Zastanawiam się nad kupnem Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
Smok
witamy nowego
Dołączył: 07 Wrz 2006 Posty: 1 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 07-09-2006, 19:33 Zastanawiam się nad kupnem Tipo 1.4
|
|
|
Witam wszystkich. Zastanawiam się nad kupnem auta. Samochód ma służyć przez jakieś 2 lata a potem może pójść na złom. Do wydania na pojazd mam 3000, na formalności dodatkowy 1000. Zastanawiam się nad Fiatem Tipo 1.4
I teraz proszę o kilka rad.
1. Czy Tipo z lat 89-91 za 3000 złotych wytrzyma (najlepiej bez awarii) kilkanaście miesięcy użytkowania i ok. 15000 km miejskiej jazdy?
2. Czy pojazd się mocno psuje?
3. Jak z cenami części i napraw.
Tematy na forum poruszające podobny temat już przeczytałem
Dziękuję za pomoc.
Pozdr. |
|
|
|
|
maxio
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 73 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 09:32
|
|
|
no to witam nowego kolege piszesz że chcesz kupić auto na 2 lata i na złom ale jak kupisz TT to on ma dusze i tak nie wolno , no ale powaznie auto jak auto jak trafisz na dobry egzemplaz to bedzie chulał . przeczytałeś forum to wiesz na co trzeba zwrócic uwagę przy kupnie , a co do cen czesci to tak średnio , na pewno tańsze od forda :dance: |
_________________ siemka / było tipo 1.4 ie |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
marcin_m
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 139 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 18:28
|
|
|
Słyszałem, że opłaca się bardziej kupić silnik 1,6. Zapewnia lepsze osiągi przy podobnym spalaniu. |
_________________ był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01' |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-09-2006, 22:10
|
|
|
jeśli masz po mieście jeździć, gdzie będzie cię pewno kusiło albo wręcz sytuacje wymogą czasem uskoczyć, ruszyć, jazda gaz-hamulec, to może lepiej mieć minimalnie większy zapas mocy i dynamikę i kupić 1.6? w spalaniu różnice nie są takie wielkie....
dużo zależy gł. od stylu jazdy.... a z 1.6 polecam gaźnikowca bo łatwiej poreperować i mniej czujników z nastawionym zegarem autodestrukcji (mniejsze szanse na awarię czegoś) |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-09-2006, 19:05
|
|
|
Ja mam tipka 1,4 i jesli dzis mialbym wybierac to w zyciu bym nie wzial tego silnika. Silnik 1,4 jest na tyle dychawiczny, ze aby w miare dynamicznie jezdzić (nie chodzi mi o szaleństwa) trzeba wciskac mocniej gaz, co jest okupione sporym spalaniem. Ogolnie trudno zejsc ponizej 9-10 litrow w miescie, a w zimie wciagal mi nawet 13 . Wiekszy silnik zapewnia wieksza dynamike przy mniejszym spalaniu. Podejrzewam ze nawet 2 litrowy bedzie palil podobnie. Jesli chodzi o awaryjnosc, to psuja sie raczej drobnostki latwe i tanie do usuniecia. Czesci sa smiesznie tanie. Zobacz na allegro po ile chodza czesci to Temperówek i Tipolców.
Ogolnie polecam zakup Tipolca, bo to naprawde świetne autko, ale nie z silnikiem 1,4. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2006, 20:23
|
|
|
Broadway napisał/a: | Ja mam tipka 1,4 i jesli dzis mialbym wybierac to w zyciu bym nie wzial tego silnika. Silnik 1,4 jest na tyle dychawiczny, ze aby w miare dynamicznie jezdzić (nie chodzi mi o szaleństwa) trzeba wciskac mocniej gaz, co jest okupione sporym spalaniem. Ogolnie trudno zejsc ponizej 9-10 litrow w miescie, a w zimie wciagal mi nawet 13 . |
Piszesz o spalaniu gazu? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-09-2006, 20:25
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Piszesz o spalaniu gazu? |
Benzyny tyle mi wciaga drań . Podejrzewam sonde lambda, ale nie mialem czasu sprawdzic. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-09-2006, 20:29
|
|
|
Broadway napisał/a: | Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Piszesz o spalaniu gazu? |
Benzyny tyle mi wciaga drań . Podejrzewam sonde lambda, ale nie mialem czasu sprawdzic. |
No to pisz od razu, że dużo pali bo jest niesprawny
Silnik 1.4 dychawiczny mówisz? Z ulotki reklamowej Tipo oferowanych w Polsce:
1.4 prędkość max 167, przyspieszenie 0-100 -12,6; 1.6 i.e. - 165/12,4... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Broadway
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 15 Cze 2005 Posty: 199 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-09-2006, 20:36
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: |
No to pisz od razu, że dużo pali bo jest niesprawny |
Marcin nie napisze tego bo nie wiem. Wiem ze ogolnie Fiaciory raczej nie nalezą do ekonomicznych aut. Sam wiesz ile tematów na forum jest o wysokim spalaniu.
