|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ustawienie zaplonu tempra |
Autor |
Wiadomość |
kanar111
witamy nowego
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 07-02-2005, 20:07 ustawienie zaplonu tempra
|
|
|
czesc milosnicy fiatów moze mi pomozecie posiadam tempre wedlog ksiazki powinna miec ustawiony kont wyprzedzenia zaplonu na 10 stopniach ja mam 4 jak przestawic zaplon probowalem ruszyc aparatem zaplonowym ale jest znikoma reakcja. czy czeba to zrobic poprzez przestawienie kompa? jak to zrobić. moze ktos posiada interfejs do fiatow? |
_________________ próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2005, 21:43
|
|
|
Niewiem z jakiej książki kożystasz? Skąd te dane?
Nie napisałeś jaki masz zapłon.
Czy:
tranzystorowy układ zapłonowy z magnetycznym generatorem impulsów
http://www.tempra.org/anonim/schematy/6.JPG
czy:
mikroprocesorowy stykowy układ zapłonowy Magneti Marelli Digiplex 2
http://www.tempra.org/anonim/schematy/7.JPG
W tym pierwszym możesz sobie regulować ale w tym drugim nie masz szans na żadne regulacje. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2005, 22:53 Re: ustawienie zaplonu tempra
|
|
|
kanar111 napisał/a: | czesc milosnicy fiatów moze mi pomozecie posiadam tempre wedlog ksiazki powinna miec ustawiony kont wyprzedzenia zaplonu na 10 stopniach ja mam 4 jak przestawic zaplon probowalem ruszyc aparatem zaplonowym ale jest znikoma reakcja. czy czeba to zrobic poprzez przestawienie kompa? jak to zrobić. moze ktos posiada interfejs do fiatow? |
Nawet chyba w ASO nie mają możliwości regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu w digiplexie.
Teoretycznie można by spróbować zmienić kąt, zmieniając położenie czujnika GMP(czujnik położenia wału i prędkości obrotowej). Nie wiem czy to jest wykonalne, nigdy nie sprawdzałem jak on jest zamontowany.
Próbował ktoś zmienić w taki sposób kąt wyprzedzenia zapłonu ? |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
kanar111
witamy nowego
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 08-02-2005, 18:04
|
|
|
posiadam zaplon magneto marelli diplex 2 przynajmniej tak pisze na aluminiowej puszecce w komoze silnika. próbowałem krecić również czójnikiem hala ma tam znikomą regulację lecz niema zadnego wiekszego efektu, dane do ustawienia mam z ksiażki naprawczej i tam podają wartość 10 stopni dla 1.6 regulacja aparatem tez odpada bo nie zawiele reaguje. moze ktos zwas ma podobny silnik i mi poda wrtośc jak u niego wystepuje |
_________________ próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO |
|
|
|
|
kanar111
witamy nowego
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 08-02-2005, 18:14
|
|
|
a bawiliście sie kiedyś w odczytywanie kodów usterek w fiatach moze posiadacie jaki interfejsik byłbym bardzo zainteresowany |
_________________ próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO |
|
|
|
|
kanar111
witamy nowego
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 5 Skąd: Śrem
|
|
|
|
|
spirool
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sty 2005 Posty: 67 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-03-2005, 20:21 witam;]
|
|
|
Z ustalen kolegow z forum mam cos nie tak z zaplonem u siebie ( tempra 1.6 S gaznik 1995),Bo czasem przy wiekszych obrotach silnika strzela mi w wydech, a poza tym na siwecach ktore maja 2 tyg. NGK v-line 19 jest czarny nalot.DOlaczam sie wiec do pytania jak to sie u nas reguluje zaplon:] sam i tak chyba tego nie zrobie ale chcialbym sie dowiedziec:]czekam na informacje;] |
_________________ Temperki Super Autka ;]]] |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 09-03-2005, 21:37
|
|
|
W silniku gaźnikowym należy odłączyć wężyk podcisnienia od pompki przyspieszenia (na aparacie zapłonowym) włączyć silnik i sprawdzać lampą stroboskopową jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Ustawiamy go obracjąc aparatem zapłonowym. Znaki kąta wyprzedzenia są na obudowie sprzęgła (mogą być zasłonięte gumową zatyczką)
W silnikach z digiplex-2 ustawia się położenia czujnika położenia wału na GMP pierwszego cylindra. Potrzebny do tego jest specjalny przymiar (TT; WKŁ 2001r) Ponadto ustawia się aparat zapłonowy też trzeba mieć specjalny przyrząd (z tym że określa się przy GMP czwartego cylindra) |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
kanar111
witamy nowego
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 5 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 10-03-2005, 22:47
|
|
|
co to za urzadzenia kture wymieniasz w poscie gdzie mozna takie podpaczec lub dostac |
_________________ próbuje jezdzić temprom ale to przecież większe TIPO |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|