2005, 20:21   witam;]

Z ustalen kolegow z forum mam cos nie tak z zaplonem u siebie ( tempra 1.6 S gaznik 1995),Bo czasem przy wiekszych obrotach silnika strzela mi w wydech, a poza tym na siwecach ktore maja 2 tyg. NGK v-line 19 jest czarny nalot.DOlaczam sie wiec do pytania jak to sie u nas reguluje zaplon:] sam i tak chyba tego nie zrobie ale chcialbym sie dowiedziec:]czekam na informacje;]
_________________
Temperki Super Autka ;]]]
  
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 09-03-2005, 21:37   

W silniku gaźnikowym należy odłączyć wężyk podcisnienia od pompki przyspieszenia (na aparacie zapłonowym) włączyć silnik i sprawdzać lampą stroboskopową jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Ustawiamy go obracjąc aparatem zapłonowym. Znaki kąta wyprzedzenia są na obudowie sprzęgła (mogą być zasłonięte gumową zatyczką)

W silnikach z digiplex-2 ustawia się położenia czujnika położenia wału na GMP pierwszego cylindra. Potrzebny do tego jest specjalny przymiar (TT; WKŁ 2001r) Ponadto ustawia się aparat zapłonowy też trzeba mieć specjalny przyrząd (z tym że określa się przy GMP czwartego cylindra)
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
kanar111
witamy nowego



Dołączył: 07 Lut 2005
Posty: 5
Skąd: Śrem
Wysłany: 10-03-2005, 22:47   

co to za urzadzenia kture wymieniasz w poscie gdzie mozna takie podpaczec lub dostac =D>
_________________
próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load