Abstahując od tego czy w moim tipku jest uszkodzona lambda czy nie, to mimo wszystko silnik 1,6 wcale nie bedzie bardziej paliwożerny, a bedzie oferował wiekszą dynamike. Nie róbmy w tym temacie offtopa .
PS.
W ulotkach to mogą napisac ze sprint do setki trwa 6 sekund. Ja sie opieram na wlasnych doswiadczeniach. |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-09-2006, 23:33
|
|
|
jesli chodzi o spalanie to i 1.4 i 1.6 ma praktycznie to samo przy wiekszym zapasie mocy
tak jak koledzy wyzej napisali wszystko w twojej nodze.
jesli chodzi o naprawe to tylko na pozor wydaje sie latwiejsza w gaznikowcu.
ja mam 1.6 mono i jak ja kupywalem to balem sie nie milosiernie BO TO JUZ Z KOMPUTEREM.
SW temperowka. uzekl mnie jej ksztalt. dlatego zaryzykowalem (a jezdzilem 1.4 tikiem gaznik) ale pozniej okazalo sie ze to wlasciwie to samo co gaznik tylko dorzucony wtrysk i kilka czujnikow i jak masz miernik i gdzies napisane jaka wartosc to czy tamto powinno miec to ta sama robota co przy gazniku.
owszem jazda zaczyna sie przy 1.8 i 2.0 bo to juz kawal silnika pelny wtrysk i tak dalej.
ale jak by sie poezdzilo z takimi silnikami to po pewnym czasie mowil bys tak ja ja o 1.6 na wtrysku. bo je poznasz. a wtrysk to jednak udogodnienie.
no tylko jak masz gaz to trza pamietac o benzynce w baku bo pompka elektryczna a to nie tania sprawa. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2006, 02:27
|
|
|
Broadway napisał/a: | W ulotkach to mogą napisac ze sprint do setki trwa 6 sekund. Ja sie opieram na wlasnych doswiadczeniach.
|
Niektórym auta palą po 8l gazu w mieście
Nie wiem jak to robią bo moja 1,6 łyka nawet i 15 litrów w zimie na krótkich trasach, ale uczciwość wśród naszych rodaków (o czym już pisałem wielokrotnie) jest na miernym poziomie.
Wqrwia mnie takie kitowanie bo co to za "szpan" stwierdzenie, że moje auto pali 1,5 litra gazu na setkę przy silniku 3.0.
To oczywiście duże "naciąganie" ale nasi rodacy, debile próbują kitować każdego w około jak to jego dreswagen czy też inne "szałowe" auto 15-letnie (oczywiście od pierwszego właściciela w Niemczech i to od kobiety lub dziadka 60-lat, wszak wiadomo, że faceci w "kwiecie wieku" nie istnieją w "reichu") pali mu 3 litry na setkę, a do tego jak ostro gniecie.
Jak jeździ oszczędnie to mieście się w granicy 1 litra.
J mam chyba pecha bo nawet mając malucha el. palił mi 7 litrów benzyny w mieście. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-09-2006, 02:44
|
|
|
emf zgadzam sie z toba. wiele razy na forum widzialem wypowiedzi ze np 1.6 pali 8 - 9 na trasie. gazu. kurcze jezdze spokojnie bo wyroslem juz z szarzowania i katowania auta (autko ma mi dlugo sluzyc a nie pasc zarzniete) skrecalem gaz, regulacjie cuda niewidy i za chiny ludowe nie da rady zejsc ponize 10,5 - 11 w trasie. a trasy po 70 -120 km robie codziennie. na poczatku podejrzewalem ze moja niunia moze miec cos zwalone i o ten litr zaduzo bierze ale ponizej magicznej granicy 10,5 to nie da rady zejsc.
teraz jak widze ze ktos napisze ze jego 1.6 czy 1.8 a o wyzej niewspomne pali 9 litrow to musze sie dobrze trzymac biurka zeby nie zabic sie o wykladzine ze smiechu.
