Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwne zachowania na Pb
Autor Wiadomość
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2014, 16:09   Dziwne zachowania na Pb

Witam.
Mam dwa problemy z pracą na benzynie.

Pierwszy. Jak jest chłodno np. tak jak ostatnio (ok. 7*C) i silnik jest zimny praktycznie nie jest możliwe ruszenie. Przy próbie ruszenia silnik przygasa (jakby się zalewał). Trzeba dać więcej gazu przypalając sprzęgło. Jak złapie temperaturę jest już w miarę i można jechać.

Drugi. Po gwałtownym dodaniu gazu na obrotach jałowych silnik dopiero po chwili reaguje (na luzie), a w okolicach 2500-3000 obr/min jest przez chwile jakby turbo dziura. Później samochód dosłownie wystrzela.

Na gazie te przypadłości nie występują.
Szukałem odpowiedzi na forum ale nie znalazłem pasującej. Znajomi mechanicy rozkładają ręce.
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-11-2014, 22:03   

Trudno odpowiedzieć na odległość , może wina czujnika temperatury płynu na kolektorze , albo cpp wysiada - sprawdź połączenia cpp , czy któryś przewód nie jest złamany , albo jeszcze masa na silniku jest słaba - najlepiej to podpiąć się pod kompa wtedy diagnoza 100%
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-11-2014, 22:47   

A jaki właściwie to silnik? Wtrysk?
@edit@
Już doczytałem. Więc sprawdził bym:
-Ciśnienie paliwa
-Rezystancje czujnika temp. na zimnym i na ciepłym
-Czujnik MAP?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2014, 19:02   

Może w przyszłym tygodniu podjadę podłączyć pod kompa, a na razie spróbuję z wymianą czujnika temp. w kolektorze, bo mam jakiś drugi z poprzedniego silnika.
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-11-2014, 20:06   

mario50o napisał/a:
Może w przyszłym tygodniu podjadę podłączyć pod kompa, a na razie spróbuję z wymianą czujnika temp. w kolektorze, bo mam jakiś drugi z poprzedniego silnika.
Wymiana czujnika raczej Ci nic nie da :( raczej cpp , lub coś z wtryskiem nie tak , może zapieczona membrana regulatora ciśnienia paliwa , jeszcze jest opcja sondy , ale pytanie ? Czy zaraz po odpaleniu dusi się , czy czekasz , aż trochę pochodzi - sonda działa dopiero po podgrzaniu , więc około 2 minuty powinno być ok . Masz chyba mono-jetronika - ciężko Ci będzie podłączyć się pod kompa , dlatego mechanicy rozkładają ręce , potrzeba starego euroscana

** Dodano: 14-11-2014, 20:10 **
Larry075 napisał/a:
A jaki właściwie to silnik? Wtrysk?
@edit@
Już doczytałem. Więc sprawdził bym:
-Ciśnienie paliwa
-Rezystancje czujnika temp. na zimnym i na ciepłym
-Czujnik MAP?
Czujnik Map jest w Digiplexie - jeśli byłby walnięty to to samo byłoby na gazie
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2014, 21:45   

Dodam ze 1 raz w dniu tez chyba ciut za dużo kręci. Ze 4-5 razy i dopiero pali. Zaraz po odpaleniu pracuje normalnie ale jak próbuje z garażu wyjechać to wtedy jest problem. Musze chwile poczekać i dopiero wyjeżdżać. W dodatku przez parenaście sekund cała buda mocniej drga.
Jutro filmik nagram i zobaczycie jak to wygląda.
O podłączenie do kompa pytałem i jutro mam podjechać o ile znajomy będzie miał czas.
  