LUDZIE MIEJCIE TROCHE ROZUMU I PISZCIE FAKTY A NIE MARZENIA. PRZECIEZ NIKT WAS ZA TO NIE WSADZI DO PAKI |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
koper
Dołączył: 19 Paź 2005 Posty: 64 Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2006, 07:26
|
|
|
da radę spalić 8-9litrów na 100(1.6):
-jezdzisz tą samą dłuższą trasą(dobrze znasz trasę)
-inteligentne wyprzedzanie
-wykorzystywanie wzniesień terenu(wrzucasz na luz)
-stała prędkość 80-90km/h
-ciśnienie w oponach
SPEŁNIAJĄC TE ZAŁOŻENIA JESTEM PEWIEN,ŻE SPRAWNA TEMPRA 1.6 SPALI 8-9 L GAZU
SPRAWDZONE |
|
|
|
|
piotrp
Wiek: 49 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 41 Skąd: Manchester
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-09-2006, 08:25
|
|
|
witam...
panowie przez dwa lata śmigałem temrą 1.6 (gaźnik!!) i paliła na trasie nie mniej niż 9 litrów gazu a w cyklu mieszanym równo 10 (pomijam warunki zimowe 14).Za to na dobrym paliwie i wtrasie potrafiła spalić 7 litrów ale zaznaczam, że była to autostrada a paliwo tankowane w niemczech!!! ale chciałbym nawiązać do wypowiedzi poprzdenika
..............co do prawdziwej jazdy 1.8 i 2.0.........................
jeżdżę teraz 2.0 S.W. i... nie widzę żadnej różnicy w dynamice..... jedynie przy tankowaniu wiem, że mam 2.0:
11 litrów gazu trasa
16 cykl miejski.. |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-09-2006, 12:01
|
|
|
piotrp napisał/a: | a paliwo tankowane w niemczech!!! |
No i co z tego?
Jak niektorzy myslą, że wszystko co w niemczech to lepsze, nie jeden raz w Polsce kupisz lepsze paliwko niz u nich, no chyba, że tankujecie w szopie u pana władka... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
piotrp
Wiek: 49 Dołączył: 27 Sie 2006 Posty: 41 Skąd: Manchester
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-09-2006, 12:48
|
|
|
Nie twierdzę, że wszystko zaraz co niemieckie jest dobre , ale mam dużo zastrzeżeń co do naszego paliwa i nie tankowanwgo u pana Włodka ale na normalnych stacjach...zresztą tyczy się to również gazu... (podzieliłem się tylko moimi subiektywnymi obserwacjami, na temat moim zdaniem prawie doskonałych warunków do pomiaru spalania auta "na trasie")
...chyba odbiegamy od tematu...
kolega (tak samo nowy jak i ja) zasanawia sie nad kupnem auta T/T a z tego co ja zaobserwowałem to najbardziej polecaną jednostką jest 1.6 i 1.4 zarównoTipo jak i Tempra..
W moim przypadku 1.6 (gaźnik)był strzałem w 10 i mogę go polecić ze wzlędu na niską awaryjność i niezłą dynamikę pewnie was to nie zainteresuje ale przez dwa lata obsługa mojego auta ograniczała sie tylko do wymiany płynów, świec i przewodów (dlatego jestem tu nowy na forum) ... autem przejechałem 70 tyś. km i nic (a zapuściłem się nim nawet na wyspę gdzie jeździ się po złej stronie a samochody prowadzą pasażerowie )dlatego myślę, że w tym aucie jest coś więcej niż w innych dlatego ma i będzie miało swoich miłośników |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2006, 14:04
|
|
|
piotrp napisał/a: | na wyspę gdzie jeździ się po złej stronie a samochody prowadzą pasażerowie |
|
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-09-2006, 14:19
|
|
|
Witam. Nie napisze nic nowego.....ja również polecam 1.6... a najlepszym rozwiązaniem jest 2.0 16V |
_________________
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2006, 16:08
|
|
|
Kamilbanan napisał/a: | a najlepszym rozwiązaniem jest 2.0 16V | |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-09-2006, 18:38
|
|
|
Broadway napisał/a: | [ silnik 1,6 wcale nie bedzie bardziej paliwożerny, a bedzie oferował wiekszą dynamike. |
1.6 gaźnikowy tak, 1.6 i.e. nie |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-09-2006, 19:35
|
|
|
Osobiście też mam 1,6 gażnik i jestem zadowolony, poprostu silnik z gażnikiem ma mniej elektroniki i jest mniej awaryjny
PS. każdy chwali to co ma |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
Wes27
Wiek: 46 Dołączył: 25 Sie 2006 Posty: 15 Skąd: Nowa Ruda
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-09-2006, 19:46
|
|
|
witam
w moim tipo mam silnik 1.8 ie, przy normalnej spokojnej jeździe spala 11-12 litrów gazu ale jak już fantazja mnie poniesie i noga robi się cięższa to spala od 13 w góre:)
ale w tym roku jadąc nad morze zadziwił mnie tipol strasznie - spalanie na trasie 8.5 do 9 litrów; fakt tylko przy spokojnej jeździe; tylko i tak mam jeszcze cos zdupione bo przyspiesza mi do 100 w prawie 16 sekund; tragedia; jak ktoś wie w jakim czasie powinien przyspieszac i co może byc tego przyczyną to prosił bym o opinie. pozdrawiam
//EDIT: o przyspieszeniu załóż osobny post (tu nie ten temat);też szukaj i może pisz czasem bardziej składnie,by nie trza poprawiać |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-09-2006, 20:45
|
|
|
Może sprzedam swoje 1,4?
więcej info przez tel lub priwa
mam w kupnie gsx 750
Ale dziś oglądałem crome i też mi się podobała |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-09-2006, 00:30
|
|
|
ja jak pisałem nadal polecam 1.6 co omówiono wyżej, przy tym gaźnikowca...
a co do spalania - benzyny przy GAŹNIKU, nie wtrysku, jeśli autko jest super zadbane (pierwszy truuudny czynnik) to jadąc tylko trasą, wysprzęglając ile się da, stałą prędkością ok 90km/h (optymalna dla tego auta) i jak najekonomiczniej można zejść minimalne poniżej 6l/100kę ale to naprawdę prawie niemożliwy wyczyn;
mi się raz w życiu tak udało (to NIE ściema), ale miałem wtedy super stan, teraz zawsze coś gdzieś minimum do regulacji jest, a paliwko było czyste jeszcze; jednak poza tym co to za jazda - nie spieszyłem się wtedy (trasa ok 350km) wcale, al jednak monotonna, jednostajna i wolna..... tylko jako eksperyment może być;
normalnie na trasie jadąc na czystej bezynce, jadąc w miarę optymalnie i mając porądek w autku to gaźnik 1.6 powinien spalać ok 7litrów;
w mieszanym bliżej 8. W mieście - duuuużo zależy od ciebie i przewidywania, no i od w/w, ale możesz się na dobrej benzynce zmieścić w 8-9l benzyny.
Co do LPG - tu też duuuuże różnice (też sprawdzono, to NIE ściema) są w zależności od stanuu kabli, świec, dolotu powietrza i filtrów itp, stanu autka i regulacji LPG (regulacji - albo wydajność albo ekonomia.....) i ogromnie oczywiście od stanu reduktora LPG, jego reagowania.
NA LPG w trasie - robiąc wyczyn jednorazowy _może_ przejedziesz trasę gaźnikowym 1.6 spalając między 7-8 LPG/100 ale co to będzie za jazda? zresztą prócz wszystkich od początku w/w warunki musiałbyś mieć super.... normalnie spali więcej....
w samym mieście-też zależy od stanu autka i twojej jazdy, ale możesz jeździć mieszcząc się ciut poniżej 10l/lpg /100 i to ni wlokąc się nawet, ale jednak spiesząc się często itp musi min te 10,5l/100kę LPG spalić....
to są osobiste doświadczenia, nie ściema, dotyczą tylko gaźnikowej 1.6...
dużo prócz stylu jazdy zależy od stanu auta i warunków.... zresztą o wszystkim wspomniałem z grubsza... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|