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-11-2014, 21:47   

mario50o, o kręceniu to raczej rozrusznik ale powiem CI że masz objawy mi znajome i nie chce krakać ale poczekam na filmik :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-11-2014, 22:06   

czy za dużo kręci to trudno powiedzieć , wszystko jest uwarunkowane , stanem silnika i osprzętem - stare przewody i świece , palec rozdzielacza i rozdzielacz , warunkiem dobrej pracy jest wtrysk-zapłon no i oczywiście kondycja silnika . co do drgania budy to : sprawdź poduszki silnika i ciśnienie na garkach silnika powinno być w granicach 10,5-11 kpa - ale przede wszystkim równe +-0,2 na cylindrach . Ciśnienie na cylindrach sprawdzamy na zimnym silniku ! - tak więc jak pojedziesz do mechanika i zacznie sprawdzać to ciśnienia mogą być ok
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 14-11-2014, 22:20   

pit14, no właśnie sie boje o kompresje...
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2014, 00:35   

Nie wydaje mi się żeby to było od kompresji. Olej ma ok. 1500km i trzeba się dobrze przyjrzeć żeby sprawdzić poziom na bagnecie. Głowiczka wydaję się być po remoncie (widocznie był zerwany pasek).
No chyba że tłumaczy to para z odmy.
Aczkolwiek postaram się jutro sprawdzić kompresje.
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2014, 08:34   

Trzęsąca buda może być spowodowana niskim ciśnieniem na 1 cylindrze wtedy i olej nie będzie zmieniał bardzo koloru może być też wina wtrysku lejącego , a na gazie też trzęsie ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2014, 16:59   

Filmiku nie ma bo dziś dobrze odpalił gdyż wczoraj o 4 w nocy jeździłem i się nie ostudził dokładnie. Nie wiem czy na gazie też trzęsie.
Kompresji nie sprawdziłem bo w warsztacie nie mieli czasu, a w domu nie miałem nikogo do pomocy ale za to podłączyłem samochód pod komputer.



Jakbyście mogli to rozwińcie niektóre skróty z komunikatów.
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2014, 17:42   

niesprawność wtryskiwacza i ctp może być spowodowana złym połączeniem z masą (mam taką nadzieję) to samo z czujnikiem płynu , lambdą możesz się nie przejmować - bo jeździsz na gazie . Teraz pytanie ? czy skasowałeś błędy i czy to są powtórzone czy pierwotne
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2014, 18:03   

Błędy są powtórzone.
Więc jak poprawić tą mase?
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-11-2014, 18:33   

Głowna masa jest pod akumulatorem na podłużnicy - od niej zacznij , tam są minusy na konektorach , sprawdź napięcia - +- aku następnie + aku i - na silniku , +aku i - na budzie . wszędzie ma być takie samo napięcie = napięciu aku , jeśli jest mniejsze o 0,2-03v to nie ma problemu , sprawdź też jakie masz napięcie aku przy rozruchu silnika - bo to jest bardzo ważne !!! jeśli masz akumulator stary to możesz mieć też problemy , bo na b. jałowym aku jest niedoładowywany , więc jeśli pociągnie prąd - rozruch , to wyjazd może być trudny , bo cały czas idzie prąd z aku
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-11-2014, 20:21   

Sprawdź złącze masowe na kolektorze ssącym bo stamtąd sterownik silnika bierze masę a czasem lubi kabel odpaść z temperatury.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-11-2014, 15:45   

Nagrałem odpalenie po tygodniowym postoju.
Tym razem jednak prawie normalnie pracował podczas dalszej jazdy.

FILM
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-11-2014, 18:58   

Witam . Nie słyszę silnika , jest dźwięk w tym filmie ? na pewno masz za wysokie obroty Nagraj trochę więcej i żeby było słychać silnik . obejrzałem jeszcze raz i obrotek masz ustawiony na 500 - więc obroty są ok
     assistance   Moneta
 
 skype
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-11-2014, 23:00   

mario50o, jak coś to nagraj z komory bezpośrednio bo kabina tłumi ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
mario50o 



Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 51
Skąd: Węgrów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2014, 00:54   

pit14, dzwięk jest ale bardzi cichy. Może jutro nagram z komory o ile pożadnie ostygnie.

** Dodano: 22-11-2014, 20:24 **
Filmu nie ma ale sprawdziłem dziś masę. Wszędzie jest takie samo napięcie.
Z tym nagrywaniem poczekam aż trochę mrozu będzie.
_________________
Był: Fiat Tipo S 1.4 i.e. 1991r
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load